FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSCOMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

De Bisschop van Namen en zijn uitspraken

Vlien
Wat een mediahetze, niet?

Dat is nu iets wat mij kwaadmaakt, vooral de VTM wist het breed over zijn zevenuurjournaal uit te smeren.
Eigenlijk hebben ze het de arme oude man gewoon uit zijn mond gesleurd, want hoe ging de dialoog? Zo... Léonard legde uit dat hij vond dat homoseksualiteit een "afwijking is in de normale ontwikkeling van de seksualiteit". Dat klinkt mij nog niet zo subjectief, dat kan zelfs nog beschouwd worden als een wetenschappelijk FEIT. Daarop zei de JOURNALIST: "Donc c'est une anormalité?" Hij suggereerde het gewoon, één bevestigend antwoord van de bisschop, niet eens een volmondig "ja", en het hek was van de dam. Compleet belachelijk vind ik zoiets. Mocht hij nu zijn betoog hebben staan doen als een of andere dictator die zijn waarheid staat te brullen, dan zou ik akkoord zijn met de felle reacties. Maar dit gaat wel een beetje ver... 't Is gewoon een beetje mensen ophitsen eigenlijk.

Vooraleer iedereen hier weer opvliegt, ik heb zelf nooit beweerd dat homo's en lesbiennes abnormaal zijn. Ik kan alleen niet tegen zulke foute interpretaties.
Gieter
Ik ga akkoord met jou Vlien. Tegenwoordig is het blijkbaar hip om te zeggen hoe ouderwets de Kerk is en wat een wereldvreemde mensen er zitten. Ah ja, journalisten, 'k wou er vroeger zelf wel één worden, maar dat wereldje is me toch iets te subjectief...
Bondings
Het stond wel in een interview met hem in Télé Moustique. Die kunnen misschien zijn woorden wat hebben verdraaid, maar ik betwijfel het.

En het is niet zomaar een oude man, maar de Naamse bisschop die, als ik me niet vergis, Danneels zou gaan vervangen of zoiets. Wat betekent dat het een van de belangrijkste woordvoerders van de katholieke kerk in België is.

Maar ja, zelfs dan vindt ik de reactie van de media inderdaad nogal overdreven. De kerk heeft toch geen invloed in België, en verdient zo'n aandacht niet.
Vlien
Bondings wrote:
Het stond wel in een interview met hem in Télé Moustique. Die kunnen misschien zijn woorden wat hebben verdraaid, maar ik betwijfel het.

En het is niet zomaar een oude man, maar de Naamse bisschop [...]

Op dat eerste: OK, maar ik heb het nieuws gezien, ik heb het interview gezién. Zo leg je dus woorden in iemands mond.
Dat tweede: haha, da's gewoon mijn manier van dingen verwoorden. Natuurlijk is het niet "zomaar een oude man" Smile
Gieter
Ik heb het interview op VTM gisterenavond nog gezien en het leek mij helemaal geen stomme man. De holebifederatie zei dat ze niets konden doen omdat er in België vrijheid van meningsuiting is. Best!
rein
Het was inderdaad een beetje een storm in een glas water. De 'arme oude man' had ook gewoon maar beter moeten weten. Journalisten stellen valse vragen. Dat was vroeger zo, dat is nu zo, en dat zal zo altijd wel blijven.
De betoging tegen de mens was er over, dat is waar. Wat wel griezelig is, is dat er bijna evenveel mensen op straat kwamen om hem te steunen! Die dus stonden te betogen omdat zij (ook) vinden dat homoseksualiteit 'abnormaal' is.

Dààr krijg ik kou van.