FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Laks of perfectionist?

Arnie
Je kent het misschien wel, er is een enorme opdracht met veel fanfare aangekondigd (hier hangt alles vanaf, telt ...%, is examenonderdeel, etc. etc.). En nog zijn er mensen die gewoon even de avond voor de deadline wat gaan klooien, en zelfs dan geen haast lijken te hebben.

Aan de andere kant heb je er ook die elke zinsconstructie bij willen schaven en die dagenlang in bronnen zitten te graven om zelfs de laatste onzekerheid over het geschrevene te onderzoeken. Bovendien verbeteren ze alles wat hun groepsgenoten maken omdat het niet perfect genoeg is. (Stop die 2 types bij elkaar in een team, en je hebt een ideale samenwerking! Laughing )

Tenslotte zijn er ook nog de 'normale' mensen die gewoon niet overdreven veel of weinig doen. Weekje van te voren afspreken, gewoon met zorg je werk bij elkaar typen maar als het af is, is het af en dan gaat het leven gewoon door. Over een kleine inconsistensie moet je niet te moeilijk doen want dat is dat uur spitten niet waard.

Tot welke groep zou jij jezelf rekenen? En je hebt vast en zeker ervaringen met zulke types Razz ik ben wel benieuwd die te horen!
Georgeboy
Ik reken mezelf tussen de tweede en de derde groep. Voor mij moet er netjes op tijd aan begonnen worden, de zinscontructies moeten ok zijn, maar het mag niet al te veel tijd vragen. Voor mij zijn de verschillende gedachten samen uittypen de beste manier om geen dubbel werk te doen. Maar bij grotere omvang van taken is dat niet meer mogelijk. Splitsen dan maar, mijn projectcollega levert prima werk af, maar hem reken ik bij de tweede groep. Elke zinsconstructie volledig veranderen, ja ook in mijn deel. Zinnen vergooien van alinea, research doen om héél zeker te zijn. Ik ben ook wel van mening dat er geen fouten mogen instaan en een paar uurtjes research veel extra informatie kan opleveren, maar laat de zinnen voor wat ze zijn... Laughing Zo lang er maar geen dt fouten instaan... Wink

Greetz
Arnie
En wat vind je er nu van dat je collega jouw werk verbeterd? Very Happy
Georgeboy
Ik heb daar geen problemen mee. Op die manier komen we tot iets constructiefs. Uiteraard laat ik het ook niet om dan ook op zijn werk commentaar te leveren. De resultaten die we halen voor de projecten zijn uitstekend, dus het heeft enkel maar voordelen om elkaars werk te controleren en suggesties aan te brengen.

We weten wat we tegen elkaar kunnen zeggen en dat het nooit slecht bedoeld is. Als je kritiek kunt geven, moet je ook kritiek kunnen incasseren.

Greetz
kansloos
Laks, zeker weten...
Ben de rotte plek van de samenleving
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.