Heeft er iemand een tip? Ik wil mijn oortjes inruilen voor een echte koptelefoon, iedereen heeft intussen wel vernomen dat die minder gehoorschade toebrengen... wel da's dus mijn reden. Alleen sta ik wel een beetje op een goede geluidskwaliteit, de warmte van de klank vooral (dus voldoende bas en zo). Gisteren zag ik er eentje van Philips liggen in de Extrazone voor 6 euro... maar dat leek me wat weinig, dus zet ik mijn zoektocht maar verder. Misschien heb ik ongelijk hoor, had ik 'm gewoon moeten kopen. TIPS? 
Een goeie koptelefoon...
| Vlien wrote: |
| Heeft er iemand een tip? Ik wil mijn oortjes inruilen voor een echte koptelefoon, iedereen heeft intussen wel vernomen dat die minder gehoorschade toebrengen... wel da's dus mijn reden. Alleen sta ik wel een beetje op een goede geluidskwaliteit, de warmte van de klank vooral (dus voldoende bas en zo). Gisteren zag ik er eentje van Philips liggen in de Extrazone voor 6 euro... maar dat leek me wat weinig, dus zet ik mijn zoektocht maar verder. Misschien heb ik ongelijk hoor, had ik 'm gewoon moeten kopen. TIPS? |
Ik heb een tweetal weekjes terug de Sennheiser HD 435 gekocht.
http://www.sennheiser.com/belux/icm_fla.nsf/root/500265
Ik heb al veel goede ervaringen achter de rug met Sennheiser, en deze koptelefoon is daar zeker ook een van de oorzaken van!
Een krachtig helder geluid. (en een goede isolatie)
Er zit drie meter kabel bij, het heeft een 3,5mm naar 6,3mm adapter (3,5 = de jacket die in mp3spelers, PC's,... zit - 6,3mm durft men nog wel eens in geluidsinstallaties steken) en er is nog een volumeregelaar op de draad bij (zo hoef je niet telkens je mp3 speler boven te halen voor het geluid of bijvoorbeeld op je pc/installatie het geluid aan te passen).
Misschien niet belangrijk maar er is ook een zakje bijgeleverd zodat je het kan wegbergen onderweg
Ik heb er 62€ voor betaald in de Fnac.
(P.S. In de Fnac zijn er meerdere soorten koptelefoons van Sennheiser. Zo herinner ik mij nog dat er een "DJ" versie is voor 53€. Ook zijn er duurdere -draadloze- koptelefoons.)
Sennheiser hoofdtelefoon is genieten 
| Bengt wrote: |
| Sennheiser hoofdtelefoon is genieten |
Yup, dit klopt helemaal!
Maar ik heb al een paar dozijn "oortjes" versleten en ik heb het meest plezier gehad aan mijn Sennheiser oortjes... Daarom ook dat ik een lichte voorkeur droeg voor een koptelefoon van Sennheiser.
Misschien ook nog even bijvoegen:
De isolatie bij de HD435 is zodanig dat je mensen rondom jou nouwelijks stoort! Zo kan ik gerust mijn iPod op het luidst zetten zonder dat de persoon naast mij het hoort (dan moet je er wel busgeluiden bij voegen). Natuurlijk als je gaat prutsen met de volumeaanpassingen van bijvoorbeeld iTunes...
Maar wat ik wil zeggen is dat je bijvoorbeeld bij je oma op bezoek kan gaan en wat van je muziek kan genieten zonder dat zij er last van hebben!
Heel tof, hoor, maar ik bedoelde eigenlijk voor mijn mp3-tje, als ik op de bus zit of naar de winkel ga*... ik heb al zo'n megagrote hoofdtelefoon, zo'n studiomodel (AKG K141 monitor), dusja, 't zal geen Sennheiser worden
* Niet zo'n megagroot ding dus, liever iets eleganter :p
:: edit ::
Bij nader inzien misschien stom, mijn hoge eisen, als ik toch een kleiner formaat zoek. Maar het is net daarom dat ik advies vraag, dat ik geen kat in een zak koop, he. Dus, wat ik nu EIGENLIJK ZOEK: een kleiner formaat koptelefoon, beetje elegant blijven he, ik hoef op straat ook niet meteen op te vallen. Je ziet tegenwoordig wel meer van die fijne zilverkleurige gevalletjes. En dus van die soort zoek ik er een die qua geluid er goed mee doorkan.
* Niet zo'n megagroot ding dus, liever iets eleganter :p
:: edit ::
Bij nader inzien misschien stom, mijn hoge eisen, als ik toch een kleiner formaat zoek. Maar het is net daarom dat ik advies vraag, dat ik geen kat in een zak koop, he. Dus, wat ik nu EIGENLIJK ZOEK: een kleiner formaat koptelefoon, beetje elegant blijven he, ik hoef op straat ook niet meteen op te vallen. Je ziet tegenwoordig wel meer van die fijne zilverkleurige gevalletjes. En dus van die soort zoek ik er een die qua geluid er goed mee doorkan.
Veel mensen zeggen dat je niet moet besparen op een koptelefoon. Helemaal mee eens mara Aldi had onlangs een goede liggen voor maar 14 euro.
Hij heeft wel een draad van 7 meter maar hij is ongeloofelijk goed! Hij is ook gewon verkrijgbara in Van Den Borre of hoe die winkel ok noemt, daar heb ik die van mij gehaalf voor een paar uries meer
Je oren passen er perfect in, er is ook een luchtgat voorzien zodat de koptelefoon niet te warm word verder is er een zeer losse ''rekker'' like thingy voorzien zodat die perfect rond je hoofd past enige nadeel voor mensen met een iets dikker hoofd is dat die kan gaan spanen :p
Hij heeft wel een draad van 7 meter maar hij is ongeloofelijk goed! Hij is ook gewon verkrijgbara in Van Den Borre of hoe die winkel ok noemt, daar heb ik die van mij gehaalf voor een paar uries meer
Je oren passen er perfect in, er is ook een luchtgat voorzien zodat de koptelefoon niet te warm word verder is er een zeer losse ''rekker'' like thingy voorzien zodat die perfect rond je hoofd past enige nadeel voor mensen met een iets dikker hoofd is dat die kan gaan spanen :p
Is het eerder dit wat je zoekt:
[url]http://users.telenet.be/neji/sennheiser%20PMX%2050%20street.jpg[url]
"Met Nekband":
[url]http://www.consumer.philips.com/consumer/catalog/tree/nl/be/consumer/portable_entertainment_gr_be_consumer/portable_accessories_ca_be_consumer/ce/_productId_SBCHJ055_00_BE_CONSUMER/Hoofdtelefoon_met_nekband+SBCHJ055_00?proxybuster=BYEJUFIMVQWGXJ0RMRCSHQVHKFSESI5P[/url]
"lichtgewicht hoofdtelefoon":
[url]http://www.consumer.philips.com/consumer/catalog/tree/nl/be/consumer/portable_entertainment_gr_be_consumer/portable_accessories_ca_be_consumer/ce/_productId_SBCHL150_00_BE_CONSUMER/Lichtgewicht_hoofdtelefoon+SBCHL150_00?proxybuster=BYEJUFIMVQWGXJ0RMRCSHQVHKFSESI5P[/url]
Eentje met een nekband of een gewone koptelefoon maar dan kleiner?
(p.s. De site van Philips is hier erbarmelijk traag dus ik stop hier met voorbeelden zoeken
)
[url]http://users.telenet.be/neji/sennheiser%20PMX%2050%20street.jpg[url]
"Met Nekband":
[url]http://www.consumer.philips.com/consumer/catalog/tree/nl/be/consumer/portable_entertainment_gr_be_consumer/portable_accessories_ca_be_consumer/ce/_productId_SBCHJ055_00_BE_CONSUMER/Hoofdtelefoon_met_nekband+SBCHJ055_00?proxybuster=BYEJUFIMVQWGXJ0RMRCSHQVHKFSESI5P[/url]
"lichtgewicht hoofdtelefoon":
[url]http://www.consumer.philips.com/consumer/catalog/tree/nl/be/consumer/portable_entertainment_gr_be_consumer/portable_accessories_ca_be_consumer/ce/_productId_SBCHL150_00_BE_CONSUMER/Lichtgewicht_hoofdtelefoon+SBCHL150_00?proxybuster=BYEJUFIMVQWGXJ0RMRCSHQVHKFSESI5P[/url]
Eentje met een nekband of een gewone koptelefoon maar dan kleiner?
(p.s. De site van Philips is hier erbarmelijk traag dus ik stop hier met voorbeelden zoeken
ik heb sinds kort een logitech die zijn niet zo heel duur en er komt toch nog goed geluid uit de prijs kwaliteit verhouding is naar mijn mening goed
Ik heb pas een nieuwe gekocht, echt een prachtig dingetje. Ik zal je alle technische details besparen, maar het komt erop neer dat je bij veel hoofdtelefoons alleen hoge tonen goed hoort, maar bij deze hoor je ook de lage tonen goed (bass), dit omdat hij een groter frequentiebereik heeft.
De prijs/kwaliteit verhouding is uitstekend, hij ziet er goed uit, draagt comfortabel en is makkelijk opvouwbaar. Heb tot nu toe nog geen problemen gehad, en als je bij bol.com koopt heb je hem sowieso binnen 3 dagen in huis, altijd makkelijk.
Ik zal de link even voor je posten:
Philips Hoofdtelefoon
De prijs/kwaliteit verhouding is uitstekend, hij ziet er goed uit, draagt comfortabel en is makkelijk opvouwbaar. Heb tot nu toe nog geen problemen gehad, en als je bij bol.com koopt heb je hem sowieso binnen 3 dagen in huis, altijd makkelijk.
Ik zal de link even voor je posten:
Philips Hoofdtelefoon
het beste is om wat koptelefonen van vrienden uit te proberen of die lekker zitten bij sommige gaat er een stang achter je hoofd langs en bij sommige over je hoofd en er zijn vast wel meer soorten en variaties.
Ik heb een koptelefoon van Logitech! Het is een draadloze, dus via bluetooth. Hij is op zich wel fijn maar soms kan die nogal een vervelende druk geven vlak voor de oren en daar krijg ik dan hoofdpijn van.
In het begin is het wel even wennen want hij is best zwaar (vond ik)
Je hebt zown 10 meter bereik. Accu gaat zown 6 uur mee.
Je hebt knopjes aan de zijkant zitten. Voor harder en zachter en een aan en uitknop. Zie ook onderstaande foto.
Ik heb hem bij bol.com gekocht en was volgens mij 31,90 euro. Dus viel mee. Het geluid klinkt goed.
.jpg)
In het begin is het wel even wennen want hij is best zwaar (vond ik)
Je hebt zown 10 meter bereik. Accu gaat zown 6 uur mee.
Je hebt knopjes aan de zijkant zitten. Voor harder en zachter en een aan en uitknop. Zie ook onderstaande foto.
Ik heb hem bij bol.com gekocht en was volgens mij 31,90 euro. Dus viel mee. Het geluid klinkt goed.
.jpg)
Ik heb er een gekocht hoor, vorige week: JVC Lightweight HA-L50VS
http://www.jvc.com/product.jsp?productId=PRD0200007&pathId=103
En 't is ongeveer wat ik wou, wel totaal niet van die kwaliteit zoals de koptelefoontjes die jullie voorstelden, maar wel supergoedkoop, licht en mooi!
http://www.jvc.com/product.jsp?productId=PRD0200007&pathId=103
En 't is ongeveer wat ik wou, wel totaal niet van die kwaliteit zoals de koptelefoontjes die jullie voorstelden, maar wel supergoedkoop, licht en mooi!
Ik heb al een tijdje oordopjes van sennheiser, besteld via de voordeelshop van de postbank, met rentepunten. Ik ben er nog steeds zeer tevreden over 
| Vlien wrote: |
| Ik heb er een gekocht hoor, vorige week: JVC Lightweight HA-L50VS
http://www.jvc.com/product.jsp?productId=PRD0200007&pathId=103 En 't is ongeveer wat ik wou, wel totaal niet van die kwaliteit zoals de koptelefoontjes die jullie voorstelden, maar wel supergoedkoop, licht en mooi! |
En ben je daar tevreden over ook?
Elke dag fiets ik naar m'n werk. Een half uurtje. Op de fiets luister ik naar m'n mp3 spelertje, met oortjes. Het zijn zo'n oortjes die je echt in je oren moet steken.
Alleen fluit dat dan zo van de wind, als ik fiets. Is dat met een hoofdtelefoon ook? Of heb je daar dan geen last van?
bij een koptelephone heb je daar minder/geen last van omdat het je hele oor gedekt en die van jou steken in je oor en sluiten verder niks af zodat inderdaad wind er makkelijk in blaast. al vind ik de gewone oorphone beter dat soort dat jij hebt valt bij mij altijd uit mijn oor 
Ik kan je ten zeerste deze aanraden:
http://www.cdrwinkel.com/main_frame.php?page=shop/flypage&product_id=2075&category_id=108cc3ff56daebc42d0d856d74fe1917
Kenmerken:
· Speaker drivers: 40 mm
· Frequency range: 20 – 20.000 Hz
· Sensitivity: 105 dB SPL
· Impedance: 32 Ohm
· Power supply: 2 x AAA batteries
· Includes: microphone, volume and vibration controls
· System requirements: Stereo source with mini phono socket
Prijs: € 19,94
Deze is iets goedkoper, en misschien iets minder goed, maar ook nog altijd een zeer goede koptelefoon
http://www.cdrwinkel.com/main_frame.php?page=shop/flypage&product_id=2124&category_id=108cc3ff56daebc42d0d856d74fe1917
Technische gegevens:
- Impedance: 32 Ohm
- Sound pressure: 101 db
- Frequency response: 100 - 15,000 Hz
- Connector: 3.5 mm Stereo
- Cable length: 1.8 m
Prijs: € 9,95
http://www.cdrwinkel.com/main_frame.php?page=shop/flypage&product_id=2075&category_id=108cc3ff56daebc42d0d856d74fe1917
Kenmerken:
· Speaker drivers: 40 mm
· Frequency range: 20 – 20.000 Hz
· Sensitivity: 105 dB SPL
· Impedance: 32 Ohm
· Power supply: 2 x AAA batteries
· Includes: microphone, volume and vibration controls
· System requirements: Stereo source with mini phono socket
Prijs: € 19,94
Deze is iets goedkoper, en misschien iets minder goed, maar ook nog altijd een zeer goede koptelefoon
http://www.cdrwinkel.com/main_frame.php?page=shop/flypage&product_id=2124&category_id=108cc3ff56daebc42d0d856d74fe1917
Technische gegevens:
- Impedance: 32 Ohm
- Sound pressure: 101 db
- Frequency response: 100 - 15,000 Hz
- Connector: 3.5 mm Stereo
- Cable length: 1.8 m
Prijs: € 9,95
ik zou dan voor die bovenste kiezen, is beter en kost maar 10 euro's meer..
ik zou er eentje van Phillips nemen , dan wel iets duurder maar die zijn goed voor hun prijs
als je een hele dure wilt
neem dan een Seinnheiser!
die zijn pro
als je een hele dure wilt
neem dan een Seinnheiser!
die zijn pro
Ik heb een koptelefoon genomen die bij Blokker in aanbieding stond voor een kleine 5 €.
Deze is van heel goede kwaliteit en zeker voor Skype gesprekken.
Deze is van heel goede kwaliteit en zeker voor Skype gesprekken.
dat heb ik een hele tijd geleden ook gedaan
voor de prijs is hij echt super toen was hij nog wel 12 euro
ik gebruikt hem alleen voor voice gesprekken
voor de prijs is hij echt super toen was hij nog wel 12 euro
ik gebruikt hem alleen voor voice gesprekken
| rein wrote: | ||
En ben je daar tevreden over ook? Elke dag fiets ik naar m'n werk. Een half uurtje. Op de fiets luister ik naar m'n mp3 spelertje, met oortjes. Het zijn zo'n oortjes die je echt in je oren moet steken.
Alleen fluit dat dan zo van de wind, als ik fiets. Is dat met een hoofdtelefoon ook? Of heb je daar dan geen last van? |
Zijn dat niet van die oortjes die snel gehoorschade kunnen veroorzaken?
| Gieter wrote: | ||||
Zijn dat niet van die oortjes die snel gehoorschade kunnen veroorzaken? |
Van alle oortjes krijg je wel oorschade maar deze zijn ook wel de toppers!
Geluid (druk) kan niet ontsnappen,...
al vind ik wel dat het wel aan ligt hoe je oren zijn omdat ze bij mij er steeds uit vallen
daarom hou ik het liever bij de gewone oortjes
daarom hou ik het liever bij de gewone oortjes
Hm... Je moet maar is op Bol.com kijken. Daar staan er meer dan genoeg. Keuze zat.
| pinkpeople wrote: |
| Ik heb een koptelefoon van Logitech! Het is een draadloze, dus via bluetooth. Hij is op zich wel fijn maar soms kan die nogal een vervelende druk geven vlak voor de oren en daar krijg ik dan hoofdpijn van.
In het begin is het wel even wennen want hij is best zwaar (vond ik) Je hebt zown 10 meter bereik. Accu gaat zown 6 uur mee. Je hebt knopjes aan de zijkant zitten. Voor harder en zachter en een aan en uitknop. Zie ook onderstaande foto. Ik heb hem bij bol.com gekocht en was volgens mij 31,90 euro. Dus viel mee. Het geluid klinkt goed. ![]() |
Ziet er niet slecht uit! Hoe laad je die dan op? Klinkt die goed voor muziek enzo
| Museobanus wrote: |
| Ik kan je ten zeerste deze aanraden:
http://www.cdrwinkel.com/main_frame.php?page=shop/flypage&product_id=2075&category_id=108cc3ff56daebc42d0d856d74fe1917 Kenmerken: · Speaker drivers: 40 mm · Frequency range: 20 – 20.000 Hz · Sensitivity: 105 dB SPL · Impedance: 32 Ohm · Power supply: 2 x AAA batteries · Includes: microphone, volume and vibration controls · System requirements: Stereo source with mini phono socket Prijs: € 19,94 Deze is iets goedkoper, en misschien iets minder goed, maar ook nog altijd een zeer goede koptelefoon http://www.cdrwinkel.com/main_frame.php?page=shop/flypage&product_id=2124&category_id=108cc3ff56daebc42d0d856d74fe1917 Technische gegevens: - Impedance: 32 Ohm - Sound pressure: 101 db - Frequency response: 100 - 15,000 Hz - Connector: 3.5 mm Stereo - Cable length: 1.8 m Prijs: € 9,95 |
Die moeten volgens mij echt slecht klinken, zien er zeer goedkoop uit.
Ik hou het kort:
Sennheiser zijn de beste;
Deze zijn ECHT gehoorsvriendelijk, voor sommige is de max. Db controle misschien iets minder, maar je zal er later zeker geen spijt van hebben. Je betaald dan wel 50-60 euro voor een grote goeie, maar je oren zullen nooit warm worden, goed verlucht , niet bezweet en hij gaat goed luid.
...Sennheiser
Sennheiser zijn de beste;
Deze zijn ECHT gehoorsvriendelijk, voor sommige is de max. Db controle misschien iets minder, maar je zal er later zeker geen spijt van hebben. Je betaald dan wel 50-60 euro voor een grote goeie, maar je oren zullen nooit warm worden, goed verlucht , niet bezweet en hij gaat goed luid.
...Sennheiser
Ik heb nu een Trust headset gekocht. Bevalt prima. Hij kostte 19.99 dus niet te duur. Echt een aanrader voor bij het game. Het frame zit achter je hoofd dus geen ongemak.
Ik zag een hele tijd geleden in Kassa gewone kleine dopjes die van een of ander goedkoop merk waren maar wel het beste isoleerden, dus niet dat je in de bus zit (ik noem maar wat) en kan meegenieten met de muziek van je buurman ofzo. De dopjes van Apple stonden ook erg hoog, en de iPod-dopjes vind ik zelf erg fijn.
Lol, mensen, ik heb er al eeuwen geleden één gekocht
nooit gedacht dat dit zo'n populair onderwerp zou worden! 
Hey en iemand tips voor een goede DJ headphone?
Sennheiser heeft een fijn geluid, maar is niet zo flexibel als bijvoorbeeld de Sony MDR v700 (die ik nu heb). Ben op zich tevreden, was het niet dat dit type de neiging heeft om na verloop van tijd te breken. Ik heb gehoord dat AKG hetzelfde probleem heeft.
Als iemand ervaring/tips heeft hoor ik het graag
Sennheiser heeft een fijn geluid, maar is niet zo flexibel als bijvoorbeeld de Sony MDR v700 (die ik nu heb). Ben op zich tevreden, was het niet dat dit type de neiging heeft om na verloop van tijd te breken. Ik heb gehoord dat AKG hetzelfde probleem heeft.
Als iemand ervaring/tips heeft hoor ik het graag
Hej
Ik heb een koptelefoon gekocht voor 25 euro ik dacht dat zou wel goed zitten maar
na een week ging het microfoontje al hangen en viel die al half uit elkaar dus koop geen labtec
Ik heb een koptelefoon gekocht voor 25 euro ik dacht dat zou wel goed zitten maar
na een week ging het microfoontje al hangen en viel die al half uit elkaar dus koop geen labtec