FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSCOMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

Poging tot kaping op vlucht Brussels Airlines

Bondings
Het Laatste Nieuws wrote:
Een Fransman probeerde zaterdagochtend een vlucht tussen Brussel en Toulouse te doen neerstorten. Hij werd door passagiers overmeesterd en in bedwang gehouden. De feiten deden zich voor op een vlucht van Brussel naar Algiers, die een tussenlanding zou maken in Toulouse. "De Fransman die naast mij zat, vertelde dat hij het vliegtuig wou laten neerstorten. Hij zei: 'Ik ga de cabine in, pak de stuurknuppel en laat ons neerstorten'. We dachten dat hij een grap maakte", vertelt passagier Peter Vanderdonckt. "Maar even later wilde de man de cockpit binnendringen." Hij kon overmeesterd worden door twee andere Fransen die op het vliegtuig zaten.

Kort samengevat, een gek tracht een vliegtuig neer te laten storten, het lukt niet, wordt na de landing gearresteerd en gek verklaard, wordt vrijgelaten en riskeert 1 jaar in de cel en 1000€ boete.

Nou ik begrijp er ook niets van, maar ik vind 1 jaar cel en 1000€ boete voor iemand die een massamoord probeerde te plegen (niet rekening houdend met zijn gestoordheid) nogal weinig. En zeker de vrijlating vind ik vreemd. (staat niet in het artikel, maar was op het nieuws)

Omdat hij blijkbaar psychologisch gestoord is, zou ik eerder opteren voor een verplichte opname/behandeling in een gekkenhuis totdat hij geen gevaar voor de maatschappij meer is. En gevolgd door een vliegverbod, zelfs nadat hij 'genezen' zou zijn, voor het geval dat.
Bengt
Spijtig geven ze niet meer vrij over het ziektebeeld van de dader, dan zou het iets makkelijker zijn om de situatie in te schatten.
Klaw 2
de straf is eigenlijk laag maar het is natuurlijk wel zo dat als hij voor gek wordt verklaart komt hij in een gekkenhuis ofzo terecht bovendien wat hij wou is toch niet haalbaar om dat met je blote handen. Om dat te doen, ik bedoel hoe wil je twee piloten overmeesteren een hoopje stewardessen en een heeeele grote hoop passagiers??
Lord Klorel
Het gerecht in België blijft voor verrassing zorgen.
Ik vraag mij soms af waarom er eigenlijk nog rechters zijn. Ja hallo, een komplete gaga gewoon vrijuit laten gaan is toch het stomste dat kan gedaan worden.
Maar ja, we kunnen er weer niet veel aan doen. Ik vraag mij soms af of Onkelinckx hier voor iets tussen zit.
Het zou me niet verbazen of haar "reisbureau" zit er weer voor iets tussen.
atleetalie
levens gevaarlijk zulke mensen, maar ik ben wel blij dat hij het niet uit geloofsovertuiging deed
timerecords
Ik weet niet hoe het in België zit maar in Nederland hebben we TBS waar (de meeste van) zulke mensen terecht komen en vaak bij zulke types zelfs verplicht als ik me het goed herinner... Deze man heeft geluk dat hij niet in Amerika woont want dan was het heeeel anders gelopen, geloof mij... denk dat ze hem gezien zouden hebben als de 2e Osama Bin Laden ?!!