Hey,
Ik heb een vraag en hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.
Als ik een pagina maak met frontpage en ik zet daar een foto op en dan zet ik hem online.. En dan ga ik naar die pagina toe en bekijk ik die foto en ga met de muis over die foto heen dan krijg ik zown balkje.. waarmee je hem op kan slaan enzo
En ik vroeg me af hoe je dat kan blokkeren ofzo.. Ik had al wel scriptje gevonden voor het blokkeren van rechtermuis knop enzow maar via dat balkje kan je de foto nog gewoon op slaan en dat wil ik juist niet
ter illustratie:
< klik >
Hoop dat jullie het snappen en me er mee kunnen helpen..
Alvast bedankt
Groetjes
Hanneke
Dat balkje krijg je vanzelf met IE.
http://www.htmlite.com/faq010.php
punt 1 is rechts klikken verbieden.
punt 2 en 3 lijken me wel bruikbaar. Ik hoop dat je er verder uit komt.
Bah, Internet Explorer *brrr*.
Zorg gewoon dat je bezoekers enkel met Firefox op je website kunnen?
En dan nog, ze kunnen het nog altijd vinden hoor je afbeelding.
Gewoon in de bron kijken (CTRL+U) of nog simpeler...
Selecteren en kopiėren (CTRL+C)...
Ze komen er wel aan
Mag ik vragen waarom eigenlijk? 
ALs je de punten van eerdergenoemde site combineerd met een programma dat de html encodeerd heb je waarschijnlijk de beste bescherming. Nog steeds is niet te voorkomen dat de afbeelding naar de computer van mensen gedownload wordt, dat gebeurd nou eenmaal als je een pagina laad. De meeste mensen zullen hem echter niet weten te vinden waardoor je de beste bescherming hebt.
Ik heb deze vraag al meermaals gekregen. En telkens moet ik hetzelfde antwoord geven: als je niet wilt dat een foto gekopieerd kan worden, dan moet je deze niet online zetten. Alle informatie op het net is op de een of andere manier een mogelijk doelwit.
Van het moment je een beveiliging erop zult steken, zullen ze wel een screenshot nemen, indien de bezoeker niet beter weet. Idd kunnen ze dan verder je broncode opvragen, maar een extra obstakel voor fotokopieerders kan een fotoboek in flash zijn. Naast een screenshot is de manier om dan aan je foto's te komen, gebruik maken van een networkanalyser.
Ik weet natuurlijk niet voor welke foto's je het wilt gebruiken, maar het kan ook voor sommige mensen net het omgekeerde effect hebben en die zullen het een "uitdaging" vinden om de foto's toch van je website te halen...
Greetz
je kan ook zorgen dat het niet zichtbaar is met printscreen. Ik weet niet precies hoe je dat doet maar met flash is het wel te doen. Op die manier is hij helemaal neit meer te kopiėren. Maar op de manieren die hierboven staan is alles behalve printscreen en bron bekijken ook beveiligd.
het plaatje kan zowie zo gekopieerd worden het kan ook heel simpel me print screen er zijn een aantal mogelijkheden om die beveiliging te komen, je kunt het ze moeilijk maken maar als iemand dat plaatje echt wil hebben kun je hem niet tegenhouden.
nee daar is wel beveiliging voor. Probeer maar eens een videoscreenshot te nemen bij bijvoorbeeld windows media player. Dat werkt niet, en diezelfde beveiliging kan je ook met flash maken.
Nou eeh het was eigenlijk niet omdat ik niet wil dat mensen het plaatje stelen!
maar omdat het in de weg zat.
Ondertussen heb ik het al op een andere manier opgelost.
maar toch heel erg bedankt voor de reacties!
| neji wrote: |
Bah, Internet Explorer *brrr*.
Zorg gewoon dat je bezoekers enkel met Firefox op je website kunnen?
|
Perfect idee! alleen heb je dan 80%minder bezoekers op je website omdat FF zo'n ongelooflijke k*tbrowser is :p
| rvec wrote: |
| nee daar is wel beveiliging voor. Probeer maar eens een videoscreenshot te nemen bij bijvoorbeeld windows media player. Dat werkt niet, en diezelfde beveiliging kan je ook met flash maken. |
Dan zetten ze de videoversnelling uit en dan kan het alsnog. Flash is de simpelste beveiliging tegen het kopiėren uit de bron van het html-document. Wat ik ook ergens heb gezien is een volledige overlay met transparante gifjes, dat wanneer men het document wil aanklikken om op te slaan, men telkens weer de gifjes aanklikt in plaats van de eigenlijk afbeelding.
http://javascript.about.com/library/blimgprot.htm
Verder zou ik het uitschakelen van de rechtermuisknop verwijderen, dit zorgt voor een enorme irritatie bij de lezers. Anyway, je kunt dit artikel eens doorlezen, misschien krijg je nog ideeėn.