ik krijg sinds kort op eens een probleem met mijn videokaart
het beeld blijft hangen en als je vaak klikt of een scrollt hoor je een vaag geluidtje
en na een tijdje(2sec.) komt het beeld weer terug en dan met een error
van dat je videokaart niet reageerde en dat hij gereset is
wat moet ik doen om dat te fixen?
Last edited by lordwarlord on Sat Mar 17, 2007 7:12 pm; edited 1 time in total
drivers updaten..
welke kaart heb je eigenlijk
heb je iets veranderd voordat de errors kwamen (geinstaleerd ofzo)
ik ben nu net de drivers aan het updaten kijken of dat helpt
het is een oude radeon 9250
en ik heb nix specials geinstalleerd
te minste niet dat ik weet
Heb je iets gewijzigd aan instellingen van je pc? Of heb je een programma geïnstalleerd waarna de problemen begonnen zijn? Het lijkt me eerder alsof er een softwareconflict optreedt. Driver update kan idd helpen, maar het zou ook kunnen zijn dat er een ander randapparaat zorgt voor problemen.
Ben je toevallig overgeschakeld naar Vista? Anders zou het kunnen zijn, dat er nog problemen zijn met de compatibiliteit.
Greetz
voor zo ver ik weer heb ik niks verandert aan mijn instellingen
en over gaan op vista heb ik ook niet gedaan
als ik je radeon een quotering moet geven op een schaal van tien, dan krijgt ie maximaal een 5. Dit is geen kritiek als je dit mocht denken, alleen een bevinding.
Als ik je kan aanraden installeer een geforce van zo hoog mogelijk niveau.
Want als je Vista wil runnen op je PC moet je grafische kaart perfect kunnen meedraaien. Je grafische kaart moet minimum 256MB hebben en zelfs een 512MB is aan te raden als je Vista wil runnen.
Volgens mij is de videokaart niet echt meer bestand tegen zeer zware opdrachten.
Mvg,
okej hartelijk bedankt maar kun je misschien een advies geven wat voor gforce ik dan moet aanschaffen
ik wil niet over gaan op vista dus het hoeft niet zo'n sterke te zijn
Mijn videokaart is een Nvidia Geforge 7500 LE.
Dit was de zwaarste van geforge die bestond toen ik deze pc aangekocht.
Het hangt er ook vanaf wat je wil doen met je pc. Als je wil gamen die redelijke arbeid vragen van je videokaart is deze toch zeker de minimum.
Ik hoop dat ik je hierbij hebben kunnen helpen.
Mvg,
| Lord Klorel wrote: |
Mijn videokaart is een Nvidia Geforge 7500 LE.
Dit was de zwaarste van geforge die bestond toen ik deze pc aangekocht.
Het hangt er ook vanaf wat je wil doen met je pc. Als je wil gamen die redelijke arbeid vragen van je videokaart is deze toch zeker de minimum.
Ik hoop dat ik je hierbij hebben kunnen helpen.
Mvg, |
Dit is niet mogelijk. De 7800GT kwam voor de 7500.
ik ben over gegaan van een 5700 naar een ATI 1950 PRO
en echt hij loopt als ene trein
50% is voor nvidia andere 50% is voor ATI
ik durf niks aan teraden.. probeer tweakers.net eens.. daar kun je vast wel een nieuw kaartje vinden
bedankt voor jullie adviezen ik denk dat een radeon 900X of zo ga nemen want ik gebruik mijn oude pc niet egt voor gamen of tweakers.net stond niet egt veel over die kaart.
weet iemand meer over die kaart?
danku LWL
| lordwarlord wrote: |
bedankt voor jullie adviezen ik denk dat een radeon 900X of zo ga nemen want ik gebruik mijn oude pc niet egt voor gamen of tweakers.net stond niet egt veel over die kaart.
weet iemand meer over die kaart?
danku LWL |
als ik jou was zou ik een andere nemen zelf. ait.com kent de kaart niet:P
voor 200 euro heb je de 1950PRO AGP (denk ik dat je nodig hebt opdat je een oudere pc hebt zul je nog wel geen pci-e aankunnen)
klopt er zit inderdaad geen pci e in
200 euro vind ik wel wat veel maar als dat helpt tegen mijn probleem
wat zijn de eigenschappen van dat ding?
want ik moet wel zeker weten dat hji in dat krot kan
Ze hebben vast wel een support forum op de site van je videokaart 
op een 1 of andere manier is het probleem opgelost
nog bedankt voor iedereen zijn hulp en bijdrage
ik ga waarschijnlijk tog een nieuwe kaart kopen(of nieuwe pc)
ik hoe niet zo'n nieuwe maar ik weet eigenlijk niks van videokaarten af
dus hulp zal heel erg pretig zijn
ik ga waarschijnlijk een GF 6200 -TD(wat dat ook mag wezen kopen) of een radeon X1650PRO ICE-Q(PRO klinkt wel goed en is dus ook duurder=_=)
nouja kan iemand mij in het kort vertellen welke beter is (ik ben niet van plan ermee te gamen)
danku
LWL 
Dudes wtf?! ^^
Weten we wel zeker dat dit een vidkaart probleem is?
Aangezien windows alle grafische stuff met de processor berekend en NIET met de grafische kaart. Daarom vereist Vista ook een sterkere video kaart omdat het alle vensters als polygonen benaderd.
Terug ontopic:
Ik heb een soortgelijk iets ook ooit eens gehad met een wat oudere PC. De remedie was formatteren want ik heb het echte probleem nooit kunnen vinden.
okej bedankt ja.p kansloos ga ik misschien ook wel proberen
het is namelijk zo'n *** probleem die zich alleen voor doet bij oude pc volgens mij?