FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Teamspeak server?

Egmond
Hallo allemaal!

Ik vroeg me af of het ook mogelijk is om Teamspeak te draaien op de frihost server. Is het zowieso mogelijk om het erop te installeren, kan de server al die informatie aan, en is het allemaal heel erg ingewikkeld? Ik heb er eigenlijk totaal geen verstand van, ik hoop dat jullie kunnen helpen!
rvec
op frihost kan je alleen ftp, http, en sql gebruiken. En je kan geen scripts draaien voor zover ik weet. Dus ik ben bang dat teamspeak niet lukt.
traxion
nope

maar je kan zelf toch wel een teamspeak hosten

daarvoor heb je niet zoveel upload nodig en het kost ook bijna geen vermogen (voorzover ik het weet)
James007
De TeamSpeak Server Software is zoals de term het zelf al zegt "server software". Je kunt hem dus ook enkel gebruiken als je serverbeheerder bent (anders kun je niet aan de instellingen). Dat denk ik er toch van.

Correct me if I'm wrong. Wink
rvec
klopt en zoals ik dus al zei kan het dus niet.

En het nadeel van het thuis hosten is dat de pc altijd aan moet staan als je de teamspeak aan wilt hebben. Als je vrienden er dus gebruik van willen maken en jij gaat een weekendje weg moet de pc aan blijven staan. Kan zijn dat de betaler van de energierekening daar een probleem in ziet.
James007
Je moet ook eens kijken naar de verbinding die zo'n server vraagt. Ik dacht ergens te lezen dat een normale breedbandverbinding wel eens problemen zou kunnen geven.
Egmond
Ow, jammer...

Over die bandbreedte -- Ik wilde juist Frihost gebruiken omdat de TS voor onze guild op dit moment door iemand thuis wordt gehost, die inderdaad problemen krijgt als er te veel gepraat wordt...

Weet iemand dan misschien of er ergens gratis TS servers zijn? Ik weet in ieder geval dat dat bestaat voor Ventrillo (terwijl dat betaald is, toch?)
traxion
James007 wrote:
Je moet ook eens kijken naar de verbinding die zo'n server vraagt. Ik dacht ergens te lezen dat een normale breedbandverbinding wel eens problemen zou kunnen geven.

ik heb het zelf ook een tijdje gehost met max 50 kb/s upload die ik toen had kon ik nog steeds zonder lag mee gamen en lekker snel internetten

het is maar net wat je veel vind..?..
Arnie
Hangt ervan af hoeveel mensen er op die server zitten. Als je een energiezuinige server hebt en de stroomkosten deelt, is het nog wel te doen. Maar de eerste de beste ouwe bak 24/7 neerzetten is i.v.m. het verbruik geen goed idee.
FireFoxDB
Kijk eens op deze website:

http://www.screamspeak.com/

Daar kan je gratis een server gehost krijgen.
James007
FireFoxDB wrote:

Quote:
The registration is currently CLOSED! Please read the news on the mainpage to get more information. Please try again later.

Confused Confused
Bengt
Een teamspeak server kan je echt al voor heel weinig in de maand huren hoor Smile
FireFoxDB
James007 wrote:
FireFoxDB wrote:

Quote:
The registration is currently CLOSED! Please read the news on the mainpage to get more information. Please try again later.

Confused Confused

Oh, dat wist ik niet. Heb er al lang niet meer op gekeken. Dat wordt wachten dus!

Groeten,
Denzo
Egmond
Bengt wrote:
Een teamspeak server kan je echt al voor heel weinig in de maand huren hoor Smile

Het is voor een guild met vooral casual gamers. Ik begrijp dat je echt wel waar voor je geld krijgt, maar niemand wil hiervoor betalen.

@ ScreamSpeak: Tja, jammer, want het zag er erg goed uit. Weet iemand of er vergelijkbare dingen bestaan?
rvec
weet iemand toevallig hoeveel upload je hier ongeveer voor nodig bent? Dan kan je ook mensen uit je guild vragen of ze die server op hun internetverbinding willen zetten. Er zijn vast wel een paar gamers met genoeg bandbreedte.
Gieter
Je kan ook zelf een Teamspeak-server laten draaien op je pc, maar dat is wel ambetant aangezien je pc 1) geen 24 uur per dag aanstaat en 2) bijgevolg dus ook van ip-adres verandert.
Bengt
Egmond wrote:
Bengt wrote:

Het is voor een guild met vooral casual gamers. Ik begrijp dat je echt wel waar voor je geld krijgt, maar niemand wil hiervoor betalen.

@ ScreamSpeak: Tja, jammer, want het zag er erg goed uit. Weet iemand of er vergelijkbare dingen bestaan?

Vraag aan een bevriende guild of je samen een ts kan gebruiken (mits deze groot genoeg is natuurlijk)
(is maar een voorbeeld he Smile )
rvec
Gieter wrote:
Je kan ook zelf een Teamspeak-server laten draaien op je pc, maar dat is wel ambetant aangezien je pc 1) geen 24 uur per dag aanstaat en 2) bijgevolg dus ook van ip-adres verandert.

Is al eerder genoemd en het ip verandert hier nooit (wel Nederland dus misschien dat het anders is).

Ik heb trouwens even rond gekeken en als je geen al te kleine guilt hebt (>30 man) of je doet het samen met een ander dan komt het ongeveer op een euro pp uit.

Op de teamspeak site zag ik dat een gemiddelde internetverbinding 5-10 man aan kan dus als je iemand met een goede internetverbinding kan vinden kan je ook wel 20-30 man aan. Dan ben je nog wel een oude pc nodig waar je linux op zet en die aan laat staan op een zolder ofzo maar dat lijkt me niet al te veel moeite.

Meerdere servers zijn ook te linken dus als je meer man aan moet kunnen kan je een 2e server proberen te maken en deze te linken met de oude. Met 2 goede internet-verbindingen kan je dan wel 50 man aan.

Probleem is dan alleen nog dat je die bandbreedte moet vinden. Een oude pc is op marktplaats meestal wel goedkoop te krijgen. En de software (linux en teamspeak) is gratis.
Arnie
Een oude pc kan je van mij goedkoper krijgen dan op marktplaats, met Linux erop en al. Maar het gaat je dan nog steeds klauwen met geld aan stroom kosten.

Als je een router hebt die permanent verbonden is verandert je IP haast nooit, bovendien zijn er speciale websites zoals no-ip.com
Gieter
Arnie wrote:
Een oude pc kan je van mij goedkoper krijgen dan op marktplaats, met Linux erop en al. Maar het gaat je dan nog steeds klauwen met geld aan stroom kosten.

Als je een router hebt die permanent verbonden is verandert je IP haast nooit, bovendien zijn er speciale websites zoals no-ip.com

Als je je router altijd laat aanstaan ja.
rvec
dat maakt hier niks uit. Ik heb de modem al vaker gereset (modem vraagt hier het ip aan, router heeft daar niks mee te maken). En nog vaker opnieuw laten opstarten maar ik heb nog altijd hetzelfde ip, en dat weet ik heel zeker want als mijn ip verandert werkt mijn site niet meer. En die staat al sinds afgelopen zomer online.
kansloos
Gieter wrote:
Als je je router altijd laat aanstaan ja.

Sommige mensen hebben ook een static IP.

Verder is Linux niet per sé nodig, hoewel ik het niet aanjuig kun je het ook doen met windows. Wat voor sommige mensen onder ons een stuk makkelijker is dan Linux.
SgtGarcia
Tegenwoordig hebben bijna alle breedbandverbindingen een static ip. Ook als je je modem/router uit hebt gezet zul je later hetzelfde ip adres terugkrijgen. Alleen als de provider wijzigingen in het netwerk doorvoert zou het kunnen dat het ip adres verandert.
rvec
kansloos wrote:

Verder is Linux niet per sé nodig, hoewel ik het niet aanjuig kun je het ook doen met windows. Wat voor sommige mensen onder ons een stuk makkelijker is dan Linux.

Ik zou toch linux gaan uitproberen. Na een paar weken kan je daar ook wel mee overweg. En een windows pc een lange tijd aan laten staan als server (web/ftp/teamspeak/wat dan ook) vind ik altijd riskant.
Egmond
Nouja, jammer. Een PC de hele dag aan laten staan lijkt me niet zo'n goed idee :S. dat is waarschijnlijk net zo duur als een betaalde server Sad
Egmond
Nouja, jammer. Een PC de hele dag aan laten staan lijkt me niet zo'n goed idee :S. dat is waarschijnlijk net zo duur als een betaalde server Sad
rvec
valt heel erg mee. Een pc die niet al te hard bezig is vraagt wss niet meer dan 100 watt.

aantal uren per jaar:
24x365=8760

aantal kwh per jaar
8760x100/1000=876

kosten per jaar (een kwh kost volgens mij ongeveer 0,20 euro)
876x0,20=175,20 euro

En ik denk dat een gewone pc gewoonlijk veel minder dan 100 watt gebruikt dus de kosten per maand zijn ongeveer 10 euro.

Maar dan heb je wel een server waarmee je alles kan den wat je zelf wilt. Ik gebruik zelf een oude pc voor database, web, ftp, eggdrop, samba en vast nog wel meer. En dat kan met een server voor 20 euro per maand niet. En al is het alleen om alles uit te proberen, eigen scripts kan je meestal alleen op de duurdere servers draaien.
traxion
rvec wrote:
Ik zou toch linux gaan uitproberen. Na een paar weken kan je daar ook wel mee overweg. En een windows pc een lange tijd aan laten staan als server (web/ftp/teamspeak/wat dan ook) vind ik altijd riskant.

een goed ingesteld windows 2k3 server crashed echt niet elke 5 min hoor:P

ik denk dat hij de zelfde uptime heeft als linux
rvec
Ik geef toe dat een goed ingestelde 2k3 ook een hoge uptime haalt. Met uptime projecten staat Windows bijna altijd voor win 2k3.

Meestal staat bsd daar vaak bovenaan dus als je echt goede uptime wilt halen moet je daar maar eens aan beginnen.

dit viel me trouwens wel op Razz
http://www.mreriksson.net/uptimes/toplists/?list=osavguptime

Bij hall of fame staat windows daar wel weer bovenaan.

En vanaf wikipedia:
Quote:
the current record for longest uptime is 6 years, 98 days, 12 hours, 6 minutes and 44 seconds on a computer running SunOS 5.6
Egmond
Ik denk dat dit mij een beetje boven het hoofd gaat Sad

[edit] wat doe ik eigenlijk aan die dubbelpost?
Arnie
Voor die dubbelpost moet je even op een mod wachten.

100W lijkt mij een lage schatting, met name als je een flinke server gaat draaien. Wat van Teamspeak best gezegd kan worden - met name op een Pentium II.
rvec
Op die site van teamspeak stond dat de server load niet al te hoog zal worden maar dat vooral de bandbreedte het probleem zal zijn. Ik denk dus niet dat je een zware server op 100% load zal moeten draaien maar dat je aan een paar 100 mhz ook wel genoeg hebt.

Ik zal nog even kijken op het tweakers.net forum want daar is al eerder wat over stroomgebruik van pc's gezegd.
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Computers en Techniek

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.