Wat vind jij nu van Theater? Kom je eens in het theater, of doe je aan toneel, zang of dans?
Ikzelf zit op een theaterschool, waar we natuurlijk ook aandacht besteden aan zang en dans. Dit jaar speel ik de hoofdrol in The Wiz, heel erg leuk om te doen.
Maar hoe zit het met jullie? Doen jullie ook iets met theater?
als ik in een theater kom dan is het omdat ik moet of omdat er een cabaret voorstelling is, echt toneelspelen vind ik niet zo leuk.
Ik ben onlangs nog geweest voor school. Ik kan echt genieten van theater, maar heb er niet echt veel tijd voor. Als ik wat ouder ben wel hoop ik 
Dus niemand doet hier echt iets met theater (zelf theater maken dus)?
| Super,monkey wrote: |
Wat vind jij nu van Theater? Kom je eens in het theater, of doe je aan toneel, zang of dans?
Ikzelf zit op een theaterschool, waar we natuurlijk ook aandacht besteden aan zang en dans. Dit jaar speel ik de hoofdrol in The Wiz, heel erg leuk om te doen.
Maar hoe zit het met jullie? Doen jullie ook iets met theater? |
De hoofdrol in The Wiz?! Toe maar, dat is ook niet zomaar wat.. Gaaf
Die Wiz van de Albert Heijn reclame?
Ik ben afgelopen weekend nog naar het theater geweest.. Naar Annie, in het Efteling Theater.. Was ook leuk hoor
Decor ook mooi gemaakt! Handig hoe ze dat telkens verwisselden allemaal. En knap gezongen van die kids. Verder kom ik eigenlijk bijnan nooit in het theater. Wel jammer eigenlijk. Ik had ook graag naar de musical The Lion King gewild, en zo nog wel vele meer. Het is alleen zo duur, jammer genoeg
.
Ik heb zelf nog wel een jaartje drama gehad een paar jaar geleden, was leuk om te doen, maar ben niet echt met acteren en dat soort dingen verder gegaan, hoewel het me wel gaaf lijkt om te doen. Ik speelde enkel één van de hoofdrollen in de afscheids-musical van groep acht van de basisschool, haha.
Ik was naar de lion king geweest, alweer een aantal jaar geleden. Erg leuke musical. Het was een endje rijden (het was in scheveningen), maar het was echt geweldig. In het begin kwamen allemaal dieren vanuit de paden naar de stoelen naar het podium. De dieren zagen er echt goed uit, het was echt mooi.
Ik ga in april naar de Wiz
Verder, tsja, ik ga wel eens naar cabaret, dat is toch ook theater 
Zou The Lion King nog een keer terug komen? Of zal ik daarvoor naar het buitenland moeten.. Zal hij überhaupt nog wel spelen? Ik vind het echt zo jammer dat ik daar niet naar toe ben geweest, ik weet niet waarom.
In het Efteling Theater komt na de musical Annie, Cinderella. Zal ook vast wel mooi zijn.
Ik ben alleen in het theater voor cabaret.
Ik heb wel eens een opera gezien en dat was wel erg indrukwekkend, maar die musicals die er allemaal zijn. Ik heb er nog geen gezien.
Ik ga zelden naar theater, tenzij dan naar stand up comedians zoals:
- wouter deprez
- alex agnew
- gunter lamoot
- bert kruysmans
- ...
ik hou dus wel van humor, maar ik kan gewoon toneel ook wel apprecieren
Ik kom bijna nooit in theaters, alleen voor cabaret nog wel eens.
Ik ga wel nog steeds elk jaar terug naar mijn oude middelbare school om daar te helpen met een musicalproject. Het gaat dan vooral om het technische gedeelte, en bewerking van foto/videobeelden om het verhaal te ondersteunen.
Hier heb ik bijvoorbeeld een foto van de school bewerkt, zodat het lijkt alsof hij deels onderwater staat. Opzich leuk werk om mee bezig te zijn.
http://jbsite.frih.net/thejater/ma.wmv
| Lady Elensar wrote: |
| Super,monkey wrote: | Wat vind jij nu van Theater? Kom je eens in het theater, of doe je aan toneel, zang of dans?
De hoofdrol in The Wiz?! Toe maar, dat is ook niet zomaar wat.. Gaaf Die Wiz van de Albert Heijn reclame?
Ik ben afgelopen weekend nog naar het theater geweest.. Naar Annie, in het Efteling Theater.. Was ook leuk hoor Decor ook mooi gemaakt! Handig hoe ze dat telkens verwisselden allemaal. En knap gezongen van die kids. Verder kom ik eigenlijk bijnan nooit in het theater. Wel jammer eigenlijk. Ik had ook graag naar de musical The Lion King gewild, en zo nog wel vele meer. Het is alleen zo duur, jammer genoeg .
Ik heb zelf nog wel een jaartje drama gehad een paar jaar geleden, was leuk om te doen, maar ben niet echt met acteren en dat soort dingen verder gegaan, hoewel het me wel gaaf lijkt om te doen. Ik speelde enkel één van de hoofdrollen in de afscheids-musical van groep acht van de basisschool, haha. |
Ja, ik speel de Wiz, in de Wiz. Het is niet Joop van de Ende producties, maar een productie van mijn theaterschool. Met originele engels songs, wel Nederlands gesproken. Erg leuk om te doen!
Ik ben vorig jaar ook naar de Lion King geweest, erg indrukwekkend. Inderdaad, al die dieren die naast je langs lopen, heel mooi! Ook ben ik naar de Notenkraker geweest (balletvoorstelling). Ook mooi om te zien wat mensen allemaal uit hun lichaam 'krijgen'.
Dit jaar speel ik trouwens ook nog Jake Blues in de Blues Brothers, gebaseerd op de film (de eerste). Ook leuk om te doen!
| Super,monkey wrote: |
| Lady Elensar wrote: | | Super,monkey wrote: | Wat vind jij nu van Theater? Kom je eens in het theater, of doe je aan toneel, zang of dans?
De hoofdrol in The Wiz?! Toe maar, dat is ook niet zomaar wat.. Gaaf Die Wiz van de Albert Heijn reclame?
Ik ben afgelopen weekend nog naar het theater geweest.. Naar Annie, in het Efteling Theater.. Was ook leuk hoor Decor ook mooi gemaakt! Handig hoe ze dat telkens verwisselden allemaal. En knap gezongen van die kids. Verder kom ik eigenlijk bijnan nooit in het theater. Wel jammer eigenlijk. Ik had ook graag naar de musical The Lion King gewild, en zo nog wel vele meer. Het is alleen zo duur, jammer genoeg .
Ik heb zelf nog wel een jaartje drama gehad een paar jaar geleden, was leuk om te doen, maar ben niet echt met acteren en dat soort dingen verder gegaan, hoewel het me wel gaaf lijkt om te doen. Ik speelde enkel één van de hoofdrollen in de afscheids-musical van groep acht van de basisschool, haha. |
Ja, ik speel de Wiz, in de Wiz. Het is niet Joop van de Ende producties, maar een productie van mijn theaterschool. Met originele engels songs, wel Nederlands gesproken. Erg leuk om te doen!
Ik ben vorig jaar ook naar de Lion King geweest, erg indrukwekkend. Inderdaad, al die dieren die naast je langs lopen, heel mooi! Ook ben ik naar de Notenkraker geweest (balletvoorstelling). Ook mooi om te zien wat mensen allemaal uit hun lichaam 'krijgen'.
Dit jaar speel ik trouwens ook nog Jake Blues in de Blues Brothers, gebaseerd op de film (de eerste). Ook leuk om te doen! |
Jake...dat was die dikke toch? Haha, moet je ook Rawhide zingen enzo
| Lady Elensar wrote: |
| Zou The Lion King nog een keer terug komen? |
Ik denk het niet, het is al een aantal jaren geweest en ik dacht dat er een tijdje geleden een reclame was dat er laatste voorstellingen waren...
Ik heb in 'Kunt u ons de weg naar Hamelen vertellen, meneer?' gespeeld als kind 10
, de kinderen werden door de rattenvanger in de berg Kei gelokt en beleefden allerlei avonturen. Daar heb ik zowel het eerste seizoen als de reprise aan meegedaan. Daarnaast heb ik eens op de cover van Tina gestaan, maar dat is geen theater. Ik heb ook het eerste seizoen meegedaan in 'Annie', maar nu, met de reprise in het Efteling Theater mag ik niet meedoen, omdat ik er niet meer uitzie als een weeskind maar als een weespuber. Jammer, maar helaas. Ik heb ooit eens Maria gespeeld in een kersttoneelstuk van school, en afgelopen jaar van september tot december, begin januari heb ik meegedaan in 'Lowie en de Lawaaifabriek', een musical (amateur) gebaseerd op 'Sjakie en de Chocoladefabriek' van Roald Dahl. Dat viel tegen, omdat ik eigenlijk niks te doen had maar wel elke repetitie moest komen opdagen. Ook doe ik nu een dansopleiding naast school, en dans ik daarnaast bij een gymnastiekvereniging. Dan beweeg ik, gym op school niet meegerekend, 8 uur in de week, alleen al aan dansen. Daarnaast bezoek ik regelmatig musicals. Het begon met Annie (de Joop van de Ende-versie in 1999), daarna Pippi, Kruimeltje, Doornroosje, de Sound of Music, Hamelen, Pietje Bell, Annie, Beauty and the Beast, Cats, en wordt vervolgd
. Als ik er niet een paar vergeten ben (klinkt verwend, ik weet het)...
Edit: My Fair Lady onlangs bezocht. Ik had helaas niet Céline Purcell, maar haar stand-in: iemand die nog onbekend was en Hilletje speelde in Hamelen. En nu heeft zij de hoofdrol in een Van de Ende-productie! Wauw!
Last edited by RoomRooz on Mon Apr 30, 2007 9:33 am; edited 1 time in total
| Yjaxygames wrote: |
| Ik denk het niet, het is al een aantal jaren geweest en ik dacht dat er een tijdje geleden een reclame was dat er laatste voorstellingen waren... |
Ja, das waar..
Waarschijnlijk komt hij niet meer terug dan.. of in het buitenland misschien. Maar dat is nog duurder. Ach, er komen vast nog genoeg mooie musicals om een keer heen te gaan.
Cats ben ik ook heengeweest
Maar dat was al die van heel wat jaren geleden.. Niet die nu deze dagen speelt.
| RoomRooz wrote: |
Ik heb in 'Kunt u ons de weg naar Hamelen vertellen, meneer?' gespeeld als kind 10  |
Daar ben ik een hele tijd geleden naartoe geweest, een aantal jaar geleden. Was ook een leuke muscial 
Ik vind theater niet zoveel aan het is namelijk lang niet zo spectaculair als een film.
Ben in mijn hele leven maar 5 keer naar een theater geweest. alleen maar omdat het van school moest of omdat ik toevallig een kaartje had gewonnen. vind het persoonlijk niet zo leuk. ik ga liever een film kijken of naar een muziek optreden. Het idee zelf vind ik wel altijd leuk en als een een leuke show hebt kan het ook wel gezellig zijn, maar zou er zelf nooit heen gaan als ik niks te doen zou hebben.
Vorige zomer had ik in een bevlieging (was mijn studierichting een beetje beu: Engels-Duitse taal- en letterkunde) zin om het ingangsexamen van Studio Herman Teirlinck mee te doen, maar daar is uiteindelijk niets van in huis gekomen. Waarschijnlijk ben ik ook ietsje te timide/zenuwachtig voor publiek om er sowieso voor te slagen.
Dan ben ik in de plaats Theater-, Film- en Literatuurwetenschap gaan studeren: Engels-TFL ipv Engels-Duits. 't Is een hoop interessanter. Alleen blijft het natuurlijk gewoon nog steeds theoretisch niveau. Ik krijg nu onder andere theatergeschiedenis. Ik zou wel nog altijd graag ergens ooit toneel gaan spelen, maar het is zo moeilijk om ergens een groep te vinden waar je bij zou kunnen gaan. Heb zo de indruk dat het een vrij gesloten wereldje is, waar je goede connecties moet hebben 
Theater is heden ten dage niet echt toegankelijk voor het grote publiek, dat vind ik toch. Vorig jaar moesten we voor Nederlands naar een theatervoorstelling gaan, het was eens iets anders, maar ik denk dat ik over te weinig bagage beschik om er echt enthousiast over te zijn. 
Ik ben laatst naar 'Dubbelop' van Jon van Eerd geweest, dat was best leuk. Vorig jaar zijn we naar een andere voorstelling van hem geweest: 'Een rits te ver'. Maar ik kom hoogstens één keer per jaar in het theater.
Ivooo
Af en toe ga ik eens naar het theater en nog nooit heb ik mij dat achteraf beklaagd. Theater is zowat het laatste medium dat van zijn publiek nog een beetje denkwerk verwacht. Zoeken naar onderhuidse motieven of dubbele bodems, de werled mee-ontdekken met een personnage, of gewoon creatief denkwerk.
Laatst ging ik naar een stuk dat 'de karper' heette. De vis in kwestie werd gespeeld door een hele mooie blonde dame in een rode jurk. In een film zou zoiets ronduit belachelijk zijn.
In sommige films moet je nochtans ook een stukje denken, bijvoorbeeld "Mulholland Drive." Een aanrader!
| Gieter wrote: |
| In sommige films moet je nochtans ook een stukje denken, bijvoorbeeld "Mulholland Drive." Een aanrader! |
Jah ok dat is wel waar maar het zijn eerder uitzonderingen dan regel. De reden waarom mensen ineens elkaars personage gaan spelen en het verhaal helemaal waanzinnig wordt was trouwens omdat het budget ineens op was.
"Visueler" denkwerk zit bijvoorbeeld in Dogville. Wederom; de uitzonderingen.
| rein wrote: |
| Gieter wrote: | | In sommige films moet je nochtans ook een stukje denken, bijvoorbeeld "Mulholland Drive." Een aanrader! |
Jah ok dat is wel waar maar het zijn eerder uitzonderingen dan regel. De reden waarom mensen ineens elkaars personage gaan spelen en het verhaal helemaal waanzinnig wordt was trouwens omdat het budget ineens op was.
"Visueler" denkwerk zit bijvoorbeeld in Dogville. Wederom; de uitzonderingen. |
Heb je daar een bron van? Lijkt me wel leuk dat daardoor de film zo 'anders' is geworden. David Lynch heeft nochtans meer postmoderne films gemaakt, dacht ik.
Goh nee niet meteen. 'k Heb het ooit wel ergens gelezen.
Op imdb zeggen ze wel dit:
| Quote: |
| Originally filmed in 1999 on a budget of $8 million as a made-for-TV pilot, new scenes were filmed one year later on a $7 million budget given by the French film studio Studio Canal to wrap up the open ending which had been left unresolved in the original version so that a TV series could follow. |
Het script was dus nooit helemaal vooraf afgeschreven. Bij het opnemen van de nieuwe scenes een jaar later waren (dacht ik) niet alle acteurs meer vrij en dus hebben ze hier en daar moeten improviseren.
theater is leuk, kleinkunst of cabaret, eventueel een toneeltje maar niets zo pompeus als opera of operette
Ik ga zelden naar een theatervoorstelling,
uitzonderlijk eens een toneel,
wat ik wel vaker doe zijn stand up comedy's, dat vind ik wel meestal goed, en daar ga ik dan ook vaker naartoe
| Yjaxygames wrote: |
| RoomRooz wrote: | Ik heb in 'Kunt u ons de weg naar Hamelen vertellen, meneer?' gespeeld als kind 10  |
Daar ben ik een hele tijd geleden naartoe geweest, een aantal jaar geleden. Was ook een leuke muscial  |
Dank je wel 
Ik zit geregeld in het theater, meestal is het dan naar cabaret. Opzich vind ik het wel leuk alleen de cabaretiers kunnen me niet meer zo laten lachen als vroeger. Onderwerpen zijn vaak te grof en niet genoeg uitgewerkt om echt diepgang te kunnen hebben. Jochem Meyer vind ik persoonlijk heel leuk voor vijf minuten, maar daarna wordt ik alleen maar weer moe van hem... Bert Visscher daar moet ik al helemaal niet aan denken! 
Ja, ik vind ook dat de onderwerpen vaak te grof zijn. Bert Visscher daarentegen vind ik soms wel weer leuk, en Jochem Meyer is ook ontzettend grappig, maar beide scoren ze het best als het nu eens niet grof is.
Goh, ik kom nu plotseling toch een stuk vaker in het theater
(Vanwege mijn opleiding, ghehe).
De laatste voorstellingen die ik gezien heb zijn Vriendenlab van Vrienden van de dansmuziek in het Rozentheater en Lucky Bastard van RAST in de Engelenbak. Natuurlijk niet van de grote voorstellingen als de Lion King, maar wel erg leuk. Binnenkort ga ik naar Go Big or Go Home van Do't hit mama in Frascati en Ghostbusters, ook in Frascati.
| Quote: |
| Kom je eens in het theater, of doe je aan toneel, zang of dans? |
En hier kan ik dus dan ook 'ja' op zeggen
. Ik heb de vakken drama, muziek en dans (en kunst), en daar leren we vanalles. Erg leuk zo'n brede opleiding. Maar wel jammer dat je natuurlijk er (sowieso in het eerste jaar) niet zo diep op in gaat (dansen, acteren of muziek maken), want daarvoor kun je beter een artiesten opleiding gaan volgen. En dit is niet het belangrijkste omdat het om de organisatie gaat. Maar aangezien je het zelf ook moet beleven om te weten hoe het is en het te kunnen begeleiden, leren we het zelf ook. Maar we moeten zelf dan ook meedoen in producties van ons eigen of anderen, en bijna iedereen heeft er ook wel wat talent in zitten, of aanleg voor. En sommige gelukkigen onder ons, bereiken ook echt wat in dit vak als artiest.
Ik kom eigenlijk nooit in het theater. Vind ik niet zo veel aan.
Maar meningen verschillen dus...
En wat vind je er niet zo leuk aan.. als ik dat vragen mag?
Misschien een wazige vraag
, maar waarom ga je er liever niet dan wel heen?
ik ga veel te weinig naar theater, zou het alleszins anders willen maar de 'kloterij' van theater is dat die dingen zo zelf bedruipend zijn dat je als sporadische gebruiker amper de kans krijgt om ernaartoe te gaan.. al die abos krijgen de gidsen sneller, of hebben al gereserveerd voor de gidsen het weten - sold out is zowat de meest voorkomende status van een theatershow/voorstelling/optreden en als er toch nog wat vrij is dan zijn het wel die plaatsen die dan ook niemand meer wil, achter het podium/slecht zicht en van die toestanden...
Theater? niet vaak, en mij valt het meestal tegen omdat het zo uitgekauwd word van te voren
Theaters kunnen best gaaf zijn. ik ga ook overmorgen naar de musical van Tarzan =)

Ik ga ook zelden naar theater maar dat komt door mijn ouders, ik ben wel al 1 keer met het school geweest en een paar keer met mijn extante.
Ik hou wel van muziek ik speel namelijk zelf drum 
| alibadman wrote: |
Theaters kunnen best gaaf zijn. ik ga ook overmorgen naar de musical van Tarzan =)
 |
Oh, cool! Ik wil graag naar Afrika! Afrika!. Lijkt me super. Iemand al naar toe geweest?