FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Nieuwe forums

Bondings
Stel dat het Nederlandstalige forum wordt opgesplits in 3-4 forums, welke forums zou jij dan het meest geschikt vinden voor jezelf? Het is niet de bedoeling dat je zegt welke forums het beste zouden zijn voor iedereen, maar wel welke thema's (forums) jij het liefste over zou discussiëren.
Roald
computer, sport en rest (er zal altijd wel iets zijn dat niet in de andere 2 past)
Super,monkey
Entertainment, Sport en Werk, en als laatste inderdaad Overig...
Arnie
Ik vind dit een goed initiatief! Computers zit zeker bij mijn lijstje, gezien het publiek dat Frihost aantrekt. Verder is een Overig forum wel logisch. De andere 1 of 2 is een moeilijkere keuze; misschien een forum voor stellingen/debat of iets dergelijks, aangezien dat hier ook wel populair is?

Zelf zie ik bij wat kleinere forums graag de indeling serieus/minder serieus (2 forums), maar ik betwijfel of dat hier geschikt is.
Super,monkey
Misschien is een Discussie forum inderdaad wel handig, aangezien er hier best wel veel over politiek etcetera wordt gepraat. Dus zou het dan Computer, Discussie, en Overig moeten worden? Lijkt mij een goed idee...
rvec
Ik denk dat computers (zal vooral vragen worden) en discussies het meeste zullen worden gebruikt. En dan nog een overig voor de rest.
Yjaxygames
Ik denk Computers, entertainment en Sport en Actualiteit.
Computers gewoon over hardware/software enzo.
Entertainment over, tsja, alles wat met entertainment te maken heeft.
Sport, over alle sporten dus.
Actualiteiten, over dingen in het nieuws wat niet in de andere dingen past. Misschien nog een overige, maar ik ben denk ik vooral in deze forums te vinden.

Actualiteit (of hoe je het forum wilt noemen) lijkt mij het best voor in een taalforum, want dan kan je met je landgenoten dingen bespreken die je allemaal wel gezien hebt, in andere forums heb je te maken met mensen die er waaschijnlijk niks van weten Smile
MrBlueSky
Als je een Nederlands computer-forum gaat openen loop je wel de kans dat nederlandstaligen daar gaan posten i.pv. de engelse computer-fora. Dan heb je, denk ik, minder kans dat mensen je kunnen helpen.

Eigenlijk loop je sowieso het risico als je meer Nederlandse fora gaat maken dat je een soort tweedeling krijgt: het nederlandse gedeelte van het forum waar alle nederlands-taligen posten en het internationale gedeelte voor de rest. En een van de leuke aspecten van een forum zoals dit is juist het internationale karakter.

Aan de andere kant snap ik wel dat er ook mensen zijn die het lastig vinden om in het Engels te posten, en dat het dan prettig is om meer Nederlandse forums te hebben.
Jurado
Discussie, plek waar je kan discussieren over het dagelijkse leven, nieuws enz.

Problemen. Als je problemen hebt met je pc of iets anders, dan kan je dat hier posten.

Andere: Alles wat niet bij die 2 andere horen.
KoiboySG1
zelf zou ik graag zien een topic voor de computer problemen dat is meestal wel handig en komt vaak te pas. Ook een entertainment topic lijkt me leuk omdat ik zelf een echte film verslaafde ben. en een discussie forum zie ik als 3e ook nog wel zitten. volgens mij komt dat bijna overeen met de meerderheid als ik de vorige berichten doorlees.
Lady Elensar
Als ik even kijk naar hoe het Engelse gedeelte is ingedeeld..
General
Announcements and Rules
General Chat
Suggestions
Introductions

Lifestyle and News
Hobbies and Animals
Jobs and Learning
History
Economics and Marketing
Relationships
Health and Beauty
Science and Nature
Philosophy and Religion
Discuss World News

Support and Web Hosting
Guests
Frihost Support
Web Hosting Support
Request an Account Change

Sports and Entertainment
Anime and Comics
Games
Literature
Music
Movies and Television
Filmmaking and Graphics
Sports
Vehicles and Transportation

Computers
Software
Operating Systems
Hardware and Electronics
Computer Problems and Support

Webmaster and Internet
Advertise Your Website
SEO and Search Engines
Design Tips
Advertising
Domain Names
Websites
Link Exchanges

Scripting
Html, CSS and Javascript
Php and MySQL
Website Software
Others

Frihost users
Personal Pictures Gallery
Personal Art Gallery

Humor
Jokes
Funny Pictures

Miscellaneous
Contests
Marketplace
Tutorials

(Behoorlijke lijst eigenlijk Shocked )

Dan zouden we bij het Nederlandse gedeelte iets van dit kunnen doen..
Naja, even samengevoegd wat wel bij elkaar kan:

- Sport & Entertainment, Humor

- Computers, Scripten, Webmasters & Internet

- Algemeen, Lifestyle & Nieuws

- Support & Webhosting, Frihost gebruikers

- Overig

Maar dit is dan wel weer bebasseerd op het Engelse gedeelte. En die subfora daar weer van vallen er dan automatisch onder.
Er kunnen ook dingen weggelaten worden natuurlijk. Zoals het gedeelte 'Frihost gebruikers', ik denk niet dat vele hier een personal gallery o.i.d. hebben, of deze willen plaatsen. Vandaar.
rvec
Quote:
- Sport & Entertainment, Humor

- Computers, Scripten, Webmasters & Internet

- Algemeen, Lifestyle & Nieuws

- Support & Webhosting, Frihost gebruikers

- Overig

Is wel een goed idee maar ik denk dat 5 fora toch wat veel is. Ik denk dat als we gaan opsplitsen we het met hoogstens 4 en nog beter 3 kunnen doen.

Een idee afgeleid van Lady Elensar:
-Computers, Internet, Webhosting

-Algemeen, Lifestyle, Sport en Nieuws

-Overig.
SgtGarcia
In ieder geval een subforum over computergerelateerde dingen. Verder zou inderdaad een subforum voor discussie wel leuk zijn. Als laatste kan dan inderdaad gedacht worden aan een overig forum waar iedereen alles kan posten wat niet bij de rest past
Vlien
Yjaxygames wrote:

Ahem (niet per sé op jou een reactie, hoor, Yjaxygames), wordt hier OOIT over sport gepraat? Heb hier eigenlijk nog nooit een sportthema gezien. Maar mij goed, hoor!

Meerdere fora is tof, natuurlijk, alleen betwijfel ik dat er nu plots meer topics gaan komen aanwaaien. We zullen zien, he.
Computers moet uiteraard een aparte onderverdeling worden, net als Actualiteit. Verder behouden we best een algemeen gedeelte, er zullen altijd dingen zijn die nergens bij passen. Wat dat derde forum betreft, geen idee Smile
Yjaxygames
Vlien wrote:
Yjaxygames wrote:

Ahem (niet per sé op jou een reactie, hoor, Yjaxygames), wordt hier OOIT over sport gepraat? Heb hier eigenlijk nog nooit een sportthema gezien. Maar mij goed, hoor!

Meerdere fora is tof, natuurlijk, alleen betwijfel ik dat er nu plots meer topics gaan komen aanwaaien. We zullen zien, he.
Computers moet uiteraard een aparte onderverdeling worden, net als Actualiteit. Verder behouden we best een algemeen gedeelte, er zullen altijd dingen zijn die nergens bij passen. Wat dat derde forum betreft, geen idee Smile

Je hebt eigenlijk best gelijk, hah. Rolling Eyes

Is er al wat meer nieuws over of dit doorgaat?
MrBlueSky
Yjaxygames wrote:

Er wordt heel weinig gepost in het Nederlandse forum (de laatste tijd?). Ik vraag me af of het zinvol is om er meerdere fora van te maken.
Gieter
MrBlueSky wrote:
Yjaxygames wrote:

Er wordt heel weinig gepost in het Nederlandse forum (de laatste tijd?). Ik vraag me af of het zinvol is om er meerdere fora van te maken.

Misschien zullen verschillende Nederlandstalige fora (of hoe je het ook zegt) mensen ertoe aanzetten om meer in de Nederlandstalige fora te posten dan in de Engelstalige. Het is maar een hypthese.
Bengt
Gieter wrote:
MrBlueSky wrote:
Yjaxygames wrote:

Misschien zullen verschillende Nederlandstalige fora (of hoe je het ook zegt) mensen ertoe aanzetten om meer in de Nederlandstalige fora te posten dan in de Engelstalige. Het is maar een hypthese.

Inderdaad, en ik denk dat het zeker het proberen waard is om meer fora van te maken.
Arnie
Ik ben in elk geval hard aan het proberen meer in het Nederlands te posten, en hopelijk velen met mij Smile
kansloos
Ik vind Rvecs idee prima, als er dan een splitsing komt vind ik dat sowieso de computers een aparte forum moeten krijgen. aangezien het grootste gedeelte toch zo'n beetje over comps enzo gaat.

We are nerds after all...
Skippers
Doe mij maar Sport, Overig en Computers of iets met webdesign
wanroij
Computers
Sport
Algemeen
en Discussie

Dat is mijn top 4 voor nieuwe forum onderdelen
Klaw 2
Discussie
Computers
overig

zou er wel in moeten want je hebt hier veel topics over computers enzo en ook word er hier best wel wat afgediscussieerd een vak met overig lijkt mij ook niet verkeerd anders kun je andere topics niet plaatsen.
Gieter
Kan er niet gebruikt gemaakt worden van de nieuwe subfora in phpBB3? Smile De eerste Release Candidate komt bijna uit naar 't schijnt...
keempe
Bondings wrote:
Stel dat het Nederlandstalige forum wordt opgesplits in 3-4 forums, welke forums zou jij dan het meest geschikt vinden voor jezelf? Het is niet de bedoeling dat je zegt welke forums het beste zouden zijn voor iedereen, maar wel welke thema's (forums) jij het liefste over zou discussiëren.
Sport en computer problemen, en af entoe is een brok actualiteit ^^

mvg
Keempe
Bondings
Ik heb als test het gesplitst in 3 forums: Algemeen, Computers en Techniek en Actualiteit.

Het Computers en Techniek gedeelte is heel groot, heb ik gemerkt, en zou eigenlijk ook nog zelf gesplits kunnen worden.

Ik heb geen Sport forum gemaakt, want op dit moment zijn er maar een paar topics over sport. Als dit forum er voor zou zorgen dat er wel zulke topics zouden worden gemaakt, dan zal ik dit wel creëren. Wat denken jullie?

Entertainment en Discussie forums zijn ook een goed idee, maar dan zouden er bijna geen topics meer overblijven in het algemen forum, wat ook niet de bedoeling is - deze kunnen ook nadien nog kunnen toegevoegd worden.

Indien de splitsing geen succes heeft, dan zal ik alles terug samen zetten, zoals in de goede oude tijd. Wink
Georgeboy
Ik vind de opsplitsing een goed idee, al werkt het iets trager om tussen de verschillende rubrieken te schakelen. Uiteraard heeft alles zijn voor en nadelen. Het overzicht over de verschillende fora zal duidelijker zijn, net als in het Engels. Uiteraard moet je wel in het achterhoofd houden dat veel groepen, voor een onoverzichtelijke massa kunnen leiden.

Misschien is het mogelijk om de overzicht te bewaren, dat elke gebruiker, indien gewenst, bij zijn/haar profiel een aantal voorkeur fora kan opgeven. Deze krijgen dan een bepaalde sortering en op die manier vind je als gebruiker sneller je favoriete fora terug...

Greetz
Bondings
@Georgeboy, als alles goed gaat komt er uiteindelijk een Dutch category.
Arnie
Het zal wel een klus geweest zijn om alle ouwe topics uit te zoeken Wink
neji
Eerst en vooral een dikke merci aan diegene die al die tijd heeft gespendeerd aan het uitzoeken van welk topic er bij welk forum moet...

Persoonlijk denk ik dat dit ook mensen gaat doen aanzetten om hier te komen posten! Ikzelf post enkel in het Nederlandse deel (mijn Engels is nu niet echt hét van hét Wink).

Gieter wrote:
Kan er niet gebruikt gemaakt worden van de nieuwe subfora in phpBB3? Smile De eerste Release Candidate komt bijna uit naar 't schijnt...

Hoh, het blijft een Release Candidate, en voor zo'n groot forum als Frihost (dat eigenlijk essentieel is voor het hele idee) lijkt het mij persoonlijk nogal riskant om niet met een final versie te gaan updaten.
(want de kans is reëel dat er nog veranderingen komen... -bugs,...-)
Maar voor de toekomst lijkt het mij wel een leuk idee.. Smile
Bengt
Mooi werk, ziet er al goed uit Smile
Arnie
Ze zijn al jaren aan phpBB3 bezig, als ik het me goed herinner . Het wordt wel eens tijd dat 'ie uitkomt...
neji
Arnie wrote:
Ze zijn al jaren aan phpBB3 bezig, als ik het me goed herinner . Het wordt wel eens tijd dat 'ie uitkomt...

Aan de andere kant weet je dat het niet zoals Microsoft is dat de helft niet werkt of al helemaal niet geïnstalleerd geraakt (zoals hier met Vista Ultimate Rolling Eyes ).

Er zijn wel veel (goede) dingen bijgekomen die het voor de gebruikers met minder ervaring wel makkelijker kunnen maken (zo moet je minder of geen mods gaan installeren enzo...).
Bondings
Arnie wrote:
Het zal wel een klus geweest zijn om alle ouwe topics uit te zoeken Wink

Ik heb enkel de eerste paar pagina's gedaan. De rest misschien een andere keer of gewoon zo laten. Anders zou bijna alles van Algemeen in Computers zitten (wat nog niet het geval is).

Over phpbb3, dat zal niet lukken want ik heb veel te veel veranderd aan dit forum en dus blijft het phpbb2 met misschien wat delen van phpbb3 toegevoegd. Het ziet er wel ontzettend veel beter uit qua code dan phpbb2, althans wat ik ervan heb bekeken.
Arnie
Misschien is het iets voor in de toekomst, om, wanneer phpbb3 uitkomt, een tweede forum op te zetten naast deze, en die pas publiek te openen als alles goed en wel is overgezet.

Maar aan de andere kant is het natuurlijk ook goed om te wachten tot verdere releases van phpbb3 met bugfixes uit zijn, i.p.v. de eerste stable te nemen en die te modden. Dan ben je toch met pionierswerk bezig en dat is misschien niet zo handig voor een site als FH.

Nouja, zolang er geen IPB of (nog erger) vBulletin komt ben ik tevreden Laughing
traxion
stoer 3 sub forums voor dutch

keep up the good work:)
rvec
Ik hoop dat dutch wel onderaan blijft staan dat werkt altijd wel makkelijk Smile
hoef je maar 1 knopje in te drukken en je zit al bij dutch.
Lady Elensar
Oké, ik heb ook weer eens vanalles gemist Razz.. Embarassed

maarja.. afgelopen dagen/weken waren ook niet echt fijn.. even wat anders aan m'n kop Confused

Ik zal het maar is bekijken Smile
Bondings
En ik heb er een Dutch category bijgezet, werkt veel gemakkelijker. Very Happy
http://www.frihost.com/forums/vc-20.html
Dream_hytec
Bondings wrote:

Hallo Bondings,

Persoonlijk zou ik over het spirituele en psychologie willen discutieren. Waarom?

- Wel ik vind dat mensen soms nood hebben aan een moreele steun, een plaatsje waar men (als het moet) annoniem raad kan vragen.
Vb: Als iemand iets meemaakt en er niet kan over spreken, blijft deze persoon met soms heel grote vraagtekens zitten. Bij deling van informatie of raadvragen, kan je soms door wat iemand zegt dichter bij jouw eigen streefdoel zitten. Want weten dat iemand achter jou staat of dezelfde mening over iets heeft kan veel meerwaarde betekenen in jou of een ander zijn/haar leven.

- Spiritualiteit leunt eigenlijk dicht aan bij psychologie (vind ik toch), want meestal mensen die in het ene interesse hebben, hebben het ook in het andere. Hier heb ik enkele ervaringen mee die later mss wel nog aan bod zullen komen, want hier is momenteel niet de plaats voor dit te doen.

Ik hoop dat er nog mensen zijn die hierover zo denken. (momenteel heb ik daarom in algemeen een nieuw onderwerp geplaatst om deze mensen wat bijeen te laten komen)

groeten
Dream_Hytec
Gieter
Dream_hytec wrote:
Bondings wrote:

Hallo Bondings,

Persoonlijk zou ik over het spirituele en psychologie willen discutieren. Waarom?

- Wel ik vind dat mensen soms nood hebben aan een moreele steun, een plaatsje waar men (als het moet) annoniem raad kan vragen.
Vb: Als iemand iets meemaakt en er niet kan over spreken, blijft deze persoon met soms heel grote vraagtekens zitten. Bij deling van informatie of raadvragen, kan je soms door wat iemand zegt dichter bij jouw eigen streefdoel zitten. Want weten dat iemand achter jou staat of dezelfde mening over iets heeft kan veel meerwaarde betekenen in jou of een ander zijn/haar leven.

- Spiritualiteit leunt eigenlijk dicht aan bij psychologie (vind ik toch), want meestal mensen die in het ene interesse hebben, hebben het ook in het andere. Hier heb ik enkele ervaringen mee die later mss wel nog aan bod zullen komen, want hier is momenteel niet de plaats voor dit te doen.

Ik hoop dat er nog mensen zijn die hierover zo denken. (momenteel heb ik daarom in algemeen een nieuw onderwerp geplaatst om deze mensen wat bijeen te laten komen)

groeten
Dream_Hytec

Ik denk dat het goed is zoals het nu is! Anders wordt het Nederlandse gedeelte binnen no-time een forum op zichzelf. Op het 'normale' Engelstalige forum zijn er trouwens genoeg subfora voor jouw onderwerp denk ik. Wink
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.