FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSCOMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

Probleem met dvd writer

keempe
Beste frihosters,
sinds ik Windows Vista heb geïnstaleerd, ik zeg niet dat het daar aan ligt.., werkt mijn dvd writer nietmeer.. en dit met geen enkel programma, Nero, Ashampoo burning studio, Alcohol 120%,... Telkens als ik een cd of dvd probeer te branden blijft het een hele tijd op 0 % voortgang staan.
Men dvd writer doet dan zo'n geluid dat hij brand en is dan weer stil, en dan maakt hij weer dat brand geluid... Bij foutmelding geeft hij gewoon bij elk programma dat het branden mislukt is, meer uitleg geeft hij niet...

Mijn dvd writer = toshiba multinorm dual layer..
en de vista upgrade adviser gaf geen enkel probleem...

Weet iemand van jullie hoe ik dit kan oplossen?
Bij voorbaat dank

Thomas Kempen
rvec
Als je de product naam(met nummers en letters denk ik) van de brander in google intypt met vista erbij kan je het vaak zien als er vaker problemen mee zijn. Anders zou ik kijken of er misschien een nieuwe driver voor te vinden is op de site van toshiba. Het gebeurt wel vaker dat drivers voor xp niet meer bij vista werken.
keempe
bijde al gedaan, als ik dit indruk op google, vind ik niets dat erop wijst dat er nog mensen zijn met dit probleem..
en als ik naar de toshiba site ga, kan ik nergens iets vinden van drivers, zelfs niet van men dvd brandertje, kvind enkel volledige pc sets; en als je bij opties gaat kijken dan vind je er maar een paar cd/dvd branders (stuk of 4)..
firmware is ondertussen ook al geupdate, zonder succes...
Lord Klorel
Daar Vista nog niet zo lang gelanceerd is het dus onmogelijk om nu al drivers te hebben.
Een kennis van mij heeft een nieuwe computer gekocht waar Vista opstaat en nu kan hij dus geen enkel programma dat hij bezit gebruiken, laat staan zijn externe harde schijf die hij gebruikt om te back-uppen met de standaard software van de schijf.

Voorlopig denk ik niet dat er direct een oplossing in zicht is. Je kan alleen hopen dat er zo snel mogelijk drivers worden ontwikkeld die Vista compatibel zijn.
keempe
Lord Klorel wrote:
Daar Vista nog niet zo lang gelanceerd is het dus onmogelijk om nu al drivers te hebben.
Een kennis van mij heeft een nieuwe computer gekocht waar Vista opstaat en nu kan hij dus geen enkel programma dat hij bezit gebruiken, laat staan zijn externe harde schijf die hij gebruikt om te back-uppen met de standaard software van de schijf.

Voorlopig denk ik niet dat er direct een oplossing in zicht is. Je kan alleen hopen dat er zo snel mogelijk drivers worden ontwikkeld die Vista compatibel zijn.

Hoe raar het ook mag klinken, hij doet het plots weer! misschien komt het door windows update, ik weet het niet.. maar hij werkt trug perfect!
bedankt voor al jullie replys
en nog een prettige dag verder Smile
G1g4nt1C
Het kan inderdaad zijn dat door de Vista Update, de drivers geupdated zijn en daardoor je brander terug werkt. In ieder geval, wil je het op het forum melden als je zeker weet wat de oorzaak is van de herstelling?