FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

table top

traxion
hey ik heb 1 table en daarin weer 2 tables

1 tabel is een vaste grote die altijd tezien is.. de andere tabel kan er niet zijn maar kan ook de dubbele grote zijn van de eerste tabel.

hoe zorg ik dat ze altijd boven aan de cell beginnen want nou zweeft de eerste tabel in het midden als de 2de groot is

ik heb wat geprobeerd maar dat werkte helaas niet..

allebei moeten ze dus altijd bovenaan de tabel staan en niet ergens in het midden

Code:
<html><body><table border="1" ><tr><td>
   <table border="1" >
      <tr>
         <th width="100">Naam</th>
         <th width="175">Gegevens</th>
      </tr>
      <tr>
         <td>Projectcode</td>
         <td>bla</td>

</tr>
      <tr>
         <td>
               Deadline       
         </td>
         <td>   bla
         </td>
      </tr>
      <tr>
         <td>Budget&nbsp;(dagen)</td>
         <td>bla </td>
      </tr>
   </table><BR>
   <input type="submit" name="opslaan" value="Opslaan">
   </form>

</td>
         <td>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;</td>

<td>
         <table border="1" >
            <tr>
               <th colspan="2"> Opmerkingen
               </th>
            </tr>
            <tr>
               <td class="total">&nbsp;Weeknr&nbsp;
               </td>
               <td class="total">Opmerking
               </td>
            </tr>
            <tr>   
                                        <td><center>test</center></td>                        <td><textareara>test<br>test<br>test<br>test<br>test<br>test<br>test<br></textarea></td>
         </tr>
        <tr>   
                                        <td><center>test</center></td>                        <td><textareara>test<br>test<br>test<br>test<br>test<br>test<br>test<br></textarea></td>
         </tr>
         </table>
         </td>

</tr>
   </table></body></html>
Lady Elensar
Ik snap je verhaaltje niet helemaal, maar als je de valign="top" eens toe voegt, misschien werkt dat?
Georgeboy
Ik kan het verhaaltje ook niet volgen, tabel in een tabel voor zo'n klein project is geen goed idee als je het mij vraagt. Maar hoe krijg je dan toch die tweede tabel verticaal uitgelijnd aan de top? Tussen de tag <td> van je maintable waarna je de te uitlijnen tabel toevoegt, plaats je een argument zoals Lady Elensar zegt: nl valign="top".

Om het jezelf makkelijker te maken, zou ik toch wel zoeken naar een alternatief, bvb één tabel of via div-blokken...

Greetz
traxion
1 tabel gaat helaas niet echt makelijk

want allebei zijn willekeurig uit een database dus de ene keer is links 4 rijen en recht 1tje en de andere keer links 2 en rechts 8 ofzo.. (dat gedeelte heb ik er tussen uit gehaalt)

valign="top" en aligan ofzo heb ik al geprobeerd.. (en ik post niet voor niks de code dan mogen jullie dat ook proberen....Razz)

en div.. erg lastig heb ik gehoord.. hoe snel is dat aangeleerd?

Georgeboy wrote:
Maar hoe krijg je dan toch die tweede tabel verticaal uitgelijnd aan de top?

jep dat bedoel ik.. het moet anders om ook werken..
timerecords
Ik kan het ook niet echt volgen, misschien idee om met paint (of wat dan ook) een soort voorbeeld te tekenen (en met tekst erbij voor extra duidelijkheid) zodat we het beter kunnen begrijpen.

Dat valign top zou normaal gesproken gewoon moeten werken tenzij je het op de verkeerde plek toepast..

Ik stel voor dat je een plaatje post met wat je precies bedoeld, ik denk dat mensen je dan een stuk makkelijker kunnen helpen (althans ik wel).

Mvg,
MocroMusic
Lady Elensar
Even tekenen met bijvoorbeeld paint vind ik inderdaad een goed idee (tenzij iemand anders hier het wél snapt). Als ik tijd heb zal ik morgen wel even voor je willen kijken (moet je wel snel zijn dus, haha), anders wordt dat volgende week een keer (ben druk, druk, druk). Niet erg snel dus.
timerecords
Lady Elensar wrote:
Even tekenen met bijvoorbeeld paint vind ik inderdaad een goed idee (tenzij iemand anders hier het wél snapt). Als ik tijd heb zal ik morgen wel even voor je willen kijken (moet je wel snel zijn dus, haha), anders wordt dat volgende week een keer (ben druk, druk, druk). Niet erg snel dus.

Ja precies, want ik snap (zoals meerdere hier) er geen *uhm* van...misschien met een soort tekening wel en dan kan ik kijken wat ik voor je kan betekenen
traxion
http://traxion.frih.net/test.php

hier een linkje naar de code op een server...

zoals je ziet heb ik in totaal 3 tabellen

1 grote met 2 kleinere daarin

nou wil ik graag hebben dat ze allebei boven aan beginnen en niet 1tje boven aan en de ander ik het midden...

de grote van beide tabellen kan per keer verschillen dus is 1 tabel volgens mij geen optie maar ik wil ze wel langs mekaar hebben..

hopelijk is het probleem nou wel duidelijk
traxion
weet niemand hier iets op?
Alkmania
Het is toch echt gewoon valign="top" hoor. Zet dit in de <td> tag van je omvangende tabel en dan moeten beide tabellen naar boven uitgelijnd worden. Als dit niet werkt doe je waarschijnlijk zelf iets verkeerd.
traxion
html is echt raar

ik heb alle code er tussen er uit gehaald en geinlucde (echt niks meer)

Code:
   <table border="0" >
      <tr>
         <td valign="top">
            <?php include "project.projecten.php"; ?><br><br>
            <?php    include "fase.projecten.php";   ?>
         </td >

<td valign="top">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;</td>

<td valign="top">
            <?php include "opmerking.projecten.php"; ?>
         </td>

</tr>
   </table>

en nou doet hij het ineens:)
timerecords
vreemde zaak, hij zou het ook gewoon moeten doen met HTML...volgens mij heb je ergens gewoon klein foutje gemaakt maar ik heb nog geen tijd gehad om het te proberen...sorry