Hja, even gewaagd doen. Ik sta geregeld zwaar onder nul en vind het een rotsysteem dat er een gans punt per dag afgetrokken moet worden van het totaal. Ik ben student en heb hier niet altijd tijd voor, laat staan dat ik eraan denk. Ik vind het wel fair dat er aan forumposting gedaan wordt, maar pleit voor een tragere puntenvermindering.
Ik heb er geen flauw idee van of ik dit moet posten onder een of ander ideeënbusdeel van dit forum, maar ik wil misschien nog meer meningen horen, plus eventjes ook eens wat posten want, en hier zijn we bij mijn tweede punt...
Ik vind het vaak lastig een onderwerp te vinden waarover ik kan meespreken. Het gros van de topics betreffen computer/besturingssystemen e.d., ik kan me inderdaad begeven naar het meer gevarieerde Engelse forum, maar als student Engels heb ik ooit ook wel eens genoeg van Engels!!! :p Het merendeel van de Frihosters is trouwens mannelijk, weinig vrouwelijks om dan even over te komen zeveren, he? Een vrouwenforum zou misschien nog leuk zijn, kunnen we het gelijk over schminkdozen en diepgaandere dingen hebben
Ik kom geregeld wel eens langs, maar ben eigenlijk meteen ontmoedigd door het aanbod aan onderwerpen... ofwel is alles al gezegd, ofwel valt er niks over te zeggen (door mij). Goed, ben ik hier alleen mee of hoe zit dat?
Ik heb nooit problemen met de punten. Van mij mogen er 3 punten per dag af en dan nog heb ik er zat.
En het Nederlandse gedeelte is idd niet zo druk. Ik ga dan ook af en toe naar het Engelse gedeelte. Al komen hier ook af en toe onderwerpen als burka's, het klimaat en politiek langs.
Haha, die "burka's" klonk lekker sarcastisch :p cliché-onderwerpen, dus... maar ja, wat wil ik dan, he?
Het blijft inderdaad lastig om goede onderwerpen te vinden. Eigenlijk is het een kwestie van door de "Nieuwe berichten" lijst banjeren om te kijken of daar nog iets tussen staat, waar je iets zinnigs over te zeggen hebt.
Een vrouwforum is misschien nog niet zo'n slecht idee. Ik ben overigens man dus ik zou er angstvallig wegblijven
maar het zou Frihost wel wat toegankelijker kunnen maken... je hebt gelijk dat het merendeel van de onderwerpen computer-gerelateerd is. Maar dat is ook wel een beetje te verwachten op een hosting forum... aangezien websites maken nog niet helemaal zo ingeburgerd is als bijvoorbeeld spreadsheets en (powerpoint-)presentaties.
Als je ergens iets nuttigs te zeggen hebt, is het vaak handig om er met precies zoveel woorden te reageren dat je 4pt hebt. Dit bericht van mij is daarvoor al te lang (4pt is het max.)
Heeft een forum op zich zo'n puntensysteem nodig? Neen.
Maar omdat je hier nu met een hosting zit dat geïntegreerd zit in een forum.. Misschien zijn er andere manieren, misschien ook niet?
Op zich vindt ik -1 punt per dag niet mis, maar net zoals Vlien heb ik soms ook andere dingen te doen dan de hele tijd te posten
We zouden kunnen proberen "ons" (en dan heb ik over het dutch gedeelte) een soort algemeen forum te maken met allerlei topics die je eventueel ook in het Engelse deel hebt maar dan in het Nederlands?
Ik denk dat mensen misschien rapper iets zullen posten op een plek dat in hun eigen taal is dan bijvoorbeeld in het engels.
Om minstens 1 punt per dag te halen in enkel het enige Nederlandstalige forum is inderdaad misschien wat te veel. Als je er de Engelse forums bijhaalt zou dit echter geen probleem moeten zijn.
Zou het misschien beter zijn om het Nederlandstalige gedeelte op te splitsen in meerdere forums? Ik denk dat we wel met genoeg zijn om iets van een 3 forums of zo te vullen, rekening houdend dat er dan ook iets meer posts zijn, verspreid over de forums tesamen (wat meestal het geval is).
Over het vrouwenforum, een vrouwenforum op zichzelf vind ik niet echt geschikt. Forums over zaken die hoofdzakelijk vrouwen interesseren (kleding, mode, make-up/schmink, babies, ...), zie ik zeker zitten. Weliswaar in het Engelse gedeelte.
Meerdere Nederlandse forums zou wel interessant zijn. Misschien aanmoedigend om meer Nederlandstalige topics te starten. Of we zouden meer punten moeten krijgen voor het posten in gelocaliseerde forums
dat zou uiteraard ook aanmoedigend werken om die forums actiever te maken en zo een bredere doelgroep aan te spreken.
Ik zou het ook wel leuk vinden als er meerdere Nederlandstalige fora's zouden zijn. Maar wat met de anderstalige fora's?
Ik weet momenteel niet of daar ook zoveel wordt gepost maar dan zou je eigenlijk voor hun ook zoiets moeten doen.
En kan je trouwens niet in dat puntensysteemmod een soort berekening maken dat kijkt hoeveel procent je post in het Nederlandstalige gedeelte en aldanniet ook in het engelstalig gedeelte, en dan daarop het aantal punten per dag aftrekken?
Ik vind het systeem op zich ook niet echt goed...
Ik vergeet meestal hier te komen, omdat ik nog zoveel werk heb op m'n site... ( gedichten site )
+ dan schrijf'k zelf ook nog gedichten om meer gedichten op de site te hebben enzo...
dusja, ik zou graag hebben dat het systeem een beetje wordt gewijzigd
Maar ik vind wel dat frihost een zalige service bied vooral geen adds is zalig 
Misschien moeten jullie eens anders redeneren.
Jullie kennen de regels, en met die in het achterhoofd registreren jullie je hier. Als het niet lukt om op tijd te posten, dan is het handiger om een betaalde service te nemen die geen posts vereist. Het systeem hier zo ombuigen dat je voor niks te doen toch nog een prima gratis hosting hebt, gaat niet door. Ofwel gratis, maar posten, ofwel betaald zonder zorgen...
Dat lijkt me niet meer dan logisch.
| James007 wrote: |
Misschien moeten jullie eens anders redeneren.
Jullie kennen de regels, en met die in het achterhoofd registreren jullie je hier. Als het niet lukt om op tijd te posten, dan is het handiger om een betaalde service te nemen die geen posts vereist. Het systeem hier zo ombuigen dat je voor niks te doen toch nog een prima gratis hosting hebt, gaat niet door. Ofwel gratis, maar posten, ofwel betaald zonder zorgen...
Dat lijkt me niet meer dan logisch. |
Dat is inderdaad waar (->)
| neji wrote: |
| Maar omdat je hier nu met een hosting zit dat geïntegreerd zit in een forum.. Misschien zijn er andere manieren, misschien ook niet? |
Ik denk dat je ergens wel een compensatie moet leveren voor je webhosting!
Maar zou het dan mogelijk zijn om dan meerdere nederlandstalige fora te hebben of niet?
| Vlien wrote: |
Hja, even gewaagd doen. Ik sta geregeld zwaar onder nul en vind het een rotsysteem dat er een gans punt per dag afgetrokken moet worden van het totaal. Ik ben student en heb hier niet altijd tijd voor, laat staan dat ik eraan denk.
|
Iedereen is anders natuurlijk, maar toen ik student was had ik aan veel dingen gebrek, maar niet aan tijd
| Quote: |
Ik vind het wel fair dat er aan forumposting gedaan wordt, maar pleit voor een tragere puntenvermindering.
|
Stel je staat op een gegeven moment op 10 punten. Dan hoef je maar 1 keer in de 4 dagen een grote post te plaatsen, of 4 kleine. Dat is toch niet zoveel?
Ik vind het vaak lastig een onderwerp te vinden waarover ik kan meespreken. Het gros van de topics betreffen computer/besturingssystemen e.d.,
|
Een mogelijke oplossing is om dan gewoon zelf topics te openen over dingen die jij interessant vind. Toch?
ik kan me inderdaad begeven naar het meer gevarieerde Engelse forum, maar als student Engels heb ik ooit ook wel eens genoeg van Engels!!! :p
|
Ik weet niet hoe serieus je dat meent, maar het is toch juist leuk/nuttig om je studie op die manier in de praktijk te brengen? In principe zou het voor jou makkelijker zijn om in het engels te posten vergeleken met veel andere posters die niet native-engels zijn en geen engels studeren. En het leuke van een internationaal forum is juist de diversiteit. Waarom jezelf beperken tot het kleine Nederlandse gedeelte van het forum? Engels is trouwens ook zo'n beetje de taal van het internet, en daar kun je als student engels je voordeel mee doen.
Het merendeel van de Frihosters is trouwens mannelijk, weinig vrouwelijks om dan even over te komen zeveren, he? Een vrouwenforum zou misschien nog leuk zijn, kunnen we het gelijk over schminkdozen en diepgaandere dingen hebben
|
Helaas zijn de mannen (zoals op alle technisch georienteerde forums) hier veruit in de meerderheid. Maar daar ligt voor jou als een van de weinige vrouwen juist een missie: laat je horen! Druk een stempel op het forum. Laat zien dat vrouwen hun mannetje kunnen staan.
En verder: als je geen zinnige dingen weet te posten, er zijn nogal wat topics die voornamelijk bedoeld lijken om 'punten te scoren' (in de engelse fora althans), zoals "Which ... do you ...?" topics. Volgens mij kun je wel een beetje zo redeneren: frihost krijgt inkomsten door advertenties, en ook niet-zo-heel-nuttige posts leveren pageviews en ad-exposure op en dus ook inkomsten.
Had ik nu echt gedacht dat er iets zou veranderen? ... Hmmm.
| Iedereen is anders natuurlijk, maar toen ik student was had ik aan veel dingen gebrek, maar niet aan tijd Very Happy |
Daar had ik al reacties op verwacht. Iedereen is inderdaad anders en vorig semester gold het voor mij misschien ook, "veel tijd", maar dat is nu toch wel ietsje anders. Het komt er eigenlijk op neer dat telkens ik me aan dit forum zet - vol goede postvoornemens! - ik veel te lang moet zitten zoeken naar een leuk topic. En waaauw, ook ik heb niet altijd zelf iets te vertellen! Vandaar dat ik het een lastig systeem vind, 't is gewoon niet haalbaar. Voor mij dan toch niet, ook al tikken ze me nog genoeg op de vingers dat ik het maar had moeten weten vooraleer ik mezelf registreerde. Het geld groeit ook niet (nog niet :p) op mijn rugje.
(edit) maar ik stop met zeuren want ene wilde weldoener heeft mijn punten op 49 gezet...?
Ik wist niet dat sarcasme een levenshouding was? (oeps, sarcasme)
Het geld groeit niet op iemand's rug, dus de gratis hosting moet zijn beleid maar aanpassen?
Meer secties? Het loopt niet echt storm in deze sectie, dus het opsplitsen lijkt me vaag? Of begrijp ik het niet?
Een apart vrouwenforum lijkt me nogal middeleeuws, en ik weet überhaupt niet hoeveel dames hier zijn. Jij, Lady Elensar... ? Daarbuiten mag je altijd een topic openen over schminkdozen.
Je zei dat je Engels studeert? Misschien kan je helpen in de toekomstige fora voor taalproblemen, een voorstel dat nog op tafel ligt, maar goed ontvangen wordt.
Meer info: http://www.frihost.com/forums/vt-62060.html
@James007
Je draait de discussie wel erg sterk in de richting van "wij eisen dat we minder hoeven te posten". Hoewel in sommige berichten daar inderdaad voor gepleit wordt, is het wel erg makkelijk om het hele topic af te sluiten met de opmerking "Ofwel gratis, maar posten, ofwel betaald zonder zorgen".
Ik pleit in elk geval niet voor "ombuiging van het systeem" zodat we Frihost als het ware kunnen kaalplukken als een stel egoïsten, om jouw voorstelling even te chargeren. (Of wellicht niet eens.) Het is wat mij betreft een kwestie van Frihost toegankelijker maken voor de groepen die moeilijker aansluiting vinden bij de gevestigde orde hier, omdat ze niet goed kunnen meepraten in het merendeel van de topics. Dat houdt wat mij betreft absoluut niet in dat er minder gepost hoeft te worden.
Dat houdt juist nieuwe ideeën in zoals het maken van meerdere Nederlandse forums, of een vrouwenforum. Ideeën die Frihost populairder kunnen maken.
Natuurlijk, wat ik nu zeg strookt niet met de topictitel en de starterspost. Maar in plaats van de TS de grond in te rammen kan je ook het topic een nieuwe wending geven. Een topic is net als een conversatie geen statisch geheel. Het is nu wel duidelijk dat je het idee van minder posten verwerpt, en daar sta ik ook achter. Daarom hebben mensen hier andere suggesties gedaan, die je absoluut niet in de container "minder posten" kunt smijten.
Ik kan mij goed voorstellen dat mensen die helemaal thuis zijn in de wereld van computers en dergelijke op Frihost in een handomdraai klaar zijn met 45pt op zak, terwijl mensen die weinig aansluiting vinden bij de gangbare topics op Frihost veel meer moeite doen om hun punten binnen te halen. Laten we daar eens naar kijken, en de zogeheten aasgieren vergeten.
Ik heb ook niet altijd tijd om te posten .. daarom sta ik weer onder nul.. Ik ben erg druk met andere dingen.. Daarom vind ik het ook niet altijd eerlijk dat er een heel punt vanaf gaat.. Van mij mag het bij een half punt blijven..
Engelstalige topics zijn ook vaak niet te volgen.. Het gaat daar veel te snel en ik post liever in het Nederlands..
Half punt is genoeg 
weet je - dit is één van de weinige gratis hosts die het bij mij ondertussen zo lang uithoudt; al mijn vorige ervaringen waren anders dan kon ik om de twee weken op zoek naar een andere host en kon ik weer heel de site verhuizen - als ik die 'stabliteit' te danken heb aan het puntensysteem dan mogen ze dat van mij laten zoals het is. ik moet wel bekennen dat het soms even schrikken is dat ik onder nul zit, zeker als ik die email-notificatie ook weer met een paar dagen vertraging aan het lezen ben maar tot nu toe hebben ze me er nog niet uitgezwierd en ik vermoed dat ze wel redelijk tolerant zullen zijn als je als middenlange frihoster toch eens naar de eeuwige jachtvelden bent geschoten en zou willen terugkeren.
Misschien kan het wel een idee zijn om frihostpunten om te ruilen in de 'echte' punten want die spaar ik netjes bij mekaar maar ik zou begot niet weten wat ik ermee kan doen (maar misschien is dat wel doordat ik de handleiding toch niet helemaal goed heb gelezen zoveel tijd geleden, misschien kan er wel meer dan ik dacht)
Ik snap niet wat er gezeurd word over tijd. 1 berichtje posten duurt slechts 5 minuten. En als je op een dag wat meer tijd hebt dan post je toch wat meer? En ik sta nu gewoon elke dag op 45 punten +
Meen je nou serieus dat je niet 2 keer in de week een half uurtje hebt om 2 posts te maken? Bedenk wel dat deze post alleen al me waarschijnlijk 3 punten oplevert. Dat betekent dan meteen ook dat ik 3 dagen niet meer hoef te posten!
Ik weet niet hoe je erbij komt dat je veel tijd nodig hebt om een post te maken. Er zijn meer dan voldoende topic waar iedereen wel een mening over heeft.
En als je dan echt geen inspiratie meer hebt, ga dan even langs bij een paar polls, stem, maak een post waar in staat wat je gestemd hebt en waarom en je kunt erweer 2 dagen tegenaan...
Groeten,
Arno
| Arnie wrote: |
@James007
Je draait de discussie wel erg sterk in de richting van "wij eisen dat we minder hoeven te posten". Hoewel in sommige berichten daar inderdaad voor gepleit wordt, is het wel erg makkelijk om het hele topic af te sluiten met de opmerking "Ofwel gratis, maar posten, ofwel betaald zonder zorgen".
|
Je eist ook dat je minder hoeft te posten. (concreet dat er minder punten af gaan per dag)
Ik pleit in elk geval niet voor "ombuiging van het systeem" zodat we Frihost als het ware kunnen kaalplukken als een stel egoïsten, om jouw voorstelling even te chargeren. (Of wellicht niet eens.) Het is wat mij betreft een kwestie van Frihost toegankelijker maken voor de groepen die moeilijker aansluiting vinden bij de gevestigde orde hier, omdat ze niet goed kunnen meepraten in het merendeel van de topics. Dat houdt wat mij betreft absoluut niet in dat er minder gepost hoeft te worden.
|
Met meer toegankelijk maken heb ik geen probleem, maar hou het even heel concreet wil je. Je lijkt net een politicus. Nieuwe secties is niet slecht, maar gaan ze gevuld raken? Waar wil men nieuwe secties over?
Buitendat zijn het twee verschillende stellingen die besproken worden, enerzijds minder punten eraf per dag, anderzijds meer secties. Het eerste blok ik inderdaad af, het tweede hou ik open voor discussie.
Dat houdt juist nieuwe ideeën in zoals het maken van meerdere Nederlandse forums, of een vrouwenforum. Ideeën die Frihost populairder kunnen maken. |
Dat is over dat tweede punt, en daar kan gerust over gesproken worden.
Natuurlijk, wat ik nu zeg strookt niet met de topictitel en de starterspost. Maar in plaats van de TS de grond in te rammen kan je ook het topic een nieuwe wending geven. Een topic is net als een conversatie geen statisch geheel. Het is nu wel duidelijk dat je het idee van minder posten verwerpt, en daar sta ik ook achter. Daarom hebben mensen hier andere suggesties gedaan, die je absoluut niet in de container "minder posten" kunt smijten.
|
Maar waarom blijf je het toch over minder posten hebben? Heb ik dat überhaupt wel vermeld? Een conversatie met een titel als deze is "nogal" vastgepind op één bepaald punt.
Ik kan mij goed voorstellen dat mensen die helemaal thuis zijn in de wereld van computers en dergelijke op Frihost in een handomdraai klaar zijn met 45pt op zak, terwijl mensen die weinig aansluiting vinden bij de gangbare topics op Frihost veel meer moeite doen om hun punten binnen te halen. Laten we daar eens naar kijken, en de zogeheten aasgieren vergeten. |
Mensen die weinig aansluiting vinden, kunnen misschien eerst eens voor eigen deur vegen. Dat niet iedereen mee is met computers, is begrijpelijk. Daarentegen is er nog een heel forum vol met andere berichten, waar men ook best eens wat aandacht aan kan besteden. Als Engels een probleem vormt, dan is dat jouw probleem. Het Nederlandse forum is niet gelimiteerd qua onderwerpen, maak gerust vergelijkbare onderwerpen met de engelstalige secties. Ik zal niet tegenwerken, ik heb het zelfs nog in de regels gezet.
TOPIC: http://www.frihost.com/forums/vt-14648.html
deel 2, 10de puntje.
Zo rampzalig kan het allemaal niet zijn. Blijf vier dagen weg, maak daarna één fatsoenlijke post en er is niks gebeurd.
De puntdeductie halveren lijkt me uit den boze. Dat zou willen zeggen dat je nu drie maanden zou kunnen wegblijven zonder dat je punten onder nul zakken. Heel het puntensysteem is heel nauwkeurig uitgedokterd en meerdere malen veranderd. Het hele moderatie- en adminteam staat volledig achter de huidige regeling. Natuurlijk wil men altijd maar meer voor minder, dat is logisch, maar ik denk dat er nu een heel evenwichtig systeem is dat behouden moet blijven. Daar is heel de staff mee akkoord.
De admin stelt zich telkens weer heel flexibel op, maar ik waak erover dat hier geen misbruik wordt van gemaakt. Of het systeem "eerlijk" is, dat weet ik niet. Dat ligt eraan hoe je het bekijkt. Wat ik wel weet, is dat als je het niet eerlijk vindt, je er zelf iets aan moet doen, niet het systeem. Dit is geen openbare instelling die gesteund wordt vanuit de overheid om toch hosting te geven aan mensen die betaalde hosting niet kunnen betalen. Sommige dingen zijn gewoon niet (meer) voor discussie vatbaar.
Nieuwe secties bespreek ik graag verder. Ik heb trouwens ook al gezegd dat er misschien een aantal vertalingsfora zouden komen. (Het idee is er wel, maar er is nog niets concreet over uitgewerkt. Dat beslist onzer Bondings.) Daar kan je al een zeer waardevolle bijdrage maken door de ander te helpen. En nu stop ik met typen anders krijgt het script het zodadelijk niet meer gepost.
Ik eis niet dat er minder punten af gaan per dag. Dan moet je toch nog eens goed lezen.
Ik probeerde je uit te nodigen tot discussie over die mogelijke nieuwe onderdelen, en nog steeds probeer ik dat, in plaats van dat we hier een quote-quote-quote topic van maken à la Ranfaroth. Concreet staan er trouwens al genoeg ideeën vermeld, het probleem is dat er tot nu toe niet open op ingegaan is.
Waarom ik het "steeds" over "minder posten" heb, en waar jij dat noemt? Lees je eigen eerste bericht in dit topic nog eens door. En over de topictitel die de hele zaak zou "vastpinnen" heb ik al genoeg gezegd. Nu moet je consequent zijn: óf je accepteert dat conversaties c.q. topics kunnen veranderen van onderwerp, óf je gooit de boel dicht, aangezien we het over het oorspronkelijke onderwerp wel eens zijn.
Overigens heb ik zelf sowieso geen belang bij minder posten, aangezien ik geregeld rond de 60 punten zit. Voor jou en mij is het puntensysteem inderdaad niet zo vervelend, maar voor anderen die moeilijker aansluiting vinden wel. Dáár wil ik het graag over hebben.
Toevoeging van fora is geen verandering aan het systeem. Het is niet eens voordelig te noemen voor de gevreesde "puntengieren". Bij stimulatie tot posten in andere talen is er wel zo'n verandering aan het systeem, maar één die voordelig zou kunnen zijn voor Frihost. Omwille van behoud van het gevestigde systeem zou je hetlaatste idee dus kunnen verwerpen, maar tegen het eerste is het geen argument.
Ik zeg bovendien niet dat we gelijk 20 Nederlandse forums moeten maken. Maar ik zeg wel dat een kleine uitbreiding de boel hier wakker zou kunnen schudden. Niet eens het proberen waard?
Misschien zou ik eens echt aan mijn eigenbelang moeten gaan denken?? Hoe minder aantrekkelijk Frihost is, des te minder mensen er van de hosting gebruik zullen maken, des te meer capaciteit er op de server voor mij over is?? Dit even om aan te geven dat ik hier niet voor mezelf zit te lobbyen. 
Kheb toch liever -0,5 per dag als het kan ^^, heb niet altijd even veel tijd om te posten, en soms moet ik dan ook wel een negatief saldo goedmaken..
Het huidige systeem van 1 punt per dag minder blijft zowiezo behouden, dus ik denk niet dat het nog de moeite is dit voor te stellen - hoe leuk sommigen dit ook zouden vinden.
Heeft iemand misschien nog andere suggesties behalve meer vrouw-gerichte forums of meer Nederlandstalige forums (die beide een grote kans maken, het is eerder een kwestie van wanneer/tijd)?
ik vind 1 punte per dag wel goed,
hoewel ik door school enzo de laatste maanden ook niet echt veel op het forum kan, en daardoor mijn punten al serieus wat gezakt zijn, maar je verdient ook meer dan 1 punt per post, dus vind ik niet dat dat moet veranderen (het zou wel leuk zijn natuurlijk
)
Minder dan één punt per dag aftrek ben ik het zelf sowieso niet mee eens. 45 punt staat gelijk aan 45 dagen tot je de nul bereikt, en dat is behoorlijk lang. Lukt het je niet om elke dag ergens op te reageren, is dat absoluut geen probleem. Het maakt echt niet uit of je maar 2 puntjes hebt hoor! Plaat een stuk of 3/4 goede berichtjes, en je kunt er zo weer 2 weken tegenaan.
En wanneer je er een paar dagen niet bent geweest zijn er in die tijd weer genoeg nieuwe berichten gekomen om op te kunnen reageren. En misschien is het wel lastig (voor bijvoorbeeld ons vrouwen) om op al die onderwerpen die over php of weet ik het gaan te reageren, maar dan maken wij toch gewoon een topic aan over een onderwerp wat ons interesseert? Waar wij wel veel over kunnen vertellen? Zolang er goed over gepraat kan worden zonder dat er onzinne en spamberichten geplaatst worden kan dat makkelijk.
Hierdoor kreeg ik ook weer een idee.. Ik las iets over subfora o.i.d., we zouden eventueel wel een paar aan kunnen maken. Maar als we een forum alleen de titel "mode" of "sport" geven, denk ik dat er te weinig topics in zullen zitten om het echt een goed lopend subforum te noemen. Dan zou je een aantal onderwerpen beter kunnen samenvoegen.
Kan je trouwens op Frihost dingen te koop aanbieden? Dit even in het kader van 'nieuwe onderwerpen'
(en omdat ik nog een Debian server heb staan)
Ik heb totaal geen moeite met de punt aftrek per dag. Het is en blijft een goeie ruil. :D
Ik heb alleen moeite om leuke onderwerpen te vinden. Af en toe denk ik: "He, ik ga ff wat posten op frihost en wat punten pakken. Ik kan wel een kwartiertje missen."
Helaas ben ik al vaak een tijdje aan het zoeken naar een leuk onderwerp om op te reageren en dan is de motivatie om echt te posten al snel weg. Maar je weet dat je toch een paar punten per dag nodig hebt, dus je blijft wel zoeken. En dan vind je altijd wel wat.
Je zou dan kunnen proberen zelf een onderwerp te starten. Dat kan lastig zijn, vooral om ook een onderwerp te vinden wat goed zal lopen.
Onderwerpen als wat je in nieuwsbladen (reis je met het openbaar vervoer? pak de spits of metro er een keer bij) tegenkomt doen het vaak wel goed, als je maar weet hoe je er een discussie of geef-je-mening topic van kan maken. Mening geven kan iedereen wel. (Maar probeer natuurlijk wel meer te zeggen dan 'ik ben het er niet mee eens'). Vooral jezelf beargumenteren is dan belangrijk. Waarom wel of niet, bijvoorbeeld.
| Arnie wrote: |
Overigens heb ik zelf sowieso geen belang bij minder posten, aangezien ik geregeld rond de 60 punten zit. Voor jou en mij is het puntensysteem inderdaad niet zo vervelend, maar voor anderen die moeilijker aansluiting vinden wel. Dáár wil ik het graag over hebben.
|
Jou wil ik graag een keertje bedanken voor het precies verwoorden van mijn bedoelingen. Het is toch zo gevaarlijk om hier een idee naar voren te brengen... ik ga geen namen noemen, maar het is toch weer telkens van het zelfde, als je een iets meer uitgesproken mening durft te uiten. Krijg ik daar wellicht weer kritiek op
. Ik weet intussen welke dingen ik zou moeten vermijden, maar ik ga ze daarom niet laten. Met dit topic wou ik eens peilen naar andere meningen. Ik was me er zeer goed van bewust dat er geen zak zou veranderen aan dat puntensysteem. Of het "fair" is, daar ga ik niet over oordelen, vandaar dat ik het in mijn titeltje als een vraag had geformuleerd.
Ik heb alles gezegd, tenzij er weer een giftige reactie komt.
| Bondings wrote: |
Het huidige systeem van 1 punt per dag minder blijft zowiezo behouden, dus ik denk niet dat het nog de moeite is dit voor te stellen - hoe leuk sommigen dit ook zouden vinden.
Heeft iemand misschien nog andere suggesties behalve meer vrouw-gerichte forums of meer Nederlandstalige forums (die beide een grote kans maken, het is eerder een kwestie van wanneer/tijd)? |
Ik zou het wel zien zitten om de Nederlandstalige forums opgesplitst te zien worden.
forum-voorstellen:
actualiteit
hard- en software
...
dit zal ook meer structuur geven aan het Nederlandstalige gedeelte denk ik.
Het is toch zo gevaarlijk om hier een idee naar voren te brengen... ik ga geen namen noemen, maar het is toch weer telkens van het zelfde, als je een iets meer uitgesproken mening durft te uiten. Krijg ik daar wellicht weer kritiek op . Ik weet intussen welke dingen ik zou moeten vermijden, maar ik ga ze daarom niet laten.
...
Ik heb alles gezegd, tenzij er weer een giftige reactie komt. |
/me hoopt dat het niet over hem gaat, en leest zijn reacties nog even door.
| James007 wrote: |
| Dan proberen we dat... |
Zijn we daarvoor niet wat meer posters nodig?
| rvec wrote: |
| James007 wrote: | | Dan proberen we dat... |
Zijn we daarvoor niet wat meer posters nodig? |
Dan zoeken we meer posters.
Trouwens, er zijn wel een goed aantal Nederlanders/Vlamingen hier, als die allemaal gewoon iets meer posten, is het al genoeg.
Zie ik ook wel zitten, vind het niet altijd even gemakkelijk om mijzelf te verwoorden in het engels en er blijken hier inderdaad veel Nederlanders/Vlamingen te zitten
.
Ik vind dat Vlien ergens wel een punt heeft, ikzelf ben ook student en heb nu minder tijd dan vroeger om te posten. Maar uiteindelijk, voor wat hoort wat.
Een beetje discipline (elke dag kijken) kan al veel doen, al moet ik dat zelf ook nog in praktijk brengen.
Kijk, wat een discipline! Nu reeds de derde dag op rij dat ik hier kom! *fier*
| rvec wrote: |
Het is toch zo gevaarlijk om hier een idee naar voren te brengen... ik ga geen namen noemen, maar het is toch weer telkens van het zelfde, als je een iets meer uitgesproken mening durft te uiten. Krijg ik daar wellicht weer kritiek op . Ik weet intussen welke dingen ik zou moeten vermijden, maar ik ga ze daarom niet laten.
...
Ik heb alles gezegd, tenzij er weer een giftige reactie komt. |
/me hoopt dat het niet over hem gaat, en leest zijn reacties nog even door. |
Eén woord: NOPE 
je hebt inmiddels ook bijna 50 punten
je kan het wel
aanstelstert 
| Ik weet intussen welke dingen ik zou moeten vermijden, maar ik ga ze daarom niet laten. |
Goedzo, make my day.
Bon, en met een gloednieuw topic kunnen we deze sidderalenput dichtgooien.
-close-