FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Blue ray en HD-DVD gekraakt

Flakky
Het is waar! Miljarden dollars aan beveiliging, een paar jaar en binnen twee weken gekraakt, lees het maar Wink

Quote:
Een hacker heeft op het internet de broncode gezet van software waarmee een eigenaar van een HD-speler zelf de titelsleutel van een HD-schijf die beveiligd is met AACS kan achterhalen. Het heeft meerdere jaren geduurd en miljarden dollars gekost om de AACS-DRM beveiliging te ontwikkelen. De beveiliging werd binnen enkele weken gekraakt.

Lees meer:
http://www.pcmweb.nl/artikel.jsp?id=1867241

Vergeet niet naar de gerelateerde artikelen te kijken.
rvec
dit is best wel oud nieuws. Ik heb al software langs zien komen de met behulp van die code de schijfjes ript. Er staan al geripte versies van beide schijven op het internet. Op de grootste HD download site stond al ruim een maand de eerste HD-DVD rip.
Quote:
added: 2007-01-13
04:46:34

en de eerste volledige Blu-ray disk:
Quote:
added: 2007-01-25
13:36:40

Dus het nieuws is al best wel oud.
FireFoxDB
Ik heb liever HVD, past veel meer op. Very Happy. De eerste daarvan zullen 200GB zijn en kunnen op een gegeven moment 1TB opslaan. Nou als dat in eerste instantie niet genoeg is dan weet ik het ook niet meer.

Al m'n anime op een schijfje en m'n harddisk weer een stuk leger Very Happy.
kansloos
Lol, miljarden dollars op iets dat binnen 2 weken weg gefixt werd door een hacker.
Waarom geven ze het niet gewoon op?

Quote:
"Evil will always survive, because good is dumb"
rvec
omdat het voor de meeste mensen nog te ingewikkeld is om het te kraken. En het door de beveiliging illegaal is om de schijf te kopiëren. Dat maakt de drempel iets hoger.

Quote:
Ik heb liever HVD, past veel meer op. Very Happy. De eerste daarvan zullen 200GB zijn en kunnen op een gegeven moment 1TB opslaan. Nou als dat in eerste instantie niet genoeg is dan weet ik het ook niet meer.

Een HD film is nu al vaak 20gig. Als er UHDV komt is 200gig echt wel nodig. En ik denk dat dat er net zo snel zal zijn als de HVD.
Flakky
Ik hoorde het voor het eerst en het leek me wel leuk om te delen Laughing
G1g4nt1C
Waar is den tijd dat de dvd zijn intro maakte, nu zijn het alweer blueray en hd-dvd.

Het was echt wel te verwachten dat deze gekraakt zouden kunnen worden, alles wat beveiligd wordt is kraakbaar imo.
neji
Ik vind het jammer dat er nog steeds zoveel wordt geďnvesteerd in die beveiliging.. Uiteindelijk krijgen wij het prijskaartje..

Ik geloof dat ik onlangs gehoord heb dat ze van plan waren dat de grote muziekbedrijven gewoon gingen stoppen met de beveiliging op cd's e.d. omdat het toch geen zak hielp én de prijs van de cd omhoog bracht.
BCP88
neji wrote:
Ik geloof dat ik onlangs gehoord heb dat ze van plan waren dat de grote muziekbedrijven gewoon gingen stoppen met de beveiliging op cd's e.d. omdat het toch geen zak hielp én de prijs van de cd omhoog bracht.

Dat zou geen slecht idee zijn. Ik denk als ze de prijs van een cd omlaag zou gaan dat er plots veel meer cd's verkocht gaan worden.
rvec
ik weet wel heel zeker dat dat nooit zal gaan gebeuren omdat het als een grote drempel wordt gezien en de prijs per cd er niet veel door omlaag zal gaan.

Iemand die nu een beveiligde cd wil rippen is illegaal bezig en dat is de eerste drempel, de 2e is dat het moeilijker is om een beveiligde cd te rippen dan een onbeveiligde.

Als ze de beveiliging weghalen is het opeens legaal en veel eenvoudiger waardoor iedereen het veel meer zou doen.
Flakky
Als je de beveiliging niet kan kraken, dan is er vast wel iemand die het wel kan. De enige manier is dat elke DVD-speler fabrikant samen gaan werken en het geheim houden, wat onmogelijk is.
KoiboySG1
Had het nieuws al een tijd geleden gezien. Ik koop zelf alleen maar dvd's en brand zelf niks. Ik vind de beveiligingen storent. Als ik een kopie van een dvd van mezelf wil maken als bv backup als ik weg ga, dan lukt het toch wel en een beveiliging houd mij daardoor niet tegen. Vind het jammer dat ze het doen. gooi de prijzen iets lager inplaats van al het geld weg te geven aan manieren om het te beveiligen. Het kost alleen maar geld en kraken lukt het toch wel. Ach ja.. maak me er wel eens kwaad om.
Bengt
BCP88 wrote:
neji wrote:

Dat zou geen slecht idee zijn. Ik denk als ze de prijs van een cd omlaag zou gaan dat er plots veel meer cd's verkocht gaan worden.

Er waren trouwens niet veel maatschappijen die het nog gebruikten, copy protection. In België alleen EMI nog als ik me niet vergiste. Maar die mogen het ook niet meer binnenkort.
lordwarlord
wrm zou er een beveiling op moeten staan het kopieren van dvd en cd's voor
eigen gebruik is legaal. het is alleen niet te gestaan om kopies te maken van jou dvd's voor andere.
rvec
lordwarlord wrote:
wrm zou er een beveiling op moeten staan het kopieren van dvd en cd's voor
eigen gebruik is legaal. het is alleen niet te gestaan om kopies te maken van jou dvd's voor andere.

Omdat ze bang zijn dat ze verlies zullen draaien door het thuiskopieren?
En ze denken (terecht) dat er door de beveiliging minder wordt gekopieerd.
lordwarlord
een woord

onzin!!!

ik koop altijd al legaal dvd's en maak van mijn dvd die een ik belangrijk vind altijd een backup of als ze wat beschadigd zijn daarom vind ik zo'n beveiliging ver spilling van geld. als ze dat niet deden dan zo een dvdtje mis wel 5 euro goedkoper zijn. dan zouden juist mensen het eerder overwegen om een legale te kopen Razz
Henk_de_Vries
Alles word toch wel gekraakt dus waarom maken ze het niet makkelijk voor de mensen die ze gewoon kopen kan het veel goedkoper. Krakers zij er en blijven dus je kan het beter gewoon accepteren. Wel mooi gedaan.
rvec
jullie doen nu alsof je de schijfjes in de pc stopt, een uurtje wacht en hem dan op de pc hebt staan. Met blue ray en hd-dvd is dat nog lang niet zo. Door de beveiliging is het nog best wel moeilijk om er een kopie van te maken. En cd's zijn idd veel eenvoudiger omdat daar geen beveiliging meer op staat.

Door dat het zo moeilijk is om de schijfjes te kopiëren zijn er veel minder mensen die het doen. Als ze de beveiliging weg laten worden ze ook al vanaf het begin meteen gekopieerd en uitgewisseld. Nu is dat nog lang niet zo en het zou me verbazen als dat voor eind dit jaar al zo zou zijn.
neji
rvec wrote:

Iemand die nu een beveiligde cd wil rippen is illegaal bezig en dat is de eerste drempel, de 2e is dat het moeilijker is om een beveiligde cd te rippen dan een onbeveiligde.

Onzin, als je een CD koopt dan heb je ook de rechten gekocht en mag je die CD zoveel kopiëren als je wil... Zolang het maar voor eigen gebruik is of niet. Of er daar nu beveiliging op staat of niet, je mag een kopie voor eigen gebruik hebben.
rvec
je mag idd een kopie voor eigen gebruik hebben maar als er beveiliging op staat niet. Als er een beveiliging op staat en je kopieert hem alsnog dan ben je strafbaar bezig omdat je de beveiliging kraakt.
neji
rvec wrote:
je mag idd een kopie voor eigen gebruik hebben maar als er beveiliging op staat niet. Als er een beveiliging op staat en je kopieert hem alsnog dan ben je strafbaar bezig omdat je de beveiliging kraakt.

Hoh, ik zou dat nog zo rap niet zeggen.
Uiteindelijk kraak jij niet de beveiliging. Jij gebruikt gewoon een functie van een programma dat een fabrikant je aanbied. (ik denk dan vooral aan iTunes van Apple omdat ik dat ook gebruik Smile). Elke CD die ik geript heb (al dan niet beveiliging) ging zonder problemen...

Mag een bedrijf dat dan zomaar doen? Een programma uitbrengen dat beveiligde CD's zo ript zonder je ook maar iets moet kennen van modden etc?

Ik zou zeggen dat het dan de schuld is van die bedrijven... Maar aan de andere kant kan je dan ook zeggen dat de fabrikant van een pc waarop men DVD's op het internet zet ook verantwoordelijk is...
rvec
itunes en wmp kraken niks. De cd's die je hiermee ript kan je ook gewoon met kopieren plakken rippen. Deze programma's maken er alleen handigere en vaak kleinere bestanden van zodat een cd geen 700 mb meer inneemt.

De cd's zijn meestal ook niet gecodeerd. Maar probeer eens een dvd te rippen, dat is een stuk moeilijker en dat gebeurt ook een stuk minder. Het is ook illegaal omdat je dan wel de beveiliging kraakt.

En ja je kan idd zeggen dat jij dat niet doet maar de software, net als dat je iemand dood schiet en je zegt: " dat was ik niet, dat was een pistool" Wink.

Quote:
Mag een bedrijf dat dan zomaar doen? Een programma uitbrengen dat beveiligde CD's zo ript zonder je ook maar iets moet kennen van modden etc?

Mag een bedrijf zomaar messen verkopen? Een voorwerp dat zomaar mensen kan vermoorden zonder dat je ook al maar iets van moet kennen van chirurgie etc?

Ik hoop dat je zelf ziet hoe dom het klinkt...
neji
rvec wrote:
itunes en wmp kraken niks. De cd's die je hiermee ript kan je ook gewoon met kopieren plakken rippen. Deze programma's maken er alleen handigere en vaak kleinere bestanden van zodat een cd geen 700 mb meer inneemt.

De cd's zijn meestal ook niet gecodeerd. Maar probeer eens een dvd te rippen, dat is een stuk moeilijker en dat gebeurt ook een stuk minder. Het is ook illegaal omdat je dan wel de beveiliging kraakt.

En ja je kan idd zeggen dat jij dat niet doet maar de software, net als dat je iemand dood schiet en je zegt: " dat was ik niet, dat was een pistool" Wink.

Quote:

Mag een bedrijf zomaar messen verkopen? Een voorwerp dat zomaar mensen kan vermoorden zonder dat je ook al maar iets van moet kennen van chirurgie etc?

Ik hoop dat je zelf ziet hoe dom het klinkt...

Ik heb dit er ook nog bij gezegd voor alle duidelijkheid:
Neji wrote:
Maar aan de andere kant kan je dan ook weer zeggen dat de fabrikant van een pc waarop men DVD's op het internet zet ook verantwoordelijk is...

Met andere woorden bedoel ik dus eigenlijk dat dat inderdaad dom is.
rvec
dus je beweert iets en haalt in de laatste regel alles weer onderuit? Confused
neji
rvec wrote:
dus je beweert iets en haalt in de laatste regel alles weer onderuit? Confused

Ik beweerde niets Razz

Mja zo ben ik, ik discusieer niet, ik haal allemaal dingen boven Surprised
Ik weet het, moeilijk om uit te leggen maar ik ben nu eenmaal nog niet zo iemand die goed kan discusieren ^^
atleetalie
ze hadden beter niet zoveel geďnvesteerd, je kan er donder op zeggen dat beveiliging snel gekraakt word, en anders dan lekt er toch wel iemand cruciale informatie waardoor het gekraakt kan
James007
Alhoewel er anders beweerd is in dit topic, zou ik persoonlijk wél de neiging hebben om sneller iets te kopen als het goedkoper is, dan het gewoon te blijven downloaden. Of ben ik nu gewoon een ijdel mens dat graag de originele covers erbij wil? Het origineel is toch nog steeds beter dan de kopie (puur esthetisch bekeken dan). Ik weet dat de meeste mensen daar weinig belang aan hechten, het gaat immers om de muziek, maar toch speelt dat mee bij mij.

Ik heb het zelf ook eens geprobeerd (het maken van een kopieerbeveiliging) op mijn audio-cd's en hij was beter dan de commerciële want niemand kreeg hem geript. Very Happy (zelfs de pro's niet)

Die kopieerbeveiliging is altijd al een grote ramp geweest voor de bedrijven. Er is een Cactus Data Shield 100, 200 en 300 geweest, daarnaast nog een aantal bedrijven die Key2Audio probeerden. Dit zorgde echter enkel voor last bij het digitaal afspelen op de PC. Ik weet nog dat het op mijn pc de afspeelmethode van digitaal naar analoog zetten en ik toch even heb moeten zoeken om dit terug te veranderen. Erg frustrerend...

Daarnaast heeft men ook nog gebruik gemaakt van MediaMax CD-3, iets wat Sony zich al serieus beklaagd heeft. Je weet wel dat ze zijn aangeklaagd wegens het gebruiken van een rootkit. Hun beveiliging werd gelijk gesteld met malware en bijgevolg verwijderd.

http://www.boingboing.net/2005/11/14/sony_anticustomer_te.html
RoomRooz
Jeetje... Dat is dan ook lekker zut voor die mensen. Maar wat knap dat je zelf een beveiliging kan ontwikkelen voor je cd's die zelfs de pro's niet kunnen aantasten... Maar ik heb dat ook. Je kunt wel van alles downloaden, maar het 'echte' ziet er zoveel mooier uit. Best raar eigenlijk, maar dat heeft ook mij voorkeur.
Flakky
RoomRooz wrote:
Jeetje... Dat is dan ook lekker zut voor die mensen. Maar wat knap dat je zelf een beveiliging kan ontwikkelen voor je cd's die zelfs de pro's niet kunnen aantasten... Maar ik heb dat ook. Je kunt wel van alles downloaden, maar het 'echte' ziet er zoveel mooier uit. Best raar eigenlijk, maar dat heeft ook mij voorkeur.
Klopt, 8 RS parts voor een standaard kwaliteit en weet ik veel hoeveel parts voor een hd.
rvec
de echte ziet er meestal helemaal niet beter uit. Waar ik download heb ik directe rips van blue-ray en hd-dvd zonder kwaliteitsverlies.
Flakky
rvec wrote:
de echte ziet er meestal helemaal niet beter uit. Waar ik download heb ik directe rips van blue-ray en hd-dvd zonder kwaliteitsverlies.
Dan download je ckr niet via RS, daar hebben we het over :/
rvec
Het is geen RS maar meer vertel ik hier niet.
En volgens mij had RoomRooz het over downloads in het algemeen.
kansloos
Als ik bovendien een film wil zien dan ga ik naar videoland en dan huur ik er een voor een paar euro of ga ik naar de bios voor een groot aantal euros meer. Als ik een film een keer heb gezien zal ik nooit de drang hebben om hem nog een keer te kijken
rvec
als je een paar honderd films per jaar bekijkt is een paar euro al veel.
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Computers en Techniek

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.