FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

beeldscherm laptop flikkert/ probleem adapter

stephancreelle
goeiedag ,
sinds kort heb ik een bizar probleem met mijn laptop. namerlijk als ik de adapter insteek . Meestal toont hij inderdaad het icoontje dat mijn batterij opgeladen wordt , en staat mijn scherm op volle brightness. maar soms begin t hij te wisselen van icoontje , tussen netstroom , opladen en batterij , en flikkert mijn scherm tussen de max brightness op batterij en netstroom. Nu , op het eerste zicht dacht ik dat het een slecht contact zou zijn van de adapter . maar blijkbaar , als hij toont dat ik op batterij werk , en mijn adapter toch inzit , wordt mijn batterij nogsteeds opgeladen , alleen toont hij het icoontje dat ik op batterij werk , en staat mijn scherm op de brightness van batterij.
en als ik dit voorheb , en ik verleg de kabel van mijn adapter een beetje , kan ik na enig zoeken weer zorgen dat hij toont dat de batterij wordt opgeladen.

kan iemand me helpen?
ik weet dat het een warrige post is , maar ik wist niet hoe het anders uit te leggen. als je nog vragen hebt , stel ze gerust:)
groeten
rvec
ik denk dat er dan toch wat mis is met de adapter. Je zou hem eens moeten doormeten en onder het doormeten de kabel alle kanten op buigen. Ik denk namelijk dat er ergens een knik in zit of dat de aansluitingen bij een van de stekkers los zitten.
Bengt
Je adapter heeft een slecht contact denk ik. (zoals rvec zegt) Of het ligt aan de stroompoort van je pc die wat 'verschoven' is ofzo.
stephancreelle
wel , et lijkt er idd op he. maar toch , dan is het raar dat hij nogsteeds oplaad als mijn kabel inzit , maar dit gewoon niet toont
neji
stephancreelle wrote:
wel , et lijkt er idd op he. maar toch , dan is het raar dat hij nogsteeds oplaad als mijn kabel inzit , maar dit gewoon niet toont

Ik zever waarschijnlijk wel wat maar misschien komt het juist doordat er een knik of iets dergelijks in je kabel/adpater zit dat er daardoor een te lage spanning (of weet ik veel wat) doorkomt en je laptop bv. niet herkend dat je batterij wordt opgeladen maar de stroom wel naar je batterij gaat.. ?
gj.horsman
sinds 10 maanden heb ik een acer aspire. hierbij zit een ac adapter 19V 3,42A output

maar sinds 2 weken wil die niet meer opladen of gewoon aan de stroom zonder dat ik een paar minuten bezig ben om de stekker van de adapter in een rare aparte manier te krullen en te verbuigen om zo en reactie te krijgen rechtsonderin mijn statusbalk.

nu zie ik alleen de accu steeds leger worden..
Als ik heel hard druk geeft hij aan dat ik op net stroom zit en soms schakelt hij over op opladen maar dat ik heel enkel.

gisteravond had ik de accu afgekoppeld en het snoer van de adapter strak onder mijn notbook gelegd zodat hij aangaf dat deze op netstroom zat en dus kon ik gelukkig zo verder.

maar nu was ik nieuwsgierig of hij het ook deed als ik de stekker eruit haalde en weer onieuw in stak, maar niet dus. ik zie het accu peil steeds verder zakken Sad

misschien ligt het aan de adapter, of een kabelbreuk i het snoer of miss aan de poort op mijn notebook.

iemand meer inforatie hierover??

mijn adapter is trouwens een liteon modelnr PA 1650-02
Museobanus
gj.horsman wrote:
sinds 10 maanden heb ik een acer aspire. hierbij zit een ac adapter 19V 3,42A output

maar sinds 2 weken wil die niet meer opladen of gewoon aan de stroom zonder dat ik een paar minuten bezig ben om de stekker van de adapter in een rare aparte manier te krullen en te verbuigen om zo en reactie te krijgen rechtsonderin mijn statusbalk.

nu zie ik alleen de accu steeds leger worden..
Als ik heel hard druk geeft hij aan dat ik op net stroom zit en soms schakelt hij over op opladen maar dat ik heel enkel.

gisteravond had ik de accu afgekoppeld en het snoer van de adapter strak onder mijn notbook gelegd zodat hij aangaf dat deze op netstroom zat en dus kon ik gelukkig zo verder.

maar nu was ik nieuwsgierig of hij het ook deed als ik de stekker eruit haalde en weer onieuw in stak, maar niet dus. ik zie het accu peil steeds verder zakken Sad

misschien ligt het aan de adapter, of een kabelbreuk i het snoer of miss aan de poort op mijn notebook.

iemand meer inforatie hierover??

mijn adapter is trouwens een liteon modelnr PA 1650-02

heb je al eens uitgemeten aan je adaptor wat er gebeurd als je hem in het stopcontact stopt (bijvoorbeeld, eerst een piekspanning of piekstroom, en dan niets, of net een te lage stroom of spanning)

meet ook eens de weerstand van je adaptor, zo kan je te weten komen als er intern geen verbinding kapot is, in die adaptor zit een spoel (een wikkeling van koperdraad) als die te warm word kan dat doorbranden, en dan heb je geen verbinding meer, ofwel interne kortsluiting.

Ik zou dat eerst eens controleren, daar zou je al veel moeten uit kunnen te weten komen.

Als alles in orde is, dan komt het hoogstwaarschijnlijk door de aansluiting van je laptop, en breng je hem best eens terug in de winkel waar je hem gekocht hebt
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Computers en Techniek

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.