Microsoft gaat volgens bijgaande bronnen een patent aanvragen op "verplicht reclamekijken". Dit gaat volgens mij wel héél ver:
http://www.techzine.nl/nieuws/11861/Verplicht-reclame-kijken-door-patent-Microsoft.html
http://www.pcmweb.nl/artikel.jsp?id=1864666
Alhoewel, bij televisie vallen wij hier al lang niet meer over. Google is ermee groot geworden, maar dat ook MS hieraan meedoet valt mij wel erg tegen.
charles.
[007-edit]reClame[/edit]
Last edited by charles on Tue Apr 10, 2007 4:40 pm; edited 1 time in total
slaat echt nergens op, maak je bijv een werkstuk op school word er een advertentie gepopupt kijk je niet en ben je allles kwijt lijkt me echt irritant, en dat komt tog aleen in aerika hoop ik? 
ik denk dat het iets anders zal gaan. Je zal niet halverwege je werk reclame krijgen maar voordat je het programma of de computer gebruikt, en als je deze dan niet bekijkt wordt hetgeen je net hebt opgestart weer afgesloten.
We kunnen alléén maar raden wat er gaat gebeuren. Maar als MS het zou aandurven om ook maar één keer mijn comp af te sluiten heeft de concurrentie er een lid bij, moeilijk of niet.
charles.
Als dit ooit gebeurt, stap ik zeker over naar een Apple. En om maar niet te spreken over de hackers die hiermee veel makkelijker spyware en shit kunnen instaleren...
dus het kan ook op de pc thuis komen, wnat dan breng ik een bezoekje aan microsofts evil lair
Dat is dus alleen voor scholen?
Misschien kunnen ze zo wat doen aan de licentiekosten voor het onderwijs.
Dat zou de scholen wel een hoop schelen op hun budget. Het blijft alleen wel irritant.
| Quote: |
Wanneer de gebruiker niet naar de advertentie heeft gekeken of de vraag foutief beantwoord heeft, heeft de software de mogelijkheid om het programma of zelfs de hele computer af te sluiten. |
Nu slaan ze toch wel volledig door bij Microsoft. Ah ja, eens kijken hoelang we nog Microsoft gebruiken... 
Gieter,
Wat denk je eraan te kunnen doen. De hele softwareindustrie werkt zowat voor Microsoft. 90 % Van de markt is een supprematie die je niet zomaar kunt doorbreken. En als de jeugd op de schoolbanken computerles krijgt is het gebaseerd op Windows en géén Linux of McIntosh. Microsoft bouwt op deze manier aan zijn lange termijnplan om te kunnen voortbestaan op een zekere manier.
charles.
het zou me heel raar lijken da ze zoiets zouden invoeren. zoals iedereen al zei , het zou heel veel van de gebruiksvriendelijkheid afhalen , en niemand (met gezond verstand) zou nog willen betalen voor zoiets. De enige mogenlijkheid dat ze dan hun product nog kwijtraken is dat ze het gratis maken denk ik , wat niet direct het plan zal zijn denk ik :d .
ik denk niet dat we hier bang voor moeten zijn. Stel je voor , je koopt een vista , betaalt daar een half maandloon voor , en je moet dan nog eens reclame kijken :s lijkt me niet echt logisch 
lees dat artikel dan ook!
er staat dat je er zelf geld mee kan verdienen als je de reclames kijkt. Je kan ze dus wss uit en aan zetten en door ze aan te zetten je licentie kosten weer terug verdienen. In het artikel staat namelijk ook dat je er voor betaald wordt!
Ja ! Zoals een oud Vlaams spreekwoord zegt: "Voor geld danst den beer"!!
charles.
Verdorie, dat moet op de tv komen. Als ik dan toch die reclames moeten kijken dan wil ik er wel centen voor. Of je zet ze gewoon uit.
Maar dan kan je natuurlijk ook gewoon reclame picture-in-picture doen 
| rvec wrote: |
lees dat artikel dan ook!
er staat dat je er zelf geld mee kan verdienen als je de reclames kijkt. Je kan ze dus wss uit en aan zetten en door ze aan te zetten je licentie kosten weer terug verdienen. In het artikel staat namelijk ook dat je er voor betaald wordt! |
Inderdaad; het zou een nogal bizarre marketingstrategie zijn van MS anders 
Wat een stom iets dit. gelukkig als je het uit kan zetten was al even bang dat het echt "verplicht"werd. als ze dat zouden doen dan stap ik over naar een ander besturings systeem. ik kijk nu al geen tv en luister al geen radio meer omdat ik echt een bloed hekel heb aan reclame.
Wat is dit nou weer voor iets belachelijks?? Meine güte. Je mag er dan wel geld voor verdienen (vast hooguit 2 cent ofzo) maar dit lijkt me toch zwaaar irritant.. vooral wanneer je de reclames al een keer gezien hebt. En wie wil er nu graag naar reclame kijken?! Daarvoor zit ik toch niet achter de computer. Zoiets verplichten is gewoon idioot. Lijkt me ook eerder dat je daar verlies mee gaat krijgen, i.p.v. winst, door de extra kosten.
Dit bestond in het verleden al dacht ik maar een totale flop,
lijkt me ook, klant is koning, en als deze dit niet wil...
| endless wrote: |
slaat echt nergens op, maak je bijv een werkstuk op school word er een advertentie gepopupt kijk je niet en ben je allles kwijt lijkt me echt irritant, en dat komt tog aleen in aerika hoop ik?  |
Dikke onzin! en dan schrikken mensen dat men meer voor mac, linux etc begint te voelen!!
| endless wrote: |
| dus het kan ook op de pc thuis komen, wnat dan breng ik een bezoekje aan microsofts evil lair |
Dit is fok.nl niet. Gelieve iets nuttigs toe te voegen en niet te Jerry Springer achtig te worden. Dit geldt voor meer mensen in dit topic.
Dank u 
Ik vraag me af of dit wel zomaar mág.
Is het dan niet verboden om mensen te verplichten iets te doen? (behalve dan met de wet,..).
Maar als men nu zou zeggen dat als je een auto koopt van merk X je dan MOET rijden via Duitsland en Oostenrijk om naar Portugal te mogen rijden (héél ver gezocht voorbeeld)?
In ieder geval, als Microsoft het patent aanvraagt lijkt mij het logisch dat dat dan hoogswaarschijnlijk enkel op Microsoft's software zal komen te staan. Bijgevolg? Iedereen stapt bijvoorbeeld over naar Ubuntu, MacOs,...
Ik mag hopen dat Microsoft nog niet zo achterlijk is geworden (bijgevolg vraag ik me dan ook af hoe hard ik dit mag geloven)
Microsoft lokt het uit dat er een atoombom naar hun adress word gepost -- dan wel via de luchtpost.
Ik vindt dat het te ver gaat en dat het niet echt zal werken. Microsoft heeft niet veel reclame meer nodig maar als ze hun geld willen verspillen is dat hun zaak. Maar een verplichte reclame van Microsoft zou mij juist sneller naar een Linux of Mac winkel sturen alleen omdat ik bij het horen van Microsoft al zou overgeven.
OVERDAAD SCHAADT
P.S.: Hier is t address, als iemand geintreseert is in dat luchtpost ding.
Maar roof AUB eerst alle sourcecode van hun servers
Microsoft Corporation
One Microsoft Way
Redmond, WA 98052-6399
Opzich is het niet erg als Windows uitsterft, hierdoor gaat iedereen naar Mac en (maar denk ik toch iets minder) naar linux toe.
Alle apps worden dan voor de Mac & evt. Linux gemaakt. En zijn we niet meer afhankelijk van Windows. :D :D :D :D :D
Laat Micro$hit maar xboxen maken waar ze 1000,- Euro verlies ophebben per stuk die ze verkopen! ^^
heeft die bill gates nog niet genoeg centjes verdiend? of willen ze gewoon hun mega markt aandeel kwijt... onbegrijpelijke actie zou ik dit vinden
| Gieter wrote: |
| Quote: |
Wanneer de gebruiker niet naar de advertentie heeft gekeken of de vraag foutief beantwoord heeft, heeft de software de mogelijkheid om het programma of zelfs de hele computer af te sluiten. |
Nu slaan ze toch wel volledig door bij Microsoft. Ah ja, eens kijken hoelang we nog Microsoft gebruiken...  |
Jij gaat waarschijnlijk nog heel je leven Windows gebruiken tenzij te failliet gaan ofdat je gratis Linux krijgt of een Apple koopt, en die kans (buiten de laatste) schat ik klein. Je bent er mee groot geworden en je zal het echt niet zomaar afstaan omdat je reclame moet kijken. Geloofme, maak jezelf niets wijs.
<mod-note>Niet op de man spelen.</mod-note>
Ik ben ook niet zo voor Microsoft maark kzal het waarschijnlijk no LANG gebruiken.
Verder kan het me niet schelen, zolang ze geen ads laten zien bij het opstarten van Microsoft is het goed. Doen ze het wel dan ben ik weer verplicht naar <mod-edit>verwijderd</mod-edit> te gaan :p
| tom69 wrote: |
| Gieter wrote: | | Quote: |
Nu slaan ze toch wel volledig door bij Microsoft. Ah ja, eens kijken hoelang we nog Microsoft gebruiken...  |
Jij gaat waarschijnlijk nog heel je leven Windows gebruiken tenzij te failliet gaan ofdat je gratis Linux krijgt of een Apple koopt, en die kans (buiten de laatste) schat ik klein. Je bent er mee groot geworden en je zal het echt niet zomaar afstaan omdat je reclame moet kijken. Geloofme, maak jezelf niets wijs.
<mod-note>Niet op de man spelen.</mod-note>
Ik ben ook niet zo voor Microsoft maark kzal het waarschijnlijk no LANG gebruiken.
Verder kan het me niet schelen, zolang ze geen ads laten zien bij het opstarten van Microsoft is het goed. Doen ze het wel dan ben ik weer verplicht naar <mod-edit>verwijderd</mod-edit> te gaan :p |
Ik gebruik Linux 
hebben ze niet al genoeg problemen met de Europese Commissie, hier gaan ze verliezen op leiden, en het wordt toch wel gekraakt
Ach wat maakt het uit, er is zoveel reclame in de wereld, het stoort mij allang niet meer. Overal waar je kijkt is het er, het is toch niet meer dan normaal meer!? Hopelijk gaat het niet de pan uit swingen ivm storend gedrag. Maar met mijn kijk op het dagdagelijkse leven mag het zo verder gaan
| G1g4nt1C wrote: |
| Ach wat maakt het uit, er is zoveel reclame in de wereld, het stoort mij allang niet meer. Overal waar je kijkt is het er, het is toch niet meer dan normaal meer!? Hopelijk gaat het niet de pan uit swingen ivm storend gedrag. Maar met mijn kijk op het dagdagelijkse leven mag het zo verder gaan |
Nou ik vind het nog steeds storend hoor hoe gewend je er ook aan raakt. Je kan nog geen film kijken of er komen reclameblokken van "Dancing with the stars" je beeld ingeslingerd. Ook bij Tien weten ze altijd zo sneaky de reclame ertussendoor te doen. Dan ben je aant luisteren en gaan ze ineens iets vertellen over "Just the two of us".
Het wordt gewoon belachelijk en ik denk dat als Microsoft dit gaat invoeren dat ze heel veel minder klanten gaan krijgen en er uiteindelijk alleen maar verlies op draaien. Het slaat natuurlijk nergens op dat dit soort dingen uberhaupt ingevoerd mogen worden 
reklame raakt mijn koude kleren niet, wat me wel stoort is dat er tegenwoordig zoveel slordige taalfouten worden gemaakt. Zelfs in de reclame maar vooral door de generatie na de reclame boom, de sms generatie zeg maar (>1980).
Zoiets zal toch nooit gebeuren, als je verplicht reclame moet kijken bij microsoft, gaan mensen automatisch naar alternatieven zoeken, en die zijn er altijd.
Microsoft zal wel snel inzien dat ze dat beter niet zouden doen, willen ze hun marktaandeel houden
Lijkt me verschrikkelijk. Weg met Windows, is het dan, en hoera voor de iMac.
Reclame wordt vaak als storend ervaren en dat zal ook wel zo blijven. Het probleem is gewoon dat bedrijven iets aanbieden en daar geld mee willen verdienen, commerciele tv zenders kunnen gewoon niet zonder hun reclame, daar leven ze van. Als mensen dus steeds meer moeite gaan doen om die reclames te omzeilen hebben de tv zenders geen inkomsten meer.
Het idee van verplicht reclame kijken is daarom niet eens zo vreemd, ik zeg absoluut niet dat ik er voor ben, ik stoor me er ook vreselijk aan. Maar vanuit het oogpunt van de bedrijven die het verzorgen is het wel te begrijpen
Dus als ik dat hier goed begrijp kan je dus een spel aan het spelen bent en je wilt de baas gaan verslagen kan daar opeens reclame opkomen en is je heel spel geruïneerd. Omdat MS daar eens rustig wat centjes aan wou verdienen.
Als ze mij dat aandoen dan gebruik ik nog liever ubunto.
Sinds wanneer heeft microsoft zo dringend geld nodig? Ik dacht dat het het rijkste bedrijf van de wereld was :S
Slaat helemala nergens. Maarja, ik hoop dat Microsoft dit gaat doen en dat er dan massaal word over gestapt naar Linux zodat ik mee kan over stappen, heb alltijd al Linu xwillen zijn.
Is imo gwn veel ''eerlijker'' dan microsoft. Ik vind Microsoft echt achterbaks
Gebruiken? ja, betalen? naaah... 
Veel inbreng die nog waarde toevoegt is er niet meer. Daarom heb ik in het bericht waarmee dit topic geopend werd nu maar gezet:
"afgewerkt en gestopt!"
Vr. gr.
charles
patent aanvragen ? ik dacht dat ze dat ondertussen al hadden.
zo heel gek is dat idee nu ook weer niet he - wat nu ook weer niet wil zeggen dat ik er voor ben. als je moest weten hoeveel sites enkel in leven zijn voor reclamedoeleinden (je denkt dat je inhoud geserveerd krijgt maar het is em eigelijk om de reclame te doen) als die adverteerders met die nieuwe technologie zeker zijn van het overkomen van hun boodschap dan gaan ze daar meer voor willen betalen dan nu wat voor sommige sites kan betekenen dat de inhoud misschien wat beter kan of voor andere sites (de kwaliteitspers) betekenen dat de inhoud gratis kan blijven want dat spook ligt er ook nog altijd aan te komen : betalen voor het raadplegen van inhoud op het net- en ook al zullen er dan altijd gratis alternatieven bestaan er blijft uiteraard een verschil tussen een medische referentie als medline bv en een zorgvuldig onderhouden medische wiki
Jongens,
Overal is geld aan te verdienen. Per 1000 views op een site word er €0.20 betaald door de adverteerder aan de site. Het aantal mensen dat klikt op zo'n is gemiddeld 18clicks op de 1000 mensen die langskomen.
Dat is heel hoog.
Per click wordt er €0.05 betaalt. Het is dus heel rendabel om dit soort dingen op het net te zetten.
Wat je nou merkt, wat Google ook doet is dat als je op een site komt en er staan Google ads op die naar het onderwerp van de site zijn geschikt. En binnen het zicht geplaatst. Op de hoogte waar je als eerste kijkt op een site staan ze meestal.