zijn er mensen hier die visual c++ gebruiken.
en waar heb jij dat geleerd.
ik gebruik de visual c++ niet en weet ook neit wat het is, maar ik heb wel een boek over c++ maar dat is wel heel erg ingewikkeld en ik denk dat het iets te moeilijk voor mij is >.>
Ik heb nog gewerkt met Visual C++, het programma van Microsoft dus omdat de meeste ontwikkelaars dat gebruiken. Waar ik dat heb geleerd? Het programma is niet zo moeilijk om mee te werken. Of heb je het misschien over het alternatief voor de Win32 API van Visual C++? Dat heb ik namelijk nooit gebruikt.
Ik heb nog gewerkt met Visual Studio om te programmeren in C en C++. Visual C++ is een onderdeel daarvan als ik me niet vergis dat Microsoft gratis aanbiedt voor ontwikkelaars. Het is bijzonder handig om mee te werken omdat alles in één zit. Je hoeft bvb niet te programmeren in kladblok en dan apart via de commandline te gaan compileren, maar alles gaat in één programma.
Hoe ik het geleerd heb? Dat was eigenlijk zelfstudie. Ik kreeg een cursus over C en C++ aan de universiteit en er werd aangeraden om te werken met Visual Studio.
Greetz
Ik volg Informatica op de universiteit in Hasselt (België). We hebben op het tweede jaar een cursus C++ gevolgd onder het zelfstudiesysteem.
Visual Studio 2005 is aangeraden om te programmeren met c++ omdat dit veel ondersteuning biedt aan de programmeur en om te debuggen!!
Ik gebruik het soms voor makkelijke programma's en DLL's. Ik heb een boek maar het is te moeilijk om eerlijk te zijn.
Zouden jullie me kunnen uitleggen wat C++ nou precies inhoud? Ik moet jullie zeggen dat ik er nog nooit van heb gehoord, maar wel benieuwt ben naar wat meer info hierover.
C++ is een programeertaal voor meer info had ik eens gekeken op Wikipedia
| ©Wolfie wrote: |
| Zouden jullie me kunnen uitleggen wat C++ nou precies inhoud? Ik moet jullie zeggen dat ik er nog nooit van heb gehoord, maar wel benieuwt ben naar wat meer info hierover. |
C++ is een object georienteerde opvolger van C. Ontwikkelt door Bjarne Soustrup. Het is de defacto standaard voor Operating System API's.
De uitdrukking 'C++' verwijst naar de '++' operator in C die een variabele met 1 verhoogt: C++ is dus C plus 1.
C++ is erg krachtig, redelijk makkelijk te leren als je al C kent maar de source is volgens veel mensen niet erg leesbaar vergeleken met vergelijkbare talen. Java, C# en tal van andere talen hebben dingen overgenomen van C++, alleen de mogelijkheid om multiple inheritance te gebruiken wordt meestal weggelaten.
(Volgens Soustrup zelf zijn veel zogenaamde C++ programma's gewoon C programma's met een 'cpp'-extensie. In C++ is het mogelijk om globale code te schrijven, die dus niet in een class of object zit, iets wat bijvoorbeeld niet kan in Java of .NET talen. In die zin is C++ dus ook geen pure object georienteerde taal)
Voorbeeld:
#include <iostream>
class Bird // the "generic" base class
{
public:
virtual void OutputName() {std::cout << "a bird";}
virtual ~Bird() {}
};
class Swan : public Bird // Swan derives from Bird
{
public:
void OutputName() {std::cout << "a swan";} // overrides virtual function
};
int main()
{
Bird* myBird = new Swan; // Declares a pointer to a generic Bird,

// and sets it pointing to a newly created Swan.
myBird->OutputName(); // This will output "a swan", not "a bird".
delete myBird;
return 0;
}

The only way to the top is:
Basiscursus C++ - Leen Ammeraal (Academic Service)
Je moet de 'derde herziene uitgave'aanschaffen:
ISBN 90-395-1226-4 (18,95 euro)
The only way zal dat zeker niet zijn. Maar het zal vast een goed boek zijn.
| KWB2007 wrote: |
ISBN 90-395-1226-4 (18,95 euro) |
Ik heb "de Programmeertaal C" van L. Ammeraal, goed boek maar ik begrijp het niet zo goed
.
Maar ja (over C++ gesproken) ik heb C++ for Dummies aangeschaft en enkele C++ tutorials gelezen.
Ik gebruik Bloodsched DevC++
| defnet wrote: |
| Ik heb "de Programmeertaal C" van L. Ammeraal |
Is een zeer goed boek, we gebruiken dit aan de universiteit. Is een zeer goeie basis om C te leren. Maar ik denk wel, als je echt moet beginnen met het leren van een programmeertaal vanaf nul, dat je beter een echt basisboek kunt aanschaffen, voor eender welke programmeertaal.
Het leren van C++ mag helemaal geen probleem zijn eens je C kent, wij hebben dat moeten aanleren zonder boek, je gebruikt daar best de site www.cppreference.com voor.
Greetz en veel succes
| KWB2007 wrote: |
ISBN 90-395-1226-4 (18,95 euro) |
Ik vind de boeken van onze Leen niet zo goed eigenlijk. Ik ben altijd begonnen met er een paar te lezen, maar het het nooit uitgehouden tot het einde van het boek. Ahja, het zal wel iets persoonlijks zijn. 
Ik heb uit een boekje HTML en (een heel klein beetje) PHP geleerd, ik denk dat ik in de zomervakantie ook maar eens C (++?) ga proberen. Lijkt me wel erg handig. C wordt toch ook gebruikt voor het programmeren voor 'echte' spellen?
jah
klopt C++ volgens mij C niet meer dat is onderhand te oud
C wordt toch nog veel gebruikt hoor! Vergis jullie niet!
Maar C++ wordt natuurlijk veruit meer gebruikt, en dit zal toch nog een hele tijd zo blijven denk ik. Concurrentie zal er komen van C-sharp, maar denkelijk zal het C++ toch niet verdrijven. Er zijn genoeg tutorials aanwezig op het web en in de bibliotheek zal er zeker genoeg documentatie beschikbaar zijn om C++ op een rappe en simpele manier te leren! Desnoods is er volgens mij genoeg aanbieding om avondschool te volgen voor deze programmeertaal.
C wordt veel gebruikt om microprocessors aan te sturen.. waar je weinig ruimte + energie hebt
C++ wordt gebruikt als je meer geheugen en ruimte hebt
momenteel werk ik ook in C met een Amtel 645.. best wel stoer:)
| G1g4nt1C wrote: |
C wordt toch nog veel gebruikt hoor! Vergis jullie niet!
Maar C++ wordt natuurlijk veruit meer gebruikt, en dit zal toch nog een hele tijd zo blijven denk ik. Concurrentie zal er komen van C-sharp, maar denkelijk zal het C++ toch niet verdrijven. Er zijn genoeg tutorials aanwezig op het web en in de bibliotheek zal er zeker genoeg documentatie beschikbaar zijn om C++ op een rappe en simpele manier te leren! Desnoods is er volgens mij genoeg aanbieding om avondschool te volgen voor deze programmeertaal. |
C++ zal er idd nog we leen tijdje blijven ook al zijn er goede alternativen zoals Java C# etc.
Het paar voordelen ten opzichte van de andere tales is dat het op een brede schaal ondersteunt wordt. Voor (bijna) elk platform is wel een c++ compiler te krijgen. Ook is C++ natuurlijk erg snel. Toch zijn er misschien wel betere talen dan C++. De modernere taal zoals Java is bijvoorbeeld rijk aan allemaal verschillende tools en is ook nog een platform onafhankelijk. Ookal lijkt het op c++, toch is het ook wat makkelijker te leren.
Een good c++ boek is trouwens Advanced C++. Hiermee kan je puur C++ leren. Als je
bijv. socketprogramming wilt doen, dan kan je goed tutorials vinden op internet.
Tsja, C is toch een taal die een aantal dingen kan die je niet met bijvoorbeeld java kan. Java heeft nog altijd een virtual machine nodig die ervoor zorgt dat java platform onafhankelijk is, je hebt dus wel steeds java runtime environment nodig, terwijl C echt naar machinetaal te compileren is.
Dat is waar, maar ik dacht dat er ook een 'echte' compiler voor java bestaat. Maar het is idd afwegen wat belangrijk is. Ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat het belangrijker is om je prog. op meerdere platformen te laten draaiten, dan om snelheids winst te hebben. De meeste programma's hebben die snelheids winst eigenlijk niet nodig. Het is wat je liever hebt. Als je bijv. een game maakt, dan kun je het denk ik toch het best in C++ programmeren
.
Erik
ik gebruik het, maar niets echt veel, vooral aan mezelf geleerd, wat proberen enzo, en dan lukt het wel

| Museobanus wrote: |
ik gebruik het, maar niets echt veel, vooral aan mezelf geleerd, wat proberen enzo, en dan lukt het wel
 |
Waar heb jij het voor gebruikt als ik vragen mag?
Ik gebruik visual c++ express
Moet ik kunne gebruiken voor te slagen in tweede burgie programmeren.