FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Motivatiebrief Kunst en Techniek

pinkpeople
Hey,
Ik wil de opleiding Kunst en techniek op Saxion Enschede gaan doen, en nu moet ik een motivatiebrief schrijven, waarom ik geschikt ben voor die opleiding.. Maar ik weet zoooo niet wat ik er in moet zetten! (haha)
Dus ik dacht misschien kan iemand me hier wat tips voor geven!
De opdracht is het volgende:
Het eerste deel van de toelatingsprocedure is het schriftelijk motiveren waarom jij vindt de meest geschikte kandidaat te zijn voor deze opleiding. Bij een positieve beoordeling van je motivatiebrief word je uitgenodigd voor de zogenaamde intakedag, het tweede deel van de toelating.

De motivatiebrief bevat in ieder geval de volgende onderdelen:
• persoonlijke gegevens;
• vooropleiding(en) incl. profielen;
motivatie voor geschiktheid opleiding;
• beschikbaarheid voor intakedag i.v.m. schoolonderzoeken en eindexamens.

De motivatiebrief is jouw visitekaartje voor de opleiding en wordt zowel qua inhoud als qua vormgeving beoordeeld.

De eerste 2 punten gaan denk ik wel lukken en de laatste ook wel gaat dus vooral om de dikgedrukte!
En nog 1 vraagje.. Hoe moet ik beginnen? de aanhef zeg maar.. Iets van Hallo? Razz of eeh Geachte heer/mevrouw?

Alle reacties zijn welkom!
Alvast bedankt Razz
Lady Elensar
Komt het neer op een sollicitatiebrief? Want daar heb ik genoeg voorbeeld modellen van Razz Inclusief CV.
pinkpeople
haha neej het is geen solicitatie brief..
Je motivatie waarom je die opleiding wil doen moet duidelijk naar voren komen. En daarop wordt de brief beoordeeld. Confused
Sharpe
Je voelt je enorm gepassioneerd/gedreven in het samensmelten van de steeds veranderende techniek in kunst die mensen aanspreekt, mensen de techniek eens van een andere kant laat zien, of kunst juist van een meer technische kant.

Dat soort dingen?
pinkpeople
haha nou de opleiding heeft te maken met Computers.. Zeg maar het ontwerpen van animaties en websites enzo.
maar in ieder geval bedankt.. misschien kan ik het wel gebruiken Very Happy
Lord Klorel
Zoals een motivatiebrief zegt moet je kunnen verkopen en kunnen aantonen dat jij diegene bent die deze opleiding wil volgen.
Daarom enkele vragen voor jou!

Waarom wil je deze opleidng volgen?

Vertel mij waarom je deze opleiding kiest en niet kiest voor een andere opleiding

Wat heeft deze opleiding te bieden naar de toekomst toe. bijvoorbeeld wat idee beeld geeft het jou als je naar werk zoekt

Als je hierop een antwoord geeft heb je volgens mij al vrij overtuigende tekst klaar om deze in een motivatiebrief te gieten.

Dus antwoord op deze vragen en dan zal ik zien wat je eventueel nog kan aanvullen.
pinkpeople
Alvast bedankt Razz
Nou hier zijn de antwoorden..

Waarom wil je deze opleidng volgen?
Ik vind het super leuk om met de computer bezig te zijn. Ik besteed veel werk aan het maken van logo's en soms ook websites. Ik vind namelijk erg leuk om me creativiteit te gebruiken. (ofzowiets Confused )

Vertel mij waarom je deze opleiding kiest en niet kiest voor een andere opleiding
Ik kies voor Kunst en techniek omdat van af het begin af aan al aansprak. Ik heb vorig jaar een meeloopdag gehad en dit vond ik zeer interesant. Dit schooljaar heb ik mee gedaan aan de studie-try out. Ik ben een aantal donderdag middagen naar saxion geweest en we moesten een animatie gaan maken. Aan het eind moesten we deze presenteren aan de rest van de mensen die ook deze studie try out deden. Ik vond erg leuk om te zien wat je zoal doet in die opleiding. In een zeer korte tijd hadden we allemaal iets leuks gemaakt terwijl de meesten nog nooit met flash hadden gewerkt.

Wat heeft deze opleiding te bieden naar de toekomst toe. bijvoorbeeld wat idee beeld geeft het jou als je naar werk zoekt

De combinatie van werken met de computer en me creativiteit gebruiken spreekt me zeer aan. Het gaat natuurlijk niet alleen om de computer, een heel idee bedenken en uitwerken lijkt me gewoon super om te doen.

Eeh ik hoop dat je nog een reactie geeft over wat ik beter kan veranderen. Of misschien zelfs beter weg kan laten!
Heel erg bedankt iig! Very Happy
Lord Klorel
Als je deze vragen en antwoorden in een juiste vorm giet, dan heb je in mijn ogen al een vrij stevige motivatiebrief.

Voor de rest probeer nog eens na te denken wat je eventueel als extra motivatie kan gebruiken en dan denk ik dat een vrij goede kansen hebt om door te gaan naar de volgende ronde. Dat is toch mijn idee hierover.

Nog veel succes,
pinkpeople
Hey
heel erg bedankt!
Ik ga nu in de vakantie maar eens beginnen!
ik laat nog wel horen hoe het is gegaan!
Maar ik heb nu al beetje idee wat ik zoals kan typen, ben benieuwd hoe het wordt haha!
Laughing
Lord Klorel
Dat hoor ik graag.

Zodra je een eerste indruk hebt van een motivatiebrief hebt. Dan wil ik hem wel eens doornemen en eens kijken wat eventueel kan verbeterd worden.
Kan je me ook wat info over de opleiding geven, dan heb ik al een idee waar ik op moet letten.

Ik zal een pm sturen waarin ik mijn e-mailadres zal zetten.

Tot de eerste volgende mail,

*edit: PM verstuurd.
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.