pinkpeople
Hey,
Ik wil de opleiding Kunst en techniek op Saxion Enschede gaan doen, en nu moet ik een motivatiebrief schrijven, waarom ik geschikt ben voor die opleiding.. Maar ik weet zoooo niet wat ik er in moet zetten! (haha)
Dus ik dacht misschien kan iemand me hier wat tips voor geven!
De opdracht is het volgende:
Het eerste deel van de toelatingsprocedure is het schriftelijk motiveren waarom jij vindt de meest geschikte kandidaat te zijn voor deze opleiding. Bij een positieve beoordeling van je motivatiebrief word je uitgenodigd voor de zogenaamde intakedag, het tweede deel van de toelating.
De motivatiebrief bevat in ieder geval de volgende onderdelen:
• persoonlijke gegevens;
• vooropleiding(en) incl. profielen;
• motivatie voor geschiktheid opleiding;
• beschikbaarheid voor intakedag i.v.m. schoolonderzoeken en eindexamens.
De motivatiebrief is jouw visitekaartje voor de opleiding en wordt zowel qua inhoud als qua vormgeving beoordeeld.
De eerste 2 punten gaan denk ik wel lukken en de laatste ook wel gaat dus vooral om de dikgedrukte!
En nog 1 vraagje.. Hoe moet ik beginnen? de aanhef zeg maar.. Iets van Hallo?
of eeh Geachte heer/mevrouw?
Alle reacties zijn welkom!
Alvast bedankt
Ik wil de opleiding Kunst en techniek op Saxion Enschede gaan doen, en nu moet ik een motivatiebrief schrijven, waarom ik geschikt ben voor die opleiding.. Maar ik weet zoooo niet wat ik er in moet zetten! (haha)
Dus ik dacht misschien kan iemand me hier wat tips voor geven!
De opdracht is het volgende:
Het eerste deel van de toelatingsprocedure is het schriftelijk motiveren waarom jij vindt de meest geschikte kandidaat te zijn voor deze opleiding. Bij een positieve beoordeling van je motivatiebrief word je uitgenodigd voor de zogenaamde intakedag, het tweede deel van de toelating.
De motivatiebrief bevat in ieder geval de volgende onderdelen:
• persoonlijke gegevens;
• vooropleiding(en) incl. profielen;
• motivatie voor geschiktheid opleiding;
• beschikbaarheid voor intakedag i.v.m. schoolonderzoeken en eindexamens.
De motivatiebrief is jouw visitekaartje voor de opleiding en wordt zowel qua inhoud als qua vormgeving beoordeeld.
De eerste 2 punten gaan denk ik wel lukken en de laatste ook wel gaat dus vooral om de dikgedrukte!
En nog 1 vraagje.. Hoe moet ik beginnen? de aanhef zeg maar.. Iets van Hallo?
Alle reacties zijn welkom!
Alvast bedankt