Hallo allemaal!
Ik ben van plan om een mtg deck te kopen, alleen een vraagje:
Moet dat echt 12.50 kosten? Oke, het is het geld zeker waard, maar ik vind dat toch best wel duur voor een stapeltje kaartjes.
Ik ben op zoek naar een klein deck om meteen te spelen met vrienden enzo op school. Weet iemand waar ik het misschien goedkoper kan krijgen?
Ik weet dat alle ervaren spelers gaan roepen dat ik maar zelf een deck moet bouwen, maar ik hoor al verhalen dat dat al snel boven de 100 euro uitkomt
... Dat lijkt me dus helemaal niets, misschien iets voor later.
Alvast bedankt ^^
Volgens mij is het goedkoopste om op Ebay te gaan zoeken. En al wil je gratis leren dan is er vast wel een online MTG spel te downloaden (ik had er eerst een).
Succes 
Op Ebay/marktplaats verkopen ze eigenlijk alleen losse kaarten, overigens bij de meeste internet-winkels ook 
Vreemd, ik dacht dat ze daar ook sets verkochten, doen ze bij Pokemon kaarten 
Ik heb uiteindelijk toch een 12,50 deck gekocht, en ik ben er eigenlijk wel heel tevreden mee. Waarschijnlijk ga ik er nog wel wat meer aan uitgeven enzo 
Dat is juist de bedoeling van de makers van Magic, ze willen natuurlijk dat je alles en meer gaat kopen
Alvast een waarschuwing
| Flakky wrote: |
Dat is juist de bedoeling van de makers van Magic, ze willen natuurlijk dat je alles en meer gaat kopen Alvast een waarschuwing |
Dat doen ze goed, ik heb momenteel een fat pack (€30) op het oog :p
miijn breortje hadzo'n fatpack, is de helft kwijt
alleen ik ben er niet verslaafd ana heb 2 kaartjes ofzo
Wat is dat eigenlijk voor spel? Ik heb er nog nooit van gehoord. Pokemon ken ik dan natuurlijk wel (pika, pika...), m'n broertje is helemaal gek van die kaarten, ruilt en krijgt ze op school.
| RoomRooz wrote: |
| Wat is dat eigenlijk voor spel? Ik heb er nog nooit van gehoord. Pokemon ken ik dan natuurlijk wel (pika, pika...), m'n broertje is helemaal gek van die kaarten, ruilt en krijgt ze op school. |
Nouja, het lijkt er ontzettend op. Er zitten een paar kleine veranderingetjes in, maar het idee (ruilkaartspel + kaartspel, mana betalen, anderen aanvallen) is hetzelfde.
Je zou kunnen zoeken op iets als "magic beginner guide", dan vind je vast wel goede informatie.
hoi ik heb een magic the gathering decastion of zo maar ik snap er niks van pm me effe al weet je waar ik een handleiding kan krijgen
weet je wat ik altijd met dit soort dingen heb, ik koop er veel van, kost me dus bakken met geld, en na een jaartje flikker je het allemaal weg omdat anderen ermee gestopt zijn of omdat je het niks meer aan vind.
Ik heb nog ergens een map met pokemonkaarten liggen.
Yu-gi-oh deed ik op de computer, heb die kaartjes maar uitgeprint om met mijn broertje te spelen, nu vind ik het ook niet zonde om het weg te gooien, maar als je echt serieus speelt en ook aan toernooien mee doet, kan dit wel heel leuk zijn.
Die pokemonkaarten zijn blijkbaar nogsteeds populair.'Ik heb een tijdje geleden een hele stapel weggegeven aan een vriendje. Twee weken later belde een tante op of ik nog van die troep had voor mijn neefje. En natuurlijk werd er op koninginnedag van alles aangeboden...
Als het op koninginnedag wordt aangeboden wil dat volgens mij toch wel wat zeggen over de populariteit... maar niet bepaald in positieve zin.
bij ne bak bier krijgde ook speelkaarten bij, 52 bijna dezelfde kaarten, zijn ook al jaar en dag dezelfde kaarten - mtg is gewoon een hele slimme marketing strategie om jullie centjes te rijven; het gaat hem dus amper om de speltrategie, sorry dat ik jullie hiermee uit jullie droom moet halen maar 80% houdt het er na een tijdje toch voor bekeken en dan is die illusie en de centjes toch al verloren - oh ja vergeet ook niet die dure mappen en sleeves te kopen, en oh ja voor sommige kaarten krijg je heeeeuuuul veeeeuuuull geld, helaas blijf je gewoon meestal met de klotemiserie zitten die niets waard is ook al heb je ze bij aanvang heel duur betaald, nogmaals sorry
misschien moet ik maar eens aandelen kopen van dit geniale spel, die mannen worden slapend rijk op de kap van 'strategen' in duistere kamertjes naast speelvelden met poppetjes die je zelf mag schilderen
Heb hiero nog een stel Yu-Gi-Oh kaarten liggen van een aantal jaar geleden... leek leuk op dat moment maar een maand later deed je er dus alweer niks meer mee.
Om een beetje leuk deck te kunnen maken en het afwisselend te houden is algauw de enige oplossing meer kaarten kopen en daar is gewoon niet altijd ruimte voor. (in de portemonnee)