Gisteren was het aan het sneeuwen, en op sommige plekken meer dan op andere. Hoe was het bij jouw? Want bij mij sneeuwde het wel maar het bleef maar een beetje liggen. Het was al snel weg.
Op zich vind ik sneeuw wel leuk, maar het is zo koud en ik hou totaal niet van kou. En het sneeuwt ook niet ffies lekker door, dat er echt een pak sneeuw ligt...En na 2 tot 3 dagen is het allemaal veranderd in allemaal vies spul.
Wat ik overdreven vond is het weeralarm. Bij de storm een paar weken geleden kon t nog wel maar als het een beetje gaat sneeuwen in een land als de onze vind ik het een beetje onnozel om helemaal een weeralarm af te geven. Dan kan je wel zovaak een weeralarm doen.
| Yjaxygames wrote: |
Gisteren was het aan het sneeuwen, en op sommige plekken meer dan op andere. Hoe was het bij jouw? Want bij mij sneeuwde het wel maar het bleef maar een beetje liggen. Het was al snel weg.
Op zich vind ik sneeuw wel leuk, maar het is zo koud en ik hou totaal niet van kou. En het sneeuwt ook niet ffies lekker door, dat er echt een pak sneeuw ligt...En na 2 tot 3 dagen is het allemaal veranderd in allemaal vies spul.
Wat ik overdreven vond is het weeralarm. Bij de storm een paar weken geleden kon t nog wel maar als het een beetje gaat sneeuwen in een land als de onze vind ik het een beetje onnozel om helemaal een weeralarm af te geven. Dan kan je wel zovaak een weeralarm doen. |
erg nuttig bericht, snap niet echt wat voor toegevoegde waarde dit heeft...we gaan toch niet voor elk weers-omstandheidje een bericht posten lijkt me?
Bij ons lag er een dun laagje sneeuw. Maar tegen de middag was het allemaal aan het wegsmelten door de regen. Zodat er savonds niets meer van te bespeuren was. sMorgens was het natuurlijk wel wat opletten geblazen. Zeker gezien de strooidiensten zich wat verkeken hadden op de zaak en zelfs de grote wegen, waar lijnbussen rijden, niet volledig sneeuwvrij gemaakt waren. Sneeuw houdt mij meestal niet tegen, zeker niet een vers laagje, het fietsen daarop als eerste is meestal nog goed doenbaar. Maar eens je in de sporen moet rijden van anderen of van de voertuigen, ben ik wat meer op mijn hoede.
Het is idd niet leuk wanneer het allemaal verandert in vieze smurrie. Zeker wanneer er strooizout mee gemoeid is, zitten je kleren volledig onder de zwarte vlekken...
Maar voor de rest vind ik een laagje sneeuw best oké en tegen de koude kun je je makkelijk kleden...
Greetz
| timerecords wrote: |
| Yjaxygames wrote: | Gisteren was het aan het sneeuwen, en op sommige plekken meer dan op andere. Hoe was het bij jouw? Want bij mij sneeuwde het wel maar het bleef maar een beetje liggen. Het was al snel weg.
Wat ik overdreven vond is het weeralarm. Bij de storm een paar weken geleden kon t nog wel maar als het een beetje gaat sneeuwen in een land als de onze vind ik het een beetje onnozel om helemaal een weeralarm af te geven. Dan kan je wel zovaak een weeralarm doen. |
erg nuttig bericht, snap niet echt wat voor toegevoegde waarde dit heeft...we gaan toch niet voor elk weers-omstandheidje een bericht posten lijkt me? |
Ik wou een discussie opstarten over sneeuw en het weeralarm enzo.
Dat weeralarm was inderdaad overdreven.. Er zijn ook wel mooie stripjes over gemaakt
Die dag dat het zo sneeuwde waren er zelfs minder ongelukken en files dan op een normale dag. Maar misschien dat het juist door dat weeralarm voorkomen is.
Het heeft nu één dag gesneeuwd hier (volgende dag was ook alles weer weg), en ik denk dat dat ook de enige dag zal blijven deze winter. Zonde ook van de regenbui later op de avond. En inderdaad, vaak wordt het hier na één of twee dagen al weer één grote smeltende smurrie. That's the Netherlands! Yeah. Wat dat betreft verlang ik zelfs naar de sneeuw in Oostenrijk, wat voor hun doen al heel weinig was. (En te ijzig
).
Maar goed. We zullen zien hoe het in dit topic gaat. We kunnen hem altijd alsnog sluiten. 
Ik heb ook gehoord dat er in nederland weeralarm is door de sneeuw. Maar wat is dat nu eigenlijk "weeralarm"?
Hier in België is het ook al eens slecht weer, maar ik weet toch niets van een weeralarm.
| BCP88 wrote: |
Ik heb ook gehoord dat er in nederland weeralarm is door de sneeuw. Maar wat is dat nu eigenlijk "weeralarm"?
Hier in België is het ook al eens slecht weer, maar ik weet toch niets van een weeralarm. |
Gewoon dat het weer zo erg is of zo extreem is dat er een weeralarm wordt afgegeven om mensen binnen te houden. Als er veel wind is; weeralarm, dan gaan minder mensen naar buiten dus minder ongelukken.
Toen het ging sneeuwen vond ik het "minder prettig" want het was nogal glad. Via een lang maar smal weggetje ga ik naar school maar dat weggetje was totaal onder gesneeuwt, doordat ging ik voorzichtiger fietsen en ook vooral langzamer waardoor ik te laat kwam en moest gaan schoonmaken.
Gelukkig was het de volgende dag beter toen ik een andere route nam en na school sneeuwpoppen ging slopen samen met 'n vriend die andere kinderen hebben gemaakt.
Nu ik er aan terug denk is het best wel zielig
Maar dat sneeuwalarm was niet echt zo handig, volgende keer denken de mensen dat een weeralarm niks uitmaakt en blijven ze binnen.
Volgensmij lag er wel een centimeter of 5 hier maar in de avond was het al weer weg
. Ik hou van sneeuw
.
| FireFoxDB wrote: |
Volgensmij lag er wel een centimeter of 5 hier maar in de avond was het al weer weg . Ik hou van sneeuw . |
Dito ^^, sneeuw is leuk, kvind het spijtig dat er wel zo weinig valt elk jaar, hier lag ook zo'n 5 cm op donderdag, maar inderdaad op vrijdag was het allemaal al trug weg, stomme winter
!
| Yjaxygames wrote: |
| BCP88 wrote: | Ik heb ook gehoord dat er in nederland weeralarm is door de sneeuw. Maar wat is dat nu eigenlijk "weeralarm"?
Hier in België is het ook al eens slecht weer, maar ik weet toch niets van een weeralarm. |
Gewoon dat het weer zo erg is of zo extreem is dat er een weeralarm wordt afgegeven om mensen binnen te houden. Als er veel wind is; weeralarm, dan gaan minder mensen naar buiten dus minder ongelukken. |
Ja, precies. Maar een paar weken terug was er nog zulke erge storm. Toen hebben ze helemaal geen weeralarm gegeven, toch? Dat vind ik dan weer echt vaag, want dat richtte waaaay more schade aan. Zelfs doden (5 ofzo, dacht ik) en gewonden.. veel schade, ongelukken, etc. Echt raar.
Naja, nu ik er over nadenk, ik kan me vaag herinneren dat mijn broertje of moeder zei dat we beter binnen konden blijven (misschien toch een weeralarm) en dan het openbaar vervoer moeilijkheden had.. of dat ging over Amsterdam Centraal wat ontruimd was.
Lol, ik weet het niet meer precies. Nederland heeft gewoon stom weer 
| Lady Elensar wrote: |
Ja, precies. Maar een paar weken terug was er nog zulke erge storm. Toen hebben ze helemaal geen weeralarm gegeven, toch? Dat vind ik dan weer echt vaag, want dat richtte waaaay more schade aan. Zelfs doden (5 ofzo, dacht ik) en gewonden.. veel schade, ongelukken, etc. Echt raar.
|
Ze hebben wel geadviseerd om niet met de auto te gaan als dat niet echt nodig was. Maar ja, geen 'hond' die zich daar wat van aantrekt natuurlijk
(Ik ook niet
)
Bij mij lag er ook sneeuw, maar het was inderdaad snel weer weg. Volgens mij dezelfde dag nog.
Ivooo
| Lady Elensar wrote: |
Ja, precies. Maar een paar weken terug was er nog zulke erge storm. Toen hebben ze helemaal geen weeralarm gegeven, toch? |
Ze hadden toen wel degelijk een weeralarm gegeven.
Maar nu over het weeralarm voor het sneeuwen, er werd paar keer op nieuws gezegt dat mede dankzij het weer alarm een heleboel mensen thuis gebleven zijn dus ik denk wel dat het geholpen heeft. Het was redelijk rustig op de wegen omdat (een heleboel?) mensen thuis bleven, stel je voor dat ze dat niet deden dan zou het veel drukker zijn en waarschijnlijk meer chaos en ongelukken dus ik denk dat het wel geholpen heeft. Wel vind ik dat het woordje "weeralarm" misschien iets te overdreven is, kijk voor die storm begrijp ik het nog wel, maar voor het sneeuwen klinkt iets overdreven. Misschien moeten ze een nieuw protocol bedenken en die aankondigen voor dit soort gevallen.
| keempe wrote: |
| FireFoxDB wrote: | Volgensmij lag er wel een centimeter of 5 hier maar in de avond was het al weer weg . Ik hou van sneeuw . |
Dito ^^, sneeuw is leuk, kvind het spijtig dat er wel zo weinig valt elk jaar, hier lag ook zo'n 5 cm op donderdag, maar inderdaad op vrijdag was het allemaal al trug weg, stomme winter ! |
Ja, maar voor sommige mensen is het toch heel veel miserie. Er zijn veel ongelukken, schade aan de huizen. Of mensen die ergens moeten zijn en de weg is moeilijk berijdbaar. Alhoewel er nu veel gestrooid wordt, sommige wegen zijn toch nog moeilijk te bereiken.
khad gister feestje, en toen iedereen wegging was het zo glad dat iedereen moest lopen,,, onze straat zou denk ik goed genoeg zijn geweest om te schaatsen, als het nu overdag zo was dan had ik misschien de schaatsen val zolder opgezocht,,,
(oost groningen)
egte sneeuw zoals vroeger zit er denk ik dit jaar weer nii in,,,
//golles
Glad gisteravond? Niets van gemerkt.. Of vroor het, want het regende wel gisteravond
Misschien maar beter dat ik toch met de auto naar m'n werk ging ('s avonds) ipv met de fiets.. anders had ik het misschien nog wel gemerkt dat het glad was (wanneer ik in de sloot beland was ofzo, of een tegen een boom geknald)
de weeralarmen volgen mekaar op inderdaad soms wat overdreven maar het weer wordt ook alsmaar extremer, al moeten we wel wat oppassen dat we niet vervallen in het zelf opblazen van alle feiten. Nu dat er meer concensus begint te ontstaan rond het effect van de mens op het klimaat wordt elke afwijking abnormaal uitvergroot (en wordt er telkens bij gezegd : want dat hebben we zelf gedaan) nog geen half jaar geleden durfde men amper veronderstellen dat we er zelf iets mee te maken zouden hebben... als we maar niet te laat komen met onze verontrustheid
Er lag hier rond de 10 cm sneeuw, ik denk niet dat het overal in de stad zo was omdat het bij ons op het schoolplein niet zo druk is, dan blijft al het sneeuw dus liggen. Wel leuk, en idd; dat weeralarm vond ik ook overdreven er lag alleen maar wat sneeuw.. 
In een kwartier tijd lag er bij ons 's ochtends wel 2cm sneeuw
.
Tegen de volgende dag lag er niets meer... (tot groot spijt van de kleintjes)
Bij ons lag er zo'n 5 cm maar het was 's nachts alweer weg.. Ik vind het niet erg want anders krijg je zo'n rotzooi aan je voeten en alles word nat..
De meeste mensen, voornamelijk volwassenen en ouderen vinden de sneeuw niet fijn. Het is wel mooi, maar in het verkeer alles behalve handig. Het is glad, vies, zorgt voor ongelukken en files.. verkeer wordt er alleen maar trager en gevaarlijker van. Nu valt dat wel mee als er gestrooid is, maar dan is het nog één grote troep. Ik denk dat het enkel voor de kinderen prachtig is om in te spelen etc. , en een sneeuwballengevecht op z'n tijd is ook nog wel leuk voor volwassenen, haha. Sneeuw is prachtig, maar niet echt gemakkelijk.
Aan de ene kant vond ik het wel jammer dat de sneeuw zo snel weer weg was (ook omdat ik ziek was.. vind het heerlijk om in de sneeuw te wandelen).. aan de andere kant is het ook wel fijn. Gelukkig heb ik nog aardig wat sneeuw op vakantie in Oostenrijk mogen zien. Hoewel daar ook niet veel lag, jammer genoeg. Maar dat is natuurlijk ook niet echt te vergelijken met Nederland.
Ja klopt wel mijn ouders zijn ook minder blij met sneeuw dan ik. Maar ik vind het wel leuk als ik met mijn hond ga lopen en dat ik een sneeuwbal weggooi. Die valt kapot op de grond (weg sneeuwbal) en mijn hond blijft zoeken.
Sneeuw? Die 3 vlokken die bij ons vielen kun je geen sneeuw noemen
Hier ook weinig sneeuw gezien.
Ik ben wel dol op sneeuw, ga altijd wintersporten 
De seizoenen lijken wel te verschuiven. Hier sneeuwde het een beetje, maar niet lang 
Bij mij staan er onderhand alweer krokussen.
Ivooo
| Bengt wrote: |
De seizoenen lijken wel te verschuiven. Hier sneeuwde het een beetje, maar niet lang  |
Wintersport is super
Ik heb het nu nog maar twee keer gedaan via school, maar ik vond het echt leuk. Jammer dat mijn ouders me vroeger nooit mee genomen hebben op wintersport
(ze gingen zelf ook niet natuurlijk
.. niet verkeerd opvatten de zin, haha). Ik wil dit zeker nog vaker gaan doen.
Misschien tussendoor ook nog wel een keer in Bottrop of Winterberg (of waar die indoor skipistes ook zijn). Hoewel ik geen flauw idee heb wat ik er van verwachten moet, en het me ook niet zo heel super lijkt, omdat het waarschijnlijk heel druk zal zijn, niet zo'n lange baan, geen fijne 'sneeuw' etc.
Heb een keer gesnowboard ( indoor ) en don het echt leuk, en dat is al niks vergeleken met echt op de berg staan. Alleen Lijkt met me leuker om gewoon zo'n grote band te pakken en gewoon meteen eraf roetsjen als om eerst hee lang les te moeten volgen om een beetje fatsoenlijk te kunnen snowboarden.
Bedoel je met les op de pistes? Want ik heb twee keer nu gesnowboard.. één keer drie en één keer vier dagen les gehad.. en ik kan het nu wel redelijk hoor
bochten maken, van de rode afgeweest zelfs.. (maar die was toch wel wat stijl op sommige stukken
, daar ging ik liever niet met vaart af) Als je een beetje de feeling hebt lukt het je wel na 3 dagen
maar natuurlijk niet perfect
(hoewel sommigen het wel snel onder de knie hebben)
Mja ben nog nooit op wintersport geweest.
Mja ik vind gewoon liggend glijden veel gaver omdat het dan sneller lijkt te gaan. En dan kan je nog eens lol hebben als je op je gezicht gaat.
Ik vind het woord sneeuw ook wel erg mooi alleen het Japanse woord voor sneeuw vind ik mooi: Yuki.