FRIHOST • FORUMS • SEARCH • FAQ • TOS • BLOGS • COMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!


metrobus





palavra



metrodan sonra metrolu otobusumuzde oldu
peki o hatta nicin gercek metroyu uzatmamislar?
havaalanindan sonra metro buyukcekmeceye kadar uzatilabilirdi.
bu kadar yolcu kapasiteside varken.
Quote:

Altı soruda metrobüs projesi:
E-5'teki çalışma neyin inşaatı?

E-5 karayolunun Avrupa bölümünde yolun orta şeridinde yürütülen genişletme, yan yol ve bariyer çalışmaları metrobüs hattı oluşturmak amacıyla yapılıyor.

Metrobüs nedir?

Metrobüs, aynı anda 200-350 yolcu taşıyabilen ve bir hat üzerinde gidip gelen lastik tekerlekli toplu ulaşım aracıdır. Metrobüs ne zaman sefere başlayacak? Belediye'nin verdiği bilgiye göre, E-5 üzerindeki inşaat çalışmalarının tamamlanmasının ardından Nisan'da deneme, Ağustos'ta da asıl seferlere başlayacak.

Metrobüs nereden nereye çalışacak?

Metrobüs, ilk etapta Cevizlibağ-Küçükçekmece arasında yolcu taşıyacak. İkinci etapta hat Mecidiyeköy'e, üçüncü etapta da Beylikdüzü'ne kadar uzatılacak.

Minibüsler ne olacak?

Metrobüsler devreye girdiğinde minibüsler metrobüsün çalıştığı bölümlerde E-5'e çıkamayacak. İETT ve özel halk otobüsleri E-5'te yolcu taşımaya devam edecek.

Metrobüslere nasıl inilip binilecek?

Metrobüs hattı üzerinde yapılacak duraklara, metro-tramvay duraklarında olduğu gibi yaya üst geçitlerinden ulaşılacak ve turnikelerden geçilerek binilebilecek.


--------------------------------------------------------------------------------


Metrobüsler İstanbul'a özel üretilecek
E-5 Karayolu'ndaki trafik sıkışıklığını azaltması beklenen Metrobüs Projesi, Ağustos 2007'de tamamlanacak. Nisan ayında 50 metrobüs alınarak test sürüşü için yola çıkacak. Tanesi 1,2 milyon Euro'ya mal olacak araçlar için belediye toplam 60 milyon Euro ödeyecek. Hollandalı Phileas firmasına sipariş verilen metrobüsler, İstanbul'a özel üretilecek.

Standart uzunluğu 22 ila 24 metre olan metrobüsler İstanbul için 26 metre uzunluğunda imal edilecek. Bu sayede yolcu kapasitesi artırılacak olan araçlar 200-350 kişi taşıyabilecek. Metrobüsler, tramvay hattındaki uygulamanın benzeri şekilde yolcu alacak. E-5 Karayolu'na üstgeçitlere uygun küçük istasyonlar kurulacak. Yolcular buralara turnikeler vasıtasıyla girecek. Proje tamamlandığında Cevizlibağ-Küçükçekmece arası ulaşım 18 dakikaya inecek. Hattın yolcu kapasitesi günlük 480 bin kişi olacak.
geyikkutuphanesi
valla bu hattı inşa ederken bu güzergahı kullanan insanlara zaten en az bir 50 yıllık eziyet çektirmiş oldular. Ben şahsen her seferinde sayın belediye başkanı ve çalışanlarının yakın akrabaları ile ilgili telkinlerimi içimden sesli bir şekilde ilettim. Bir çalışma ancak bu kadar plansız yapılır. Trafiğin en yoğun olduğu saatlerde sadece çalıştılar. O yer yer 6 şerite çıkan e-5 i yer yer tek şeride düşürdüler. Bu çalışmadan dolayı aksayan trafikte zaten projenin kazandıracağı zaman ve para kaybedildi herhalde. Bir keresinde şirinevlerden yenibosnaya (yürüme 10 dakka) 1 saat gibi bir sürede gitmiştik hatta. Herneyse belediye ordan burdan ithal projelerle uğraşçağına istanbula özel plan ve projeler yapıp uygulasa daha mantıklı olcak...
palavra
Quote:
İstanbul Büyükşehir Belediyesinin, Avcılar-Topkapı arasında hizmete soktuğu metrobüs hattında kullanmak üzere Hollanda'dan satın aldığı ilk metrobüs aracı, İstanbul'a geldi.



Alınan bilgiye göre, Hollanda'dan deniz yoluyla önce İzmir'e, oradan da 3 Hollandalı görevlinin refakatinde İstanbul'a kara yoluyla getirilen araç, İETT'nin Edirnekapı'daki garajına çekildi.

Araç, plaka, ruhsat ve Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'ndan alınacak ''tip onay belgesinin'' ardından, yaklaşık 10 gün sonra hizmete girecek. Uzunluğu 26 metre olan ve çift yönde kapısı bulunan metrobüs, Topkapı-Avcılar arasında günde 10 sefer yapacak.

Her birinin yapımı 8 ayda tamamlanan metrobüs aracı, saatte 60 kilometre hız yapabiliyor ve 230 yolcu kapasiteli. Çevre dostu olan metrobüsler, 3 otobüse bedel hizmet verecek, personel, işletme ve yakıtta büyük tasarruf sağlayacak.

Akıllı teknoloji desteği ile çalışan ve uçaklarda yön bulmayı sağlayan ''flight directory'' benzeri bir bilgisayarla önceden belirlenmiş sanal yörüngede hareket eden metrobüs, güzergah üzerine çakılan mıknatıslı çubuklar ile kendini sürekli denetliyor ve şoförsüz olarak çalışıyor. Ancak İstanbul'da metrobüs yoluna insan ve hayvan girme endişesi nedeniyle metrobüsler, şoför tarafından kullanılacak. Saatte tek yönde 15 bin yolcu taşıma kapasitesi bulunan metrobüslerde 4 ayrı güvenlik kamerası bulunuyor.

Araçların tüm tekerlekleri yengeç hareketi gibi, yan olarak yanaşma özelliğine sahip. Bu özellik araçların duraklara sıfır olarak yanaşmasını ve engelli vatandaşların araçları sorunsuz şekilde kullanmasını sağlıyor.

Metrobüsler, pahalı altyapı yatırımına gerek duyulmadığı için raylı sistemler ve metroya karşı ciddi bir alternatif oluşturuyor.

İstanbul için özel olarak üretilen ve uzunluğu 26 metre olan metrobüsün tanesi, 1 milyon 200 bin Avro'ya, Topkapı-Avcılar arasındaki birinci etap inşaat ise ise yaklaşık 156 milyon YTL'ye mal oldu.

Metrobüs hattının ikinci aşama çalışması, Topkapı-Mecidiyeköy arasında sürerken, üçüncü aşamasını ise Mecidiyeköy-Kadıköy Fenerbahçe Stadı oluşturacak.


darkeagle
Metrobüse bi binemedim gitti ha...
tufansaba
Bizde geriye doğrumu gidiyoruz ne dahada zorlasalar körüklü otobüslerden koyacaklar Very Happy
geyikkutuphanesi
tufansaba wrote:
Bizde geriye doğrumu gidiyoruz ne dahada zorlasalar körüklü otobüslerden koyacaklar Very Happy


şu anda körüklü otobüsler çalışıyo o hatta zaten.
tufansaba
İstanbul'u bilmiyorum oralı değilim ondan değil benim bahsettiğim başka şehir ama neyse... Smile
Related topics
muuuuuusica
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Language Forums -> Turkish

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2011 Frihost, forums powered by phpBB.