FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Vista komt er aan tijd voor een kleine poll ;)

Ga jij Windows Vista kopen?
Ja, meteen als ie uit is!
11%
 11%  [ 4 ]
Ja, binnen een paar jaar
20%
 20%  [ 7 ]
Nee, Ik koop windows Vista niet
47%
 47%  [ 16 ]
Ik weet het nog niet...
20%
 20%  [ 7 ]
Total Votes : 34

kansloos
Vista komt 30 Januari uit.
Zoals de meeste wel weten vreet Vista veel meer van je hardware.
En om er voor te zorgen dat ze niet opnieuw alleen een grafische update afleveren zoals met winxp het geval was, Hebben ze alle logica vergeten en de hele interface van alle config dingen dus danig veranderd dat iedereen n00b is in Win Vista. Verder is het bijzonder prijzig...

Maar goed to the point:
Ik was alleen even benieuwt wie van jullie Vista denkt te gaan kopen.
En waarom wel / niet

Als je Vista gratis bij een nieuwe PC krijgt is dit in mijn ogen ook gewoon kopen.

So VOTE!
timerecords
Ik ga hem niet kopen, ik heb net een nieuwe laptop dus geen behoefte aan Vista. Er zit wel een sticker op me laptop dat hij "capable" is met vista maarja hadden ze het er maar bij moeten doen...ik ga het zeker niet kopen voor de prijs die het heeft
wietn
Ik heb behoefte aan een nieuwe pc.
Dus als ik er een koop ( wanneer ik genoeg geld heb Wink ) dan zal er normaal wel standaard vista opstaan...

Dus ik koop vista niet apart, maar direct een nieuwe pc.
BCP88
Ik denk wel dat ik hem zal kopen. Een upgrade van XP naar Vista.
Maar hoe gaat dat? Mag je die maar op 1 pc instaleren dan of op verschillende. We hebben hier 2 desktops en een laptop. Ik moet toch niet voor ieder systeem appart een update kopen? XP zat standaard op deze systemen.
traxion
kopen... wat is dat:P

nee laat de rest maar rommelen met de bug in vista. (SP1 is al GEPLAND!!)

ps is dit niet offtopic er is toch al een hoofd vista topic
Maxus
weinig nieuws, Xp is bijna hetzelfde
BCP88
Maxus wrote:

Maar xp ondersteund geen derictx 10, dit gaat veel mensen verplichten om over te stappen naar vista.
Maxus
BCP88 wrote:
Maxus wrote:

Maar xp ondersteund geen derictx 10, dit gaat veel mensen verplichten om over te stappen naar vista.

Mja, hoeveel mensen hebben al zo'n 500€+ directx10 videokaart?
het zijn hoofdzakelijk gamers die het nieuwste hebben/willen die de overstap direct zullen maken, in de toekoemst zul je sowieso moeten overstappen, maar OEM zal ie wel goedkoper zijn hoop ik Very Happy
Nutteloos
De eerstkomende zoveel jaar heb ik nog niet echt behoefte aan Vista nee. Dat zou vergezeld moeten gaan met een nieuwe PC (met name video kaart, maar dus ook moederbord, processor enz... ik zit nog met zo'n 'oud' AGP-slot) en aangezien ik sinds een half jaar student ben zit het geld daarvoor er echt niet in.

Wie weet over een jaartje of vijf, zes...
Arno v. Lumig
Voeg alsjeblieft een optie toe "alleen als deze bij de PC zit"... Ik denk dat dat voor veel mensen geld.

Groeten,
Arno
chilllayd
Bovenstaande, inderdaad Smile
Ik zou het zelf absoluut niet kopen.
Ook niet als het verplicht zou zijn, dan draai ik wel op iets ouders Laughing
charles
'k Heb de RC1 release van Vista nu een half jaartje lopen op mijn laptopje, gewoon om uit te proberen. 't Is zoeken in het begin. Verder loopt het aardig maar 'k ben heel eerlijk, veel werk ik er niet mee. Op mijn desktop staat nog steeds XP (netwerkje). Daar ben ik aan gewoon en gewoontes verander je toch niet zo gauw.

Vr. gr.
charles.
Museobanus
ik heb vista al gedownload
Jurado
Kga hem toch niet kopen, tenzij ie ergens bijzit. Meestal bij aanschaf nieuwe pc, kan dus toch ffkes duren, maar zeg nu zelf, wat kan vista wat XP niet kan?? ik weet het niet, omdat ik er nog geen onderzoek naar gedaan heb. Mss kunnen jullie wel een korte samenvatting geven, of een linkje, Het is grafisch mooier misschien, maar dat is niet de essentie van een pc.

Groeten,
KoiboySG1
Ik weet nog niet zekker of ik heb ga kopen ik wacht eerst tot wat mensen hem hebben en kijk of het hun bevalt. als hij bevald dan denk ik eraan om hem ook aan te schaffen.
charles
M.i. kun je met Vista héél wat minder eigen initiatief ontplooien dan wat met XP het geval is. Daarom wordt hij ook véél veiliger genoemd (?????). 'k Ben eens benieuwd hoe lang dat gaat duren.

charles.
kansloos
BCP88 wrote:
Ik denk wel dat ik hem zal kopen. Een upgrade van XP naar Vista.
Maar hoe gaat dat? Mag je die maar op 1 pc instaleren dan of op verschillende. We hebben hier 2 desktops en een laptop. Ik moet toch niet voor ieder systeem appart een update kopen? XP zat standaard op deze systemen.

Ik d8 dat je wel meerdere keren die update kan installeren.
je kan immers altijd aan de Microsoft Klantenservice wijsmaken, dat je pc raar doet en dat je het hele spul opnieuw hebt moeten installeren...

Dus ja, het kan best
Riesjart
Ik ga hem denk ik wel kopen; maar wanneer... dat is de vraag.
Eerst maar zorgen dat ik goeie hardware heb
charles
Riesjart schreef:

Quote:
Ik ga hem denk ik wel kopen; maar wanneer... dat is de vraag.
Eerst maar zorgen dat ik goeie hardware heb

Daar bestaan tesprogrammatje's voor. Alleen uitkijken, die zijn vooral gericht op de duurste versie van Vista: de premium.

Minimum vereisten:

Processor 1 Ghz
RAM 512 Mb
HD min. 20 Gb

En het draait. Niet snel maat voldoende.

charles.
Maxus
charles wrote:

Processor 1 Ghz
RAM 512 Mb
HD min. 20 Gb

Blijf gewoon by XP dan zou ik zeggen, gamen zul je er toch niet op willen doen (de nieuwste games toch). XP is niet veel meer dan een nieuwe lay-out hoor.
charles
Toch wél Maxus, de beveiliging ervan is duidelijk beter georganiseerd.

charles.
Maxus
charles wrote:
Toch wél Maxus, de beveiliging ervan is duidelijk beter georganiseerd.

charles.

Njah, 500€ voor de beveiliging die meestal door onkunde van de gebruikers wordt veroorzaakt.
Ik heb nl nog nooit virusproblemen, etc gehad.
charles
Maxus schreef:

Quote:
Njah, 500€ voor de beveiliging die meestal door onkunde van de gebruikers wordt veroorzaakt

't Is gedeeltelijk waar! Maar we hebben het niet alleen over virussen. Trojanen, browserhijackers, rootkits en andere malware doen ook mee. En daar heb je niet altijd zelf in de hand.

charles.
Ivooo
Ik koop vista niet, dat heb ik gestemd. Ik vind het nog te duur, en ik ben nog tevreden met windows xp. Misschien dat ik hem in de toekomst ga kopen, maar voorlopig nog niet.
tom69
Ik ga het zeker niet kopen, zware ripp off maar er is zo iets als....

Legaal...

Downloaden Wink

Laatste tijd vind ik Linux aantrekkelijker worden.
Bengt
Neen, XP draait goed genoeg in mijn geval. (voorlopig althans)
Maar ik ga wel overstappen naar Vista, al is het maar om erover te kunnen meepraten en het zelf ervaren te hebben. Maar nog niet direct.
tom69
Ik draai al een maandje of 2 vista ultimate, in het begin zeer mooi, maar het wordt echt vervelend. Misschien wanneer alle drivers uit zijn voo rgeluid etc.

In het begin vind je de aero functie mega cool enzo maar het wordt normaal, en bovendien zijn dat dingen die je met Linux al lang kunt en gratis.

Ik blijf bij mijn XP, is veel beter om te gamen.
Jurado
charles wrote:
Maxus schreef:

Quote:
Njah, 500€ voor de beveiliging die meestal door onkunde van de gebruikers wordt veroorzaakt

't Is gedeeltelijk waar! Maar we hebben het niet alleen over virussen. Trojanen, browserhijackers, rootkits en andere malware doen ook mee. En daar heb je niet altijd zelf in de hand.

charles.

Als ik een beetje kort door de bocht ga, dan kan je Vista draaien zonder virusscanner?

Groeten,
Maxus
Jurado wrote:
charles wrote:
Maxus schreef:

Quote:

charles.

Als ik een beetje kort door de bocht ga, dan kan je Vista draaien zonder virusscanner?

Groeten,

Je kan maar het is beter aangeraden 1 te draaien, je weet nooit wat er in een zip-file zit bv
Jurado
Dus het beveiligingsniveau van Vista is niet hoog genoeg om zonder virusscanner te werken, wel bij Xp is dat niveau ook niet hoog genoeg, dus omdat het veiliger is zou ik zeker en vast genen vista kopen.
charles
Bij hun RC1 versie werd een trial versie aangeboden voor een half jaar van Trend Micro! Dus zij geloven er zelf niet in dat het zonder virusscanner kan.

En hun Windows Defender, die nu in een verbeterde versie in Vista zit heeft in de beta versies die ik uitgeprobeerd heb ook géén denderende indruk gemaakt.

charles.
Jurado
Dus omdat het veiliger (want het is niet veiliger qua virussen en malware) is zou ik het niet kopen. Misschien zou ik het kopen omdat de verkenner en de zoekfunctie handiger zijn, maar gaat dat zoeken echt sneller?

Groeten,
charles
De Verkenner is zeker niet handiger, draagt ook deze naam niet meer. En het zoeken is niet sneller!
De grafische vormgeving is mooier dan XP en een aantal features voor de gewone gebruiker zijn meteen beschikbaar, da's beter dan bij XP maar ontneemt je toch wel enigszins het eigen initiatief.

charles.
Maxus
Jurado wrote:
Dus omdat het veiliger (want het is niet veiliger qua virussen en malware) is zou ik het niet kopen. Misschien zou ik het kopen omdat de verkenner en de zoekfunctie handiger zijn, maar gaat dat zoeken echt sneller?

Groeten,

Nja, ik zeg het nog eens 500€ voor dat :s
Skippers
Ik ga ook vast en zeker geen vista kopen. Ik red me nog prima met XP daarbij komt ook nog es dat je je suf gaat upgraden omdat men er over een paar dagen toch nog achter komt dan Vista vol met de kinderziektes zit (wat overigens heel normaal is)

nee voor mij nog geen vista...
Roald
Hoogstwaarschijnlijk gaan er zo een paar maand nadat Vista uit is, een paar nieuwe beveiligingslenken worden gevonden. Ik blijf daarom nog eventjes XP en Linux gebruiken. Pas als ik een nieuwe pc koop zal dat met Vista zijn.
Utopia GFR
Mijn computer is niet machtig genoeg om Vista te kunnen draaien dus blijf ik met Windows XP Home Edition (de OS dat geleverd was met mijn laptop).

Is het echt nuttig om naar Windows Vista te upgraden?

In ieder geval zal ik niet Windows Vista verkrijgen tenzij ik een nieuwe computer hoef te kopen (dat gebeurt iedere vier tot vijf jaar).
peter_
Ik vind Vista heel vet en mooi enzo maar mijn computer kan hem niet aan... en ik heb nog niet genoeg centjes om hem te kopen... Verder hoop ik dat alle laptops uitgerust gaan worden met Vista...

Groetjes Peter
charles
En binnenkort krijgen wij in géén enkel tijdschrift nog enige support voor XP of de oudere versies van Windows. Alles gaat zich richten op Vista. Dat is in een aantal tijdschriften al begonnen en zal alleen maar toenemen.
Zo werkt de pers ook mee aan de monopoliepositie van Microsoft en daar is bijzonder weinig tegen te doen. De concurrentie is gewoon "te klein" én "te moeilijk".

charles.
chilllayd
ik wil helemaal geen vista, red me prima in XP Pro.

De mensen die wel Vista hebben, wat zijn jullie pc specs?
charles
'k Heb de RC1 (gratis) versie van Vista nu een half jaartje proefdraaien op mijn laptopje. Ram = 500 Mb, HD = 20 Gb, processor = 1 Ghz.

't Loopt maar "traag". Deze gratis versie vervalt in de komende maanden.

charles.
G1g4nt1C
charles wrote:
'k Heb de RC1 (gratis) versie van Vista nu een half jaartje proefdraaien op mijn laptopje. Ram = 500 Mb, HD = 20 Gb, processor = 1 Ghz.

't Loopt maar "traag". Deze gratis versie vervalt in de komende maanden.

charles.

Ik kan geloven dat je systeem traag loopt met Windows Vista :p.
Beter wat ram bijsteken en processor upgraden. Kdenk ook niet dat je veel hd ruimte over hebt na Vista installatie.
charles
Daarom was het ook om uit te proberen! 'k Had die Vista eerst op een aparte partitie van mijn desktop staan maar 'k vond het vervelend dat ik met een dual boot opgescheept was (Vista én XP). Dus, met véél moeite, weggehaald van mijn desktop en geïnstalleerd op mijn laptopje. Daar loopt het, 'k kan het uitproberen maar 't houdt niet over! Smile

In ieder geval werkt het voldoende om een beeld te vormen van de "ins and outs" van Vista. Wink

charles.
studsstudio
ik heb niet het nieuwste van het nieuwste nodig en zal het dus niet kopen. Mijn pctje is nu razendsnel en dat is het belangrijkste. ik gebruik m ook nauwelijks om te gamen.
©Wolfie
Ik denk mensen, dat ik mijn huidige PC niet of voor de komende tijd niet Vista zal instaleren. Het is duur. Én mijn PC is er niet voor gebouwd, er gaat dan zodanig veel rekenkracht naar de PC zelf zonder dat die voor mijn programma's wordne gebruikt zodat alles langzamer zal gaan. Terwijl ik het helemaal niet zo belangrijk vind als alles er grafisch net even iets mooier uit ziet.

Als ik het meegeleverd bij een PC krijg, dan zal ik die natuurlijk niet ervanaf halen. Maar als je ziet wat nu vraagt van een PC, kun je nog beter 2 á 3 jaar wachten. Dan zal de prijs een stuk lager liggen voor die hardware die het nodig heeft.
FireFoxDB
chilllayd wrote:
ik wil helemaal geen vista, red me prima in XP Pro.

De mensen die wel Vista hebben, wat zijn jullie pc specs?

Mijn PC Specs zijn:

Core 2 Duo E6400 Overclocked naar 2.6Ghz.
2 Gig Ram PC5300
Intel GMA X3000 ( Wordt volgende week vervangen door een BFG 7600 GT OC waarschijnlijk ).

Alles draait vloeiend @ 1600x1200.

En ja, de verkenner is 3x zo handig Door al die blokjes waar je zo naar toe kan navigeren met 1 klik en niet meer C:\Program Files\Voorbeeld\Data\ en dan \Voorbeeld\Data\ selecteren en dan backspace indrukken. Nee gewoon Program Files klikken en je bent er.

Ook het zoeken gaat gewoon veel sneller. Wat je vroeger deed in 30 minuten ( de halve pc scannen voor een txtje.. ) doe je nu in een halve seconde.
spykE
Windows Vista Ultimate draait hier al een tijdje, maar voor games schakel ik wel nog even terug naar Windows XP via de dual boot. Bij het spelen van World of Warcraft zie je wel degelijk een verschil in performance. Geen idee waaraan het ligt, mogelijk misschien het geheugen dat Vista weleens opslorpt als alles opstaat (Aero etc).

Tijd dat ze het nog wat beter gaan optimaliseren nu.
FireFoxDB
Ik schakel niet terug Razz M'n 7600GT'je draait het toch wel. Oblivion ook =D
pinkpeople
Nee, ik hoor dat er veel problemen mee zijn.
Laatst moest ik draadloos internet bij iemand fixen en die had net nieuwe laptop met Vista.
En dat was heel gek want ze had nederlandse versie maar kwamen af en toe duitse woorden tussen door. Het ziet er wel goed uit trouwens. Maar tja als het niet goed werkt hebben we er weinig aan.

Me broer had ook nieuwe computer gekocht en die liep steeds vast op Vista. Dus het is nog niet helemaal vlekkenloos?!
Denk dat ze heb te snel hebben uitgebracht..Ze willen te graag iets nieuws op de markt zetten. Maar denk dat de consument daar niet veel beter van wordt als er veel problemen mee zijn?

Misschien dat ik over een tijdje Vista wel koop maar dat duurt vast nog even, als er misschien een verbeterde versie op de markt komt?
Lord Klorel
Ik ben aan het overwegen om een laptop aan te schaffen met Vista Ultimate.
Een collega van mij heeft ook een laptop met Vista Ultimate is er zeer zeker over te spreken, want hij is echt iemand die veel wikt en weegt eer hij een beslissing neemt.

Zodra ik Vista volledig heb gestest en uitgespit zal ik mijn mening geven over Vista.
Canturio
ik heb de look-a-like geinstalleerd en daar laat ik het voorlopig bij Smile
eerst wachten tot alle bugs eruit zijn Smile
lordwarlord
het schijnt inderdaad al zo te zijn dat er al een SP1 komt voor vista en niet de
SP3 voor XP die eigenlijk gepland was is dit omdat vista gehackt is of omdat hij niet echt virus/trojan bestendigd is.

het antwoord is: beide uit test die ik ergens gelezen heb ik vista helemaal niet
water dicht sommige simple virussen kunnen gewoon binnen en dat vista gehackt is is voor de meeste al duidelijk

conclusie vista toch maar even laten liggen in het koelvak Cool