Hallo,
Met het opstarten van de laptop van mijn vader startte Windows tot voor kort normaal op. Geen gebruikersaccounts die met wachtwoord beveiligd waren of iets dergelijks, gewoon zonder dat. Nu heb ik een paar uur geleden met de draadloze netwerkverbinding contact gemaakt, en zo heb ik ook nieuwe updates van Windows gedownload, 7 om precies te zijn. Beveiligingsupdates, Internet Explorer 7.0 (Ik weet het, Mozilla is beter
), etc. En toen ik de computer afsloot om vervolgens de updates te installeren (je moet hem immers altijd opnieuw opstarten), heb ik de updates geïnstalleerd en vanaf toen had ik een probleem, want dan krijg ik een overzicht met alle gebruikersaccounts die op die laptop zitten. Normaal logde ik in (ook al was dat onbewust, zonder zo'n overzicht en zonder wachtwoorden e.d.) op het administratoraccount, dus met alle rechten. Nu krijg ik dus het overzicht, en het enige account dat beschikbaar is is dat account. Ik klik erop, en dat lijkt het dat het bureaublad zich zal laden, maar dan krijg ik weer dat overzicht met in kleine letters onder de naam van het account 'Afmelden gebruiker'. Dat is niet wat ik wil, ik wil juist de computer volledig opstarten en op de laptop gaan werken! Wie weet wat ik kan doen om toch met de laptop te kunnen werken? Want nu kan ik helemaal niks meer.
K, dit is wel op te lossen en het is geen groot probleem maar ik moet het wel ff opzoeken, dus blijf ff hangen...
EDIT: Wel er zijn meerdere manieren, laten we ze maar eens 1 voor een proberen.
Manier 1:
Volg instructies op beide plaatjes...
Manier 2:
Manier 3:
Download TweakUI --> Run --> About/Policy/Run Group Policy Editor/Administrative Templates/System/Logon/Don't Display Welcome Screen.
Have fun en veel geluk
| kansloos wrote: |
Volg instructies op beide plaatjes... |
Denk niet dat dat zal helpen, wat ik eruit begrijp is dat ze niet eens binnen komt...
Ik ben echt ontzettend blij met die informatie, maar inderdaad, ik kom niet binnen. Als ik op het account Administrator klik, lijkt het zo dat het bureaublad zich zal laden, maar dan krijg ik weer het accountoverzicht en staat er onder de titel Administrator 'Gebruiker afmelden'. De laptop gaat er dus vanuit dat ik de laptop meteen weer wil afmelden, maar dat wil ik juist niet. Iemand enig idee hoe ik überhaupt binnen kan komen en vervolgens de andere dingen hierboven beschreven kan toepassen?
probeer eens in de veilige modus (op f8 blijven slaan vanaf dat de computer opstart tot dat er een scherm op komt met geavanceerde opstart opties, daar kan je dan ook veilige modus uitproberen). Misschien dat je daar er wel in kan komen.
Wel, kan het ook een virus zijn?
Ik heb wel vaker van die krengen binnen gehaald die je compter verneuken.
Als dat het geval is moet je ofwel virusscanners gaan downloaden en draaien.
Of je PC formatteren...
Wat natuurlijk niet heel fijn is :(
| kansloos wrote: |
Wel, kan het ook een virus zijn?
Ik heb wel vaker van die krengen binnen gehaald die je compter verneuken.
Als dat het geval is moet je ofwel virusscanners gaan downloaden en draaien.
Of je PC formatteren...
Wat natuurlijk niet heel fijn is  |
Het kan inderdaad een virus zijn, maar dit is niet echt waarschijnlijk aangezien er een Windows update is geïnstalleerd en die dingen kunnen nu eenmaal dergelijke problemen veroorzaken. De veilige modus die rvec voorstelde zou normaal/hopelijk moeten werken.
Das ook gaar, de hele dag werken in veilige modus...
Das niet een oplossing, je kunt dan wel alles backuppen maar toch.
Stel dat je dan in veilige modus komt hoe wil je dan het probleem oplossen?
Update uninstalleren?
Ik denk dat ik het dan wel weet, na het opstarten in de veilige modus moet je gewoon de oplossingen proberen die in de eerste replie zijn gegeven, dus die twee manieren van gewoon met Windows doen en met een programma. Hartstikke bedankt, ga het nu meteen ff uitproberen *vader is laptop halen*
.
EDIT: het helpt niet, ik kan ook met de veilige modus niet gewoon in windows komen zonder op dat account te moeten klikken, waarna ik er dus niet in kan komen. Weet iemand wat ik nu moet doen?
werkt het ook in de veilige modus niet met de administrator?
Dat is het account wat je alleen in de veilige modus kan zien.
En als ook dat niet werkt moet het nog kunnen via een opstartdiskette/cd met dos of linux maar vraag me niet wat je dan moet veranderen en hoe je daar komt.
Nog steeds niet gelukt... En de opstartcd-rom van de Windowsversie die op die laptop zit zit niet in die tas, dus daar zou ik op het moment helaas ook niks mee kunnen.
Is er ooit een systeemherstelpunt gemaakt? Het is blijkbaar op een of andere manier mogelijk om daar naar terug te keren in je situatie. Hoe is natuurlijk iets moeilijker, maar als je helemaal geen systeemherstelpunten hebt, heeft het geen zin dit te proberen.
| Bondings wrote: |
| Is er ooit een systeemherstelpunt gemaakt? Het is blijkbaar op een of andere manier mogelijk om daar naar terug te keren in je situatie. Hoe is natuurlijk iets moeilijker, maar als je helemaal geen systeemherstelpunten hebt, heeft het geen zin dit te proberen. |
zal naar mijn mening ook niet werken, ze niet verder dan het "inlog"-scherm dus kan je ook niet terug gaan naar een herstelpunt of iedergeval mij is het nooit gelukt...misschien helpdesk van die laptop bellen?
Ergens een CD-tje van Windows tijdelijk lenen en daarmee opstarten om in Windows te geraken. Daarna een herstelpunt proberen!
Vr. gr.
charles.
M'n vader ging weer naar z'n werk (en dat is een hogeschool), waar ook een ICT-afdeling zit. Ze hadden windows opnieuw geïnstalleerd en hij functioneert weer naar behoren. Iedereen harstikke bedankt!
dus gewoon herinstalleren heeft geholpen?
RoomRooz,
Misschien verstandig om toch eens een opstartschijfje voor je Windows te maken. Op de Microsoft site vindt je daarover meer informatie. Anders eens proberen met de gratis versie van Acronis True Image 7.0. Een backup (image) maken + een opstartschijf.
Vr. gr.
charles.
| Museobanus wrote: |
| dus gewoon herinstalleren heeft geholpen? |
Tja, we hebben voor niks ellenlange stukken geschreven,
maar ach elk nadeel heb zijn voordeel, we kregen immers punten