Probleempje met ons kotnetwerk: elke maand bereiken we in een mum van tijd de uploadlimiet (en dan is het voor de rest van die maand dus gedaan met internetten). Nu wil de kotbaas volgende maatregel nemen: iedereen moét alle downloadprogramma's van zijn pc halen. Ik heb hem eerst wijsgemaakt dat ik zo'n programma niet had, om hem niet nodeloos op te juinen, want ik gebruik dat programma niet op kot, het staat hier NOOIT aan. En de Telenetman beweert dat anderen wél toegang hebben tot die map, zelfs al staat het programma niet aan, maar dat kan toch niet? Als de toepassing Limewire niet geactiveerd is, kan men toch geen gegevens uit die gedeelde map halen? Ik zoek zoveel mogelijk tegenargumenten, tenzij ik natuurlijk ongelijk heb, vandaar dit topic. Dus, HELP! Verder er nog even aan toevoegen dat die gedeelde map "Shared" bij mij slechts een 20-tal liedjes bevat, en niet eens films ofzo.
"Slapend" uploaden?
Als je limewire (het programma) zelf hebt gedeeld kunnen andere er wel gebruik van maken. Als het niet gedeeld is kunnen andere er niet bij komen en dus niks veranderen. Om aan iedereen te bewijzen dat je niet veel download zou je een programma kunnen installeren dat al het inkomende en uitgaande verkeerd registreerd zodat je aan het eind van de maand kan zien hoeveel jouw pc heeft geupload en download.
Het programma moet gewoon volledig uitstaan, dan ben je zeker dat je niks shared. De meeste van zulke programma's starten zichzelf expres bij elke start op, zodat je altijd deelt. Dan staat er meestal een pictogram naast de klok (in de taakbalk).
Ga er maar vanuit dat zolang het programma in je taakbalk staat, hij open staat voor uploads.
Kijk anders in Taakbeheer of 'ie er tussen staat. Als het goed is kan je in Opties van het programma deze zelfstart uitschakelen.
Ga er maar vanuit dat zolang het programma in je taakbalk staat, hij open staat voor uploads.
Kijk anders in Taakbeheer of 'ie er tussen staat. Als het goed is kan je in Opties van het programma deze zelfstart uitschakelen.
dit gaat toch over wares mag dat?? ... mja wie doet dat nou niet:P
je moet altijd zorgen als je maar een beperkte upload hebt dat je niet teveel upload
ten eerste zou ik zorgen dat alleen de map waar de downloads staan gedeelt is ( of nog minder) meer zeker niet, dat is onnodig
verder moet je goed kijken of het echt is afgesloten als je het afsluit( taakbalk ook enzo)
om je gehele probleem op telossen. ik denk eigenlijk dat er iemand daar met torrents download. dat vreet veel download en upload.. ik denk dat de gene die teveel upload met torrents download
je moet altijd zorgen als je maar een beperkte upload hebt dat je niet teveel upload
ten eerste zou ik zorgen dat alleen de map waar de downloads staan gedeelt is ( of nog minder) meer zeker niet, dat is onnodig
verder moet je goed kijken of het echt is afgesloten als je het afsluit( taakbalk ook enzo)
om je gehele probleem op telossen. ik denk eigenlijk dat er iemand daar met torrents download. dat vreet veel download en upload.. ik denk dat de gene die teveel upload met torrents download
Sta op je rechten. Installeer een programma dat je verkeer registreert als het moet. Je kotbaas kan in geen geval zeggen welke programmas jij mag installeren (Limewire bvb, dit is legaal, je kán er illegale dingen mee doen, maar dit is niet strikt noodzakelijk)
downloaden met limewire en dergelijke is illegaal, dus in principe ben je al niet in je recht
maar verder is het idd mogelijk dat mensen op de pc kunnen ookal staat het programa uit, dit kun je ziet door bij taakbeheer nar je procesen te kijken
maar verder is het idd mogelijk dat mensen op de pc kunnen ookal staat het programa uit, dit kun je ziet door bij taakbeheer nar je procesen te kijken
In Nederland is bij mijn weten downloaden legaal.. Alleen uploaden is legaal in Nederland..
Leg snachts je laptop of of trek de internet babel uit, dan heb je zejer geen problemen.
[edit]
Ik het NetLimiter, de gratis versie gedownload. Iemand hier ervaring mee? Het geeft precies wel alle actieve programma's weer enzo, maar geeft zoiets ook weer wanneer iets/iemand van jouw computer upload? Want dat is net wat ik moet weten, dat ik kan bewijzen dat mijn dierbare :p Limewire wel degelijk niet actief is!
Ik het NetLimiter, de gratis versie gedownload. Iemand hier ervaring mee? Het geeft precies wel alle actieve programma's weer enzo, maar geeft zoiets ook weer wanneer iets/iemand van jouw computer upload? Want dat is net wat ik moet weten, dat ik kan bewijzen dat mijn dierbare :p Limewire wel degelijk niet actief is!
| wanroij wrote: |
| In Nederland is bij mijn weten downloaden legaal.. Alleen uploaden is legaal in Nederland.. |
het aanbieden van copyright stuff ( dus uplaoden) is illegaal
downloaden is legaal.. er is nog nooit iemand voor berecht in nederland, voor uploaden wel/ zijn ze nog mee bezig
| wanroij wrote: |
| In Nederland is bij mijn weten downloaden legaal.. Alleen uploaden is legaal in Nederland.. |
Muziek downloaden is toch illegaal?
In Nederland niet wegens mazen in de thuiskopiewet. Volgens mij is het in België wel illegaal maar daar ben ik niet zeker over. Uploaden is wel illegaal in Nederland.
| Museobanus wrote: | ||
Muziek downloaden is toch illegaal? |
ja en nee
je moet het zo zien..
je vind 10 euro op straat.. je kan het oppakken en meenemen of laten liggen.
zo is dat ook op het internet. mja het downloaden dus niet illegaal
en je kan niet zien aan het bestand of je hem gedownload hebt of online gekocht, dus..
over het gebruiken van de gedownloaden dingen ben je zelf verantwoordelijk.
ik roep niet op om te gaan downloaden ofzo. het gebruik van software/games zonder licentie is en blijft illegaal
Jaaah mannen, start een topic over hoe illegaal downloaden is he... off-topic! :p
downloaden hoeft niet illegaal te zijn, bestanden uitwisselen met peer-2-peer software evenmin; het is niet de actie die al dan niet legaal is maar het onderwerp dat wordt uitgewisseld. Indien ik een werkje maak dat auteursrechterlijk wordt vrijgegeven dan kan een p2p een tool zijn om dit beschikbaar te stellen. Open source is open source dus of je dit nu via de bronsite krijgt of via de community dat blijft gelijk.
Het internet is zo ontstaan om bestanden en gegevens uit te wisselen, de digitalisering heeft het makkelijker gemaakt om exacte kopiën te maken maar auteursrecht blijft auteursrecht wat je niet mag kopiëren kan je niet legaal weggeven.
Het internet is zo ontstaan om bestanden en gegevens uit te wisselen, de digitalisering heeft het makkelijker gemaakt om exacte kopiën te maken maar auteursrecht blijft auteursrecht wat je niet mag kopiëren kan je niet legaal weggeven.
't Is allemaal waar wat er geschreven en gezegd is. Zolang je limewire gebruikt om bestanden (foto's enz.) uit te wisselen is er niks aan de hand, noch in het uoloaden, noch in het downloaden. Wanneer je werk download waarop copyright rust, dien je ofwel de auteursrechten te betalen (ik vraag met af hoe je dát moet doen) ofwel ervan af te blijven. Uploaden van zo'n werk waarop copyright rust is helemaal uit den boze.
Overigens is het soms wel aangegeven dat er copyright rust op zo'n werkje.
Vr. gr.
charles
Overigens is het soms wel aangegeven dat er copyright rust op zo'n werkje.
Vr. gr.
charles
| Arnie wrote: |
| In Nederland niet wegens mazen in de thuiskopiewet. Volgens mij is het in België wel illegaal maar daar ben ik niet zeker over. Uploaden is wel illegaal in Nederland. |
In België is het ook "legaal" om te downloaden maar het is minder duidelijk dan in Nederland.
En voor je denkt dat ze aan je deur staan te kloppen omdat je twintig liedjes deelt, dat doen ze heus niet hoor.
Eerst zullen ze de grote uploaders aanpakken (er zijn hele groepen van mensen die deze praktijken doen...). Dan spreken we ook van massa's DVD's, CD's, Software etc.
Dan de personen die héél véél uploaden. (mensen die hun hele bibliotheek van pakweg 5000 mp3's openstellen om te "delen") (en waarschijnlijk ook geen uploadlimiet hebben)
En dan de laatste (en grootste groep) de gewone mensen die wel eens iets downloaden.
Nu als ze je pakken omdat je "maar" je muziekbibliotheek deelde (bv door middel van Limewire, bearshare,...) dan stellen ze je verantwoordelijk voor het hele netwerk.
Jij zult dus moeten betalen wat iedereen in theorie van je gedownload heeft. (reken maar uit 3 miljoen gebruikers die downloaden wat ze willen, en jij bent verantwoordelijk....)
En waarom pakken ze dan de uploaders?
Simpel, de uploaders bieden het aan. Als de aanbieders weg vallen, kan je niets meer krijgen. En zoals al gezegd werd hier: Als je een briefje van tien euro vindt...
neji,
Wat SABAM in België doet is meestal de zwakkeren "pakken" zoals jeugdgroepen, jeugdcafé's, senioren enz. . Zie hiervoor de recente uitspraak van een rechtbank over "Seniorennet".
'k Vind dit soort praktijken walgelijk.
charles.
Wat SABAM in België doet is meestal de zwakkeren "pakken" zoals jeugdgroepen, jeugdcafé's, senioren enz. . Zie hiervoor de recente uitspraak van een rechtbank over "Seniorennet".
'k Vind dit soort praktijken walgelijk.
charles.
| charles wrote: |
| neji,
Wat SABAM in België doet is meestal de zwakkeren "pakken" zoals jeugdgroepen, jeugdcafé's, senioren enz. . Zie hiervoor de recente uitspraak van een rechtbank over "Seniorennet". 'k Vind dit soort praktijken walgelijk. charles. |
Ja, SABAM is erg,
ik heb eens gelezen dat het meeste geld niet naar de artiesten ging
SABAM zou er binnenkort mee ophouden, althans voor het overgrote deel van de muziek waar ze geld voor vragen, omdat ze het recht niet hebben er geld voor te vragen, enkel als er muziek voor gedraaid word van platenfirma's waar ze mee samenwerken, en voor SABAM belgie zijn dat enkele belgische platenfirma's
Museobanus,
Dat zou nog eens goed nieuws zijn! Misschien komt dit wel omdat Johan Verminnen nu de nieuwe voorzitter wordt en deze er anders over denkt dan de vorige?
Laat ons hopen dat jij gelijk hebt en krijgt.
Vr. gr.
charles.
Dat zou nog eens goed nieuws zijn! Misschien komt dit wel omdat Johan Verminnen nu de nieuwe voorzitter wordt en deze er anders over denkt dan de vorige?
Laat ons hopen dat jij gelijk hebt en krijgt.
Vr. gr.
charles.
Je kan ook ff met de instellingen van limewire kloten en de upload snelheid verlagen naar 1, en het zelfde doe je ook voor de download slots.
Wel je upload zal alles behalve hoog zijn ;)
Trouwens voor een gratis 100% legale versie van de laatste limewire pro.
moet je eens kijken op www.limewirepro.at.tt
Of zoals ze zelf zeggen
Als de admin het er niet mee eens is cencsored ie het maar ;)
Wel je upload zal alles behalve hoog zijn ;)
Trouwens voor een gratis 100% legale versie van de laatste limewire pro.
moet je eens kijken op www.limewirepro.at.tt
Of zoals ze zelf zeggen
| Quote: |
| Is this site illegal?
Limewire is an Open Source P2P Client. The source code is free. It is absolutely illegal, without the permission, to distribute or download the LimeWire PRO binaries that were created and produced by LimeWire LLC. You may however create the binaries yourself from the GPL licensed sourcecode and distribute them as much as you want, legally. |
Als de admin het er niet mee eens is cencsored ie het maar ;)
On topic:
Gebruik Netlimiter, kan je zien welk programma je up- en downloadsnelheid gebruikt, voorts kan je een max snelheid instellen per programma.
Grttz,
Gebruik Netlimiter, kan je zien welk programma je up- en downloadsnelheid gebruikt, voorts kan je een max snelheid instellen per programma.
Grttz,
Alles wat iemand maakt is gecopyright. Als ik een hele mooie foto maak van mijn voet en die op internet zet mag je die niet kopieren zonder het eerst heel netjes aan mij te vragen. Het downloaden van die foto (wat iedereen natuurlijk direct wilt) is wel legaal, maar je mag die foto dan niet weer gaan uploaden naar andere mensen.
Het zelfde geld natuurlijk voor andere dingen zoals muziek en software. Het probleem is dus dat je eigenlijk weet dat de ander (die het stuurt) het illegaal stuurt, en dan is het dus eigenlijk heling. Dit is natuurlijk nooit te bewijzen, en daarom kan je aannemen dat downloaden legaal is, maar uploaden niet.
Groeten,
Arno
Het zelfde geld natuurlijk voor andere dingen zoals muziek en software. Het probleem is dus dat je eigenlijk weet dat de ander (die het stuurt) het illegaal stuurt, en dan is het dus eigenlijk heling. Dit is natuurlijk nooit te bewijzen, en daarom kan je aannemen dat downloaden legaal is, maar uploaden niet.
Groeten,
Arno
| Jurado wrote: |
| On topic:
Gebruik Netlimiter, kan je zien welk programma je up- en downloadsnelheid gebruikt, voorts kan je een max snelheid instellen per programma. Grttz, |
Uhu, dankje, maar dat zei ik al, ik gebruik NetLimiter. Helaas wel de gratis versie. Kan jij me eens uitleggen hoe die Network Manager werkt? Want bij mij stelt ie dat niet automatisch in.
Houdt die dan voor elk netwerk apart het verbruik bij? Want dat zou wel handig zijn, aangezien ik behalve op kot ook thuis internet gebruik, maar wel via Scarlet dan, niet Telenet.
Sorry, niet gezien, ik gebruik versie 1.3. is voor mij het gemakkelijkst, dus ik kan je niet verder meehelpen.
Groeten,
Groeten,
| Jurado wrote: |
| Sorry, niet gezien, ik gebruik versie 1.3. is voor mij het gemakkelijkst, dus ik kan je niet verder meehelpen.
Groeten, |
Mja, je zal toch ooit eens moeten upgraden
je kan ook al beginnen met al je gedeelde mappen te unchecken. ik doe dat , en ik denk da ik geen uploads meer doe (via limewire) . en om zeker te zijn dat limewire niet opstart met je computer , download eens reglcleaner , het is een handig gratis programmatje , je kan er ook je register mee opkuisen om alles wat sneller te laten lopen trouwes
groeten
groeten
Je moet altijd wel minimaal één map beschikbaar stellen voor up- en download. Anders werkt Limewire niet! Je kan deze wel automatisch laten afsluiten als je het programma stopt. Anders moet je deze "altijd" in de systeembalk uitschakelen of je blijft uploaden (datgene wat in die map staat uiteraard).
charles.
charles.
| charles wrote: |
| Je moet altijd wel minimaal één map beschikbaar stellen voor up- en download. Anders werkt Limewire niet! Je kan deze wel automatisch laten afsluiten als je het programma stopt. Anders moet je deze "altijd" in de systeembalk uitschakelen of je blijft uploaden (datgene wat in die map staat uiteraard).
charles. |
dus je maakt 1 lege map aan:P
en je zet der ook niks in:)
Juist! En dit kun je best doen op een externe HD zodat eventuele vuiligheid je root niet aantast.
Nadien de files (muziek ??) in een aparte map opslaan zodat ze in de Limewire-map verdwenen zijn en dan even de "geschiedenis" van Limewire wissen
charles.
Nadien de files (muziek ??) in een aparte map opslaan zodat ze in de Limewire-map verdwenen zijn en dan even de "geschiedenis" van Limewire wissen
charles.
Als ik limewire gebruik en heb iets gedownload, dan ga ik in de mediatheek van limewire en zeg ik bestand delen afbreken.
zo kan je normaal gezien niets uploaden.
Dat is 1 raad dat ik geef en hopelijk kan die netlimiter iets opleveren en zo kan zien wie de schuldige is.
zo kan je normaal gezien niets uploaden.
Dat is 1 raad dat ik geef en hopelijk kan die netlimiter iets opleveren en zo kan zien wie de schuldige is.
Toen ik bearshare gebruikte om te downloaden, mainly films enzo dna zag ik dat men bandbreedte na 3 films al op was, wat niet hoort + het internet ging traag.
Bij limewire om muziek te downloaden had ik dit niet.
Ik ben nu overgestapt naar rapidqhare premium, alltijd 415KB/s das ongeveer 25 minuten voor een film en je hoeft niet te wachten. Is echt super en veel gemaklijker.
Bij limewire om muziek te downloaden had ik dit niet.
Ik ben nu overgestapt naar rapidqhare premium, alltijd 415KB/s das ongeveer 25 minuten voor een film en je hoeft niet te wachten. Is echt super en veel gemaklijker.
tom 69,
Je uploadvolume is meestal maar een fractie van je download. Bepaalde P2P-progs vragen evenveel upload als download. Je volume is dan zo opgebruikt.
charles.
Je uploadvolume is meestal maar een fractie van je download. Bepaalde P2P-progs vragen evenveel upload als download. Je volume is dan zo opgebruikt.
charles.