Weet iemand hoe ik als ik in een afbeelding die ik heb gemaakt in Photoshop na het afsluiten van het programma (en natuurlijk na het opslaan van die afbeeldign) de layers die ik in die afbeelding heb gemaakt kan behouden als ik Photoshop vervolgens weer open en die afbeelding weer wil bewerken? Is dit überhaupt wel mogelijk, en wat moet ik doen om daarvoor te zorgen?
Layerbehoud in Photoshop
Sla het op als een .PSD
Oké, dank je. Had het net zelf uitgevogeld
.
lol, ik vroeg me da ook af de eerste keer dat ik photoshop gebruikte :p
Het zijn gewoon van die basisdingen die je even moet weten. Photoshop heeft ongelovelijk veel mogelijkheden dus het is wel handig om dit soort dingen te weten 
psd en psp file types behouden de layer informatie bij het opslaan. Het wordt aangeraden om toch nog steeds een 'afgewerkte' versie in de standaardformaten tiff en jpeg te bewaren aangezien je anders misschien in de toekomst problemen zou kunnen ondervinden met het openen van de 'oude' 'proprietary' bestandstypes.
meestal zal je wel gebruik maken van jpeg (of gif of png) als je bestanden wil gebruiken op het internet of voor digitale afdrukken. De echte 'drukker' heeft vaak het liefste tiff of pdf (zo kan hij er alvast niet van beschuldigd worden iets aangepast te hebben) maar zal er geen probleem van maken als je toch met psd aan komt draven.
meestal zal je wel gebruik maken van jpeg (of gif of png) als je bestanden wil gebruiken op het internet of voor digitale afdrukken. De echte 'drukker' heeft vaak het liefste tiff of pdf (zo kan hij er alvast niet van beschuldigd worden iets aangepast te hebben) maar zal er geen probleem van maken als je toch met psd aan komt draven.