FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Games Crashen

keempe
Beste Frihosters,
(excuses voor het openen van een nieuwe topic maar het vista problemen topic is reeds gesloten..)

Het probleem is dat mijn games crashen na de instalatie van windows vista, ze starten goed op maar tijdens het spelen blijven ze vasthangen, als ik dan taakbeheer open staat het programma op actief... En als ik trug naar het spel ga kan ik weer even spelen, maar na een minuutje hangt hij dan weer vast..
Weet iemand hoe dit komt, en hoe ik het kan oplossen?

mvg
Keempe
RoomRooz
Zijn je games wel compatibel met Windows Vista? De vereisten zijn bijvoorbeeld bij mijn Sims 2 Windows 98/200/ME/XP. Dus geen Vista. Ik denk dat dit een minpuntje is aan het nieuwe besturingssysteem, mede omdat ook is gemeld dat onder andere Windows XP nog met oude programmeringsmanouvres en dergelijke was samengesteld en dat het door middel van updates niet mogelijk was dit te vernieuwen, wat ook een reden was voor een nieuw besturingssysteem. Ik denk dat je je games op Vista (tijdelijk) niet meer kan spelen. Contact opnemen met Windows? De spellenfabrikant?
©Wolfie
Als het goed is kun je toch met een optie het zodanig instellen dat je PC het op het niveau van windows XP aanzet.

Of is die optie ook verdwenen, ik neem aan van niet.

Maar heb je dat al geprobeert? Want dan lijkt me dat er een grote kans is dat die 't wel doet en niet meer gek vastloopt. Mocht het dat niet zijn, dan weet ik het ook niet meer...
Bengt
Is je pc zeker zwaar genoeg ?
v-d-online
Dat is dus hopeloos.. dat je eerst je Vista helemaal moet instellen als XP om wat spelletjes te spelen... Nog maar ff wachten met het gebruik van vista... over tijdje zijn alle nieuwe spellen compitable met vista,... gewoon ff wachte dus!
traxion
een tip als je vista wilt en gaan gamen

maar hem dual boot.. dus zet xp en vista er samen op..dan ben je meteen van het probleem af

de alle software is niet eens vista gemaakt. als ik op vista overstap dan moet alle software die ik gebruik het niet meer doen op xp:P

cista voor mij nog even niet
Museobanus
Ofwel zijn je games niet compatibel met vista, ofwel is je grafische kaart niet goed genoeg, ofwel zit je met een illigeale versie van vista
SgtGarcia
De ondersteuning voor vista is gewoon nog erg slecht. Ik heb meegedaan met alle public betas en het viel me gewoon behoorlijk tegen. Het ziet er allemaal wel mooier uit enzo, maar ik zet hem toch meteen weer op de classic look omdat dat gewoon veel sneller werkt.
Dat is ook iets wat je zou kunnen proberen, schakel als die grafische troep uit, vooral de sidebar etc. Die vreten geheugen en kunnen dus zorgen dat je spellen het minder goed doen.
kansloos
Wel dat van die illegale versei zal wel wat meevallen, de mijne is ook niet 100% legaal. Maar de meeste spellen werken wel. (en dan heb ik het niet over die dingen op www.spele.nl)

Meeste fouten komen waarschijnlijk omdat de drivers van de fabrikanten nog niet perfect zijn. zo 'versplinteren' mijn models in counter-strike met de vorige Nvidia Display driver
keempe
Bengt wrote:
Is je pc zeker zwaar genoeg ?

Jup, men pc'tje is met glans door die vista test gekomen Smile

het probleem blijft nog wel altidj voortduren, en de games zouden compitabel moeten zijn met vista, want bij de meeste van men vrienden hebben die games ook en daar werken ze wel, ik vind het maar raar.. maar blijf naar een oplossing zoeken!

mvg
Keempe
speedbit
Heb je al gekeken of niet een ander proces van VISTA begint zodra de PC in rust is? Zelf heb ik (onder XP) al vaker gehad dat wanneer ik met mijn racestuur of joystick aan de gang ging de pc dacht dat ik nietr meer bezig was daar er lange tijd geen muisactiviteit of toetsenbord activiteit meer was.

Diskkeeper en zelfs de screensaver kwamen gewoon in wwerking, terwijl ik aan het gamen was. Verder liep ik tegen het multthreading aan, wat ervoor zorgde dat het spel stopte, puur en alleen omdat het niet snapte dat er "twee" processoren waren.

Wat ik er maar mee wil zeggen: check je background processen, deze kunnen vaak problemen veroorzaken in een game omgeving
kansloos
keempe wrote:
Jup, men pc'tje is met glans door die vista test gekomen :)

het probleem blijft nog wel altidj voortduren, en de games zouden compitabel moeten zijn met vista, want bij de meeste van men vrienden hebben die games ook en daar werken ze wel, ik vind het maar raar.. maar blijf naar een oplossing zoeken!

mvg
Keempe

Wel ik naam aan dat je vrienden niet een PC indentiek aan de jouwe hebben. Ik denk dan dat niet al je hardware goed geinstalleerd is.

Zo weet ik bijvoorbeeld dat Medion nog geen display drivers heeft uitgebracht voor Vista. Dit is best kut voor één van mijn PC's die heeft geen video ondersteuning en geeft dus een fout bij bijna elk spel.

Het is best mogelijk dat jouw fabrikant nog geen Vista drivers heeft uitgebracht. ook kan het zijn dat je drivers oud zijn. Of dat ze nog niet perfect zijn. met als gevolg dat sommige dingen slecht of niet draaien
tom69
Never use Vista as your galing platform, dat is wta ik lees op

tweakers.net
Gamers.com
tomshardware.com
overclockers.com
theocclub.com

Toch vij bekende sites...
Waar je rekening mee:

installeer alle drivers (Voor Vista)

Geluid...Beeld...scherm etc. alles.

Ik had nog een lange lijst maar even vergeten.
Flakky
Als je terug kunt naar XP, gebruik de Upgrade Advisor die je helpt met het upgraden naar vists. http://www.microsoft.com/windows/products/windowsvista/buyorupgrade/upgradeadvisor.mspx

Die moet je altijd eerst gebruiken want die geeft ook aan welke programma's het wel en niet doen.

EDIT: Het werkt nog met Vista, ik zou kijken wat het probleem is door het toch te downloaden.
G1g4nt1C
Nja, dit kan verschillende redenen hebben. Kben ook niet zeker of Vista op dat gebied tamelijk bugfree is. Kzou zeker nog een paar updates afwachten om echt een conclusie te kunnen trekken. Binnen een jaar ofzo wanneer service pack uitkomt zal wel alles normaal werken Wink
Super,monkey
Ik kan je ook aanraden om op de websites van de games te kijken of er misschien updates/patches beschikbaar zijn. Die kunnen ervoor zorgen dat je de games wel kunt spelen. En ik neem aan dat je wel legale games gebruikt? Daar zou het ook aan kunnen liggen (cracks etc.)
FireFoxDB
Bij mij doen al mijn spellen het gewoon ^,^. En die van mij is wel 100% legaal. Mja drivers zijn meestal het probleem. Alleen Oblivion blijft wel eens hangen als ik lang gealttabt heb.
keempe
Museobanus wrote:
Ofwel zijn je games niet compatibel met vista, ofwel is je grafische kaart niet goed genoeg, ofwel zit je met een illigeale versie van vista
alle 3 negatief, het game is compitabel met vista want bij een vriend van me werkt het erop, men grafische kaart is compitabel genoeg want het draaide het game vooraf ook vlotjes, en men vista is 100% legaal, zelf gaan kopen in de winkel..

mvg
Keempe
keempe
Flakky wrote:
Als je terug kunt naar XP, gebruik de Upgrade Advisor die je helpt met het upgraden naar vists. http://www.microsoft.com/windows/products/windowsvista/buyorupgrade/upgradeadvisor.mspx

Die moet je altijd eerst gebruiken want die geeft ook aan welke programma's het wel en niet doen.

EDIT: Het werkt nog met Vista, ik zou kijken wat het probleem is door het toch te downloaden.
Gedaan en hij geeft geen enkel probleem.. mijn pc zou compitabel zijn met alle versies van vista..

mvg
Keempe
neji
keempe wrote:
Flakky wrote:

Gedaan en hij geeft geen enkel probleem.. mijn pc zou compitabel zijn met alle versies van vista..

mvg
Keempe

Hoeveel geheugen heb je?
Welke videokaart heb je en welke driver heb je?
fromegame
Rechtermuisknop op het ding, "Als administrator uitvoeren". Lost bij mij alles op. Ik kan alles spelen behalve Second Life op deze manier Wink
keempe
neji wrote:
keempe wrote:
Flakky wrote:

mvg
Keempe

Hoeveel geheugen heb je?

geheugen 1024 mb
video kaart iets van nvidia, kweet niet welk type maar zeker geen oud model, en laatste nieuwe drivers ervan!
keempe
fromegame wrote:
Rechtermuisknop op het ding, "Als administrator uitvoeren". Lost bij mij alles op. Ik kan alles spelen behalve Second Life op deze manier Wink
Thx ik zal het eens uit proberen!
lordwarlord
als je als administrator uitvoeren gebruikt werkt het

bedankt man
FireFoxDB
keempe wrote:
neji wrote:
keempe wrote:
Flakky wrote:

mvg
Keempe

Hoeveel geheugen heb je?

geheugen 1024 mb
video kaart iets van nvidia, kweet niet welk type maar zeker geen oud model, en laatste nieuwe drivers ervan!

Post dan gelijk al je specs en wel de juiste. Kijk gewoon even bij apparaat beheer ofzo Mad
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Computers en Techniek

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.