Goedenacht aan allen,
Weet er iemand of er een programma bestaat om je computer automatisch uitteschakelen op een bepaald uur, of zit er zoiets in windows ingebouwd?
bij voorbaat dank
Thomas
Na veel testen en mijn computer laten crashen is het me uiteindelijk gelukt.
1) Zorg dat je ingelogd bent met een admin account, geen account met beperkte rechten, dat zorgt (bij mij althans) voor problemen.
2) Ga naar configuratiescherm, geplande taken.
3) Voeg een nieuwe taak toe.
4) Voor het programma, blader naar C:/Windows/System32/Shutdown.exe.
5) Kies de datum en tijd om het uit te voeren.
6) Gebruik je paswoord, als je er een hebt - gebruik dan ook je admin account.
7) Voor je op voltooien klikt, moet je geavanceerde opties (en nog wat tekst erna) aanvinken.
8) Bij de geavanceerde opties moet je -s na C:/Windows/System32/Shutdown.exe invullen --> "C:/Windows/System32/Shutdown.exe -s" (de s van shutdown, -l is voor uitloggen). Het kan ook zijn dat je weer je paswoord moet invullen.
En nu zou het moeten werken. Indien het werkt krijg je een window te zien dat aangeeft dat de computer in 30 seconden wordt uitgeschakeld. Als je dit niet wilt, moet je naar start --> run --> type "cmd" --> type "shutdown -a". (de a van abort)
@Bondings,
Dankjewel voor dat ahndige bericht, ik ga het ook teopassen.
Overigens, op vele programma's is het zo, dat je het kunt instellen dat ze de computer uitschakelen na het voltooien van een bepaalde taak.
Defragmentatie, scannen van je PC of bijvoorbeeld als een downloadtaak voltooid is dan kun je he zo instellen dat de computer zich automatisch uitschakeld.
©Wolfie
is er ook niet nog een -r voor restart?
Edit: even wat opgezocht:
-r opnieuw opstarten
-t xx is om een tijd in te stellen ipv die 30 sec (bijvoorbeeld C:/Windows/System32/Shutdown.exe -t 10)
s gewoon afsluiten
a stoppen met afsluiten
msg een bericht weergeven voor het afsluiten met maximaal 127 tekens
c alleen alle actieve programma's afsluiten
\\computernaam om een andere computer af te sluiten via het netwerk (let er wel op dat je daar de goede rechten hebt)
| Quote: |
| /y Met deze schakeloptie kunt u een bevestigend antwoord van de computer afdwingen op alle vragen. |
Dat stond op de microsoft site maar ik heb geen idee op welke vragen.
Last edited by rvec on Sat Jan 06, 2007 1:57 pm; edited 1 time in total
Eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, maar ik weet wel dat je automatisch afsluiten na het defragmenteren kunt doen, ja.
Handig, leuk om weten
!
Erg handig... maar ik ga het toch niet gebruiken 
Omdat we toch bezig zijn met afsluitproblemen. Ik heb ook een afsluit probleem. 1 computer hier thuis wil bijna nooit afsluiten. weet iemand wat dat kan wezen?
Als je afsluiten drukt dan doet hij het niet.
| KoiboySG1 wrote: |
Omdat we toch bezig zijn met afsluitproblemen. Ik heb ook een afsluit probleem. 1 computer hier thuis wil bijna nooit afsluiten. weet iemand wat dat kan wezen?
Als je afsluiten drukt dan doet hij het niet. |
Probeer eens naar command screen te gaan (start, uitvoeren, type "cmd") en type daar "shutdown -s". (zonder aanhalingstekens)
Als dit zou werken, kun je een gelijkaardige snelkoppeling maken op je bureaublad en zo je computer afsluiten.
Wat ik bijvoorbeeld o doe, als mijn PC nukkig is. Dan doe ik Ctrl+Alt+Delete. Dan kom je Windows Taakbeheer. Daar klik je dan bij Afsluiten op Uitschakelen.
Als het dan heel extreem is, dan duw ik gewoon om de knop van de stroomblok. Ik weet dat niet goed is, maar soms kan je niet anders.
Hopelijk moet je deze laatste stap niet veel gebruiken.
Als je afsluiten drukt dan doet hij het niet. |
Wat is je Windows versie? In 98 zit een soort bug die het afsluiten van de computer vast doet lopen...
| Lord Klorel wrote: |
| Als het dan heel extreem is, dan duw ik gewoon om de knop van de stroomblok. Ik weet dat niet goed is, maar soms kan je niet anders. |
In de meeste gevallen is dit compleet onschuldig en kan geen tot weinig kwaad, vooral als je computer niet reageert/niets doet. Probeer het gewoon niet te doen als de computer bezig is een bestand op de harde schijf te schrijven, want in dat geval kunnen er wel problemen ontstaan.
Bovenstaande klopt inderdaad. Je kan het gemakkelijk controleren door te kijken of het (doorgaans rode) HDD-activity ledje aan staat. Wanneer dit brandt (knippert, meestal) moet je de computer niet plotseling uit forceren; anders kan het in principe geen kwaad. De HDD led zit gelukkig meestal naast de aan/uit knop 
Soms kaait de computer wel vast ja.. Dan duw ik ook gewoon op de resetknop.. Verder reageert de computer dan niet meer als ik dat doe.. Fijn om te weten dat dit meestal geen kwaad kan.. Maar dit is een beetje offtopic..
Bedankt voor de tips iedereen. Ik zal ze proberen. als het niet lukt kan ik zo als gewoonlijk de computer uit zetten door de knop ingedrukt te houden.
Ik gebruik het programma "auto shutdown" dit programma is in te stellen op welke tijd je de pc wilt laten afsluiten en indien nodig openstaande aplicaties te sluiten.
Ik heb van de week geprobeerd om shutdown -s in te typen in de comand prompt maar dat werkte niet echt. gelukkig werkt de uitknop toch wel 
probeer het eens met
shutdown.exe -s
of
C:/Windows/System32/Shutdown.exe -s
de laatste zal iig val werken, die daar boven denk ik ook wel.
Ik heb van de week geprobeerd om shutdown -s in te typen in de comand prompt maar dat werkte niet echt. gelukkig werkt de uitknop toch wel  |
Het werkt wel niet als je niet als administrator bent ingelogd.
Indien dit het geval is, kun je misschien een snelkoppeling van maken en dit uitvoeren als admin?