FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Nieuw kabinet

Rick Boele
Wat vinden jullie het ideale kabinet? Dit keer vind ik heb wel heel lastig. Het best was geweest als het CDA met de VVD kon doorgaan. Ik denk dat CDA,PVDA en SP geen goede combinatie was. Dat was ook niet goed voor het CDA want dan had het kabinet een linkse meerderheid. CDA, PVDA en ChristenUnie lijkt me nog de beste combinatie. Het is voor elke partij wel kiezersbedrog, want CDA en PVDA hadden elkaar in de verkiezingsstrijd hard aangepakt en nu moeten ze opeens samen in één kabinet. Dat is erg vreemd. Bij CDA, PVDA en CU heeft het CDA waarschijnlijk wel de meerderheid in het kabinet. Het is wel lastig voor de PVDA dat ze niet met een linkse partij kunnen regeren. Als het zo doorgaat streeft de SP de volgende keer de PVDA helemaal voorbij.
Vertel jullie mening maar!
RoomRooz
Oeh, ik heb een klasgenoot die wat dit betreft een hele sterke mening heeft. Naar mijn mening bestaat het ideale kabinet niet: iedereen heeft andere behoeftes, dus er zal waarschijnlijk geen enkel kabinet kunnen bestaan wat de behoeftes van alle mensen kan behartigen. En ik heb me in de partijen niet zo erg verdiept dat ik nu een heel betoog kan gaan houden, helaas. Maar ik ben van mening dat het CDA en de SP zeker moeten samenwerken. En de VVD, ach ja, wie hadden zij ook alweer? Rita Verdonk? Leuk hoor... Confused
Lady Elensar
Ja, en Mark Rutte.

Dat de Christen Unie misschien in het kabinet zou komen verbaasde mij ook wel eigenlijk. Dat had ik helemaal niet verwacht.

Ik had me er ook totaal niet in verdiept. Ik zie wel wat het wordt, ik heb niet echt veel zin om me daar druk om te gaan maken. Ik heb echt het idee dat ze behoorlijk aan het klooien zijn. En of Nederland er nu beter op wordt.. We mogen steeds meer gaan betalen, daar zitten we net op te wachten.
traxion
Lady Elensar wrote:
We mogen steeds meer gaan betalen, daar zitten we net op te wachten.

jep daarom moet je ook stemmen

zo kun je proberen te regelen dat jij minder hoeft te betalen:P
RoomRooz
Het is aan de ene kant wel logisch dat we steeds meer moeten betalen: Nederland heeft wel betere jaren gekend, volgens mij. Aan de andere kant denk ik dat wij ook wel resultaat mogen zien. Lagere prijzen voor levensmiddelen, geen prijzenoorlogen meer, standaard lagere prijzen. Veel aandacht aan psychiatrische inrichtingen, andere gedetineerden. Ook het beleid wat betreft allochtonen moet verbeterd worden. Als je wist wat Rita allemaal uitspookt... verschrikkelijk. En zorg voor de hangjeugd. Beter basis-, voorgezet- en vervolgonderwijs.
Lady Elensar
Ja.. inderdaad. En wie heeft er bijvoorbeeld de oudejaarsconferentie van Lebbis en Jansen gezien? Die hadden wel een aantal goede punten. En toch best hard. Ik hoorde dat er zelfs mensen waren weggelopen uit de zaal tijdens de show.
Ivooo
Het duurt nou wel erg lang voordat er een kabinet wordt gevormd. Ben toch benieuwd wat het uiteindelijk wordt. Het blijft afwachten.

Ivooo
RoomRooz
Ach ja, nieuw kabinet of niet, het leven blijft gewoon doorgaan. Afgezien van die bus- en treintijden heb ik van het vorige kabinet niet zoveel last gehad.
johanfh
Ik denk, dat Nederland economisch best goed gaat. Ach, ik scheld ook vaak dat alles duurder is dan het met de gulden was enzo, maar op zich is het begrotingstekort laag tot niet en dat biedt perspectief voor de toekomst.
Maar wat ik veel erger vind is het individualisme wat je ziet: Nederlanders zijn erg op zichzelf. Vrienden zijn op zich wel belangrijk, maar familie niet zo en buren al helemaal niet. Uiteindelijk gaat het toch om jezelf, hoe sta jij er voor? Dat vind ik niet positief.
Dat zie je ook bij de laatste verkiezingen: een partij die erg voor het 'wij tegen de buitenstaanders' gaat (Wilders) wint, de SP, die sociaal sterk is, wint, de Christen Unie die staat voor een sociaal beleid wint en de drie grote partijen VVD, CDA en PVDA, die veel nadruk leggen op economische groei en minder op het sociale, verliezen.
Daarom denk ik, dat we de komende jaren over onze samenleving moeten nadenken, dus een sociaal kabinet. Maar wel met oog voor wat we aan financiële buffer hebben. Dus het liefst CDA met SP. Maar dat is te weinig. Daarom ben ik als ik idealistisch ben voor CDA met SP en ChristenUnie (met altijd de steun van de SGP zitten ze precies op de helft, dus komen ze er wel, links met PVDA of GroenLinks steun, rechts met VVD steun) zodat de politiek spannend, sociaal, christelijk en stabiel wordt en als ik reeël ben voor CDA, PVDA, ChristenUnie of eventueel CDA, PVDA, SP, maar dan mist de balans tussen CDA en PVDA.

That's my opinion for what it's worth Laughing

JohanFH
RoomRooz
Ik denk dat de grote toename van de partij van Wilders voornamelijk ligt aan het grote gedeelte VMBO'ers in Friesland. Ik heb niks tegen mensen die naar deze scholen gaan, maar het is hier sowieso in dit dorp zo dat alle skinheads, hardcorefans en weet ik wat allemaal naar deze scholen gaan. Moeilijk om deze mensen te identificeren? Nee. Vaak dragen ze zwarte jacks, met in rood-wit-blauw (voor de mensen die het niet door hebben, relatie met het nationalisme, kleuren van de vlag) allemaal teksten erop. De hangjeugd. Zij zijn degene die de winkelruiten ingooien en racistische teksten achterlaten op muren. En het is dan ook niet raar dat bij het scholierenonderzoek (waarvan het grootste gedeelte naar het VMBO gaat) Wilders de meeste stemmen kreeg. Al die hangjongeren zijn het met hem eens. En dat is waarom zij zich op dit punt wel in de politiek verdiepen, zo kunnen ze hun mening tegenover buitenlanders uiten.
Egmond
RoomRooz wrote:
Ik denk dat de grote toename van de partij van Wilders voornamelijk ligt aan het grote gedeelte VMBO'ers in Friesland. Ik heb niks tegen mensen die naar deze scholen gaan, maar het is hier sowieso in dit dorp zo dat alle skinheads, hardcorefans en weet ik wat allemaal naar deze scholen gaan. Moeilijk om deze mensen te identificeren? Nee. Vaak dragen ze zwarte jacks, met in rood-wit-blauw (voor de mensen die het niet door hebben, relatie met het nationalisme, kleuren van de vlag) allemaal teksten erop. De hangjeugd. Zij zijn degene die de winkelruiten ingooien en racistische teksten achterlaten op muren. En het is dan ook niet raar dat bij het scholierenonderzoek (waarvan het grootste gedeelte naar het VMBO gaat) Wilders de meeste stemmen kreeg. Al die hangjongeren zijn het met hem eens. En dat is waarom zij zich op dit punt wel in de politiek verdiepen, zo kunnen ze hun mening tegenover buitenlanders uiten.

Je wilt dus eigenlijk gewoon zeggen dat Wilders ook zo'n extreme, nationalistische skinhead-hangjongere is? :p
Tuxy
RoomRooz wrote:

Ze maken toch ook deel uit van de Nederlandse bevolking? of niet dan? Mag hun stem dan niet gehoord worden?
Over racisme en 'over één kam scheren', kijk eens naar je eigen post. Shocked
RoomRooz
Quote:

Je wilt dus eigenlijk gewoon zeggen dat Wilders ook zo'n extreme, nationalistische skinhead-hangjongere is? :p

Nee, ik wil alleen zeggen dat ik zijn denkbeelden erg nationalistisch vindt, omdat hij erg tegen buitenlanders is. Skinheads hebben deze ideeën ook, zij vinden buitenlanders maar niks. Daardoor komt het volgens mij, wat ik tenminste uit mijn eigen omgeving opmaak, dat de partij van Wilders zo erg is gegroeid.

Quote:

Ze maken toch ook deel uit van de Nederlandse bevolking? of niet dan? Mag hun stem dan niet gehoord worden?
Over racisme en 'over één kam scheren', kijk eens naar je eigen post. Shocked

Ja, natuurlijk maken zij ook deel uit van de Nederlandse bevolking, en natuurlijk mag hun stem ook gehoord worden. Daar heb ik het ook niet over. Mijn punt is waar ik denk dat de grote toename van de partij van Wilders aan ligt. En daarbij wil ik niet racistisch zijn of mensen over één kam scheren: heb ik dat wel gedaan, dan is dat niet mijn bedoeling geweest. Ik wil alleen pogen om de stijging van de aanhang van de partij van Geert Wilders te verklaren, en daarbij gebruik ik voorbeelden uit mijn eigen omgeving. Zou je bij mij in de buurt wonen, of nog beter, in mijn dorp, dan zou je me waarschijnlijk wel gelijk geven. Er stond vandaag namelijk een artikel in de krant waarom ons dorp zo vaak negatief in het nieuws kwam. En ja, het is eigenlijk nooit positief, want het is hier erg met de hangjeugd. En deze hangjongeren behoren allemaal tot de skinheads. Waarom vind je dat ik hierbij racistisch ben, of mensen allemaal over één kam scheer? Nee, natuurlijk zijn niet alle aanhangers van Wilders skinheads, want hij heeft natuurlijk ook bepaalde denkbeelden over andere dingen die spelen in de maatschappij, maar ik vind dat van alle denkbeelden deze het meest naar voren komt. En ik heb hem hiermee ook het meest in het nieuws gezien. Dan is het toch niet raar om dit punt aan te spreken? Ik denk dat het grootste gedeelte van de toename van de partij van Wilders hier aan ligt, maar daarmee bedoel ik niet het andere gedeelte dat de andere ideeën van Wilders aanmoedigt.
hypotheekbkr
Het is de schuld van de kiezer dat we nu een shit kabinet gaan krijgen. Straks word arbortus weer verboden.. Door massaal extreem te kiezen is er geen regering in het midden mogelijk..
v-d-online
Dat kut kabinet krijg je wanneer je verschillende rassen laat stemmen. Laat je alleen de 100% nederlanders stemmen.. krijg je een beter beeld van het nederlandse volk. En als die andere het er niet met de beslissingen eens zijn, moeten ze maar terug naar hun vaderland waar die rare dingen allemaal wel heel gewoon zijn. Wilje meer dan je hebt, zul je je moeten aanpassen!
Bengt
v-d-online wrote:
Dat kut kabinet krijg je wanneer je verschillende rassen laat stemmen. Laat je alleen de 100% nederlanders stemmen.. krijg je een beter beeld van het nederlandse volk. En als die andere het er niet met de beslissingen eens zijn, moeten ze maar terug naar hun vaderland waar die rare dingen allemaal wel heel gewoon zijn. Wilje meer dan je hebt, zul je je moeten aanpassen!

Racisme hoort hier niet thuis.
Skippers
Nou de ministers zijn zojuist bekend gemaakt en het komt er zo uit te zien. Nu nog afwachten wie er staatssecretaris worden.

Bron: http://www.nieuws.nl

Quote:
Balkenende presenteert ministersploeg
Uitgegeven op dinsdag 13 februari 2007 om 19:37:19

(Novum) - De beoogde ministers van het nieuwe kabinet zijn dinsdagavond bekendgemaakt. Formateur Jan Peter Balkenende (CDA), die premier zal blijven, heeft hierover een akkoord bereikt met PvdA-fractievoorzitter Wouter Bos en voorzitter van de ChristenUnie André Rouvoet.

Balkenende ontvangt hen later op de avond, meldt de Rijksvoorlichtingsdienst. De namen van de staatssecretarissen worden in de komende dagen bekendgemaakt.

De ministersposten zijn als volgt ingevuld:

Sociale Zaken en Werkgelegenheid: Piet Hein Donner (CDA)

Buitenlandse zaken: Maxime Verhagen (CDA)

Justitie: Ernst Hirsch Ballin (CDA)

Verkeer en Waterstaat: Camiel Eurlings (CDA)

Economische Zaken: Maria van der Hoeven (CDA)

Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit: Gerda Verburg (CDA)

Financiën: Wouter Bos (PvdA), tevens vicepremier

Ontwikkelingssamenwerking: Bert Koenders (PvdA)

Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties: Guusje ter Horst (PvdA)

Onderwijs, Cultuur en Wetenschap: Ronald Plasterk (PvdA)

Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer: Jacqueline Cramer (PvdA)

Integratie en Wijkverbetering: Ella Vogelaar (PvdA)

Jeugd en Gezin: André Rouvoet (ChristenUnie), tevens vicepremier

Defensie: Eimert van Middelkoop (ChristenUnie)

Wat vinden we van deze mensen op de ministeposten??
Lady Elensar
Ik heb even je topic samengevoegd aan deze, want er bestond al een topic over het kabinet Wink
Skippers
offtopic @ Lady Elensar: ik had niet opgemerkt dat er al een topic over bestond.

ontopic: Dat de uitslag van de stemronde van afgelopen november deze kabinetsformatie tot gevolg hadden had ik niet verwacht. Ik heb er iig veel vertrouwen in. Persoonlijk ben ik ook blij dat er niet weer bezuinigd word op defensie maar dat er eindelijk geld bijkomt zoals het er nu naar uitziet. Dus dit is allemaal al erg positief voor mij, nu maar afwachten of de rest ook zo positief is!.
v-d-online
Ik zie het niet meer goedkomen, in ieder geval niet de komende 5 jaar Sad
wanroij
4 jaar bedoel je??
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.