FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSCOMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

probleem met dvd writer

keempe
Beste,
ik heb een probleem met men nero, hij zegt dat mijn dvd write, een cd writer is... terwijl het wel degelijk een dvd writer is.
ik heb al herstart en het lukt totaal niet, ik weet echt niet meer wat ik zou moeten doen
iemand hulp??

mvg

Keempe
rvec
heb je de originele driver nog? Probeer de driver eens van de computer af te gooien en de originele (weer) te installeren. Als je dan nog met het probleem zit moet je eens op het internet zoeken of er een update voor te vinden is.
keempe
rvec wrote:
heb je de originele driver nog? Probeer de driver eens van de computer af te gooien en de originele (weer) te installeren. Als je dan nog met het probleem zit moet je eens op het internet zoeken of er een update voor te vinden is.

kheb zo bij de aankoop van men pc, en dvd gekregen waar normaal alle drivers zouden opstaan, en daar staan er op van men chipset, men grafische kaart, geluidskaart, en noem maar op.. maar ik vind daar geen enkele van men dvd writer of zelfs niet van men dvd speler gwn... kheb nu wel de trial van alcohol geinstaleerd, en ik ga nu zo proberen men dvd'tje te branden, ik laat jullie iets weten of het nu gelukt is of niet!

mvg
Keempe

Edit: Met alcohol 120 % is het echter wel gelukt, en met nero te uninstallen en te reinstallen niet, raar..
maar bedankt voor jullie hulp!

ps: Prettig kerstfeest!

mvg
Keempe
BCP88
Normaal moet je toch geen drivers hebben voor een cd/dvd-writer.
Heb je al eens geprobeerd om nero opnieuw te instaleren?
En als je nero express start kun je bovenaan kiezen tussen cd of dvd schrijven. Heb je daar al op gelet? Misschien dat je daar CD hebt geselecteerd.
keempe
BCP88 wrote:
Normaal moet je toch geen drivers hebben voor een cd/dvd-writer.
Heb je al eens geprobeerd om nero opnieuw te instaleren?
En als je nero express start kun je bovenaan kiezen tussen cd of dvd schrijven. Heb je daar al op gelet? Misschien dat je daar CD hebt geselecteerd.

nee heb ik allemaal gedaan, hoe raar het ook is.. kweet niet wat er mis mee is.. maarja het werkt met alcohol 120% dus ik ben een gelukkige man! Smile
chilllayd
Nero is niet zo silm denk ik. Razz
Ik vind het wel apart.

Misschien een andere versie van Nero proberen?
Ik heb een versie van Nero gehad die niet wou branden.
En een jongere versie deed het prima.
Dit lag aan een ''fout'' in combinatie met mijn moederbord toendertijd
Bengt
Af en toe je pc eens stofzuigen binnenin Very Happy
rcraats
Het is misschien een te logische opmerking en ik hoop dat ik je er niet mee beledig, maar ik trok de conclusie dat je net voor het eerst met een DVD brander bent begonnen. In nero zelf staat standaard CD boven het optiescherm ingesteld.

Deze moet je wel op DVD zetten met de listbox.

Daarnaast heb je boven in het scherm

de juiste brander wel geselecteerd?

Suc6 verder
James007
Ik denk dat het eerder door Alcohol120% komt dat Nero de mist in gaat.

Iets gelijkaardigs vind je hier.
charles
'k Ben zeker dat James007 gelijk heeft. Twee brandprogramma's op je comp is vragen om moeilijkheden. En Alcohol 120 en Nero is net zo'n slechte combinatie als Roxio (indertijd) en Nero!

charles.
keempe
charles wrote:
'k Ben zeker dat James007 gelijk heeft. Twee brandprogramma's op je comp is vragen om moeilijkheden. En Alcohol 120 en Nero is net zo'n slechte combinatie als Roxio (indertijd) en Nero!

charles.

jup zou kunnen, maar nero had het probleem al voor ik alcohol 120 % instaleerde, dus daar kan het niet aanliggen.. (of mijn nero zou een glazen bol moeten hebben ^^)

mvg

Keempe
Timonator
Echt veel problemen ervaar ik niet met verschillende brandprogramma's. Ik gebruik:
-slysoft
-clonedvd
-clonecd
-alcohol 120%
-nero ultra
-dvdxcopy platinum

En nog nooit ene enkel probleem gehad maar ik kan ook gewoon geluk gehad hebben Smile
James007
Timonator wrote:
Echt veel problemen ervaar ik niet met verschillende brandprogramma's. Ik gebruik:
-slysoft
-clonedvd
-clonecd
-alcohol 120%
-nero ultra
-dvdxcopy platinum

En nog nooit ene enkel probleem gehad maar ik kan ook gewoon geluk gehad hebben Smile

Om welke reden staan er zoveel brandprogramma's op je systeem?
RoomRooz
Ik had (voordat mijn computer weer kapot was, maar heb nu gelukkig een nieuwe grafische kaart, want die ATI Radeon 9200 bleef mij maar problemen bezorgen) eerst ook Alcohol 120% en Nero Premium geïnstalleerd en dat gaf totaal geen problemen. Branden doe ik altijd met Nero, want dat is gewoon naar mijn smaak een fijn programma om mee te werken. Alcohol 120% gebruik ik voor het mounten, altijd handig.