FRIHOST • FORUMS • SEARCH • FAQ • TOS • BLOGS • COMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!


Bir Matematik Sorusu





bugra9
Size çok merak ettiğim bir soru soracam.

3,9 (9 un üzerinde çizgi var), devirli sayısı tam 4 müdür yoksa 4 ten çok az küçük bir sayımıdır. Yani tam değer 3,9 devirli sayısı kaçtır?
Bana göre 4 ten çok az küçük bir sayı ama kesir değeri 36:9.
Eğer benim dediğim gibiyse bence örn 9:9 1 etmez. Very Happy
loserk
matematik oyunu di mi Laughing al o zaman bu nası oluyo ?
cavbela
bugra9 wrote:
Size çok merak ettiğim bir soru soracam.

3,9 (9 un üzerinde çizgi var), devirli sayısı tam 4 müdür yoksa 4 ten çok az küçük bir sayımıdır. Yani tam değer 3,9 devirli sayısı kaçtır?
Bana göre 4 ten çok az küçük bir sayı ama kesir değeri 36:9.
Eğer benim dediğim gibiyse bence örn 9:9 1 etmez. Very Happy



zaten o sayıyı bi tam sayı olarak ifade edebilsiek o 9 un üstünde çizgi olmazdı. pi sayısı gibi ancak yaklaşık değerini söyleyebiliriz ama kaç olduğunu kesin söyleyemeyiz. ..
selim06
Tabiki 4 değil tam olarak..
3,9999999999999999999999999999999999999999999999999999999....
gibi bir sayı sonsuzu tanımlayamadığımız için sonsuza bir son bulup 4'e tamamlıyoruz... Very Happy
arno
4 olduğu varsayıp geçeriz işlem yaparken.

2.mesajdaki resime gelince. ilk bakışta gözümüze çarpmayan bir çizim hatası (hilesi) var...
palavra
selim06 wrote:
Tabiki 4 değil tam olarak..
3,9999999999999999999999999999999999999999999999999999999....
gibi bir sayı sonsuzu tanımlayamadığımız için sonsuza bir son bulup 4'e tamamlıyoruz... Very Happy


simdiye kadara sonsuza gidip te gelen olmadigi icin bir tanim da yok Wink
insolent1
0.999999999 sonsuza gittiği için 1 diyebiliriz. Eğer bir kişii sonsuza giderse onun 1 olduğuna yemin edebilir. Smile
Ama bizim aklımıza 0.0000000 devrediyor ve sonsuzda bi 1 var gibi geliyor ve 0.99999999999 ile onun toplamı 1 e eşit gibi geliyor. Ancak böyle bir sayı "0.00000000000000.........1" yoktur.
darkeagle
loserk wrote:
matematik oyunu di mi Laughing al o zaman bu nası oluyo ?


Hönk?

Çok baktım bulamadım var bi şey ama bulamadım Confused
darkeagle
Buldum arada kaynatılıyo biri...
b17
darkeagle wrote:
Buldum arada kaynatılıyo biri...

Ben bulamadım açıkçası...
cavbela


a ve b açıları eşit olması gerekirken
a nın tanjantı 3 bölü 8
b nin tanjantı 2 bölü 5


yani tanjantları eşit olmayan açılar birbirine eşit olamayacağına göre bu iki açı eşit değil.

bu iki açı eşit değilse o ilgili doğru düz değil. o doğru düz değil ise o şekil bi dikdörtgen değil. bu bi dikdöretgen değilse bu şeklin alanı 5 çarpı 13 değil. .. . . bilmem anlatabildim mi?
roguehider
Tabi ki değeri 4'tür. olmasaydı matematik çökerdi.

düşünsenize x=3.99999999.... gibi bir sayı 4'ten küçük olsun.

4-3.99... = 0.00000....1 gibi bir sayı olurdu. yani 1/(10^sonsuz) olurdu. ki kaldı ki 1/(10^sonsuz) sayısı da zaten 0 dır ama hadi o da olmasın diyelim madem 0 olmasını istemiyoruz.

bu durumda bu yeni sayıya s=0.00....1 diyelim

s^2=s
s^3=s
s^4=s
.
.
s^n=s

gibi sonuçlar elde ediyoruz.

biraz cebirin temellerine inelim, lise bilgisi:
şimdi matematikteki temel kural olarak 2. dereceden bir denklemin 2 tane kökü vardır. bu durumda x^2-x=0 (karesi kendisine eşit olan sayı) denkleminin 2 çözümü vardır, 1 ve 0 dır
1^2 - 1 = 0
0^2 - 0 = 0

zaten gördüğünüz üzere başka sonuç da olamayacağını söyler cebir'in temel kuralı.

ama bizim bu s sayısı ne 0 ne de 1 değil mi?

s^2=s
(s^2)-s=0 oluyor bu durumda.

hatta daha da ileri gidelim

(1-s)^2 = 1-2s+(s^2)
=1-2s+s
=1-2s+s
=1-s
(1-s)^2=1-s

o zaman karesi kendisine eşit olan 2 sayı daha bulduk yani toplam 4 sayımız oldu karesi kendisine eşit eden bu durumda.

S.S={x | x^2-x=0}
S.S={0,1,s,1-s}

cebirin temel kuralına göre yine n(S.S)=2 (eleman sayısı) olmak zorunda ama n(S.S) i 4 hesapladık. demek ki en baştaki varsayımımız yanlışmış.

Kusura bakmayın Wink
cavbela
yav bi gedin kafayı dağıttın. hoş geldin sanırım ingilizce forumlarla hostu kapınca doğru buraya koştun hoş geldin. . ..
roguehider
cavbela wrote:
yav bi gedin kafayı dağıttın. hoş geldin sanırım ingilizce forumlarla hostu kapınca doğru buraya koştun hoş geldin. . ..


Hehe, iltifat olarak mı kabul edeyim bu dediklerini Smile

hoşbulduk.

Eh biraz öyle oldu dersem yalan olmaz, ama yine öteki tarafa da yazıyorum.
loserk
roguehider wrote:


bu durumda bu yeni sayıya s=0.00....1 diyelim

s^2=s
s^3=s
s^4=s
.
.
s^n=s

gibi sonuçlar elde ediyoruz.



0.00....1 in karesi yine 0.00....1 mi? Wink pekiii s=0.1 olsa karesi yine s (yani 0.1) mi olurdu yoksa 0.01 mi olurdu? bu durumda (s^2 eşit değildir s)
bugra9
Vay be nasıl matematik bilgileri döktürüyorlar. Sanki hesaplarken bazı yerleri sallıyomuşunuz gibime geldi. Very Happy Küsüratlarla ve sonsuzla uğraşmak dikkat ister.
roguehider
loserk wrote:
roguehider wrote:


bu durumda bu yeni sayıya s=0.00....1 diyelim

s^2=s
s^3=s
s^4=s
.
.
s^n=s

gibi sonuçlar elde ediyoruz.



0.00....1 in karesi yine 0.00....1 mi? Wink pekiii s=0.1 olsa karesi yine s (yani 0.1) mi olurdu yoksa 0.01 mi olurdu? bu durumda (s^2 eşit değildir s)


tabi ki 0.1'in karesi 0.1 olamaz.

anlayamadığınız nokta şu.
normalde 3.9999... = 4 ancak;
eğer 3.9999... 4'ten küçük bir sayıysa:

aralarındaki farka s dedim.

Bu s sayısı da her ne olursa olsun 1/10^sonsuz olacaktır.

normalde 1/10^sonsuz = 0 ama madem biz s'in 0 olmadığını kabul ediyoruz (ki eğer 0 olsaydı 3.999... = 4) olurdu.

neyse devam ediyorum açıklamaya

s=1/10^sonsuz
s=(10^-sonsuz)
10^x * 10^x = 10^2x

s^2 = s * s = 10^-sonsuz * 10^-sonsuz = 10^-2*sonsuz = 10^-sonsuz olur kabaca bir tarifle.
cavbela
yalnız en altta birşeyi gözden kaçırmışsın.

Quote:
normalde 1/10^sonsuz = 0


dedin ama normalde o sayı sonsuz değildir. o sayının limiti sonsuzdur.
işin içine hem limit sokup hemde bildiğimiz aritmetiği yaparsak bu işin içinden çıkılmaz. bu elmalarla armutları toplamaya benzer. . .
roguehider
cavbela wrote:
yalnız en altta birşeyi gözden kaçırmışsın.

Quote:
normalde 1/10^sonsuz = 0


dedin ama normalde o sayı sonsuz değildir. o sayının limiti sonsuzdur.
işin içine hem limit sokup hemde bildiğimiz aritmetiği yaparsak bu işin içinden çıkılmaz. bu elmalarla armutları toplamaya benzer. . .


Hayır sonsuzdur
sayıların limiti olmaz serilerin, dizilerin limiti olur.

limit hesabında ise eğer bir sayı dizisi sonsuza gidiyorsa son eleman zaten yoktur ancak olsaydı 0 olurdu şeklinde limiti hesaplarız.

ki kaldı ki ben zaten 1/10^sonsuz 'un değeri sıfırdır dedim. Ancak varsayım olarak da bu sayının sıfır olmadığını da kabul edelim dedim.

Bu durumda ister sıfır olsun ister olmasın.

1/10^sonsuz = 1/10^2*sonsuz eşitliğini kabul etmek durumundayız
cavbela
hımm birazcık düşündüm ama bi cevap bulamadım Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes
b17
Ah eskiden matematik mi varmış?
bugra9
b17 wrote:
Ah eskiden matematik mi varmış?

Matematik hep vardı ama biz bilmiyorduk.Very Happy
cavbela
eskidende matematik vardı. tabibizim şimdiki kullandığımızdan çook farklıydı. ama ozamanki insanın bilgi birikimi karşısında şimdikine eş değerdi diyebiliriz. yani onlarda zorlanmışlardır. . ..
darkeagle
bugra9 wrote:
Size çok merak ettiğim bir soru soracam.

3,9 (9 un üzerinde çizgi var), devirli sayısı tam 4 müdür yoksa 4 ten çok az küçük bir sayımıdır. Yani tam değer 3,9 devirli sayısı kaçtır?
Bana göre 4 ten çok az küçük bir sayı ama kesir değeri 36:9.
Eğer benim dediğim gibiyse bence örn 9:9 1 etmez. Very Happy


Yakınsama olayı...
darkeagle
cavbela wrote:


a ve b açıları eşit olması gerekirken
a nın tanjantı 3 bölü 8
b nin tanjantı 2 bölü 5


yani tanjantları eşit olmayan açılar birbirine eşit olamayacağına göre bu iki açı eşit değil.

bu iki açı eşit değilse o ilgili doğru düz değil. o doğru düz değil ise o şekil bi dikdörtgen değil. bu bi dikdöretgen değilse bu şeklin alanı 5 çarpı 13 değil. .. . . bilmem anlatabildim mi?


Bravo Applause Harbiden güzel yakalamışsın olayı...
Related topics
İstanbul Forumu
Üyelerin Siteleri
Yararlı Siteler
Değişik Bir php editörü :D
Üyeler Sizi Tanıyalım
Atatürk için hip hop tarzında yapılmış bir müzik
Yarışma!!! En Parlak fikre, centilmene, sevilene 500MB...
Frihostta Yeni Bir Dönem
Bir ana ile kızının mektupla&
BARIŞ MANÇO
1000 cekirdekli islemci GeliStirildi
Beyniniz Ne Renk (Okuyun)
Bilgisayar virüsü
Neden Bilgisayar Virüsü Yapılır?
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Language Forums -> Turkish

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2011 Frihost, forums powered by phpBB.