|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jouw mening over Willy's en Marjetten.
Wie zondagavond gezellig voor de buis zit heef op één (Vlaamse televisiezender) ongetwijfeld al het programma "Willy's en Marjetten" gezien.
Volgens enkele kranten en blogs zijn de meningen in Vlaanderen hierover erg verdeeld.
Persoonlijk vind ik het een heel leuk programma, maar, wat vinden jullie ervan?
Ik heb een poll toegevoegd zodat je kan stemmen.
Voor de fans:
Miauwkes!!!
http://www.willysenmarjetten.be/
Volgens enkele kranten en blogs zijn de meningen in Vlaanderen hierover erg verdeeld.
Persoonlijk vind ik het een heel leuk programma, maar, wat vinden jullie ervan?
Ik heb een poll toegevoegd zodat je kan stemmen.
Voor de fans:
Miauwkes!!!
http://www.willysenmarjetten.be/
Ik vind het ook een leuk programma.
Ik heb trouwens gezien dat je op Google Video de eerste twee afleveringen kunt downloaden.
Ik snap niet hoe mensen zo'n programma slecht kunnen vinden...
Ik heb trouwens gezien dat je op Google Video de eerste twee afleveringen kunt downloaden.
Ik snap niet hoe mensen zo'n programma slecht kunnen vinden...
geweldig programma, ik kan het niet zien omdat ik dan aan het werk ben. maar grote delen staan op youtube 
Ik vind het geweldig
. Ik kijk iedere week als ik de mogelijkheid heb.
Persoonlijk heb ik in een deuk gelegen met de aflevering met de toverende priester en de "stuur smsjes naar de studio"-actie.
Toen lag ik omver van het lachen.
De andere afleveringen zijn waardeloos (buiten het stukje met DJ Nico)
| Quote: |
|
"Uh jah... ik zien ier op mijn scheermachin dat koning albert dood is..." - "oh dat is zeer belangrijk nieuws!" "hij is van de rotsen gevallen in marche-les-dammes" |
Toen lag ik omver van het lachen.
De andere afleveringen zijn waardeloos (buiten het stukje met DJ Nico)
Tis nog wel cava, De lat ligt wel hoog door het vroegere sterke blok van de VRT, daarmee dat het mss wat tegenvalt.
Het is allesinds gedurfd van één om dit soort humor een kans te geven in het avondblok. Zelfs (vaak mildere) britse series worden steenvast naar de late uren op canvas gezet.
Zelf ben ik fan van de reeks. Walput en Daesen vind ik vooral geweldig
En met de zogezegde 'babbelbox' heb ik ook smakelijk gelachen.
En aan alle mensen met commentaar zeg ik: "Neen, dat is niet de richting die ik uit wil met mijn leven."
Dank je wel, my little Tony
Zelf ben ik fan van de reeks. Walput en Daesen vind ik vooral geweldig
En aan alle mensen met commentaar zeg ik: "Neen, dat is niet de richting die ik uit wil met mijn leven."
Dank je wel, my little Tony
Het stuk met de drugsvangst in aflevering 2 was wel goed:
Ik citeer agent Gaston Dhaese:
Eigenlijk zijn alle stukken van Walput en Dhaese goed.
Ook VJ Tony.
Ik citeer agent Gaston Dhaese:
| "We goan ier dus een grootscheepse drugsvangst houwen omda we dus nen anoniemen tip binnengekrege hebben da de Stassens, den elektricien van bij ons in het dorp, drugs zou gaan kopen zijn in Holland, het zou ier gaan om een lading van 5 à 10 gram wiet." |
Eigenlijk zijn alle stukken van Walput en Dhaese goed.
Ook VJ Tony.
Die Britse series zijn trouwens ook super 
Jongens, serieus, ik heb het nog nooit gezien, ik weet dan ook echt niet waar het over gaat...
Maar ik begrijp wel dat het een hele populaire serie is in Vlaanderen!
Ikzelf kom uit Nederland, en ik (dus?) heb ik het nog nooit gezien, maar geef eens een uitleg waar 't nou precies over gaat, ik ben benieuwt.
Maar ik begrijp wel dat het een hele populaire serie is in Vlaanderen!
Ikzelf kom uit Nederland, en ik (dus?) heb ik het nog nooit gezien, maar geef eens een uitleg waar 't nou precies over gaat, ik ben benieuwt.
niet zo leuk...
pf kweet niet sommige dingen zijn wel grappig, maar ik vind er ook soms zo'n onozole fragmenten inzitten. dusja...
mvg
Keempe
pf kweet niet sommige dingen zijn wel grappig, maar ik vind er ook soms zo'n onozole fragmenten inzitten. dusja...
mvg
Keempe
Nog niet erg veel gezien, maar over het algemeen gezien vind ik het slecht
er zijn wel enkele goede grappen, maar echt niet veel, ik vind het nie zo goed, er zijn al veel betere programma's geweest moet ik zeggen
er zijn wel enkele goede grappen, maar echt niet veel, ik vind het nie zo goed, er zijn al veel betere programma's geweest moet ik zeggen
| ©Wolfie wrote: |
| Jongens, serieus, ik heb het nog nooit gezien, ik weet dan ook echt niet waar het over gaat...
Maar ik begrijp wel dat het een hele populaire serie is in Vlaanderen! Ikzelf kom uit Nederland, en ik (dus?) heb ik het nog nooit gezien, maar geef eens een uitleg waar 't nou precies over gaat, ik ben benieuwt. |
Wolfie: Willy's en Marjetten gaat over een -fictieve- televisiezender. Het soort van kleine piraatzender die je in de jaren tachtig had, maar dan naar het televisielandschap getransponeerd. De zender is blijkbaar wel in de jaren tachtig blijven steken.
"Willy's en Marjetten" (dialect voor dames en heren) gaat over alles wat er onder de kerktoren van kleine achterlijke vlaamse dorpjes opschudding kan veroorzaken: Drugstoerisme, homofiele leerkrachten, vreemdelingen, rivaliteit tussen de tennisclub en de muziekschool, een stel bejaarden die een bank willen overvallen, een pshychiater die in het dorp komt wonen, engazomaardoor...
Het geheel wordt aaneengepresenteerd door verschillende VJ's vanuit zowat alle hoeken van een doodgewoon (ietwat ouderwets) huis, dat omgebouwd is tot televisiestudio.
Een algemene indruk krijg je al op www.willysenmarjetten.be en op youTube zijn er ook filmpjes van te bekijken.
Willy's en Marjetten is soms leuk maar soms toch wel het uiterste. Ik wil er ook op wijzgen
dat de serie vervroegd is stopgezet.
Ik vond Willy's en Marjetten een geweldig programma!
Jammer dat het vervroegd is stopgezet.
En inderdaad, er waren mensen (en er zijn er nog altijd) die vonden dan Willy's en Marjetten op niet veel trok.
Maarja, ieder mens heeft zo zijn mening en interesses he
Jammer dat het vervroegd is stopgezet.
En inderdaad, er waren mensen (en er zijn er nog altijd) die vonden dan Willy's en Marjetten op niet veel trok.
Maarja, ieder mens heeft zo zijn mening en interesses he
| wietn wrote: |
| Ik vond Willy's en Marjetten een geweldig programma!
Jammer dat het vervroegd is stopgezet. En inderdaad, er waren mensen (en er zijn er nog altijd) die vonden dan Willy's en Marjetten op niet veel trok. Maarja, ieder mens heeft zo zijn mening en interesses he |
Het was een zeer goed programma, meer een alternatieve vorm van humor maar zeker niet slecht. Ik herriner me vooral de bruiloft, heb ik uren mee gelachen
| Maxus wrote: | ||
Het was een zeer goed programma, meer een alternatieve vorm van humor maar zeker niet slecht. Ik herriner me vooral de bruiloft, heb ik uren mee gelachen |
Ja die vond ik ook goed
En dan met de politie van Zelzate enzo... Vond ik ook nog grappig :p
Maar Woestijnvis en Een zeggen beide dat de serie vervroegd is stopgezet wegens tijdgebrek en dat een tweede seizoen niet uitgesloten wordt.
Je kan trouwens een petitie tekenen tegen de stopzetting op: http://www.petitiononline.com/marwilly/.
Voor de fans: tekenen zou ik zeggen!
Kijk ook even op:
http://www.virustv.be
Je kan trouwens een petitie tekenen tegen de stopzetting op: http://www.petitiononline.com/marwilly/.
Voor de fans: tekenen zou ik zeggen!
Kijk ook even op:
http://www.virustv.be
Ik zou eerder een petitie om het van het scherm weg te houden tekenen, echt een van de slechte programma's ooit
| dylanm wrote: |
| Maar Woestijnvis en Een zeggen beide dat de serie vervroegd is stopgezet wegens tijdgebrek en dat een tweede seizoen niet uitgesloten wordt.
Je kan trouwens een petitie tekenen tegen de stopzetting op: http://www.petitiononline.com/marwilly/. Voor de fans: tekenen zou ik zeggen! Kijk ook even op: http://www.virustv.be |
Lijkt me dat dit niet meer zou gebeuren, spijtig maar misschien in de toekomst op een andere zender?
heeeeerrrlllijk programma
echt , simpele humor op zijn best. en het is inderdaad gedurfd dit op zondagavond uit te zenden. en voor de rest , ze doen allemaal drugs *overvloed aan drugs verwijderd, teveel is niet goed
* , behalve ikke , wan ik ben een broave :d
echt , simpele humor op zijn best. en het is inderdaad gedurfd dit op zondagavond uit te zenden. en voor de rest , ze doen allemaal drugs *overvloed aan drugs verwijderd, teveel is niet goed
| Museobanus wrote: |
| Ik zou eerder een petitie om het van het scherm weg te houden tekenen, echt een van de slechte programma's ooit |
En kan je die mening misschien een beetje argumenteren? Mag televisie niet vernieuwend zijn ofzo? Mogen taboe's niet doorbroken worden? Zijn er nog niet genoeg liedjeswedstijden, talentenjachten en soaps? Vind je het Leugenpaleis of Alles kan Beter dan ook slecht?
Willy's en Marjetten vond ik zowat het beste nieuwe programma op de Belgische tv. Neveneffecten (van dezelfde makers maar zonder Bart de Pauw) komt daar eigenlijk ook voor in aanmerking.
En voor degenen die het programma nog nooit gezien hebben: op Youtube staan enorm veel sketches:
http://youtube.com/results?search_query=willy%27s+en+marjetten&search=Search
En voor degenen die het programma nog nooit gezien hebben: op Youtube staan enorm veel sketches:
http://youtube.com/results?search_query=willy%27s+en+marjetten&search=Search
| En kan je die mening misschien een beetje argumenteren? Mag televisie niet vernieuwend zijn ofzo? Mogen taboe's niet doorbroken worden? Zijn er nog niet genoeg liedjeswedstijden, talentenjachten en soaps? Vind je het Leugenpaleis of Alles kan Beter dan ook slecht?
|
Ja, inderdaad, rein.
Ik vind dat ze aan het overdrijven zijn.
Bijna elke dag zie je wel zo'n stomme soap.
Humor komt te weinig aan bod!
En ik vind het jammer dat ik Alles Kan Beter en Het Leugenpaleis nog maar weinig gezien heb (was toen erg jong).
Gelukkig bestaan er online videodiensten.
Die houden de humor in ere.
Anders zou er in de wereld alleen maar gesnotterd worden over het (on)geluk van fictieve vlakke karakters.
| Gieter wrote: |
| Willy's en Marjetten vond ik zowat het beste nieuwe programma op de Belgische tv. Neveneffecten (van dezelfde makers maar zonder Bart de Pauw) komt daar eigenlijk ook voor in aanmerking.
En voor degenen die het programma nog nooit gezien hebben: op Youtube staan enorm veel sketches: http://youtube.com/results?search_query=willy%27s+en+marjetten&search=Search |
Ik vind er echt niets aan. Er zit geen lijn in en de humor is veruit overdreven. Kdenk dat het merendeel van televisiekijkend Vlaanderen ook niet zit te wachten op dit soort programma's. Het is duidelijk gericht op een klein doelgroep.
Het is niet dat mensen er op moeten zitten wachten. Het leert mensen iets bij. Het klaagt aan wat er fout zit in onze samenleving, maar op een hele ludieke manier.
Herinner je dit bericht in het nieuws vorige week:
do 01-02-07 - In Sint-Niklaas hebben minstens twee koppels geweigerd om hun huwelijk te laten afsluiten door schepen van Burgerlijke Stand Wouter van Bellingen (Spirit). De reden daarvoor is de zwarte huidskleur van de schepen.
Dat had ZO uit Willy's en Marjetten kunnen komen:
(Voor de camera)
"Dat is volk dat op ons neerkijkt omdat dat zwart is! Wat als die zijn zwart gedachtengoed op onzen trouw verspreid. hé?"
.."En die zitten allemaal aan de drugs! druuugs!!" "En die stemmen op de sossen!"
Willy's en Marjetten is eigenlijk een strijd tegen bekrompenheid.
Herinner je dit bericht in het nieuws vorige week:
do 01-02-07 - In Sint-Niklaas hebben minstens twee koppels geweigerd om hun huwelijk te laten afsluiten door schepen van Burgerlijke Stand Wouter van Bellingen (Spirit). De reden daarvoor is de zwarte huidskleur van de schepen.
Dat had ZO uit Willy's en Marjetten kunnen komen:
(Voor de camera)
"Dat is volk dat op ons neerkijkt omdat dat zwart is! Wat als die zijn zwart gedachtengoed op onzen trouw verspreid. hé?"
.."En die zitten allemaal aan de drugs! druuugs!!" "En die stemmen op de sossen!"
Willy's en Marjetten is eigenlijk een strijd tegen bekrompenheid.
| rein wrote: |
| Het is niet dat mensen er op moeten zitten wachten. Het leert mensen iets bij. Het klaagt aan wat er fout zit in onze samenleving, maar op een hele ludieke manier.
Herinner je dit bericht in het nieuws vorige week: do 01-02-07 - In Sint-Niklaas hebben minstens twee koppels geweigerd om hun huwelijk te laten afsluiten door schepen van Burgerlijke Stand Wouter van Bellingen (Spirit). De reden daarvoor is de zwarte huidskleur van de schepen. Dat had ZO uit Willy's en Marjetten kunnen komen: (Voor de camera) "Dat is volk dat op ons neerkijkt omdat dat zwart is! Wat als die zijn zwart gedachtengoed op onzen trouw verspreid. hé?" .."En die zitten allemaal aan de drugs! druuugs!!" "En die stemmen op de sossen!" Willy's en Marjetten is eigenlijk een strijd tegen bekrompenheid. |
je moet alles met een korreltje zout nemen hé, het is humor, niet serieus bedoelt. Je neemt geert Hoste nu toch ook niet helemaal voor serieus toch?
Een strijd tegen bekrompenheid is misschien iets te krachtig geformuleerd ja, maar uiteindelijk lachen ze toch met bekrompen mensen...
Humor is volledig eigen keuze.
En mensen die het programma serieus nemen (lees: namen) zijn eigenlijk wel dom.
Trouwens, als het programma zo slecht is, waarom kijken (lees: keken) er dan zoveel mensen naar?
En mensen die het programma serieus nemen (lees: namen) zijn eigenlijk wel dom.
Trouwens, als het programma zo slecht is, waarom kijken (lees: keken) er dan zoveel mensen naar?
ronduit slecht, een poging om de successen à la 'meester hij begint weer' te imiteren - jammer maar helaas. Misschien als men de willies zou uitzenden voor de doelgroep van vroeger (kinderen) in de zendtijd voor de kinderen dat het iets beter onthaald zou zijn.
Sommige andere zenders hebben dan tenminste nog de moed om een programma uit de ehter te halen wanneer het slecht is, één doet daar niet aan mee (emma is nog zo'n flop en dat blijft ook maar in de weg zitten)
Sommige andere zenders hebben dan tenminste nog de moed om een programma uit de ehter te halen wanneer het slecht is, één doet daar niet aan mee (emma is nog zo'n flop en dat blijft ook maar in de weg zitten)
Bart heeft de ongelooflijke grote fout gemaakt om met een bende kerels in zee te gaan, die van zichzelf denken dat ze grappig zijn, maar niet in het minst weten waar humor over gaat ...
Grtz
Grtz
Na ''In de Gloria'' vind ik W & M echt een van de beste dingen op TV. 
| KWB2007 wrote: |
| Bart heeft de ongelooflijke grote fout gemaakt om met een bende kerels in zee te gaan, die van zichzelf denken dat ze grappig zijn, maar niet in het minst weten waar humor over gaat ...
Grtz |
Neveneffecten al gezien?