Beste mensen,
joepie de examens zijn gedaan!!! ik hoop dat iedereen goede resultaten heeft behaald die nog op school zitten? BIj mij viel eht allemaal wel redelijk mee denk ik..
maar nu mijn vraag!
ik heb een 64 bit systeem, maar ik draai op win xp 32 bit, nu werd mij aan geraden om over te schakelen op 64 bit, is dit werkelijk de juiste beslissing?
en zou ik dan eerder opteren voor win xp 64x of win vista 64x?
mvg
Keempe
Ps: allemaal een prettige kerst toegewenst!
Nou, je PC kan Vista waarschijnlijk goed aan, en ik moet zeggen dat het prachtig uitziet. Er zijn eigenlijk maar weinig functies in Vista die XP niet heeft, dus ik zou persoonlijk voor XP gaan omdat deze veel minder van je PC vraagt.
Als je de tijd echter bij wilt blijven zou ik voor Vista kiezen: je kunt altijd nog classic look aanzetten.
Groeten,
Arno
Ik heb ook net een nieuwe computer en ik ben voor XP gegaan, omdat ik niet echt een reden zie om Vista te halen. Het is nog niet eens op de markt volgens mij, alleen betas. Als Vista uit is zal het wel standaard op nieuwe computers geleverd worden, maar nu is dat niet zo en ik weet niet waarom ik dan nog Vista moet hebben, XP loopt prima.
Ik zou Vista ook niet aanraden ik had de RTM van het internet geplukt en het viel mij erg tegen. Het is net alsof microsoft niet weer opnieuw een product wou afleveren dat wel heel erg veel leek op zijn voorganger, dus hebben ze het op alle manieren slechter gemaakt, duurder gemaakt en vervolgens op de markt gegooid lang leve microsoft ;)
Ik heb het ook bij een aantal vrienden geinstalleerd hun FPS-Rate ging dratisch omlaag.
Als je wilt upgraden upgrade dan naar WIN XP PRO x64
En als het ff kan download het ergens en kijk of je geen frameloss lijdt met je huidige vid. drivers, (30dagen trial zonder serial zou genoeg meoten zijn)is dat niet het geval wel koop het dan maar ;)
je kan het beste met overstappen op Vista wachten tot de experts zich er over uitglaten hebben, want bij microsoft gaat vaak iets fout!!
de beveiliging laat ook altijd de wensen over
| atleetalie wrote: |
je kan het beste met overstappen op Vista wachten tot de experts zich er over uitglaten hebben, want bij microsoft gaat vaak iets fout!!
de beveiliging laat ook altijd de wensen over |
Kijk, dit soort advies zou ik nu ook geven. Maar in de eerste plaats moet je kijken wat je met je PC eigenlijk doet? Heb je werkelijk 64 bit nodig, voldoet de PC op dit moment niet dan? Verkooptechnisch zou ik je natuurlijk proberen je iets aan te smeren wat je in het geheel niet nodig hebt.
Het verstandigste is inderdaad met Vista te wachten tot de officiële versie op de markt is, dan goed in de gaten houden wat er op de divers foras gebeurd, waarna ook de site van microsoft geraadpleegd moet worden om de patches die beschikbaar (en reken maar dat die er gaan zijn) komen.
Vaak is een afwachtende houding achteraf de snelste en de goedkoopste ten aanzien van de aanschaf van een nieuw besturingssysteem 
Je moet wel opletten met een x64 versie te kopen. Ik heb dit namelijk ook gedaan, maar ik heb er terug m'n oude 32bit versie op moeten zetten. Er zijn niet veel drivers te vinden voor de x64 versie. Zo ging mijn printer niet hoe het moet met de 32bit versie en de scanner ging helemaal niet. HP we zijn bezig met drivers voor x64. Maar tot op heden heb ik nog geen drivers gevonden.
| BCP88 wrote: |
| Je moet wel opletten met een x64 versie te kopen. Ik heb dit namelijk ook gedaan, maar ik heb er terug m'n oude 32bit versie op moeten zetten. Er zijn niet veel drivers te vinden voor de x64 versie. Zo ging mijn printer niet hoe het moet met de 32bit versie en de scanner ging helemaal niet. HP we zijn bezig met drivers voor x64. Maar tot op heden heb ik nog geen drivers gevonden. |
idd, dat had ik dus voor met men internet connecite
maar dat probleem is nu opgelost, en gelukkig maar...
mvg
Keempe
hallo,
na een hele lange tijd , gaat vista nu eindelijk uitkomen.
wie heeft hier al een goed oog op , en raad mij aan het te gebruiken?
ik heb een laptop met een 64 bit processor . maar hoe zouden de bedrijven van mijn grafische kaart enzo volgen in de drivers? want da zijn wel redelijk belangrijke dingen om te weten , en ik heb er echt geen idee van.
groeten
Zou ook XP kiezen.
Vista vraagt veel, en xp kan nog flex draaien.
Eigenlijk zoals hierboven al staat, maar dit is ook mijn mening 
Microsoft komt vandaag dan officieel met Vista op de markt, maar SP1 wordt al voor dit najaar verkocht. Don't rush into things, en wacht minimaal SP1 af, daar dan veel gebruikers al aangegeven hebben dat "hun" hardware ontbreekt in de Vista database.
Met SP1 zullen dan veel van dit soort probleme opgelost zijn, en mocht je toch tot de aanschaf over willen gaan, zorg er dan voor dat je hardware voldoet aan de minimale eisen, maar reken er dan niet op dat je sneller bent dan nu onder XP.
Speedbit