|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Heb je een PDA en zoja, welk model?
Zo ja, ik heb een poll toegevoegd waar je het merk kan aangeven.
Vertel ook waarom je die PDA gekozen hebt en waarvoor je hem gebruikt.
Ikzelf heb net een Qtek v1640 gekocht.
Het is een heel mooi toestel en ik gebruik het als MP3-speler, videospeler maar ook Word Mobile is handig.
Vertel ook waarom je die PDA gekozen hebt en waarvoor je hem gebruikt.
Ikzelf heb net een Qtek v1640 gekocht.
Het is een heel mooi toestel en ik gebruik het als MP3-speler, videospeler maar ook Word Mobile is handig.
Ik wou in het begin graag 1 aanschaffen. het leek me wel een leuk speeltje. heb er eerst toch maar geen genomen. heb ook geen idee waar je op moet letten als je zo'n ding gaat kopen.
Je moet letten op:
1) Het platform: het nieuwste OS is Windows Mobile 5.0, maar, sommige PDA's werken nog op Windows Mobile 2003 (SE);
2) Het scherm: liefst een 320 x 240 of 240 x 320 resolutie, maar hoe hoger hoe beter;
3) De processorsnelheid: ik zou gaan voor 350 mHz (minimum);
4) De camera: dit is niet noodzakelijk, het is meestal gewoon mooi meegenomen;
5) Het geheugen: 128 mB ROM + 64 mB RAM minimum en uitbreidbaarheid met geheugenkaartjes.
Goede modellen:
1) QTek 9000 of QTek 9100;
2) HP iPAQ 6900 series
Edit: Nu is het nieuwste platform Windows Mobile 6.
Last edited by dylanm on Wed Aug 15, 2007 5:58 pm; edited 1 time in total
1) Het platform: het nieuwste OS is Windows Mobile 5.0, maar, sommige PDA's werken nog op Windows Mobile 2003 (SE);
2) Het scherm: liefst een 320 x 240 of 240 x 320 resolutie, maar hoe hoger hoe beter;
3) De processorsnelheid: ik zou gaan voor 350 mHz (minimum);
4) De camera: dit is niet noodzakelijk, het is meestal gewoon mooi meegenomen;
5) Het geheugen: 128 mB ROM + 64 mB RAM minimum en uitbreidbaarheid met geheugenkaartjes.
Goede modellen:
1) QTek 9000 of QTek 9100;
2) HP iPAQ 6900 series
Edit: Nu is het nieuwste platform Windows Mobile 6.
Last edited by dylanm on Wed Aug 15, 2007 5:58 pm; edited 1 time in total
Bedank voor de tips.
het lijkt me altijd mooi vanwege de routeplanners. zit daar ook nog verschil in. een kennis van mij had er toevallig 1 die elke keer onder het rijden uitviel. doen ze dat tegenwoordig niet meer?
het lijkt me altijd mooi vanwege de routeplanners. zit daar ook nog verschil in. een kennis van mij had er toevallig 1 die elke keer onder het rijden uitviel. doen ze dat tegenwoordig niet meer?
Wel, als je met uitvallen automatische stand-by bedoelt, dat kan je volledig instellen in Windows Mobile 2005 (5.0).
Je kunt het ook helemaal uitzetten.
Je kunt het ook helemaal uitzetten.
Ik had een Sony Clie, totdat een of andere kutfransoos besloot dat het leuk zou zijn om de auto waar ie in lag opente breken en d'r uit te jatten!
(Ik heb ook altijd problemen met die k*t fransosen :()
Maar ff ontopic, ik was heel blij met die PDA ook al was het geen kleur.
Ik zoek nog een nieuwe dus adviezen zijn welkom
(Ik heb ook altijd problemen met die k*t fransosen :()
Maar ff ontopic, ik was heel blij met die PDA ook al was het geen kleur.
Ik zoek nog een nieuwe dus adviezen zijn welkom
Kansloos, hierboven had ik al adviezen vermeld:
| Quote: |
| Je moet letten op:
1) Het platform: het nieuwste OS is Windows Mobile 5.0, maar, sommige PDA's werken nog op Windows Mobile 2003 (SE); 2) Het scherm: liefst een 320 x 240 of 240 x 320 resolutie, maar hoe hoger hoe beter; 3) De processorsnelheid: ik zou gaan voor 350 mHz (minimum); 4) De camera: dit is niet noodzakelijk, het is meestal gewoon mooi meegenomen; 5) Het geheugen: 128 mB ROM + 64 mB RAM minimum en uitbreidbaarheid met geheugenkaartjes. Goede modellen: 1) QTek 9000 of QTek 9100; 2) HP iPAQ 6900 series |
'k Heb een paar jaren geleden een Mio 168 gekregen van mijn zoons voor mijn verjaardag. Het 256 Mb geheugenkaartje heb ik vervangen door een 2 Gb kaartje zodat ik niet alleen de Benelux maar zowat héél West-Europa hierop kwijt kon.
Alhoewel dit model niet meer gefabriceerd wordt werkt het bij mij nog uitstekend. 'k Gebruik het alleen niet als PDA-tje maar gewoon als navigator.
'k Ben hééééél tevreden over dat machientje.
Vr. gr.
charles.
Alhoewel dit model niet meer gefabriceerd wordt werkt het bij mij nog uitstekend. 'k Gebruik het alleen niet als PDA-tje maar gewoon als navigator.
'k Ben hééééél tevreden over dat machientje.
Vr. gr.
charles.
Wat kun je er eigenlijk allemaal mee?
RoomRooz,
Via een USB aansluiting en het programma ActiveSync van Microsoft kun je deze PDA synchroniseren met je comp. Je kan dan e-mails overzetten, agenda bijhouden, rapporten synchroniseren enz.. Er staat zelfs een pocket versie van WMP op. Kortom, 't is een comp in pocketformaat.
Maar ik gebruik deze alléén maar als navigator.
Vr. gr.
charles.
Via een USB aansluiting en het programma ActiveSync van Microsoft kun je deze PDA synchroniseren met je comp. Je kan dan e-mails overzetten, agenda bijhouden, rapporten synchroniseren enz.. Er staat zelfs een pocket versie van WMP op. Kortom, 't is een comp in pocketformaat.
Maar ik gebruik deze alléén maar als navigator.
Vr. gr.
charles.
Ik heb een Mio 168
Ik heb deze destijds gekocht als gps,
het was toen de goedkoopste die ik kon vinden en de kwaliteit is goed
Ondertussen gebruik ik hem ook als agenda.
Ik heb deze destijds gekocht als gps,
het was toen de goedkoopste die ik kon vinden en de kwaliteit is goed
Ondertussen gebruik ik hem ook als agenda.
DeadX,
Zie mijn eerdere posting. Alleen ben ik er tot hiertoe niet aan toegekomen om deze ook als agenda te gebruiken.
Vr. gr.
charles.
Zie mijn eerdere posting. Alleen ben ik er tot hiertoe niet aan toegekomen om deze ook als agenda te gebruiken.
Vr. gr.
charles.
Ik heb er geen en ben ook niet van plan er een te kopen
fujitsu loox 720 is mijn pda in nood, bangelijk toestelleke zulle
Qtec 9100
zalig met z'n WIfi en gemakkelijk toesenbord, enkel wat prijzig.
zalig met z'n WIfi en gemakkelijk toesenbord, enkel wat prijzig.
Mijn ouders hebben er een. het is een Hp 1930 tenminste dat dacht ik. Toevallig was ik er laatst mee bezig. We hebben een sd kaarjte er bij met ingebouwde internetontvanger (ding hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel, ik kom ff niet op de naam
)
Na veel gezoek op internet kon ik het juiste programma vinden en kunnen we weer internetten op de PDA.
Op dit moment ben ik nog wel op zoek naar het juiste bestand om Msn Messenger te installeren.
Als iemand toevallig een site weet waar ik deze kan vinden, zal ik het erg op prijs stellen als je dit laat weten.
(alvast bedankt) 
Na veel gezoek op internet kon ik het juiste programma vinden en kunnen we weer internetten op de PDA.
Op dit moment ben ik nog wel op zoek naar het juiste bestand om Msn Messenger te installeren.
Als iemand toevallig een site weet waar ik deze kan vinden, zal ik het erg op prijs stellen als je dit laat weten.
| pinkpeople wrote: |
| Mijn ouders hebben er een. het is een Hp 1930 tenminste dat dacht ik. Toevallig was ik er laatst mee bezig. We hebben een sd kaarjte er bij met ingebouwde internetontvanger (ding hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel, ik kom ff niet op de naam Na veel gezoek op internet kon ik het juiste programma vinden en kunnen we weer internetten op de PDA. Op dit moment ben ik nog wel op zoek naar het juiste bestand om Msn Messenger te installeren. Als iemand toevallig een site weet waar ik deze kan vinden, zal ik het erg op prijs stellen als je dit laat weten. |
Wat draait die HP?
waarschijnlijk geen Pocket Windows of hoe dat heet, die heeft een msn messenger versie.
Als je het OS geeft kan ik eens zoeken, desnoods zal je via web-browser moeten chatten.
Ik heb een HP HX2190, en die bevalt me prima. Ik synchroniseer hem met minn pC op het werk, zodat ik altijd over de laatste mailtjes beschik, mijn takenlijst en andere zaken. Mobiel internet is op dit moment wishfull thinking, het oosten van het land is daar nou niet de meest ideale plek voor
Verder draai ik er TomTom Naviagtor 6 op, met Western Europe kaarten zodat ik nergens verdwaal
Ow ja, hij draait op windows mobile, met de laatste patches zodat ik bij het verwijderen van de SD kaart ook nog eens mijn accu in één keer ontlaad
Speedbit
Verder draai ik er TomTom Naviagtor 6 op, met Western Europe kaarten zodat ik nergens verdwaal
Speedbit
Dat doet me er trouwens aann denken...
Mijn PDA (Vodafone v1640) draait op Windows Mobile 5, maar MSN Messenger staat er niet op geïnstalleerd.
Weet iemand hoe ik hier gratis aan kan komen?
Mijn PDA (Vodafone v1640) draait op Windows Mobile 5, maar MSN Messenger staat er niet op geïnstalleerd.
Weet iemand hoe ik hier gratis aan kan komen?
Ja, heel leuk, maar het is niet gratis en ook niet echt goedkoop die Pocket MSN!
Andere oplossingen?
Andere oplossingen?
Het kost 15 euro als je het wilt downloaden, maar heb je geen cd van je pda liggen?
Ja, maar op de cd's die ik heb (een van Proximus en een van Microsoft en Vodafone) verwijzen ze mij door naar de website, waar het programma betaald kan gedownload worden.
En ik dacht dat het normaal altijd standaard geleverd wordt bij Windows Mobile 5.0, of niet?
P.S.: Proximus is mijn operator voor diegenen die in Nederland wonen.
En ik dacht dat het normaal altijd standaard geleverd wordt bij Windows Mobile 5.0, of niet?
P.S.: Proximus is mijn operator voor diegenen die in Nederland wonen.
ik begrijp niet goed waarom mijn pda nooit wordt vermeld, terwijl het echt een klassepaard is : fujitsu siemens loox 720, groot hoog resolutiescherm, zware capaciteiten, cleane styling echt een prachtding
Ik heb een psp dat vind ik veel leuker dan een pda;)
Mijn vader heeft er wel een, weet niet wat.
Maar zijn oude palmspring mag ik wel gebruiken om spelletjes op te spelen als we weg gaan.
Maar zijn oude palmspring mag ik wel gebruiken om spelletjes op te spelen als we weg gaan.
Wij hebben hier een Mio p550. Hij is vooral om te navigeren. Er zit ook bluetooth op en wlan, maar die gebruiken we amper. Ik heb er tomtom opgezet en alles werkt perfect. Ook de gps fix gaat lekker vlot. Het enige nadeel is dat de accu snel leeg ging. Dit kwam doordat activesync de hele tijd verbinding zocht met een pc. Door activesync uit te schakelen was dit opgelost en gaat de accu langer mee.
Ben heel tevreden over deze mio.
Ben heel tevreden over deze mio.
Mag je de Iphone ook als PDA kwalificeren?
Ik dacht er ook eens aan om een pda te kopen, maar toch maar niet gedaan, ik wist niet of ik hem echt veel zou gebruiken.
Mijn agenda leek me handiger dan een pda. Dan moet je al die kleine toetsjes indrukken.
Toen vond ik een pda met handschrift herkenning. Dat leek mij op zich wel handig. Heeft iemand daar ervaringen mee? Werkt dat goed?
Ivooo
Mijn agenda leek me handiger dan een pda. Dan moet je al die kleine toetsjes indrukken.
Toen vond ik een pda met handschrift herkenning. Dat leek mij op zich wel handig. Heeft iemand daar ervaringen mee? Werkt dat goed?
Ivooo