FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSCOMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

Een succesvolle site

peter_
Dus jij wilt een goedlopende site?
Lees dit artikel maar goed door want ik weet bijna zeker dat het van pas komt.
Als je een goed lopende site wilt hebben moet je met de volgende dingen rekening houden (ik loop ze straks 1 voor 1 langs):

- Geef goede service
- Een opvallende layout en mooi voor het oog
- Leuke inhoud
- Probeer een grote doelgroep te pakken

Geef goed service:
Het is belangrijk dat je goede service geeft aan je leden. Als ze bijvoorbeeld een vraag stellen dat ze dan snel antwoordt krijgen. Want wat gebeurd er dan als je geen goede service geeft??
Dan gaan ze naar een andere site zoeken voor informatie en dan ben je al 1 lid kwijt.

- Een opvallende layout en mooi voor het oog:
Als je een opvallende layout hebt en als hij mooi is, dan zullen mensen sneller blijven. Dat kun je testen: Maak een layout waarvan jij zegt die vind ik mooi. Neem een proefpersoon (je kunt het beste iemand nemen uit de doelgroep voor wie jij die site maakt)Laat hem of haar 5 seconden naar de site kijken. Doe daarna het beeldscherm uit en laat hem of haar opschrijven wat hij/zij ervan onthouden heeft. Als hij/zij opschrijft wat jij bedoelt te vertellen dan heb je een goede layout. Als dit niet het geval is moet je de layout anders maken.

- Leuke inhoud:
Met leuke inhoud bedoel ik mee te zeggen dat het niet alleen serieus hoeft te zijn, als je ook een keer een actie of een leuk topic hebt is het ook leuk. En toon ook respect voor je leden, als je respect toont zullen de leden vaker naar de site gaan. Want dan denken ze: "Ook ik ga naar die site want daar word ik leuk geholpen of (of zoiets)".

- Probeer een grote doelgroep te pakken:
Het is belangrijk dat je een grote doelgroep pakt. Als je een site voor mensen die van "de 4 tandige neushoorn" zul je waarschijnlijk weinig bezoekers krijgen. Als je dan een site maakt over neushoorn zal je iets meer bezoekers hebben.

Een paar goede promotie tips:

- Meld je bij zoveel mogelijk promotie site's
- Wees niet bang om een keer 1,30 uit te geven om je site te promoten
- Maak reclame in gastenboeken (denk aan doelgroep)
- Ga niet spammen in gastenboeken of forums want dat vinden mensen alleen maar irritant
- Geef ook eens een leuke prijs en geef die ook echt. (bijvoorbeeld wie maakt de mooste site)

Als je deze allemaal opvolgt heb je een grote kans dat je site veel bezoekers trekt.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes Peter

p.s. Als je hoger wilt komen in de pagerank van google heb ik de volgende tip: Maak een sitemap en maak veel links naar andere site's van jou thema.
timerecords
ook nog tips over hoe je je site beter in google krijgt en betere PageRank kan krijgen??? Laughing

Verder wel goeie info maar spreekt bijna allemaal wel voor zich Wink
Hoogeveense RAT
Euh, welk artikel bedoel je?
James007
Morgen staat het artikel er weer... even geduld Rolling Eyes Idea
Tuxy
timerecords wrote:
ook nog tips over hoe je je site beter in google krijgt en betere PageRank kan krijgen??? Laughing

Verder wel goeie info maar spreekt bijna allemaal wel voor zich Wink

Veel doorverwijzen naar andere sites over de ondwerpen waarin jij het meeste naar voren wil komen. Het woord vaak op je pagina voor laten komen werkt niet meer.
©Wolfie
Wat denk ik ook erg goed werkt, is als je orgineel bent, kijk maar naar bepaalde site's zoals hyves of GeenStijl.nl.

Dat zijn allemaal sites die daarmee erg veel succes hebben geboekt, en ik denk dat als u orgineel zult zijn, dat u erg ver komt! Wat ook erg zwaar meeteld is reclame, en dat er een grote doelgroep hebt.
zaima
over welke site hebben we het hier. Want als ik de site niet weet kan ik niks zeggen hoor.
timerecords
zaima wrote:
over welke site hebben we het hier. Want als ik de site niet weet kan ik niks zeggen hoor.

Over het algemeen, hoe je jouw site goed laat lopen.
Yjaxygames
Goede tips, zeker voor beginners.
peter_
Dankjewel Yjaxygames,

Ik ben het ook eens met ©Wolfie, je moet origineel zijn. Dat vinden mensen juist leuk. Als je een keer wat anders doet komen mensen ook terug, want dan denken ze: "Oja die site heeft als enige dat, daar ga ik eens kijken".

Habbohotel is bijv heel origineel, want ik kan geen andere site noemen waar ik z'n spel kan spelen.

Groetjes...
wanroij
op www.meerbezoekers.nl kun je je aanmelden voor een nieuwsbrief met tips.. Maar de tips worden steeds nuttelozer daar..
peter_
wanroij wrote:
op www.meerbezoekers.nl kun je je aanmelden voor een nieuwsbrief met tips.. Maar de tips worden steeds nuttelozer daar..

Waar kun je je aanmelden dan ik kan niets vinden
James007
Doe aan zoiets alsjeblieft niet mee. Ik heb het ook eens gedaan. Je krijgt enkele gratis tips, en daarna kun je gaan betalen voor meer tips.

Ze vertellen over één of ander succesverhaal, en dat trekt mensen aan...

James Smile