FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSCOMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

Noord-Korea biedt Rusland uranium in ruil voor steun

Boy219
Quote:
TOKIO - Noord-Korea heeft Rusland de exclusieve rechten aangeboden voor het ontginnen van zijn uraniummijnen in ruil voor openlijke steun in het zogenoemde zeslandenoverleg over het Noord-Koreaanse kernwapenprogramma. Dat heeft de Japanse krant Tokyo Shimbun zondag bericht.

Volgens de krant, die zich baseert op Russische bronnen, voeren Moskou en Pyongyang al sinds 2002 overleg over een geheim Russisch voorstel. Dit plan beoogt de export van uranium naar Rusland om het daar te verrijken.

Daarna zou het als kernbrandstof moeten worden doorverkocht aan China en Vietnam. Volgens het blad zou dit voor beide landen een zeer winstgevende handel zijn.

Steun

Pyongyang zou positief staan tegenover het plan, maar heeft volgens de krant daaraan de voorwaarde verbonden dat het in ruil daarvoor de steun krijgt van Moskou.

Tokyo Shimbun wijst erop dat Rusland al een belangrijke exporteur is van olie en gas. Volgens de krant wil Moskou ook een grote rol krijgen als exporteur van kernbrandstof.

Resolutie

De Verenigde Staten, Japan, China en Zuid-Korea zijn ook betrokken bij het zeslandenoverleg. Ze proberen Noord-Korea over te halen te stoppen met het maken van kernwapens.

Noord-Korea heeft in oktober een kernproef uitgevoerd. Hierna namen de Verenigde Naties een resolutie aan die de handel met Pyongyang in gevaarlijke wapens verbiedt.
BRON: NU.NL

ik vind het grappig..
Rusland heeft toch al uranium?
Bengt
Dan hebben ze nu de mogelijkheid om nog meer te hebben he Wink
confu
Die uranium word dus verkocht, maar waar diend die kernbrandstof dan voor? Dat vraag ik me af. Want om nou als maar kernkoppen te maken is nou niet echt nodig Rolling Eyes

Weet iemand hier meer van?
Timonator
confu wrote:
Die uranium word dus verkocht, maar waar diend die kernbrandstof dan voor? Dat vraag ik me af. Want om nou als maar kernkoppen te maken is nou niet echt nodig Rolling Eyes

Weet iemand hier meer van?

Die kernbrandstof is natuurlijk om te exporteren en geld mee te verdienen. Kijk maar naar het groeiende China die hebben nog veel energie nodig om alles te blijven runnen. Nou daar wil Rusland graag zijn energie aan verkopen.
justin25514
World War ||| is comming !!!

oke ik vind dat we toch ff moete oppassen XD
Museobanus
justin25514 wrote:
World War ||| is comming !!!

oke ik vind dat we toch ff moete oppassen XD

als ze zo verderdoen zitten we er nie ver meer vandaan

amerika en koreo komen niet goed overeen,
korea werkt samen met rusland
amerika en rusland komen niet goed overeen

lijkt een oorlog tussen amerika en de rest te worden, (waar europa thuishoort, geen idee)
studsstudio
Misschien is het wel goed dat Noord Korea afhankelijker wordt van Rusland, toch een ietwat westerse natie, op deze manier. Maar ik snap niet welk soort steun Rusland aan Noord Korea zou moeten geven. Politiek? Materieel?
Ik denk juist dat we minder bang hoeven te zijn voor een derde wereldoorlog, hierdoor. Rusland kan als een soort Egypte fungeren voor het Aziatische conflict, wat Egypte voor het midden oosten, eerder nog veel meer, was.
SBrian
studsstudio wrote:
Misschien is het wel goed dat Noord Korea afhankelijker wordt van Rusland, toch een ietwat westerse natie, op deze manier. Maar ik snap niet welk soort steun Rusland aan Noord Korea zou moeten geven. Politiek? Materieel?
Ik denk juist dat we minder bang hoeven te zijn voor een derde wereldoorlog, hierdoor. Rusland kan als een soort Egypte fungeren voor het Aziatische conflict, wat Egypte voor het midden oosten, eerder nog veel meer, was.

Mmm, Rusland wordt steeds corrupter, vergis je daar niet in.

Poetin had 99% van de stemmen bij de verkiezingen, logisch... er waren geen andere kandidaten, en als er al een kandidaat was werd die of opgesloten, of hij kreeg geen kans om voor de staatstelevisie zijn verhaal te doen....

Onderschat Poetin niet.... En Noord-Korea is al helemaal zo corrupt als wat....
Boy219
SBrian wrote:
studsstudio wrote:

Mmm, Rusland wordt steeds corrupter, vergis je daar niet in.

Poetin had 99% van de stemmen bij de verkiezingen, logisch... er waren geen andere kandidaten, en als er al een kandidaat was werd die of opgesloten, of hij kreeg geen kans om voor de staatstelevisie zijn verhaal te doen....

Onderschat Poetin niet.... En Noord-Korea is al helemaal zo corrupt als wat....

Het is echt zoo.. het is geen democratie meer..
lordwarlord
ten eerste is rusland wel een officele democratie en zijn er ook meerdere kandidaten alleen zijn die partijen/kandidaten heel erg onbekend zelf zo erg dat niemand ze vertrouw en daarom op de "populaire"partij stemt die van poetin dus Laughing
atleetalie
ik vind het gevaarlijk
die twee staan te dichtbij elkaar, iran er ook bij?
Gieter
lordwarlord wrote:
ten eerste is rusland wel een officele democratie en zijn er ook meerdere kandidaten alleen zijn die partijen/kandidaten heel erg onbekend zelf zo erg dat niemand ze vertrouw en daarom op de "populaire"partij stemt die van poetin dus Laughing

We kennen dat, een democratie waar maar één partij toegestaan is. Wink
Maxus
Lijkt me een verleidelijk voorstel, want uranium wordt altijd maar schaarser en schaarser, lijkt terug op de koude oorlog met al die atoombommen Rolling Eyes
©Wolfie
Rusland probeert onder het bewind van Poeting weer een macht te worden die het ook wil gebruiken om dingen af te dwingen.

Te merken aan de chantage met het russische gas. Het werd in een keer 2 keer zo duur om een onbekende reden. Veel landen lijden daar echt onder.

Ook is het regime vrij corrupt denk ik als je het helemaal tot de bodem zou gaan uitgraven.

Nu met het raketschild van de Verenigde Staten voelt Rusland zich bedreigd... Moskou heeft zelfs gezegd tegenacties te willen.

Nu levert Rusland Noord-Korea gewoon weer zoals normaal, alsof ze daar ooit mee gestopt waren. Het enige wat nu zo is, is dat het de bekendheid in geholpen is....
atleetalie
het bedrijgt de weredld vrede