FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSCOMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

Kind gedood op basisschool (01-12-2006)

Skippers
Bron: www.nu.nl

Kind gedood op basisschool

Uitgegeven: 1 december 2006 13:21
Laatst gewijzigd: 1 december 2006 21:50

Quote:
HOOGERHEIDE - Op basisschool Klim-Op aan de Matthias Wolffstraat in Hoogerheide is vrijdag rond 11.25 uur een 8-jarig jongetje om het leven gebracht. De 22-jarige dader is door de politie aangehouden. Hij heeft het kind uit groep vijf op gewelddadige wijze gedood. Dat heeft de politie tijdens een persconferentie bekendgemaakt. De jongen werd rond 11.25 uur met ernstige verwondingen in de halsstreek aangetroffen in een lokaal van de school, aldus de politie. Stegman bevestigde dat het gaat om de 8-jarige Jesse Dingemans. Over de exacte toedracht en het motief kon Stegman nog niets zeggen. Burgemeester Fränzel sprak van een "verschrikkelijk bericht".

Lees het hele bericht http://www.nu.nl/news/904497/29/Kind_gedood_op_basisschool_%28video%29.html

Ik kan hier dus echt niet bij met m'n gedachten,

die man die ze opgepakt hebben en dus waarschijnlijk de dader is zouden ze tegen de boom op het schoolplein moeten zetten en plaatselijk moeten liquideren, een andere gepaste straf kan ik niet verzinnen.

Wat is zouden jullie deze man als straf geven??
SgtGarcia
Ik was inderdaad ook verbijsterd toen ik dit bericht hoorde. Het is maar goed dat het geen klasgenoten zijn geweest die het jongetje hebben gevonden, stel je voor dat een jongetje van 8 een van zijn vriendjes vind terwijl hij dood op de grond ligt. Ik moet er echt niet aan denken.
En wat betreft de dader, ik kan me niet voorstellen dat deze persoon op wat voor manier dan ook normaal is. Het zou me niet verbazen als het weer een of andere ontsnapte TBSer is. Als dat zo was geweest was het waarschijnlijk al lang bekend geworden, maar toch.
Ik vind het wel erg moeilijk om een gepaste straf voor deze persoon te bedenken. Doodstraf klinkt natuurlijk als zijn verdiende loon, maar daarmee verlos je hem wel uit zijn leiden. Als je hem gewoon levenslang in een isoleercel gooit zal hij misschien nog eens beseffen wat hij fout heeft gedaan. Het blijft gewoon ongelovelijk dat dit soort dingen in nederland gebeuren
timerecords
SgtGarcia wrote:
Ik was inderdaad ook verbijsterd toen ik dit bericht hoorde. Het is maar goed dat het geen klasgenoten zijn geweest die het jongetje hebben gevonden, stel je voor dat een jongetje van 8 een van zijn vriendjes vind terwijl hij dood op de grond ligt. Ik moet er echt niet aan denken.
En wat betreft de dader, ik kan me niet voorstellen dat deze persoon op wat voor manier dan ook normaal is. Het zou me niet verbazen als het weer een of andere ontsnapte TBSer is. Als dat zo was geweest was het waarschijnlijk al lang bekend geworden, maar toch.
Ik vind het wel erg moeilijk om een gepaste straf voor deze persoon te bedenken. Doodstraf klinkt natuurlijk als zijn verdiende loon, maar daarmee verlos je hem wel uit zijn leiden. Als je hem gewoon levenslang in een isoleercel gooit zal hij misschien nog eens beseffen wat hij fout heeft gedaan. Het blijft gewoon ongelovelijk dat dit soort dingen in nederland gebeuren

mee eens
wietn
timerecords wrote:
SgtGarcia wrote:

mee eens

Agree... Wie doet nu zoiets Confused
Maar goed ook dat de andere kinderen hem niet gezien hadden...
RoomRooz
Ik vind het gewoon verschrikkelijk dat dit in Nederland gebeurt: TBS'ers die ontsnappen, die ik weet niet wat hebben uitgehaald en dat nu zeker weer kunnen gaan doen, kinderen die zomaar zonder reden vermoord worden... Ik ga ook naar school. Iedereen kan die school binnenlopen, en mij neerschieten als ik toevallig langsloop, ik bedoel, wat voor maatschappij is dit? De regering zou wat aan het ontsnappen van die TBS'ers moeten doen, meer geld steken in (verplichte) psychologische hulp voor de mensen in Nederland, dan zich druk te maken over burka's en nieuwe treintijden.
KoiboySG1
He bah wat een rot nieuws zeg.

Zulke mensen mogen ze van mij ook terplekke te dood veroordelen. Bah!
Het is toch ziek om een klein kind iets aan te doen.
Nu krijgt de dader straks een paar jaar en hij is weer vrij. intussen heeft hij lekker in de cel gezeten. een warm dak boven zich, eten en ook nog geld kunnen verdienen ook.
Saskia91
ik snap niet dat iemand zo'n kindje kan vermoorden.. Dan ben je echt geschift! Wat voor motief kan iemand hebben dat hij dit doet.. Het enige wat ik kan bedenken dat hij ziek is in z'n hoofd.

Ik ben tegen de doodstraf, dus ik vind niet dat de moordernaar dat als straf moet krijgen. Ik hoop dat de verdachte een zo hoog mogelijke straf (voor nederland dan he) krijgt, zodat hij niet snel meer vrij rond kan lopen..
Skippers
Quote:
Iedereen kan die school binnenlopen

Ik ben juist blij dat iedereen zomaar een school in kan lopen, al klinkt dat als reactie op dit bericht natuurlijk heel erg raar wel hoop ik dat het niet nodig zal zijn dat er beveiligingsbeambten bij de deuren van een basisschool moeten staan om de veiligheid van de personen in die school te waarborgen, als dat nodig is wordt het hoog tijd dat de regering keihard ingrijpt.

Quote:
Ik hoop dat de verdachte een zo hoog mogelijke straf (voor nederland dan he) krijgt,

Als de verdachte de voor Nederland langst mogelijke straf krijgt betekent dat volgens mij toch 25 jaar??, en als hij zich goed gedraagt gaat daar 1/3 vanaf dus blijft er voor zo'n misdaad niet veel over, maar correct me if i'm wrong.
fromegame
Bij mij op school hebben ze een pasjes systeem, je kunt pas naar binnen als je je pasje door de sleuf hebt gehaald. Opzich wel een handig systeem. Maar als je je pasje per ongeluk vergeet (Laughing)... En de pasjes kunnen ook gestolen worden. Maar verder erg goed vind ik...

ON-TOPIC:

Vreselijk, ik snap niet waarom je dit doen Confused
Boy219
Best wel zielig.. als je kinderen of bejaarden iets aan doet..
ik vraag me af waarom hij dat heeft gedaan... Shocked
Utopia GFR
Vreselijke nieuws die niet moest gebeuren Sad

Misschien was de dader onder invloed van drugs of zo..

In iedere geval ga ik eens met de post van SgtGarcia.
Timonator
wietn wrote:
timerecords wrote:
SgtGarcia wrote:

mee eens

Agree... Wie doet nu zoiets Confused
Maar goed ook dat de andere kinderen hem niet gezien hadden...

Ben het ook volledig met jullie eens.
een ding is zeker als ik advocaat zou zijn zou ik het toch wel heel er g moeilijk hebben om zo een geschift persoon te moeten verdedigen.
justin25514
HANG DIE GOZER OP, SNIJ HEM ZIJN KEEL DOOR, VIL HEM, SNIJ ZIJN BALLEN AF !!!!

IK VIND DIT HET ZIEKSTE WAT EEN MENS KAN DOEN !!

EEN WEERLOOS KIND ZOMAAR DOOD MAKEN ALSOF HET VUIL IS !!

IK HOOR GRAAG JULLIE REACTIES !!
chilllayd
nouja , ophangen, snijden e.d. hoeft van mij niet.

Hij mag wat mij betreft wel de rest van zijn leven in een schattig klein, pastel-roze kamertje doorbrengen.
golles
chilllayd wrote:

Hij mag wat mij betreft wel de rest van zijn leven in een schattig klein, pastel-roze kamertje doorbrengen.

haha ja, die persoon is egt ziek, zoiets doe je tog niet Confused maar goed dat er niet zoveel van die gekken rondlopen, nja iedere is er wel 1 teveel
justin25514
chilllayd wrote:

zet hem in een roze cel of op een kinder crech vast gebonden Razz
Bondings
Ik heb juist op de radio gehoord dat de moord vermoedelijk gepleegd werd doordat het kind getuige was van een overval en de dader gezien had. Het gaat dus blijkbaar niet over een gek of 'zinloze' moord. (om eerlijk te zijn haat ik het woord zinloos in deze context, alsof geweld/moord wel zin kan hebben)

Ik begrijp wel niet goed waarom iedereen er zo geschokt over is dat dit in een school is gebeurd/kunnen gebeuren. Het had even goed ergens anders kunnen gebeuren zoals op een speelterrein of waar het kind woont.

Ik zie ook niet in waarom moord erger is als het om een kind gaat en geen volwassene. Het blijft toch moord?

En ik zou me er ook niet zo erg ongerust over maken; België en Nederland blijven één van de veiligste plaatsen ter wereld en regelrechte koelbloedige moord komt zelden voor (en komt daarom altijd in het nieuws wat voor schrik zorgt).
Skippers
Quote:
Ik zie ook niet in waarom moord erger is als het om een kind gaat en geen volwassene. Het blijft toch moord?

Ik vind een moord op een kind veel laffer en erger omdat een kind (in dit gaval van 8 jaar oud) zich niet zo makkelijk kan verweren dan een volwassene nogmaal ronduit een laffe moord en daarom vind ik het erger.
wanroij
Het is een erg laffe moord.. Al vind ik de reactie van justin25514 wel overdreven.. Als je hem ophangt en keel doorsnijdt ben je net zo ZIEK bezig als de dader.. Ik wens de familie en bekenden van de jongen veel sterkte.. Ik heb gesproken

RIP
golles
Skippers wrote:
Quote:

Ik vind een moord op een kind veel laffer en erger omdat een kind (in dit gaval van 8 jaar oud) zich niet zo makkelijk kan verweren dan een volwassene nogmaal ronduit een laffe moord en daarom vind ik het erger.

ik heb dit nieuws de laatste tijd niet egt gevolgd door familie problemen, maar moord is sowieso laf, en als je iemand in dit land, en dat zal ik België wel hetzelfde zijn, egt wil vermoorden dan lukt je dat egt wel, maar als jij een mes op de keel van een volwassene of een kind houd, of een pistool tegen het hoofd van een volwassene of kind dan zal het niks meer met verweren te maken hebben, beide zullen in beide gevallen niks doen (er zijn uitzonderingen) maar als het gewoon met de hand gedaan is dan is het anders, kzal morgen wel ff laatste nieuwtjes bekijken.
we moeten blij zijn dat er nii zoveel van die gekken rondlopen.
Lord Klorel
Ik vind een moord op zich al zeer erg, maar dat je *piiieeepp* daar een kind moet voor vermoorden.
Daar kan mijn verstand niet bij. Als je dan toch wilt moorden, vermoord dan een kip of een ander beest en eet het op en dan heb je je driften kunnen botvieren.
Sorry dat ik zo gruwelijk klink, maar ik zit nog steeds te gruwelen van het idee dat je eigen kind zou kunnen zijn.
Stel je voor!!
Ik stop met schrijven, want ik begin mottig te worden over deze laffe vulgaire moord. *ppiiiieeeepp*
SBrian
Dit is inderdaad afschuwelijk... wie komt er nu tot een dergelijke daad...

Voor de kinderen op deze school lijkt het me een enorme impact hebben... moet er niet aan denken dat dit bij ons op de basisschool zou gebeuren....

Durft een kind straks nog naar de WC, alleen? Je weet maar nooit wat je in de gang tegen kan komen. Hoe gaat een kind voortaan reageren op een krakende zolder....

Ik heb medelijden met de betrokkenen, dit is afgrijselijk....

en de dader? Die loopt over zoveel jaar weer over straat.... vrij als een vogel... ook dát vind ik echt gruwelijk...

Zwaardere straffen in dit land, wat mij betreft krijgt de dader levenslang!
Skippers
Quote:
Voor de kinderen op deze school lijkt het me een enorme impact hebben... moet er niet aan denken dat dit bij ons op de basisschool zou gebeuren....

wat denk je van de lerares, zij zal ongetwijfeld de gedachte hebben
'was ik maar zelf gegaan'.
v-d-online
Niet echt normaal nee!