FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Draadloos internet, part II

Vlien
Ahum... enkel een hypothetisch vraagje, hoor Wink is het eigenlijk mogelijk dat men je betrapt op het illegaal gebruik van "het internet van je buren"? Nu moet je weten, ik ben ook maar 'n zielige student die werkjes voor school moet maken en als mijn kotgenootjes het in hun hoofd halen films te downloaden aan 5 gigabyte per dag, waarna ons internet natuurlijk uitvalt, zit ik met de gebakken peren. Tot daar mijn verantwoording Cool
wietn
Ja, ze kunnen je betrappen...
Maar hoe? Progjes
Misschien ook als ze kijken hoeveel ze verbruiken in de maand.
BCP88
Als je naar de configuratie van je router gaat kun je zien welke pc's er ingelogd zijn op je netwerk, dus als je je pc de naam hebt gegeven van jezelf kunnen ze onmiddellijk zien dat jij het bent.
CreepingD
wanneer ze toevallig eens in de configuratie van hun router geraken kunnen ze zien dat er meer pcs verbonden zijn dan hun eigen pc(s)
en zolang die verbinding niet beveiligd is is zij 'openbaar' en geeft het niet als je hier gebruik van maakt
als je daarintegen een beveiliging gaat kraken om er op te geraken ben je wel strafbaar bezig
Vlien
Oh. Dat laatste is wel interessant. Dankjewel! Nu maak ik er toch geen misbruik van hoor, gewoon wat licht surfen. Binnen een week is de LAN-verbinding weer hersteld en hebben ze van mij geen last meer Very Happy
golles
Vlien wrote:
Oh. Dat laatste is wel interessant. Dankjewel! Nu maak ik er toch geen misbruik van hoor, gewoon wat licht surfen. Binnen een week is de LAN-verbinding weer hersteld en hebben ze van mij geen last meer Very Happy

jammer dat mn buren beveiligd zijn, en dat ze te ver weg zitten, ik vind draadloos nii eens geweldig, ik vind het eigelijk heel slecht, het word tijd dat ik een kabeltje ga leggen, mja dat word weer boren,,,, of ik moet opzoek gaan naar draadloze kabels, mja,,,,,,,,, Rolling Eyes
timerecords
golles wrote:
of ik moet opzoek gaan naar draadloze kabels, mja,,,,,,,,, Rolling Eyes

Juist ja, is net zoiets als droog water...
RoomRooz
Idd, maar waar kun je trouwens precies de configuratie van je router vinden? Op de computer waar internet als eerste werd aangesloten, of maakt dat niet uit? Trouwens, doet mij denken aan mijn lerares Frans, die in Brussel kinderen die half Aziatisch half Vlaams zijn en naar een Nederlandse school gaan, vervolgens halftalig worden i.p.v. drietalig. En toen had ze het ook over misverstanden met kamergenoten. Iemand zei: 'Ik ga m'n kot kuisen.' Zij had echt geen idee wat ze daarmee bedoelde. 'WAT zei je?' Bleek dat dat kamer opruimen was, en nu zie ik het kot weer staan. Kamergenoten. Hihi. Razz Wink
KoiboySG1
Bij mij kreeg ik de configuratie als ik mijn ip nummer in toets bij explorer.
rvec
niet je eigen ip maar het ip van de modem/router. Meestal 192.168.1.1 of 192.169.1.100.
Bengt
Internet op een kot valt zo snel uit :p
Boy219
Bengt wrote:
Internet op een kot valt zo snel uit :p

het is niet altijd zo.
justin25514
golles wrote:
Vlien wrote:

jammer dat mn buren beveiligd zijn, en dat ze te ver weg zitten, ik vind draadloos nii eens geweldig, ik vind het eigelijk heel slecht, het word tijd dat ik een kabeltje ga leggen, mja dat word weer boren,,,, of ik moet opzoek gaan naar draadloze kabels, mja,,,,,,,,, Rolling Eyes

bij mij 2 draadloos netwerk kaartjes in de comp Cool 3 onbeveiligde in de buurt en dan lkkr op me eige en dan af en toe afwisselen Laughing
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Computers en Techniek

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.