FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Draadloos internet, part II

Vlien
Ahum... enkel een hypothetisch vraagje, hoor Wink is het eigenlijk mogelijk dat men je betrapt op het illegaal gebruik van "het internet van je buren"? Nu moet je weten, ik ben ook maar 'n zielige student die werkjes voor school moet maken en als mijn kotgenootjes het in hun hoofd halen films te downloaden aan 5 gigabyte per dag, waarna ons internet natuurlijk uitvalt, zit ik met de gebakken peren. Tot daar mijn verantwoording Cool
wietn
Ja, ze kunnen je betrappen...
Maar hoe? Progjes
Misschien ook als ze kijken hoeveel ze verbruiken in de maand.
BCP88
Als je naar de configuratie van je router gaat kun je zien welke pc's er ingelogd zijn op je netwerk, dus als je je pc de naam hebt gegeven van jezelf kunnen ze onmiddellijk zien dat jij het bent.
CreepingD
wanneer ze toevallig eens in de configuratie van hun router geraken kunnen ze zien dat er meer pcs verbonden zijn dan hun eigen pc(s)
en zolang die verbinding niet beveiligd is is zij 'openbaar' en geeft het niet als je hier gebruik van maakt
als je daarintegen een beveiliging gaat kraken om er op te geraken ben je wel strafbaar bezig
Vlien
Oh. Dat laatste is wel interessant. Dankjewel! Nu maak ik er toch geen misbruik van hoor, gewoon wat licht surfen. Binnen een week is de LAN-verbinding weer hersteld en hebben ze van mij geen last meer Very Happy
golles
Vlien wrote:
Oh. Dat laatste is wel interessant. Dankjewel! Nu maak ik er toch geen misbruik van hoor, gewoon wat licht surfen. Binnen een week is de LAN-verbinding weer hersteld en hebben ze van mij geen last meer Very Happy

jammer dat mn buren beveiligd zijn, en dat ze te ver weg zitten, ik vind draadloos nii eens geweldig, ik vind het eigelijk heel slecht, het word tijd dat ik een kabeltje ga leggen, mja dat word weer boren,,,, of ik moet opzoek gaan naar draadloze kabels, mja,,,,,,,,, Rolling Eyes
timerecords
golles wrote: