Hallo,
Weet iemand wanneer de nieuwe Harry Potter uit gaat komen in Nederland?
Wat weten jullie al over dit nieuwe boek?
Weten jullie nog leuke sites over Harry Potter?
Of lees je helemaal geen Harry Potter.
Laat het me allemaal weten.
Ik heb alle 6 de boeken die tot nu toe geschreven zijn. En ik vind het fantastische boeken!
Ivooo
Voor een leuke site kun je eens http://siriusblacks.co.uk/ bezoeken, gemaakt door een van onze moderators (mathiaus). Het is wel in het Engels.
Nog andere Harry Potter websites op Frihost:
http://hedwig.frih.net/ (Engels)
http://azkabanweb.frihost.net/ (Nederlands)
En waarschijnlijk nog vele andere ... 
Ik heb nog geen film ervan gezien. het trekt me eigenlijk niet zo. Hou wel van fantasy films maar bij harry potter krijg ik altijd een stom gevoel.
ik heb de eerste 5 boeken gelezen, maar met steeds meer moeite. De eerste 3 boeken vond ik erg leuk, daarna was het allemaal een beetje van hetzelfde. Ik ga binnekort maar de zesde lezen. Kijken of ik erdoorheen kom.
Verder weet ik geen leuke sites, omdat dat me dan helemaal niet interesseert.
| KoiboySG1 wrote: |
| Ik heb nog geen film ervan gezien. het trekt me eigenlijk niet zo. Hou wel van fantasy films maar bij harry potter krijg ik altijd een stom gevoel. |
Jij kijkt zeker liever Stargate, dat kijk ik ook hoor, erg goede serie. Maar ik vind Harry Potter ook goed.
Bedankt voor de sites trouwens.
Ivooo
Ik vind HP wel leuk eigenlijk. Boeken allemaal gelezen. Films ook allemaal gezien. Wel jammer dat deel 7 laatste is
Maar ja, JK Rowling is echt helemaal binnen, die heeft genoeg geld, na haar eerste 2 boeken al
...
Op http://www.dreuzels.com zul je zeker de datum vinden van zodra ze hem vrijgeven
ik wil alle films nog wel eens zien
maar de boeken...
ik kijk liever 10 films dan 1 boek te lezen, het duurt me gewoon te lang :p
| CreepingD wrote: |
ik wil alle films nog wel eens zien
maar de boeken...
ik kijk liever 10 films dan 1 boek te lezen, het duurt me gewoon te lang :p |
ik vind de boeken beter dan de films (hoewel de films ook schitterend zijn)
| Ivooo wrote: |
Jij kijkt zeker liever Stargate, dat kijk ik ook hoor, erg goede serie. Maar ik vind Harry Potter ook goed.
Ivooo |
Helemaal goed geraden
. Lord of the rings en andere fantasy films heb ik allemaal ook. heb eigenlijk geen idee waarom harry mij niet trekt.
Die nieuwe film Eragon lijkt mij ook heel leuk.
Ik ben heel erg benieuwd wanneer er nieuwe dingen (film en/of boek) uitkomen, ik heb altijd met heel veel plezier de boeken gelezen en de films bekeken, ik vind ze echt allemaal fantastisch!
Alhoewel ik het van allen redelijk lang vind duren is dat ook wel redelijk logisch; de acteurs van de eerste films komen nu op een leeftijd dat ze de boeken voorbij zijn, en ik verwacht een beetje dat er nu anderen gaan komen als er een nieuwe film komt.
Wat de laatste boeken betreft: Rownling is financieel binnen, dus die zal er niet zo veel druk achter zetten er nog meer boeken uit te brengen. Mogelijk dat ze het als hobby nog wel doet, maar dan op een laag pitje (je moet de fans ook een beetje tevreden houden he...)
Ik heb gelezen dat de nieuwe film, de orde van de feniks, in juli 2007 uitkomt. Dat is nog lang wachten.
Ivooo
je kan een trailer van de orde van de feniks zien op de officiele site van de harry potter films...
Ik heb alle boeken gelezen, en ook alle films gezien. Ik ben dus zeer benieuwd naar het laatste deel! hoop niet dat 1 van de "goeden" dood gaat...
Ik heb ergens gelezen of gehoord dat in het boek: Harry Potter en de halfbloed prins iemand van de goede zou sterven, wie weet ik echter niet.
Ivooo |
Helemaal goed geraden . Lord of the rings en andere fantasy films heb ik allemaal ook. heb eigenlijk geen idee waarom harry mij niet trekt.
Die nieuwe film Eragon lijkt mij ook heel leuk. |
Ik heb Eragon gelezen, erg mooi boek
In het begin een beetje raar, maar later wordt het erg spannend 
| Lord Klorel wrote: |
| Ik heb ergens gelezen of gehoord dat in het boek: Harry Potter en de halfbloed prins iemand van de goede zou sterven, wie weet ik echter niet. |
Was dat niet ook zo, boek is al uit ,en ik dacht dat ik dat inderdaad had gelezen. Vond het niet zo leuk, weet niet of je geinterresseerd bent om te weten wie, anders kunnen we het je wel verklappen hoor 
Ik heb ze ook alle zes gelezen en vind ze de max, maar de films vind ik niet zo...Ik weet wel dat het 7de boek uitkomt in de grote vakantie 2007 (in het Engels). 
| Zarock wrote: |
Ik heb ze ook alle zes gelezen en vind ze de max, maar de films vind ik niet zo...Ik weet wel dat het 7de boek uitkomt in de grote vakantie 2007 (in het Engels).  |
Dat duurt nog lang zeg.
Ik vind de films wel leuk hoor. Het leuk om te zien hoe het er in het 'echt' uitziet. Maar er ontbreken ook een heleboel dingen in de films die wel in het boek staan.
Ivooo
Ja, je kan het opvatten als echt, maar ik denk dat dan de schrijfster mee zou moeten werken aan de film. Dat is niet zo.
Doordat er films van boeken worden gemaakt wordt juist je lees-fantasie een beetje van je weggenomen; iedereen gaat de boeken dus een soort van 'hetzelfde' lezen, en de 'magie' van boeken help je daarmee dus om zeep.
Het mooie van boeken is dat iedereen het anders kan interpeteren, een ander beeld voor zich kan hebben. Door het maken van films heeft iedereen bij het lezen van het boek hetzelfde plaatje in z'n hoofd, met dezelfde hoofdrolspeleer enz.
Ergens vind ik dat jammer, aan de andre kant vind ik het wel heel leuke fims.
Ook ik heb alle boeken gelezen(ben momenteel weer met goblet of fire bezig) en heb alle films gezien. Ben erg benieuwd naar het laatste boek. Ik las net op die seriusblack site de titel, maar ben hem ook weer vergeten helaas. Beetje vaag.
De films vond it trouwens erg slecht. Acteer werk was minder en de verhalen kloppen niet. Hopelijk is het met de orde of the fenix beter volgend jaar.
Ik heb nooit een "Harry Potter" gekocht en weet niks van niks daarvan
Ik vrees dat het verhalen zijn voor jongen, nietwaar?
Ik heb nog geen enkel harry potter boek gelezen. Ik lees wel redelijk veel, maar zo'n fantasie verhalen intresseren mij niet echt.
Ik heb wel de eerste film gezien (met de school) die viel wel mee, maar niet om te zeggen dat ik ook naar de tweede ga kijken.
| BCP88 wrote: |
Ik heb nog geen enkel harry potter boek gelezen. Ik lees wel redelijk veel, maar zo'n fantasie verhalen intresseren mij niet echt.
Ik heb wel de eerste film gezien (met de school) die viel wel mee, maar niet om te zeggen dat ik ook naar de tweede ga kijken. |
als het een aanmoediging mag zijn, iedere film is beter
ik vind de tweede beter dan de eerste, de derde beter dan de tweede, en de vierde beter dan de derde,
en ik denk dat de vijfde idd nog beter zal zijn dan de vierde
dus zeker kijken!!
Ik heb ooit een boek geleend van een kennis, maar ik vond er niks aan.
BTW, heeft JK Rowling voordat ze begon met de serie niet gezegd dat ze er zoveel ging schrijven? HP7 klinkt als de zoveelste uitgemolken titel.
Ik heb net even de trailer van de nieuwe harry potter film bekeken. hij ziet er niet slecht uit maar ik heb ook niet zo iets gekregen van.... wou die moet ik zien.
Leuk, dit stuk had ik nog niet gelezen.
Ivooo
Ik heb nu eigenlijk al zin in die film. Ik heb trouwens ook al de trailer van de eerstvolgende HP-film gezien toen ik Kruistocht in Spijkerbroek (Engelse versie) bezocht. Erg mooie film, trouwens. Maar de trailer ziet er goed uit. En nee, de boeken spreken mij niet echt aan, ik vind haar schrijfstijl niet zo pakkend. De films daarentegen vind ik juist wél weer leuk, hoewel ik de laatste een beetje vaag vond, maar dat ligt denk ik aan mij. LOTR spreekt me dan juist helemaal weer niet aan.
Ik ben benieuwd wanneer het nieuwe boek uit komt. Ik ben normaal niet zo'n lezer maar Harry Poter lees ik graag. Vooral op vakantie dan heb ik er tenminste tijd voor.
Is het zevende deel al wel uit in Engeland? (ik ben zo niet op de hoogte)
Door het laatste boek kwam ik heel slecht door heen. Ik ben aantal keren opnieuw begonnen en op een geven moment heb ik tegen mezelf gezegt: nu lees je het uit en dat is gelukt
Uiteindelijk was wel super mooi. De films heb ik ook allemaal gezien en ik ben daar ook zeker fan van.
Ik kan niet wachten tot de volgende film uitkomt, hoe eerder hoe beter 
Ik heb vorige week alle films gekocht en heb ze nu ook helemaal gezien. op zich zijn het leuke films. de 1e en 2e waren leuk de 3e was iets minder en de 4e vond ik weer leuk. ben nu toch benieuwd naar de nieuwe film.
Ik zou nog steeds de boeken niet lezen. ik hou het lekker bij de films.
Ik heb alle boeken tot nu toe gelezen, het blijven gewoon verslavende boeken. De films zijn ook goed, maar ik blijf toch een beetje mijn eigen HP wereld zien als ik de boeken lees. Dat is juist de kracht van de boeken, dat je voor je gevoel helemaal in die wereld zit (klink misschien wel een beetje overdreven
). De films zijn goed, maar probeer ik een beetje los van de boeken te bekijken.
Naar het SCHIJNT zou de 7de Harry Potter "Harry Potter and the deathly hallows geheten zijn" (Harry Potter en het fatale heiligdom) | Wikipedia wrote: |
| Harry Potter and the Deathly Hallows is het zevende en laatste boek uit de Harry Potter-boekenreeks. Het boek komt op 21 juli 2007 uit [1]. Het wordt volgens de auteur J. K. Rowling het boek waarin alle overgebleven geheimen en vragen die tijdens de zes voorgaande delen zijn gerezen of gesteld beantwoord zullen worden. De Engelse titel werd bekend gemaakt op 21 december 2006. |
http://nl.wikipedia.org/wiki/Harry_Potter_en_het_Fatale_Heiligdom
Hallo,
Weet iemand wanneer de nieuwe Harry Potter uit gaat komen in Nederland?
Wat weten jullie al over dit nieuwe boek?
Weten jullie nog leuke sites over Harry Potter?
Of lees je helemaal geen Harry Potter.
Laat het me allemaal weten.
Ik heb alle 6 de boeken die tot nu toe geschreven zijn. En ik vind het fantastische boeken!
Ivooo |
kheb er geen idee van, maar is dit het laatste boek uit de reeks??
Mvg
Keempe
Ja, het boek in het Engels komt uit op 21 juli 2007 en zal wellicht dan in November (zoals altijd) in het Nederlands te verkrijgen zijn.
Last edited by Roald on Thu Apr 12, 2007 1:38 pm; edited 1 time in total
Ik heb vorige week alle films gekocht en heb ze nu ook helemaal gezien. op zich zijn het leuke films. de 1e en 2e waren leuk de 3e was iets minder en de 4e vond ik weer leuk. ben nu toch benieuwd naar de nieuwe film.
Ik zou nog steeds de boeken niet lezen. ik hou het lekker bij de films. |
ik heb er slechts 2 van gezien, maar ik vond ze ook top!
mvg
keempe
De boeken vind ik eigenlijk helemaal niet zo leuk, haar schrijfstijl trekt me niet. Misschien zijn de boeken in het Engels mooier, en het is ook alweer een paar jaar geleden, maar nee, die boeken sla ik liever over. Daarentegen vind ik de films helemaal geweldig! Echt, prachtig! Het is zo'n mooi verhaal, je wordt er helemaal in opgezogen. Wisten jullie trouwens dat de Zweinsteinexpress is vernield? De schade is 70.000 euro. 10 jongeren hebben ingebroken in de loods waar de Zweinsteinexpress stond, en zijn daarvoor opgepakt. Zielig hoor...
ik lees helemaal geen harry potter boeken ik lees zoiezo niet.
ik ben meer van the lord of de rings
Weet er overigens iemand wanneer de nieuwste harry potter film gaat uitkomen? Ik zit hie rnamelijk al lang op te wachten aangezien ik een afkeer heb van boeken.
Ik meen mij te herinneren dat hier vroeger een count-down site voor was zodat je kon zien hoelang nog voordat de film in première gaat? 
http://www.harrypotterfreakz.com/index.php?id=917
hier staat dat de film op 12 juli 2007 uitkomt.
Ivooo
Duurt niet zo lang meer dus. Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe film. heb de trailer nu al een paar keer bekeken en kan nu niet meer wachten op de film 
| Roald wrote: |
| Ja, het boek in het Engels komt uit op 21 juni 2007 en zal wellicht dan in November (zoals altijd) in het Nederlands te verkrijgen zijn. |
Allereerst komt het boek volgens mij op 21 juli uit, niet 21 juni, maar dat even terzijde.
De vertalers krijgen het manuscript ook pas op 21 juli om te voorkomen dat delen van het plot gaan uitlekken, daarom zal het inderdaad wel tot eind 2007 duren voordat het boek daadwerkelijk vertaald is.
Ik heb eerlijk gezegd nog geen boek van Harry Potter gelezen. Ik heb wel de eerste film gezien en ben van plan om de ander films ook zo vlug mogelijk te bekijken. Het fascineert me wel dat dit kinderverhaal zo populair is bij zowel jong als oud! Ik denk dat het het kind in ons bovenhaalt en daarom zo succesvol is in deze kille en koude tijden.
| Ik heb nog geen film ervan gezien. het trekt me eigenlijk niet zo. Hou wel van fantasy films maar bij harry potter krijg ik altijd een stom gevoel. |
Je hebt nog geen film gezien, maar je krijgt wel altijd een stom gevoel? Hoe bedoel je?
| Alkmania wrote: |
| Je hebt nog geen film gezien, maar je krijgt wel altijd een stom gevoel? Hoe bedoel je? |
Ja stom he? IK vond het altijd wat stom totdat ik ze voor kort heb gezien en nu ben ik er helemaal gek van. Harry potter leek me kinderachtig en niet leuk. Nu ik de films eenmaal heb gezien denk ik er weer anders over.
Dat had ik ook, toen ik nog geen boek had gelezen en geen film had gezien leek het me ook niet leuk. Toen ik de film had gezien vond ik het wel leuk en ben ik ook de boeken gaan lezen.
Ivooo
Ik ben eerst met de boeken begonnen, de eerste vier in het nederlands, maar daarna kon ik niet meer wachten en ben ik de engelse gaan lezen, die komen namelijk bijna een half jaar eerder uit.
De films vind ik zwaar dramatisch, alhoewel ik toch wel met een schuin oog kijk naar de komende vijfde film, ik hoop dat die iets beter is, daar zit ook een grote verhaallijn in die nog in de zesde en de zevende doorloopt, dus daar moeten ze dan wel de nadruk op gaan leggen.
De meeste films slaan de plank compleet mis en net zoals vorig jaar ging het het meest om dat stomme toernooi, maar dat was eigenlijk maar de bijzaak... Beetje jammer dus, maar misschien dat de volgende film het eindelijk waard wordt voor de boeklezers. 
dat hoop ik ook dat deel 5 als film wel wat beter zich gaat houden aan het verhaal
kan niet wachten tot dat deel 7 uit komt in het engels
heb al wel voor de grap een fanmade van deel 7 gelezen die was heel vet gemaakt maar ik hoop natuurlijk wel dat de echte deel 7 stukken beter is geschreven
oja over de film van deel 4 ik vind het nog steeds jammer dat je het zwerkbal geschipt hebben dat leek me juist heel vet
Ik ga toch wachten tot deel 7 in het nederlands vertaald is, ik heb een deel van de boeken ook in het engels gelezen, maar niet alle boeken. In het Nederlands snap je net wat meer van alles dat verteld word, ik kan echt niet wachten.
Overigens is al bekend geworden dat J.K. Rowling na deel 7 nog een grote Harry Potter encyclopdie gaat maken waarin alles duidelijk zal worden, daarben ik ook erg benieuwd naar
| SgtGarcia wrote: |
Ik ga toch wachten tot deel 7 in het nederlands vertaald is, ik heb een deel van de boeken ook in het engels gelezen, maar niet alle boeken. In het Nederlands snap je net wat meer van alles dat verteld word, ik kan echt niet wachten.
Overigens is al bekend geworden dat J.K. Rowling na deel 7 nog een grote Harry Potter encyclopdie gaat maken waarin alles duidelijk zal worden, daarben ik ook erg benieuwd naar |
Ja, ik wacht ook tot deel 7 in het Nederlands is verschenen. Die Nederlandse boeken hebben trouwens veel mooiere kaften, de Engelse boeken vind ik maar lelijk.
Leuk dat er ook zo'n encyclopedie uitkomt, dat wist ik niet, ik ben erg beniewd.
Hej
Ik wil graag naar harry potter 7 ik heb alle boeken gelezen.
Ik heb erg veel zin om naar de film te gaan alleen heb ik het veel te druk met school.
ik ben bang dat hij staks uit de bios.
Ik heb al alle boeken gelezen tot en met de 6 (en sommige zelfs 2 keer) en heb ook al alle films gezien (tot en met de 5).
Ik vind het heele goeie boeken alleen vind ik het wel jammer dat perkamentus dood gaat in de 6de in het begin kon ik het echt niet geloven 
Ik heb de eerste 6 boeken in het Nederlands gelezen en de 7de in het engels, voor engelsboekverslag, maar iok vond het opzich wel leuk om hem in het engels te lezen. Ik vind de boeken echt heel leuk en ik vind dat het 7de boek een goed einde heeft. Ik heb verder ook alle films die zijn uitgekomen gezien.
Ik heb ook alle zeven boeken gelezen en vind zeker dat er een geslaagd einde is.
Vooral die Flash-forward op het einde is goed gemaakt, want dan weet je hoe het in de toekomst gaat zijn.
Ik vond het spannend om te lezen en heb het boek in 4 dagen uitgelezen.
Adri
Ik heb, door school e.d., nog steeds Harry Potter 7 niet gelezen. Daar baal ik natuurlijk als een stekker van, maar in de vakantie ga ik beginnen. Het lijkt me zo leuk.
Maar ik vindt het tegelijk jammer dat het daarna afgelopen is...
Ik heb gelezen daty harry potter acteur dood is gestoken in een kroeg in london
| jordygrunn wrote: |
| Ik heb gelezen daty harry potter acteur dood is gestoken in een kroeg in london |
http://www.cnn.com/2008/SHOWBIZ/Movies/05/25/potter.killed.ap/index.html?iref=newssearch
Das niet harry potter maar een andere acteur.
Hoorde ik ook op het nieuws. Wie speelde diegene ook alweer in de film, het was toch een nieuwe personage of zo?
Ivooo
Weet iemand wanneer de volgende film uit komt?
De halfbloed prins komt in november uit (was is google toch handig)
Het laatste deel komt in 2010 en 2011 uit (ja het laatste boek is in twee films opgedeeld...)