Beste mensen,
ik moet voor nederlands een biografie van Jan Verheyen(de vlaamse filmregiseur) hebben (minimum 15 bladzijden) en het mag rechtstreeks van internet komen, het mag in ieder geval niet zelf geschreven zijn... Nu heb ik een beetje gegoogled maar ik vind niets dat geschikt is, allemaal korte stukjes over de films die hij gemaakt heeft, maar nu vraag ik jullie, weten jullie misschien een goeie site waar ik zo plusminus 15 bladzijden kan vinden?
Anders moet ik maar eens een kijkje gaan nemen in de bib..
Bij voorbaat dank
Keempe
Moet het in het nederlands zijn??
Op imdb staat wel een heel stuk:
IMDB Bio
| KoiboySG1 wrote: |
Moet het in het nederlands zijn??
Op imdb staat wel een heel stuk:
IMDB Bio |
mja dankje dat heb ik ook gevonden, maar het moet dus wel degelijk in het nederlands zijn...
maar toch bedankt!!!
Mvg
Keempe
Oke dit is nog een boel in het nederlands
http://www.vtm.be/vips/bio.php?itemid=1153&zkt=
Als je er grote letter type van gaat maken dan is het zo 15 pagina's 
Jup zoiets moet ik hebben, alleen is het probleem dat het lettertype 38 punt moet zijn om 15 blz's te verkrijgen en ik denk niet dat mijn leerkracht daar mee gaat kunnen lachen 
wat voor een dwaze opdracht van een dwaze leerkracht is me dat : je mag het zelf niet schrijven ?? dus het moet in zijn geheel te copy pasten zijn of het mag niet ? wat een onzin; tenzij je in de opleiding 'secretariaat optie kopieermachines' zit is de enige goede manier zefstandig een synthese maken op basis van zoveel mogelijk referentiemateriaal, waarbij je alle uitspraken die je maakt moet kunnen staven aan de hand van bronnen (ongeacht de taal, maar dan moet je vertaling geen loopje nemen met de realiteit uiteraard), zeg maar dat chef het gezegd heeft. Als je leerkracht van een ander gedacht is dan wordt het tijd dat hij zich nog eens didactisch laat ondersteunen door mensen die daar wel verstand van hebben (tenzij de opdracht en de onderliggende leeractiviteit was : surf je suf op internet met een gerichte zoekopdracht)
Ik moet hierin mee gaan. Wat een vreselijk vreemde opdracht... Je moet het overnemen en je mag het niet zelf schrijven. Ik hoor het altijd andersom.
Ben je zeker dat je het juist verstaan hebt?
mja een bio schrijven over iemand die je zelf niet kent van min 15 blz is ook best veel
hopelijk krijg je wat duidelijk wat je docent
Als het 15 pagina's lang moet zijn, zou ik eerder in de bibliotheek gaan zoeken. Zulke dingen komen zelden op het internet - zeker in het Nederlands.
wie is in hemelsnaam jan nogwat
ik ken die hele kerel niet
lol 
Ik vermoed dat het een opdracht is om je zoekvaardigheden te trainen en daarom is de clue van de opdracht juist dat je er zelf achter komt dat er méér is dan het Internet.
Zo'n site zal je hoogstwaarschijnlijk niet vinden, dus ga maar naar de bieb, dat zal je een hoop gezoek besparen.
Hmmm 15 pagina's over Jan Verheyen...
Ik krijg zo een lichtelijk vermoeden dat je leraar/lerares een bijzonder grote fan is van hem. Ofwel kennen ze hem net niet. Ik betwijfel ook of je op het internet iets van 15 pagina's over hem zult vinden. Maar waar ik ook niet zeker van ben, is dat je iets zult vinden in de bibliotheek over Jan Verheyen. Tenzij hij er misschien zelf één geschreven heeft of er zelf om gevraagd heeft. Ik denk dat het een stuk makkelijker zou zijn om een biografie te vinden over Stijn Coninckx of over Eric Van Looy. Die twee mensen hebben hun films toch ook in verschillende andere landen in de zalen gekregen...
Hemel gangsteronline, geen topics die "nogal" oud zijn kicken.
-close-