FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Verbod op winter-kleding wat is jou mening?

rvec
Om maar wat te citeren uit het topic http://www.frihost.com/forums/vt-57972-2.html

Quote:
Ik voel me gewoon niet veilig als ik in de tram zit en er stapt iemand met een burka in. Je ziet niet eens of het een vrouw is (maar dat is de bedoeling geloof ik) of toch een man. Heeft deze persoon meer om de middel zitten dan (vaak) alleen een dikke pens? Ik zag dat er laatst al 2 mensen uitstapten puur en alleen omdat er een burka-vrouwtje de tram instapte.
Je mag toch ook bij een tankstation niet je helm ophouden of in een bank een bivakmuts dragen (ook al vriest het buiten 20 graden).
Het moet verboden worden.

Waarom zou je winter kleding dan niet verbieden. Even door de kou kan iedereen toch wel hebben. En de meeste winterkleding is zo groot dat je er van alles onder kan stoppen.

Quote:
Mijn mening dus: Ik vind dat het verboden moet worden omdat niemand er iets aan heeft. Het heeft helemaal niets met de religie te maken, omdat het nergens in de Koran staat. Ook vind ik het een belediging voor de vrijheid die wij in Nederland zouden moeten hebben. Het heeft ook een grote impact op de veiligheid; iedereen kan er onder verstoppen wat ze willen en zonder herkend te worden een misdaad begaan.
Er is eigenlijk geen reden om het niet af te schaffen.

Het is niet goed voor een religie, er is geen groep die het uit principe draagd. Geef me 1 goede reden waarom je winterkleding zou gedogen.

Quote:
Wij hebben niets tegen het laten zien van je geloof, maar tegen het verbergen van je identiteit. Als zou blijken dat het dragen van een kruisteken wel degelijk een gevaar met zich meebrengt zou ik niet klagen als het opeens verboden werd.

Vaak dragen mensen in de winter een dikke jas en een grote sjaal met een muts erboven. Het wordt dan niet bekend wie er onder zit en dat is een gevaar voor de veiligheid!

Quote:
Bovendien, volgens mij mag je ook niet met een helm ofzo in de bus omdat je dan onherkenbaar bent, zelfde met een burka, als het wel mag gaan mannen in burka de bank overvallen. Zo worden ze ook niet herkent.

En met een sjaal en een muts op ook niet. Waarom zou je dat toestaan Confused

Quote:
Een gebedje opzeggen voor het eten? Oke. Maar jezelf totaal onherkenbaar maken? Nee dank je.

Quote:
Waarom zouden zij iets mogen doen wat tegen de wet is, gewoon omdat het in de Koran staat?

Of omdat het koud is.

Quote:
Je kan niet geidentificeerd worden, en je raakt zelf je identiteit kwijt. En het dragen van een hoofddoekje of wat dan ook vind ik best, maar je hele gezicht bedekken gaat me iets te ver.

Quote:

Wa ne zever, als die mensen da willen dragen, laat ze da dragen.

vrijheid van kleding, je mag toch dragen wat je wil.

En als ik nou eens niks wil dragen?

Quote:
p.s. ik wil absoluut NIEMAND beledigen, en ik hoop dat jullie dat ook niet doen bij het geven van je mening. alvast bedankt daarvoor.
neji
No offence, jouw mening is gewoon krankzinnig lijkt mij.
Jouw mening lijkt al net zo hard op dat van een gemiddelde Amerikaan. (en neen, ik heb daar niets op tegen)
Winterkledij à la een muts en een sjaal? Dan moet je de bruidsjurk maar verbieden, of de baard van sinterklaas (wat kan daar wel niet in?).
Dus niemand mag nu nog zwemmen met een zwembril of een zonnebril want deze verbergen immers ook je identiteit?
Amerikanen zijn al heel hun leven bang geweest... (denk aan de KKK en vandaag de oorlog tegen "terrorisme"). Bang dat ze worden geschaad als wereldmacht, ze willen dat iedereen zich identificeert etc.

Mij moet je nu eens uitleggen WAAROM je zo bang bent dat iedereen met een muts en een sjaal rondloopt god weet wat verbergt!

Wat ik totaal niet meer snap is het feit dat jij op het internet, dé plaats van annonimiteit (een gemiddelde internet-gebruiker weet niet eens het bestaan van "whois" en als ze het dan al kennen moeten ze het nog kUnnen ook). Maar dat terzijde, jij zit dus op het internet je mening te vertellen, terwijl je op ditzelfde internet te weten komt hoe je bommen maakt, waar je je kunt aanmelden voor een opleiding in Afghanistan of hoe je het best een slot van de voordeur openmaakt.

En dan maak jij je zorgen over je hele straat die een muts en een sjaal draagt? Jij aanvaard het feit dat op dit internet ALLES te vinden is? En daar ben je dan weer niet bang van, lijkt mij (je zit er immers zélf op).

Voor mijn part mag iedereen een burka dragen (en andere kledij) zolang dit op eigen wil is én je jezelf identificeerd wanneer het nodig is. (paspoortcontrole's,...)

Debiele meningen zoals het verbieden van winterkledij is NIET gepast in een wereld zoals wij deze nu kennen.
kansloos
hmmm...
Moraal van het verhaal:
"Maak van een mug geen olifant"
rvec
was eigenlijk niet serieus bedoeld Wink
was meer om te laten zien hoe dom die argumenten waren die in dat andere topic werden gebruikt Razz

jullie zijn het daar volgens mij wel mee eens Laughing
KoiboySG1
Haha wat een onzin. je gaat toch geen winterkleding verbieden. iedereen mag zelf weten wat hij gaat dragen.
snap dat er veel mensen zo over kunnen denken maar dit is wel heel erg ver door gedacht Confused
timerecords
KoiboySG1 wrote:
Haha wat een onzin. je gaat toch geen winterkleding verbieden. iedereen mag zelf weten wat hij gaat dragen.

Dus ben je neem ik aan ook tegen het burka verbod?? Aangezien iedereen zelf mag weten wat hij/zij wilt dragen toch?? Very Happy
traxion
timerecords wrote:
KoiboySG1 wrote:

Dus ben je neem ik aan ook tegen het burka verbod?? Aangezien iedereen zelf mag weten wat hij/zij wilt dragen toch?? Very Happy

het borka verbod is iets anders dan winterkleding

je mag toch ook geen bivakmuts op hebben als je de bank in loopt. waarom mag je dan wel een borka aan hebben.

het gaat erom dat dan het gezicht niet bedankt is
rvec
waarom mag winter kleding dan wel?
Dat moet ook verboden worden!!
Bondings
rvec wrote:
waarom mag winter kleding dan wel?
Dat moet ook verboden worden!!

Sinds wanneer maakt winterkleding heel je gezicht onzichtbaar en tast je zichtvermogen aan (je kunt namelijk maar in 1 wazige richting tegelijk kijken)?
Arno v. Lumig
Wow. En ik dacht al dat mijn respect voor je niet lager kon... Ik moet zeggen, nog even en je hebt een record gevestigd!

Dat mensen de griep krijgen doordat het koud is is toch wel heel wat anders dan een burka dragen in een cultuur waar het nieteens vreemd is om een abbonnement te hebben op de playboy (dat gaat er natuurlijk vanuit dat de burka is om niet "hoererig" over te komen).

Geef me een, gewoon een reden om een burka te dragen, ik zal er een geven om winterkleding te dragen:

Je krijgt het niet koud, dus de kans dat je zonder griep uit de kou komt is groter (veel groter) dan dat je met griep uit de koude komt.
KoiboySG1
timerecords wrote:
KoiboySG1 wrote:

Ik heb niks tegen burka's nee. vind het alleen raar dat mensen(en soms ook nederlandse mensen) het gewoon dragen in nederland. Van mij mogen ze het dragen maar vind het wel raar.
rvec
Arno v. Lumig wrote:
Wow. En ik dacht al dat mijn respect voor je niet lager kon... Ik moet zeggen, nog even en je hebt een record gevestigd!

Dat mensen de griep krijgen doordat het koud is is toch wel heel wat anders dan een burka dragen in een cultuur waar het nieteens vreemd is om een abbonnement te hebben op de playboy (dat gaat er natuurlijk vanuit dat de burka is om niet "hoererig" over te komen).

Geef me een, gewoon een reden om een burka te dragen, ik zal er een geven om winterkleding te dragen:

Je krijgt het niet koud, dus de kans dat je zonder griep uit de kou komt is groter (veel groter) dan dat je met griep uit de koude komt.

je verteld de eerste reden zelf al Razz :
Andere reden:
het is een levensovertuiging, net als dat je christen of joods kan zijn. Sommigen zeggen inderdaad dat het niet bij een godsdienst hoort maar dan is het alsnog een levensovertuiging. En daar wordt het niet minder belangrijk om.
keempe
Boe afschaffen die handel!!! ik wil winterkleren, ze zijn lekker warm!!!
ik vind het al bij al maar een absurde regel eigenlijk...

mvg
Keempe
Yjaxygames
Onzin. Je denkt niet na als je zoiets beweerd, wat neji al zei:

Quote:
Jouw mening lijkt al net zo hard op dat van een gemiddelde Amerikaan.
zaima
Welke oen heeft die regel weer verzonnen. Ik doe toch gewoon warme winter kleding als het koud aan. Als je gaat skiën dan doe toch gewoon een warme bivakmuts aan. (vooral als er een sneeuw storm is) Van mij ogen die rondlopen met een boerka maar zo voor een klas gaan staan dat is absurd.
Saskia91
ik vind een burka wel iets anders dan winterkleding, maar ik vind zowiezo dat iemand wel een burka mag dragen. Wat is er nou zo erg aan een burka? Ok, je kan niet zien wie het draagt, maar dan moet die sluier gewoon even opgetild worden als zo'n vrouw geindentificeerd moet worden...
Winterkleding vind ik noodzakelijker dan een burka, maar dat is mijn mening. Een Islamitiet vindt dat weer niet. Waarom zou hij dan wel moeten doen wat ik vind, en ik niet wat hij vindt?
redtigris
Wat een onzin zeg. We zijn in nederland. In nederland is de vrouw gelijk aan de man. Burka's vind ik een soort onderdrukking van de vrouw.

Quote:
Waarom zou je winter kleding dan niet verbieden. Even door de kou kan iedereen toch wel hebben. En de meeste winterkleding is zo groot dat je er van alles onder kan stoppen.

Wat een onzin. Er bestaat zoiets als nodig hebben en overbodigheid. Als ik moest kiezen tussen een burka en een winterjas, koos ik toch echt voor de winterjas (daar is hij immers voor bedoelt)

Quote:
Het is niet goed voor een religie, er is geen groep die het uit principe draagd. Geef me 1 goede reden waarom je winterkleding zou gedogen.

Weer hetzelfde. Het is nodig (in de winter). Een burka in geen van deze gevallen Confused

Quote:
Vaak dragen mensen in de winter een dikke jas en een grote sjaal met een muts erboven. Het wordt dan niet bekend wie er onder zit en dat is een gevaar voor de veiligheid!

Soms moet je veiligheid en bruikbaarheid tegen elkaar opwegen. Wil je iedereen soms een potkachel meegeven? Confused

Quote:
En met een sjaal en een muts op ook niet. Waarom zou je dat toestaan

Dat hangt af van de volgende dingen:
1-Waar je naar binnen stapt
2-Hoe jij je sjaal en muts op hebt
3-of het zomer is of niet

Quote:
Of omdat het koud is.

De Koran geloof ik niet in en het spreekt niet met feiten. (hooguit voorbeelden). Kou is een feit. Dus als het koud weer is luister ik naar het weer en niet naar de koran Idea

Quote:
En als ik nou eens niks wil dragen?

Dat is een taboe, denk aan de minderjarigen Razz

Quote:
p.s. ik wil absoluut NIEMAND beledigen, en ik hoop dat jullie dat ook niet doen bij het geven van je mening. alvast bedankt daarvoor

same for me Cool
James007
Discussie over bourka's liever in dat ander topic?
-close-
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.