|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Verkiezingen, waarop stem jij?
Goedendag Frihosters,
Hierboven de Poll, op wat stem jij?
Als je een bericht achter wilt laten waarin je zegt waarop je stemt, ondersteun die mening dan met argumenten.
Ik ben erg benieuwt naar wat jullie stemgedrag is!
Greetz,
Wolfie
PS. Ik weet dat het een lange lijst is, maar wel interessant lijkt het me om te weten wat mensen stemmen.
Hierboven de Poll, op wat stem jij?
Als je een bericht achter wilt laten waarin je zegt waarop je stemt, ondersteun die mening dan met argumenten.
Ik ben erg benieuwt naar wat jullie stemgedrag is!
Greetz,
Wolfie
PS. Ik weet dat het een lange lijst is, maar wel interessant lijkt het me om te weten wat mensen stemmen.
het zal toch aan de rechterzijde zijn, en aangezien al die rechtse partijen tegenwoordig vinden dat rechts een vies woord is en ze perse in het centruim willen schuifelen met die linkse naïevelingen zal het ooit wel eens 'extreem' rechts worden zeker.
Die klojo die bij jullie fortuin heeft vermoord die moeten ze stillekes martelen en al zijn eventuele nakomelingen ook totdat al die domheid uit de wereld is verdreven. Eindelijk een radicaal bewustzijn dat er iets fout loopt. Ondertussen worden er in België meer dan een miljoen mensen versleten alsof ze allemaal racisten zijn, terwijl dat voor de meeste helemaal niet het geval is.
Leven en laten leven, maar als er een probleem is, 'opzouten'. En dat geldt voor iedereen. Deze week nog twee dronken snotapen (afkomst onbekend) die een begraafplaats vernield hebben, urnekasten opengebroken en urnen kapotgesmeten, assen verstrooid. Deze dieren moesten ze afmaken, of gebruiken in de fundamenten van een nieuwe autostrade. En omdat ik net zei : afkomst onbekend, geldt dit evengoed of dit nu Hein, Lars, José, Ricardo, Jef, Ali of Mpenza is.
Die klojo die bij jullie fortuin heeft vermoord die moeten ze stillekes martelen en al zijn eventuele nakomelingen ook totdat al die domheid uit de wereld is verdreven. Eindelijk een radicaal bewustzijn dat er iets fout loopt. Ondertussen worden er in België meer dan een miljoen mensen versleten alsof ze allemaal racisten zijn, terwijl dat voor de meeste helemaal niet het geval is.
Leven en laten leven, maar als er een probleem is, 'opzouten'. En dat geldt voor iedereen. Deze week nog twee dronken snotapen (afkomst onbekend) die een begraafplaats vernield hebben, urnekasten opengebroken en urnen kapotgesmeten, assen verstrooid. Deze dieren moesten ze afmaken, of gebruiken in de fundamenten van een nieuwe autostrade. En omdat ik net zei : afkomst onbekend, geldt dit evengoed of dit nu Hein, Lars, José, Ricardo, Jef, Ali of Mpenza is.
De sp.a, toch wel een van de 2 grootste partijen in belgie staat er niet bij.
Ik stem dus op SP.A
edit: ik zie dat het nederlandse partijen zijn, dus hierbij laat ik mijn commentaar vallen :p
Ik stem dus op SP.A
edit: ik zie dat het nederlandse partijen zijn, dus hierbij laat ik mijn commentaar vallen :p
ik ga voor PvdA stemmen. ik denk dat toch de beste is aangezien ik de debat op school heb gezien. want wat CDA allemaal aan het doen is dat weet ik niet maar veel klopt er niet. bijvoorbeeld verplicht naar school tot 27 jaar. VVD wil files aanpakken door 2 miljard euro op zij te zetten, maar met 2 miljard euro kun je maar 50 km snelweg maken. dat is geldverspilling. PvdA komt met goeie plannen. Maar ik hoop dat ze die plannen dan ok werkelijk gaan uitvoeren.
p.s. ik bedoel dat mijn vader gaat stemmen maar ik mag kiezen
p.s. ik bedoel dat mijn vader gaat stemmen maar ik mag kiezen
Ik ga voor of GroenLinks of de SP.
Het huidige kabinet is niet slecht, maar Balkenende en Zalm vinden dat als het goed gaat met de economie van het land, het ook goed gaat met de mensen. Dat is heel leuk voor de rijke laag van het land maar de armen zien er niets van, en worden alleen maar armer.
Het huidige kabinet is niet slecht, maar Balkenende en Zalm vinden dat als het goed gaat met de economie van het land, het ook goed gaat met de mensen. Dat is heel leuk voor de rijke laag van het land maar de armen zien er niets van, en worden alleen maar armer.
| Boles Roor wrote: |
| Ik ga voor of GroenLinks of de SP.
Het huidige kabinet is niet slecht, maar Balkenende en Zalm vinden dat als het goed gaat met de economie van het land, het ook goed gaat met de mensen. Dat is heel leuk voor de rijke laag van het land maar de armen zien er niets van, en worden alleen maar armer. |
Vergelelen met de economie met Kok-2 is de economie er op vooruit gegaan. Het enige probleem is dat de wereld economie door Amerika aan het inzakken is en daar hebben wij allemaal te lijden van.
En met dat stomme praatje "rijke rijker en arme armer" klopt ook voor 99% niks van. Het ding is gewoon dat het huidige kabinet gekozen heeft voor een langtijdige oplossing terwijl Links het met een korte oplossig wil doen: ff ergens een paar miljoen op besparen (dat het dan met dat gebied niet goed gaat is niet erg) en dat geven we dan aan de minder gestelden.
En nu niet gaan zeggen, jij weet niet wat minder gesteld is want mijn vader kan niet meer werken (psychose) en mijn zusje en ik hebben een aan autisme verwandte stoornis, dus bij ons thuis is het ook niet lekker.
Het enige waar ik minder blij mee ben, maar er werd wel veel misbruik van gemaakt, is de overdreven regels voor de PGB. Dat is geld voor gezinnen zoals wij die het moeilijk hebben. (Mensen met gehandicapten thuis krijgen ook PGB)
Hierdoor zijn een heleboel dingen minder makkelijk geworden en is er nog meer zeer weinig mogelijk.
Nu denk je mischien waarom gaat hij dan niet voor links? Omdat links het ontzettend verkloot heeft in Kok-2.
en ik mag nog niet stemmen
| devroom wrote: | ||
Vergelelen met de economie met Kok-2 is de economie er op vooruit gegaan. Het enige probleem is dat de wereld economie door Amerika aan het inzakken is en daar hebben wij allemaal te lijden van. En met dat stomme praatje "rijke rijker en arme armer" klopt ook voor 99% niks van. Het ding is gewoon dat het huidige kabinet gekozen heeft voor een langtijdige oplossing terwijl Links het met een korte oplossig wil doen: ff ergens een paar miljoen op besparen (dat het dan met dat gebied niet goed gaat is niet erg) en dat geven we dan aan de minder gestelden. En nu niet gaan zeggen, jij weet niet wat minder gesteld is want mijn vader kan niet meer werken (psychose) en mijn zusje en ik hebben een aan autisme verwandte stoornis, dus bij ons thuis is het ook niet lekker. Het enige waar ik minder blij mee ben, maar er werd wel veel misbruik van gemaakt, is de overdreven regels voor de PGB. Dat is geld voor gezinnen zoals wij die het moeilijk hebben. (Mensen met gehandicapten thuis krijgen ook PGB) Hierdoor zijn een heleboel dingen minder makkelijk geworden en is er nog meer zeer weinig mogelijk. Nu denk je mischien waarom gaat hij dan niet voor links? Omdat links het ontzettend verkloot heeft in Kok-2. en ik mag nog niet stemmen |
Ja want links heeft al zovaak kabinet kunnen regeren.
En waarom zou ik niets mogen zeggen over hoe het bij ons thuis is, maar jij mag wel lekker klagen? Beetje krom lijkt me, en het maakt je gelijk al een stuk ongeloofwaardiger.
Ja, het aantal gezinnen dat onder de armoede grens leeft is minder geworden, maar het meerendeel van wat er nu nog onder zit is alleen maar armer geworden. Overal word op bezuinigd, de zorgverzekering is heel duur en dat huurbeleid wat er moet komen kan ook de huurprijzen nog hoger maken. De subsidies zijn ook de laatste jaren steeds minder geworden.
De 500 rijksten van Nederland zijn er afgelopen jaar maar liefts 40% op vooruit gegaan en hebben nu samen ongeveer 120 miljard.
Ook is de economie van Nederland er niet op vooruit gegaan door Balkenende's beleid. De wereld economie trekt juist wel aan. De Amerikaanse beursen zijn de laatste jaren weer aan het opkrabbelen en de Nederlandse economie lift daar gewoon op mee. Balkenende's beleid heeft er weinig tot niets mee te maken.
| Boles Roor wrote: |
| En waarom zou ik niets mogen zeggen over hoe het bij ons thuis is, maar jij mag wel lekker klagen? Beetje krom lijkt me, en het maakt je gelijk al een stuk ongeloofwaardiger. |
Een paar maanden geleden was ik van plan om te gaan stemmen op de pvda, maar helaas heeft Wouter Bos mij de laatste maanden teleurgesteld. Omdat ik ook veel waarde hecht aan het milieu ben ik richting groenlinks gestaan. Ik hoop dat de linkse partijen nu een beetje gewicht kunnen bieden tegen het cda.
Ik vind het jammer dat CDA heeft gewonnen. maar zoals het eruit ziet bij de uitslagen denk ik dat de kabinet het niet lang gaat volhouden. omdat PVDA en CDA niet echt goed met elkaar kunnen omschieten denk ik dat er binnen kort een kabinetcrises komt. ik hoop dat het toch nog links gaat worden. (PVDA, SP en GroenLinks).
Ik heb niet gestemd. ben blij dat het nu weer achter de rug is. je kon geen journaal kijken. het ging alleen maar over de politiek. hoop dat het snel voorbij waait.
Hier een overzicht van alle partijen met zetels en hoe de verdeling is vergeleken met jaar 2003.
Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/verkiezingsuitslagen/
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn mening:
Het valt op dat er een heleboel partijen uit het niets zijn gekomen, bijvoorbeeld de Partij van de Dieren en Groep Wilders.
Jan van de SP heeft het zeer goed gedaan en mijn steun gaat ook uit naar die partij. Ikzelf vind ook dat Nederland socialer moet worden anders zal ons sociale systeem eraan gaan. Ikzelf ben nu erg benieuwd over hoe de partijen een meerderheid of minderheid willen gaan vormen....
-------------------------------------------------------------------------------------
Hoe denk jij erover?
Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/verkiezingsuitslagen/
| Quote: |
| Zetels NEDERLAND, 150 zetels
Uitleg: partij - 2e Kamer 2006 - 2e Kamer 2003 CDA - 41 - 44 PvdA - 32 - 42 VVD - 22 - 28 SP - 26 - 9 Fortuyn - 0 - 8 GroenLinks - 7 - 8 D66 - 3 - 6 ChristenUnie - 6 - 3 SGP - 2 - 2 Partij voor de Dieren - 2 - 0 Gr.Wilders/PvdVrijheid - 9 0 |
Mijn mening:
Het valt op dat er een heleboel partijen uit het niets zijn gekomen, bijvoorbeeld de Partij van de Dieren en Groep Wilders.
Jan van de SP heeft het zeer goed gedaan en mijn steun gaat ook uit naar die partij. Ikzelf vind ook dat Nederland socialer moet worden anders zal ons sociale systeem eraan gaan. Ikzelf ben nu erg benieuwd over hoe de partijen een meerderheid of minderheid willen gaan vormen....
Hoe denk jij erover?
Wouter Bos van de PVDA heeft gezegd dat hij niet in de coalitie wil als de SP er niet in mag. Dat zegt hij omdat als er opnieuw verkiezingen komen er grote kans is dat de SP weer flink gaat winnen. Ik weet niet hoelang de kabinet het gaat volhouden maar ik denk niet lang.
Ik ben nog geen achttien, dus mag niet stemmen. Als ik mocht stemmen dan stemde ik waarschijnlijk CDA. Dit kreeg ik namelijk het vaakst als stemadvies, hoewel er de laatste keer EenNL uitkwam, maar ik ga niet rechts stemmen en linkse partijen zijn net iets te slecht voor de economie dacht ik, dus daarom stem ik ook een middenpartij als CDA.
| Hoogeveense RAT wrote: |
| Ik ben nog geen achttien, dus mag niet stemmen. Als ik mocht stemmen dan stemde ik waarschijnlijk CDA. Dit kreeg ik namelijk het vaakst als stemadvies, hoewel er de laatste keer EenNL uitkwam, maar ik ga niet rechts stemmen en linkse partijen zijn net iets te slecht voor de economie dacht ik, dus daarom stem ik ook een middenpartij als CDA. |
@Hoogeveense RAT,
CDA is vrij rechts, kijk maar naar de geschiedenis, altijd in zee gegaan met VVD en zelfs nog met de LPF.
| moeslimoen wrote: |
| Wouter Bos van de PVDA heeft gezegd dat hij niet in de coalitie wil als de SP er niet in mag. Dat zegt hij omdat als er opnieuw verkiezingen komen er grote kans is dat de SP weer flink gaat winnen. Ik weet niet hoelang de kabinet het gaat volhouden maar ik denk niet lang. |
@moeslimoen,
Ik vrees dat je gelijk hebt, een coalitie zal moeilijk worden, maar het zal breken, dat denk ik.
Los gezien van mijn eigen politieke kleur....,
wat een rampenuitslag.... hier is gewoon geen regering uit de slaan, het enige wat nog n beetje reeel was is CDA-PVDA-CU, maar Wouter BOs heeft die mogelijkheid alweer de grond in gestamd,
SP, moet erin, maar CDA en SP in 1 kabinet dat kan niet, en als het wel kan, dan wordt er niets gedaan, want SP en CDA zijn het zo'n beetje over alles oneens.
Soms zijn ze het op hoofdlijnen nog met elkaar eens, maar zodra je verder gaat vragen blijkt er weer een kloof van hier tot Tokyo te zitten.
Jammer, we hebben erg snel nieuwe verkiezingen denk ik. Want je moet ook niet vergeten dat de Verkiezingen voor Provinciale Staten eraan komen, geen enkele partij die zijn gezicht wil verliezen.....
wat een rampenuitslag.... hier is gewoon geen regering uit de slaan, het enige wat nog n beetje reeel was is CDA-PVDA-CU, maar Wouter BOs heeft die mogelijkheid alweer de grond in gestamd,
SP, moet erin, maar CDA en SP in 1 kabinet dat kan niet, en als het wel kan, dan wordt er niets gedaan, want SP en CDA zijn het zo'n beetje over alles oneens.
Soms zijn ze het op hoofdlijnen nog met elkaar eens, maar zodra je verder gaat vragen blijkt er weer een kloof van hier tot Tokyo te zitten.
Jammer, we hebben erg snel nieuwe verkiezingen denk ik. Want je moet ook niet vergeten dat de Verkiezingen voor Provinciale Staten eraan komen, geen enkele partij die zijn gezicht wil verliezen.....
De kabinet gaat denk ik uit elkaar vallen wanneer de prvovinciale staten verkiezingen zijn geweest. en die is in februarie. dus denk ik dat we weer in maart naar de stembus moeten.
| SBrian wrote: |
| Los gezien van mijn eigen politieke kleur....,
wat een rampenuitslag.... hier is gewoon geen regering uit de slaan, het enige wat nog n beetje reeel was is CDA-PVDA-CU, maar Wouter BOs heeft die mogelijkheid alweer de grond in gestamd, SP, moet erin, maar CDA en SP in 1 kabinet dat kan niet, en als het wel kan, dan wordt er niets gedaan, want SP en CDA zijn het zo'n beetje over alles oneens. Soms zijn ze het op hoofdlijnen nog met elkaar eens, maar zodra je verder gaat vragen blijkt er weer een kloof van hier tot Tokyo te zitten. Jammer, we hebben erg snel nieuwe verkiezingen denk ik. Want je moet ook niet vergeten dat de Verkiezingen voor Provinciale Staten eraan komen, geen enkele partij die zijn gezicht wil verliezen..... |
@SBrian,
Inderdaad, hier valt geen regering uit te slaan... PvdA wil niet zonder de SP regeren... Dan houd het snel op.
Ook zie ik het CDA nog niet zo snel met PvdVrijheid inzee gaan en de PvdA zal dat zeker niet doen.
Of het moet een minderheidskabinet worden, dat zou kunnen maar ik denk dat er niet snel herverkiezingen zullen komen.
| ik ga voor PvdA stemmen. ik denk dat toch de beste is aangezien ik de debat op school heb gezien. want wat CDA allemaal aan het doen is dat weet ik niet maar veel klopt er niet. bijvoorbeeld verplicht naar school tot 27 jaar. VVD wil files aanpakken door 2 miljard euro op zij te zetten, maar met 2 miljard euro kun je maar 50 km snelweg maken. dat is geldverspilling. PvdA komt met goeie plannen. Maar ik hoop dat ze die plannen dan ok werkelijk gaan uitvoeren.
p.s. ik bedoel dat mijn vader gaat stemmen maar ik mag kiezen |
PVDA is verantwoordelijk voor alle onzin, waar nu hedendaags nog steeds mee te maken hebben. Als je dat niet inziet, of kan, moet je vooral NIET willen stemmen!
Last edited by davince on Fri Mar 30, 2007 4:34 pm; edited 1 time in total
| Ik vind het jammer dat CDA heeft gewonnen. maar zoals het eruit ziet bij de uitslagen denk ik dat de kabinet het niet lang gaat volhouden. omdat PVDA en CDA niet echt goed met elkaar kunnen omschieten denk ik dat er binnen kort een kabinetcrises komt. ik hoop dat het toch nog links gaat worden. (PVDA, SP en GroenLinks). |
Waarom hoop je dat ?
Wil je minderheden ook soms blijven erkennen als minderheden?
Zoals deze partijen blijven doen! Is dat iets positiefs ?
Zijn er geen allochtonen, die rechts stemmen, omdat ze OOK willen
dat deze partijen NIET aan de macht komen, want hun zijn mede
verantwoordelijk voor stempels op mensen.
Rechts werkt beter,, het werkt gewoon zo, iedereen die z`n best doet
en zich eigen gedraagd, heeft de wereld. En iedereen die verkeerde dingen doet, geen energie heeft om z`n best te doen, mag OMVALLEN!
Is Rechts zo verkeerd dan ?
Wil jij later, als je groot bent, elke maand WEER inkomstenbelasting
afstaan, aan bijvoorbeeld idiooten, die andere neersteken, voor hun
lol of voor geld wat ze zelf niet willen verdienen ?
Nee,, nou ik ook niet!!!! Maar dat gebeurd wel,, en dan bij iedereen
in HEEL Nederland.
Dus denk na, waar je op stemd!!!!!
| SgtGarcia wrote: |
| Een paar maanden geleden was ik van plan om te gaan stemmen op de pvda, maar helaas heeft Wouter Bos mij de laatste maanden teleurgesteld. Omdat ik ook veel waarde hecht aan het milieu ben ik richting groenlinks gestaan. Ik hoop dat de linkse partijen nu een beetje gewicht kunnen bieden tegen het cda. |
Heb jij paul rosenmuller z`n huis wel is gezien ?
Dan kun je inzien, hoe hypocriet je bent, en dat groenlinks
absoluut niet de autochtoon als prioriteit heeft. Wat wel raar is,
want er zitten oude demente vrouwtjes,,, NU te wachten op de plee
op iemand, die hun kont komt afvegen, en de broek weer op te halen.
Links willen mensen met een hoop geld afromen ? Laten ze als eerst bij
hun eigen beginnen!
Links. (maar ik ben Belg)
Over Paul Rossenmuller, die verdiende 70.000 euro per maand met een dag in de week werken... en inderdaad z'n huis... erg hypocryt....
Ik ben het volledig met diegene eens die zeggen dat links er alleen maar op uit zijn om de uitgaven te verhogen en DUS OOK de belastingen te verhogen, of we krijgen weer n mega staatschuld, die we net een beetje aan het aflossen zijn, en elk jaar maar weer rente betalen, WEGGEGOOID GELD !!
Voor mij geen links kabinet....
En als het er toch komt, hoop ik dat ze ook een emigratiesubsidie gaan uitgeven
Ik ben het volledig met diegene eens die zeggen dat links er alleen maar op uit zijn om de uitgaven te verhogen en DUS OOK de belastingen te verhogen, of we krijgen weer n mega staatschuld, die we net een beetje aan het aflossen zijn, en elk jaar maar weer rente betalen, WEGGEGOOID GELD !!
Voor mij geen links kabinet....
En als het er toch komt, hoop ik dat ze ook een emigratiesubsidie gaan uitgeven
| SBrian wrote: |
| Over Paul Rossenmuller, die verdiende 70.000 euro per maand met een dag in de week werken... en inderdaad z'n huis... erg hypocryt....
Ik ben het volledig met diegene eens die zeggen dat links er alleen maar op uit zijn om de uitgaven te verhogen en DUS OOK de belastingen te verhogen, of we krijgen weer n mega staatschuld, die we net een beetje aan het aflossen zijn, en elk jaar maar weer rente betalen, WEGGEGOOID GELD !! Voor mij geen links kabinet.... En als het er toch komt, hoop ik dat ze ook een emigratiesubsidie gaan uitgeven |
@SBrian,
Heb je enig idee hoe hard die mensen wel niet werken? Het is elke dag veel werken en met geluk om zes uur thuis zijn. En dan zijn er nog de spoeddebatten, ik vind dat ze het echt hebben verdient! Ze kunnen elk moment van de dag uit hun bed gehaalt worden om te komen.
Over die auto's met een rijder, dat is slechts voor de broodnodige beveiliging.
Ook het loon vind ik geheel terecht omdat het een eer moet zijn om in de politiek NL te vertegenwoordigen. 70.000 is niet te vergelijken met de KLM directeur die al gauw 500.000 per jaar erbij krijgt. En dan krijgt die nog een flinke bonus als het goed gaat. Ik vind hett loon van een pilitici erg laag eigenlijk vergeleken met andere landen.
Dat is mijn mening, maar laten we niet al te veel afleiden van het onderwerp, maar ik moest er wel even opin gaan.
| davince wrote: | ||
Waarom hoop je dat ? Wil je minderheden ook soms blijven erkennen als minderheden? Zoals deze partijen blijven doen! Is dat iets positiefs ? Zijn er geen allochtonen, die rechts stemmen, omdat ze OOK willen dat deze partijen NIET aan de macht komen, want hun zijn mede verantwoordelijk voor stempels op mensen. Rechts werkt beter,, het werkt gewoon zo, iedereen die z`n best doet en zich eigen gedraagd, heeft de wereld. En iedereen die verkeerde dingen doet, geen energie heeft om z`n best te doen, mag OMVALLEN! Is Rechts zo verkeerd dan ? Wil jij later, als je groot bent, elke maand WEER inkomstenbelasting afstaan, aan bijvoorbeeld idiooten, die andere neersteken, voor hun lol of voor geld wat ze zelf niet willen verdienen ? Nee,, nou ik ook niet!!!! Maar dat gebeurd wel,, en dan bij iedereen in HEEL Nederland. Dus denk na, waar je op stemd!!!!! |
@davinci,
Denk zelf s.v.p. even na, hoe kun je kinderen die ouders hebben die een uitkering hebben het verwijten dat ze niet naar de voetbalclub kunnen omdat het te duur is? Die doen het er echt niet om!
En de meeste mensen, ook in mijn vriendenkring daarvan zitten er twee met een uitkering, niet omdat ze zo lui zijn maar simpelweg ze niemand wil!
De ene heeft een VWO diploma en een opleiding sociologie gedaan en is zins kort ontslagen en kan niet zomaar aan de slag vanwege een aantal andere aandoeningen. Die kan in een keer een auto niet meer betalen en moet gigantisch gaan bezuinigen.
Dat is nog totdaar aantoe.
Maar volgens jouw plan: Hij komt op straat te staan, en kan niet zomaar aan de gang en word uiteindelijk zo arm dat hij er nooit meer zal komen.
Is dat je ideaal? Hem niet een kans geven om hem weer aan de bak te helpen?
Is dat nou wat je wilt? Als ik het zo hoor scheer je alle mensen met een uitkering over een kam, en dat kan echt niet! Denk na, en wees niet zo a-sociaal om zo te denken.
De VVD, CDA en waarschijnlijk Wilders ziet dat wel zitten...
Dat word een spiraal van mensen die niet meer aan de bak komen waardoor er in de economie minder mensen meer een kans krijgen en we bergafwaarts gaan....
Is dat nou werkelijk wat je wilt?
Overload aan niet-stemmers hier.
Ik ben er ook 1 van.
Ik ben er ook 1 van.
Ik mag nog niet stemmen...
davince, wat zeg jij toch allemaal...
ik stem niet ik ben pas 14 en da mag ni......
Veel jonge mensen die nog neit mogen stemmen op dit forum merk ik al!
Als je wel in politiek bent geïntreseert, dan mag je ook gerust meedoen met deze poll en je politieke voorkeur uiten.
Als je wel in politiek bent geïntreseert, dan mag je ook gerust meedoen met deze poll en je politieke voorkeur uiten.
ik moet nog 1,5 jaar wachten voordat ik 18 ben ik kan dus nog niett stemmen
Ik ben passief tamelijk veel met politiek bezig. Mij is het altijd opgevallen dat hoe meer je naar het centrum van het politieke spectrum gaat, hoe meer mensen je tevreden kan maken. Links en rechts scheiden te veel mensen en maatregelen voor hun. Het centrum is altijd in staat geweest om veel mensen hetgene te geven dat ze nodig hebben. Populisme is natuurlijk een grote storende factor die niet weg te denken is uit de politiek. Zij slorpen veel stemmen op om aan de macht te komen om dan uiteindelijk niets of weinig met die macht te doen.
kan niet stemmen want onze belgische partijen staan er niet tussen
maar het is binnekort ook weer onze beurt en dan weet ik het ook nog niet helemaal helaas...
er zit weer niets tussen naar mijn goesting : de groenen gaan wel wat winst boeken denk ik nu iedereen aan de lijve ondervind dat het tien na twaalf is maar helaas zit daar niemand tussen die mijn vriend zou mogen zijn dus die worden het al zeker niet- trouwens de meeste andere partijen die zo politiek correct in het centrum staan te drummen nemen al die groene detailkes mee over want ze weten dat in het post-al-gore tijdperk dit wel goed scoort in de planning dus. aan uiterst rechter zijde (extreem rechts vind ik te stigmatiserend en als er ondertussen 1 miljoen stemmen zijn is dat nu ook niet meer zo extreem ook al zijn hun uitspraken en meningen misschien wel vrij extreem/uitgesproken - ze hebben ze dan tenminste uitgesproken) hoeft het ook niet meteen direkt; hoewel ik me zelf wel ter rechterzijde situeer : iedereen moet het goed hebben maar ik mag wel verwachten dat mijn geburen ook werken voor hun geld- als hen iets overkomt mogen ze graag van mijn bijdragen herstellen maar zo snel mogelijk weer actief deelnemen anders afkappen die handel. Soit tussen democratisch rechts wat vld wenst te zijn (maar door hun hang naar het centrum al lang niet meer zijn eerder liberaal links of liberaal niks) en uiterst rechts schuiven ze daar nog een partijtje tussen maar daar zit daar zitten dan ook weer een bende nozems bij die het van mij niet voor het zeggen mogen hebben - sommigen kunnen ook niet meer dan in de pot roeren en hopen dat hij stinkt... ze zullen trouwens niet groot genoeg worden om te overleven. Nogeens-soit : ze moeten maar eens met een uitgesproken groen-rechts op de proppen komen : groen zonder naïef links te zijn : donker groen lijkt me wel wat
maar het is binnekort ook weer onze beurt en dan weet ik het ook nog niet helemaal helaas...
er zit weer niets tussen naar mijn goesting : de groenen gaan wel wat winst boeken denk ik nu iedereen aan de lijve ondervind dat het tien na twaalf is maar helaas zit daar niemand tussen die mijn vriend zou mogen zijn dus die worden het al zeker niet- trouwens de meeste andere partijen die zo politiek correct in het centrum staan te drummen nemen al die groene detailkes mee over want ze weten dat in het post-al-gore tijdperk dit wel goed scoort in de planning dus. aan uiterst rechter zijde (extreem rechts vind ik te stigmatiserend en als er ondertussen 1 miljoen stemmen zijn is dat nu ook niet meer zo extreem ook al zijn hun uitspraken en meningen misschien wel vrij extreem/uitgesproken - ze hebben ze dan tenminste uitgesproken) hoeft het ook niet meteen direkt; hoewel ik me zelf wel ter rechterzijde situeer : iedereen moet het goed hebben maar ik mag wel verwachten dat mijn geburen ook werken voor hun geld- als hen iets overkomt mogen ze graag van mijn bijdragen herstellen maar zo snel mogelijk weer actief deelnemen anders afkappen die handel. Soit tussen democratisch rechts wat vld wenst te zijn (maar door hun hang naar het centrum al lang niet meer zijn eerder liberaal links of liberaal niks) en uiterst rechts schuiven ze daar nog een partijtje tussen maar daar zit daar zitten dan ook weer een bende nozems bij die het van mij niet voor het zeggen mogen hebben - sommigen kunnen ook niet meer dan in de pot roeren en hopen dat hij stinkt... ze zullen trouwens niet groot genoeg worden om te overleven. Nogeens-soit : ze moeten maar eens met een uitgesproken groen-rechts op de proppen komen : groen zonder naïef links te zijn : donker groen lijkt me wel wat
Beetje onzin om in zo'n oud topic te posten he...maja je hebt punten nodig he.
nog een paar dagen en het is aan de belzen om te gaan stemmen, en ik heb er weer geen idee van wat nu weer het beste is...
waarschijnlijk wel weer de zoveelste zwarte zondag
waarschijnlijk wel weer de zoveelste zwarte zondag
Ik weet nog niet precies op wie ik ga stemmen, maar sp.a is al zeker
| Museobanus wrote: |
| Ik weet nog niet precies op wie ik ga stemmen, maar sp.a is al zeker |
Het ging hier wel over Nederlandse partijen en voor zover ik weet is sp.a nog steeds een Belgische partij
Ik mag nog niet stemmen. CD&V haalt de meeste stemmen, afwachten wat Vlaams Belang, SPA & OpenVLD doen.
| davince wrote: | ||
Waarom hoop je dat ? Wil je minderheden ook soms blijven erkennen als minderheden? Zoals deze partijen blijven doen! Is dat iets positiefs ? Zijn er geen allochtonen, die rechts stemmen, omdat ze OOK willen dat deze partijen NIET aan de macht komen, want hun zijn mede verantwoordelijk voor stempels op mensen. Rechts werkt beter,, het werkt gewoon zo, iedereen die z`n best doet en zich eigen gedraagd, heeft de wereld. En iedereen die verkeerde dingen doet, geen energie heeft om z`n best te doen, mag OMVALLEN! Is Rechts zo verkeerd dan ? Wil jij later, als je groot bent, elke maand WEER inkomstenbelasting afstaan, aan bijvoorbeeld idiooten, die andere neersteken, voor hun lol of voor geld wat ze zelf niet willen verdienen ? Nee,, nou ik ook niet!!!! Maar dat gebeurd wel,, en dan bij iedereen in HEEL Nederland. Dus denk na, waar je op stemd!!!!! |
Prachtig gezegd!!
daarop zou ik ook stemmen
jij moet politicus worden XD
't is altijd hetzelfde: iedereen vergeet de partij waarop ik stem te vermelden: Wit/blanco
Zelfs op de verkiezingspapieren staat dit nooit erop!!!
En regelrechte schandé
Waarom ik erop stem: om me achteraf niet schuldig te voelen dat ik op deze oncapable regering heb gestemd.
Neen, mijn blanco stem gaat NIET naar de grootste partij maar is gewoon 1 stem minder(alsof er 1 persoon minder in dit land zou zijn). Daarom zou iedereen erop moeten stemmen, maar ja nietmand doet er promotie voor, hé.
Zelfs op de verkiezingspapieren staat dit nooit erop!!!
En regelrechte schandé
Waarom ik erop stem: om me achteraf niet schuldig te voelen dat ik op deze oncapable regering heb gestemd.
Neen, mijn blanco stem gaat NIET naar de grootste partij maar is gewoon 1 stem minder(alsof er 1 persoon minder in dit land zou zijn). Daarom zou iedereen erop moeten stemmen, maar ja nietmand doet er promotie voor, hé.
Je wil op géén partij stemmen,
als het op de stempapieren zou staan dan zou dat per definitie betekenen dat het een partij is en zou je stelling niet meer kloppen.
als het op de stempapieren zou staan dan zou dat per definitie betekenen dat het een partij is en zou je stelling niet meer kloppen.
ik zou blanco stemmen, want er zijn niet echt partijen waar ik het mee-eens ben 
| Aegis wrote: | ||||
Prachtig gezegd!! daarop zou ik ook stemmen jij moet politicus worden XD |
stemd?
Iemand die zo'n taalfout maakt heeft waarschijnlijk te weinig kunnen genieten van een degelijke opvoeding. Dit zal hoogstwaarschijnlijk totaal niet het geval zijn in jouw situatie, maar als ik zo eens rond kijk dan begin ik toch wel te denken dat de meesten die zo'n taal spreken gewoon iedere dag aan de toog zit te hangen, een héél gemiddelde job heeft en niet veel meer over heeft op 't einde van de maand.
Conclusie: Ze hebben misschien een nogal grote dunk van zichzelf?
Ik woon in Belgie en kan enkel hier stemmen dus. Maar ik zou rechts liberaal stemmen.
| PennyLane wrote: |
| Ik woon in Belgie en kan enkel hier stemmen dus. Maar ik zou rechts liberaal stemmen. |
/same
Alhoewel, ik heb vaak maar dan ook vaak het gevoel dat de partij die het meest roept, het minst zal kraaien als het zover is.
Dan denk ik maar aan Yves Leterme die er in mijn ogen niets van bakt(e).
Ik heb degene genomen die mij als Belg het bekenste klonk, en dat was Wilders
Tja bekendheid kan toch iets doen als je nix van Hollandse politiek kent.
Tja bekendheid kan toch iets doen als je nix van Hollandse politiek kent.
| Bengt wrote: | ||
Het ging hier wel over Nederlandse partijen en voor zover ik weet is sp.a nog steeds een Belgische partij |
Jup. Hoewel sp.a wel lijkt op SP, wat een Nederlandse partij is
| adri wrote: |
| Ik heb degene genomen die mij als Belg het bekenste klonk, en dat was Wilders |
Helaas is Wilders zelf wel erg extreem
| Quote: |
| Tja bekendheid kan toch iets doen als je nix van Hollandse politiek kent. Rolling Eyes |
Maar of het wel verstandig of een juiste keuze is, is een tweede