Beste mensen allemaal!
ik heb een probleem met mijn internet! namelijk met het verbinden bij sommige servers zo kan ik soms niet verbinden met geen enkel p2p programma, en daar niet alleen soms kan ik zelfs niet meer surfen op het internet.. ik weet echt niet hoe dit komt.. soms lukt alles goed en soms weer niet.. weet iemand van jullie aan wat dit zou kunnen liggen??
bij voorbaat dank
Keempe
Hoi,
Eerste reactie als ik dit las, is: firewall !!
Maar dit is natuurlijk een voorbarige conclusie. Welk soort verbinding heb je? (ADSL, kabel,...)
Gebruik je een firewall? Zoja, welke?
Wanneer heb je dan weer wel verbinding? Na het heropstarten? Of bij het loskoppelen of uitschakelen van de modem? Na contact met de ISP? Of nog iets anders dat je doet waardoor je weer verbinding hebt?
Welk p2p programma gebruik je? Geef je zelf de server IP's in doordat je weet dat de servers niet bereikbaar zijn?
Gebruik je meer dan één soort browser? Zoja, is bij alle hetzelfde probleem?
Enfin, veel vragen, maar de omschrijving van je probleem is iets te wazig om een duidelijke situatieschets te kunnen maken...
Greetz
| Georgeboy wrote: |
Hoi,
Eerste reactie als ik dit las, is: firewall !!
Maar dit is natuurlijk een voorbarige conclusie. Welk soort verbinding heb je? (ADSL, kabel,...)
Gebruik je een firewall? Zoja, welke?
Wanneer heb je dan weer wel verbinding? Na het heropstarten? Of bij het loskoppelen of uitschakelen van de modem? Na contact met de ISP? Of nog iets anders dat je doet waardoor je weer verbinding hebt?
Welk p2p programma gebruik je? Geef je zelf de server IP's in doordat je weet dat de servers niet bereikbaar zijn?
Gebruik je meer dan één soort browser? Zoja, is bij alle hetzelfde probleem?
Enfin, veel vragen, maar de omschrijving van je probleem is iets te wazig om een duidelijke situatieschets te kunnen maken...
Greetz |
mja sorry, hiervolgt mijn probleem verder uitgelegt,
Ik heb een ADSL connectie,
Ik gebruik een firewall die van windows en die van nvidia, maar daar ligt het niet aan want als ik ze uitschakel heb ik het probleem nog..
Heropstarten helpt niet het zijn echt momenten dat het gewoon niet werkt en dan trug wel.. hetzelfde met modem uitschakelen etc.
ik gebruik limewire en ares als p2p programma en ze werken allebij op het zelfde moment niet..
Mvg
Keempe
je isp al gebeld?
mischien hebben ze daar wel problemen. Wij hebben wanadoor die heeft ook een paar weekenden achter elkaar af en toe plat gelegen.
| rvec wrote: |
je isp al gebeld?
mischien hebben ze daar wel problemen. Wij hebben wanadoor die heeft ook een paar weekenden achter elkaar af en toe plat gelegen. |
Mja ik zal de mensen eens opbellen na het weekend, want het is echt wel lastig, ik kan amper surfen etc..
Mja, de kans dat het aan je verbinding ligt is dan wel groot, gezien je zelf niets kunt doen en moet afwachten en het dan toch terug werkt. Als je bij een goeie ISP zit, kun je meestal op zijn website de status van het netwerk bekijken. Gezien je toch af en toe online geraakt, zul je dan ook kunnen zien of het een probleem was met uw pc.
Om problemen met je eigen pc te vermijden, zou ik in uw plaats maar één van beide firewalls gebruiken. Wanneer je er twee op hetzelfde moment gebruikt, kunnen ze elkaar anders tegenwerken...
Greetz
Bijna vergeten!
het lampje op je adsl modem wat verteld die?
Er staat vast wel wat over in de handleiding. Als alles daar goed staat is de kans groot dat het probleem na de modem zit (er is nog altijd een kans dat je isp verkeerd zit maar die is dan erg klein).
| Georgeboy wrote: |
Om problemen met je eigen pc te vermijden, zou ik in uw plaats maar één van beide firewalls gebruiken. Wanneer je er twee op hetzelfde moment gebruikt, kunnen ze elkaar anders tegenwerken...
|
dat is bij deze gebeurd!
bedankt!
| Quote: |
Bijna vergeten!
het lampje op je adsl modem wat verteld die?
Er staat vast wel wat over in de handleiding. Als alles daar goed staat is de kans groot dat het probleem na de modem zit (er is nog altijd een kans dat je isp verkeerd zit maar die is dan erg klein). |
volgens men modem is alles inorde... 
en heb je je modem direct op je computer aangesloten of zit er nog een firewall/router/proxy of zoiets tussen?
| rvec wrote: |
| en heb je je modem direct op je computer aangesloten of zit er nog een firewall/router/proxy of zoiets tussen? |
Direct in de pc geplugd via usb, de telefoonlijn word wel doorverbonden, maar dat kan het probleem niet zijn want dat is al 3 jaar zo..
het lampje op de router/modem zal het probleem niet zijn e mannekes. Aangezien onze brave medemens in nood wel nog op het forum kan en waarschijnlijk ook wel de 'gewone' dingen op het internet kan verbruiken maar eventjes zijn 'internet' p2p verbindingen verward met zijn netwerk p2p verbindingen kan het zijn dat gewoon die p2p het probleem is.
daar bij kan het zijn dat de firewall deze programma's niet doorlaat, maar het kan ook zijn dat het netwerk waarop onze brave jongen/meisje zit deze pakketen niet doorlaat (bv maakt gebruik van schoolnetwerk, universiteitsnetwerk, netwerk van het werk, of gewoon door de ISP zelf)
aangezien de meeste van die programma's werken met standaard p2p poorten dus ook gekend zijn door de ISP/netwerkbeheerders kan het gebeuren dat deze die poorten blokkeren of extreem dichtknijpen (smalband ipv breedband), sommige doen dit maar tijdens de 'spitsuren' en laten de leechers wat meer vrijheid als het kalm is op het netwerk
Direct Connect
411 - 413
Kazaa
1214
eDonkey
4662
Gnutella
6346 - 6347
BitTorrent
6881 - 6889
dat zijn zowat de gebruikte poorten. Het kan dus zijn dat je je zal moeten neerleggen bij de keuze van je beheerder.
naast de deontologische vragen rond leechen, is het voor de providers echt wel een probleem dat er een aantal grootverbuikers zijn die het genot van de andere beperken, naast de kostprijs van dit verkeer zelf