FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

.tar.gz archieven maken (op je pc)

Bengt
Ik wil een mappenstructuurtje (met bestanden) overbrengen. Kan ik dit archiveren als .tar.gz op mn pc (dan kan directadmin dit extracten) ?

Smile
Arno v. Lumig
Onder Ubuntu is dit heel makkelijk, selecteer de bestanden, rechtermuisklik en klik "archief aanmaken". Selecteer dan .tar.gz en geef het archief een passende naam.

Onder windows heb ik geen idee hoe, maar er is vast wel een manier om het te doen...

Groeten,
Arno
Bengt
Even uit nieuwsgierigheid, Ubuntu is een besturingssysteem ? Razz
(nog nooit van gehoord)
rvec
ubuntu is een linuxdistributie. Een gratis open-source besturingssysteem gebaseerd op linux.

Maar onder windows kan het ook met dit programma:
http://www.gzip.org/gzip124xN.exe
veel succes ermee.
Yjaxygames
Als j een .tar.gz archief wil maken, dan raad ik TUGzip aan.
http://www.tugzip.com/

Het is ongeveer hetzelfde als winzip, maar het kan ook andere archieven openen en aanmaken. Er is 1 klein probleem (als je het een probleem kan noemen):

TUGZip gebruikt de extensie .tgz in plaats van .tar.gz. DirectAdmin kan .tgz niet extracten. Je moet dan gewoon naam wijzigen als je het archief hebt gemaakt, en dan .tgz veranderen in .tar.gz.
Georgeboy
Hi,

Ik zou zeggen, gebruik 7-zip. Kun je net als bij tugzip ook verschillende soorten archieven aanmaken.

Eerder uit nieuwsgierigheid. Je wilt .tar.gz bestandjes aanmaken, maar ik vermoed dat als je ubuntu niet kent, je wellicht geen Linux gebruiker bent... Dan kun je mss beter een .zip (dat zo goed als door iedereen kan geopend worden) of een .rar archief creëren... Tenzij je natuurlijk een onbeschrijfelijke drang hebt om het jezelf moeilijk te maken...? Wink

Greetz
rvec
die zijn volgens mij niet door directadmin te openen en ik dank dat dat zijn doel is.
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Computers en Techniek

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.