FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Wat is jou mening over ons Politie-apparaat ???

Goldeneye
Zomaar enkele feiten:

Iemand gaat verhaal halen bij de ouders van een jongen die haar dochter en diens vriendin lastig gevallen en betast hebben. Vervolgens wordt die iemand voor het huis van die ouders door een gast van die mensen in elkaar geslagen.
Het slachtoffer doet een poging om aangifte te doen hierover, maar zodra de politie hoort wie de dader is wordt haar dit nadrukkelijk afgeraden omdat de dader behoort tot een familie die zeer berucht is en waarvan ook represaille-maatregelen verwacht kunnen worden ....

In één nacht 12 inbraken in twee straten. De nacht erop meldt een persoon uit die straten dat zich verdachte personen ophouden in de straat. De persoon die de melding gedaan heeft, heeft nooit meer iets van de politie vernomen. Wel stond daags erna in de krant dat buurtbewoners verhoord waren ...

Overval in dorpswinkel. De eigenaar ziet kans om tijdens de overval de politie in te lichten. Het antwoord: we hebben helaas op dit moment geen auto ter beschikking ...

Een tuin wordt opzettelijk venield. Sporen wijzen duidelijk uit dat de buurman de dader is. Slachtoffer doet melding en er wordt afgeproken dat hij op de hoogte gehouden wordt van de vorderingen. Deze persoon wacht nu nog ...

Triest maar deze verhalen zijn helaas gebaseerd op de werkelijkheid. Vaak word ik ingeschakeld als freelance-schrijver voor een krant. Dit zijn maar een paar voorbeelden van voorvallen die ik zeer regelmatig tegenkom in mijn werk.

Wat zijn jullie ervaringen met het politie-korps ???
fromegame
Best goed eigenlijk, een keer heeft iemand graffiti op mijn huis gespoten Mad
Dus ik bel de politie, binnen 10 min. waren ze er. Toevallig kende ik de dader. Taakstraf van 40 uur Twisted Evil
Saskia91
ik ben zelf nog niet in aanraking gekomen met de politie, maar ik moet zeggen dat er altijd wel van dit soort verhalen zijn. Ok, ze zijn dan wel echt gebeurd, maar toch. De politie doet toch ook een hoop goede dingen?
moeslimoen
Nou bij ins ons in Breda (nederland) gebeuren heel veel dingen maar de politie doet niks. teminste niet genoeg.

er zijn veel inbraken en stelen van auto's enzevoort.

dus ik vind dat het veel beter kan.
KoiboySG1
De politie heb ik niet echt goede ervaringen mee.

Mijn moeder was laatst in elkaar geslagen. toen we de politie belde op de vrijdag dat het gebeurde zeiden ze: bel maandag maar weer Confused
ze hebben er echt niks aan gedaan. Mijn moeder moest naar het ziekenhuis toe. toen ze maandag naar het politie bureau ging lieten ze haar 2 uur in de wachtkamer wachten. En lieten iemand voorgaan omdat die een bekende was Evil or Very Mad
Sorry ik heb echt geen vertrouwen in de politie.
Het enigste waar ze snel bij zijn is boetes uit delen.
wanroij
Ik heb pas ook een boete van 20 euro gehad omdat ik zonder licht fietste Confused Ik vind het triest dat ze arme studenten geld afhandig maken terwijl er elders in de stad dingen gesloopt worden.. Staan ze dan om 5 uur 's ochtens verdekt opgesteld.. Ga boeven vangen Wink Wink
wimvpetegem
Ik heb wle een aantal slechte ervaringen met de politie.
Bijvoorbeeld met mijn achterbuurman
Deze man die woont daar nu net 2 jaar met zijn gezinnetje (vrouw en twee dochtertjes), dit is al de zoveelde straat waar hij heeft gewoond.
Al die andere straten waren hem zat en hebben hem laten verhuizen om zijn zeer aggresieve gedrag.
Wij hebben heir zelf ook het één en ander van meegemaakt.

Zo was mijn broertje (toen 8 ofzo) eens aan het spelen voor ons huis in de zandbak (v/d gemeente), die twee dochtertjes van die achterbuurman (hier in de buurt "de boze buurman" genoemd, iedereen weet direct waar je het over hebt) waren daar ook aan het spelen en waren zand aan het gooien naar mijn broertje en zijn vriendjes.
Dit soort plagerijtjes doen ze wel vaker, onder het mom van: jullie doen toch niets terug want mijn papa slaat jullie in elkaar.
Nu zou mijn broertje na een tijdje ook eens terug gegooid hebben (had tie niet moeten doen), en direct zijn die twee mormels van een dochtertjes naar hun vader gerent om het verhaal te vertellen.
Deze was direct laaiend van woede en is verhaal gaan halen bij mijn broertje.
Maar hoe... hij pakte een schep en liep daarmee naar mijn broertje, gooide die op de grond, en begon met die schep vlak naast zijn hoofd in de grond te hakken onder een stortvloed van gevloek en dreigementen.

Nah ja, de buurvrouw zag dat gebeuren en heeft mijn vader direct verteld wat er gebeurde.
Maar eer mijn vader het wist was de buurman alweer woedend naar huis gelopen en was mijn broertje helemaal overstuur thuis gekomen.
Mijn vader geloofde zijn oren niet en is naar die buurman gegaan om met hem te praten wat er precies was gebeurd.
Hiervoor kreeg hij de kans niet toe, want de deur ging open en mijn vader werd hardhandig door een drietal mannen (die buurman, diens broer en diens vader) de straat op geduwd waarbij zijn T-shirt kapot ging en één oor ging bloeden.

Nou ja, we hebben de politie laten komen, na een tijdje kwamen die.
Vervolgens werd ons aangeraden door die knuppels om vooral geen aangifte te doen maar gewoon rond te tafel te gana zitten.
Mijn ouders hebben dat advies aangenomen en de politie zou dit gesprek gaan regelen.
Nooit meer iets van gehoord... We hebben vaak gebeld, maar nooit echt reactie gehad...
SBrian
Met ons politieapparaat is inderdaad wel het één en ander mis.... of is er het één en ander mis met de burgers?

Als eerste een opmerking over het Rijksbeleid, waar een politieagent niets aan kan doen; ik kan me groen en geel ergeren aan boetes voor 5 km/u te hard, werkelijk waanzinnig. Wat mij betreft minder snel een boete, maar als je een boete krijgt, 2x zo hoog!

Het recherchewerk gebeurd in Nederland redelijk goed, alleen zit onze rechtstaat maar raar in elkaar. Mensen van wie je cker kan weten dat ze schuldig zijn, worden vrijgesproken Evil or Very Mad

Overigens, ik ben ook één van de twijfelaars of de Deventer moordzaak wel goed is opgelost....

Maar concreet wat de agent nu precies verkeerd doet? Volgens mij zitten de problemen hoger......
Vlien
Moehaha, even met iets banaals erdoor racen Laughing ik was 's nachts de weg eens kwijt in Leuven en als bij toverslag kwam daar een politiecombi aangereden! Zij legden mij de weg uit, maar ik was nog steeds te dom om het te snappen en uiteindelijk hebben ze me tot voor de deur gebracht. Nhaaah. Maar da's dan ook de Belgische politie, uiteraaaaard Cool
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.