FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

ACN - Ook bedrogen ???

Goldeneye
Een kennis van mijn zus (zei hij) belde me een hele poos geleden. Van haar had hij begrepen dat ik wel interesse zou hebben in zijn zaak (ze wist van niks hoor ..).
Ik was nogal overdonderd want mijn zus zou nooit zomaar mijn telefoonnummer geven en zeker niet zonder dat mij te vertellen maar ja.
Ik vroeg hem wat die zaak dan was.
Het bleek (na een heel lang verhaal met veel er om heen gedraai) om ACN te gaan, een telefoonprovider die werkt met een soort pyramidesysteem. Wat overigens zoals na later gegoogle mijnerzijds blijkt al in enkele europese landen daarom verboden is.
Het klonk allemaal overdreven positief dus er had me al een lichtje op moeten gaan maar zoals ik al zei was ik nogal overvallen door het noemen van mijn zus dr naam en haar aanbeveling. Ik heb dus dom genoeg toegestemd in een bezoek van hem om e.e.a. nader toe te lichten.

Door tijdgebrek en ook omdat ik niet goed wist waar ik naar moest zoeken ben ik dit gesprek toch aangegaan met te weinig informatie over ACN. Ze zijn ook wel zo slim om hun tarieven ed. niet op internet te hebben ...
Dit praat het niet goed, ik ben er ingetrapt, in zijn mooie verhaaltjes.
Nu, maanden later blijkt dat ik ruim 20 euro per periode teveel betaal. Bovendien blijft hij zeuren dat ik zijn 'produkt' verder aan de man moet brengen. Ik heb nu aangegeven te willen stoppen met dat hele ACN gebeuren.

Beste mensen, ik heb me intussen suf gegoogled op deze 'maatschappij' en ben veel te veel van dit soort verhalen tegen gekomen!!
Kijk altublieft uit als er iemand begint over 'een leuk, winstgevend zaakje", jij bent de gedupeerde ....

Last edited by Goldeneye on Mon Dec 11, 2006 12:18 am; edited 6 times in total
Goldeneye
Dit was ik nog even vergeten te vermelden, mijn excuses daarvoor ...
ACN wordt nu ook heel veel aangeboden op Internet. Meestal wordt de naam ACN er niet bij vermeld, maar worden er wel hele leuke verhaaltjes verteld over snel en gemakkelijk geld verdienen ...
Probeer altijd eerst de NAAM te weten te komen en informeer ook waarmee je dan zo veel geld zou kunnen verdienen. Negen van de tien keer draaien ze er om heen en ben jij nog niks wijzer. Neem dan maar van mij aan dat het om ACN gaat en kijk uit Wink
Bondings
Piramidespelen zijn volstrekt illegaal en eraan deelnemen (doorverkopen, niet gewoon beginnen) is daarom ook strafbaar. Stop er dus zo snel mogelijk mee voor je torenhoge boetes moet betalen als iemand een rechtzaak begint.

In tegenstelling tot piramidespelen op het internet lijkt het in jouw geval toch gedeeltelijk gebaseerd 'in het echt' en met persoonlijk contact. Zou het in dit geval geen goed idee zijn om naar de politie te gaan? Daar dienen die toch voor. Ik hoop dat je die 'kennis' zijn naam (en adres) kent. En hopelijk heb je ook niet te veel geld verloren.

Ik kan het dus ook niet meer benadrukken aan iedereen die dit leest, doe nooit mee aan een piramidespel of iets gelijkaardigs. Er zijn mensen die er hun hele hebben en houden mee hebben verloren.

Op het internet zijn er ontzettend veel van deze afzetpraktijken. Versta me niet slecht, bij sommige is het inderdaad theoretisch mogelijk om goed wat geld te verdienen en sommigen doen dat ook (heel zelden). Maar al het gewonnen geld komt van anderen die het verloren hebben en dit illegaal - het is dus gestolen geld dat teruggevorderd kan worden door de politie.

Een piramidespel wordt ook weleens een ponzi genoemd naar een duidelijk voorbeeld van zo'n geval.

Iets van een jaar geleden was er een immens populaire ponzi gaande op het internet. 12dailypro was de naam. Zelfs een goed aantal leden van Frihost waren er lid van (zo ben ik het te weten gekomen) en ze begonnen het zelfs te posten op Frihost, waar ik natuurlijk vlug een einde aan maakte en hun wat goede raad gaf (hopelijk hebben ze die opgevolgd).

In ieder geval was het een nogal slim bedacht schema. Het was enerzijds vermomd als een paid-to-surf programma en anderzijds als een investeringsprogramma.

Waar het op neer kwam was dat je een som geld investeerde (gaande van 6$ tot 6000$, eigen keuze) en dan elke dag gedurende 12 dagen 'surfte' op een paar websites die automatisch geroteerd werden. En elke dag verdienden die dan 12% van het originele bedrag of iets dergelijks. In totaal was het 144% na 12 dagen. En natuurlijk verdienden ze ook veel (een percentage) door nieuwe leden aan te werven.

Dit schema heeft het heel lang volgehouden (bijna een jaar als ik me niet vergis) en betaalde meestal weldegelijk uit. Dit kon natuurlijk doordat er altijd exponentieel veel mensen bijkwamen en hun geld 'investeerden'. Het kleine bedrag van 6$ was ook een goede manier om het te testen en over te gaan op grote bedragen. En velen gingen daar gretig op in ...

Waar het geld vandaan kwam, vroeg niemand zich af - toch niet degenen die eraan meededen. Ze wilden het niet weten. Excuses waren het paid-to-surf, maar dat verdient marginaal weinig of zelfs niet. Ook forex-investering en hyip waren veelgebruikte excuses, maar ook niet meer dan dat. Er ging wel geld verloren, namelijk aan stormpay en andere payment processors die een % (iets van een 3%) vragen per verrichting, en dit tweemaal per periode.

Op het internet was er natuurlijk wel veel kritiek, waaronder door gedupeerden, maar er waren ontzettend veel 'cheerleaders' van 12dailypro die het op hun websites promoten en er veel van verdienden (een %).

Die cheerleaders kun je vergelijken met religieuze fundamentalisten. Hun argumentatie steunt op niets, maar is zo dringend en overtuigend dat ze vele mensen nog zouden kunnen laten geloven dat ze 3 benen hebben. Hiermee is gewoon geen discussie mogelijk. Desnoods bedreigen ze je met woorden, fysiek of zelfs met een rechtzaak.

In ieder geval heeft de FBI begin dit jaar (weliswaar veel te laat) ingegrepen en heeft de website verwijderd en StormPay de fondsen laten blokkeren.

http://www.spamdailynews.com/publish/SEC_shuts_down_12dailypro_com.asp

Wat de meeste mensen vergeten is om kritisch te zijn ten opzichte van dingen die "te mooi zijn om waar te zijn". Als iets torenhoge winsten belooft zonder veel moeite, moet je je heel veel vragen beginnen te stellen. Geld is ook niet fotokopiëerbaar. Het komt altijd van ergens én staat voor materiële waarden. Als er geen bijkomde waarde wordt gecreëerd, kan er ook geen winst gemaakt worden en is er enkel een verplaatsing van geld, met lekken. Als het dus enkel gaat om nieuwe leden aan te werven zonder product te verkopen - loop dan zo snel mogelijk weg, dit stinkt naar een ponzi!

Doe dus niet mee aan een ponzi en laat je nooit vangen, zelfs niet door een Nigeriaanse miljonair. Wink
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.