FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

boekhouder

moeslimoen
wie weet de beste programma voor een boekhouder.
ik wil hem in een nederlandse uitvoering.
rvec
al op google gezocht?
http://boekhouden.startkabel.nl/
joe_nl
Ikzelf ben bezig met een opleiding tot accountant, dus onderdeel daarvan is boekhouden.
Wij gebruiken hier Omegon, maar dat programma wordt neit meer gemaakt. Verder zijn daarvoor speciale sleutels nodig, die je o pje printer-poort zet. Deze zijn nogal schaars.

UNIT4 heeft Omegon overgenomen, en werken ondertussen met licenties. Ondanks dat ons DOS-boekhoudprogramma er nogal primitief uitziet is het perfect om mee te boekhouden.

Morgen ga ik voor een nieuwe klant van ons heet boekhoud-pakket van Davilex installeren, de bevindingen daarmee zal ik wel mededelen als daar interesse voor is.

Mvg, Joe.
moeslimoen
joe_nl wrote:
Ikzelf ben bezig met een opleiding tot accountant, dus onderdeel daarvan is boekhouden.
Wij gebruiken hier Omegon, maar dat programma wordt neit meer gemaakt. Verder zijn daarvoor speciale sleutels nodig, die je o pje printer-poort zet. Deze zijn nogal schaars.

UNIT4 heeft Omegon overgenomen, en werken ondertussen met licenties. Ondanks dat ons DOS-boekhoudprogramma er nogal primitief uitziet is het perfect om mee te boekhouden.

Morgen ga ik voor een nieuwe klant van ons heet boekhoud-pakket van Davilex installeren, de bevindingen daarmee zal ik wel mededelen als daar interesse voor is.

Mvg, Joe.

ik heb wel interesse.
CreepingD
kheb al gehoord van BOB, zelf (nog) geen ervaring mee
keempe
CreepingD wrote:
kheb al gehoord van BOB, zelf (nog) geen ervaring mee

BOB gebruiken wij op school, ik zit in het 5de jaar middelbaar en ik volg handel.. (in België, in Nederland zal dit wel anders genoemd zijn veronderstel ik.)
Ik vind BOB zelf heel overzichtelijk om te gebruiken je kan er ook je rekeningstelsel en je leverancierslijst en dergelijke naar eigen wensen aanpassen.. Ik zou het je zeker kunnen aanraden(de lay out vind ik persoonlijk wel iets minder, maarja het blijft een boekhoudprogramma hé!)
Het is eigenlijk wel het enige programma dat ik ooit gebruikt heb, dus het zou kunnen dat er betere zijn, maar moest je er geen vinden dan kan ik je zeker aanraden om BOB eens te proberen!

mvg
Keempe
joe_nl
Gisteren is het Davilex-Account pakket binnen gekomen, meteen geinstalleerd en geregistreerd.
Op het eerste gezicht een duidelijke interface, deze is grafisch in tegenstelling met de DOS-Omegon.
Davilex maakt gebruik van een MySQL-database die wordt geinstalleerd op je computer. Ik weet niet helemaal zeker wat ik hiervan moet denken, dit gebruik ik normaal alleen op websites, nooit bij programma's.

Overigens moet ik voor op mijn nieuwe PC eerst een PCI-printerpoort-kaart kopen, omdat die daar niet meer standaard op zit. Daardoor kan ik die registratie-sleutel niet in mn computer doen, en dus ook het programma Omegon daarop nog niet gebruiken...
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.