Ik ben toch benieuwd wie van jullie windows vista al uitgeprobeerd heeft, let wel op dat ik het hier heb over de beta versies en niet over de illegaal downloadbare versies. Illegale software bespreken we hier niet.
Waar ik dus naar benieuwd ben is jullie eerste indruk, ik ben er al een tijdje mee bezig en ik moet zeggen dat ik alles er wel mooi uit vindt zien. In ieder geval een stuk moderner, toch is het jammer dat er zo veel veranderd is ten opzichte van windows xp. Alle mensen die met moeite windows xp een beetje geleerd hebben zullen opnieuw moeite hebben om vista te leren.
Verder vreet het resources, mijn systeem gebruikt nu idle al 400MB aan ram, het gaat dan wel om de ultimate versie met alle eyecandy aan.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen
ik heb een tijdje een eenvoudige versie gedraait maar die gebruikte een stuk minder. Op een laptop met 512mb ram werkte alles nog (wel wat optie's uitgezet). Ik vind het wel mooi maar de stap van xp naar vista valt me toch tegen, ik had er meer van verwacht.
Ik heb alleen wat screens gezien, en op het 1e gezicht valt het me tegen.
Die looks hoeven van mij niet allemaal.
Het gaat om prestaties en snelheid.
En ik denk dat als je vista op top style zou draaien,
je toch wel een behoorlijk monstertje van een pc nodig bent.
(als je dus alle opties aanzet betreft style die er bestaan).
Het gaat mij om snelheid en functionaliteit.
Wellicht dat de toekomst meer bied, en de pc's standaard verkocht gaan worden incl Vista.
| chilllayd wrote: |
Wellicht dat de toekomst meer bied, en de pc's standaard verkocht gaan worden incl Vista. |
Volgens mij wordt Vista wel snel en functioneel...da's tenminste de bedloeling.
Ik heb ook een aantal screenshots gezien, en ik vind ze wel mooi hoor, lekker hoge kwaliteit, daar hou ik van
En anders kan je vast nog wel de look veranderen.
Wellicht dat de toekomst meer bied, en de pc's standaard verkocht gaan worden incl Vista. |
probeer eens een gestripte xp.
En als je xp top style draait denk je dat het niet ruim 1 gig gebruikt?
Met een sidebar, en al die andere troep erbij kan je ook wel bij de 2 gig komen.
Als je snelheid en functionaliteit wilt zet je het toch gewoon allemaal uit, dan is hij sneller dan xp en stabieler.
En als je de looks niks vind, er zijn genoeg achtergronden, kleuren en effecten om hem enorm te veranderen.
Het is nog steeds mogelijk om de bekende classic style in te stellen, waardoor je nog een beetje de windows2000 look over houdt. Het probleem hiermee is dat bepaalde functies toch op een andere plek zitten zodat het wennen blijft, het werkt wel behoorlijk snel omdat alle grafische toeters en bellen gewoon uit staan.
Ik hou het voorlopig even op XP, ik ken mensen die de RC 1 hebben geinstallaleerd staan, en die zijn echt negatief, het schijnt veels te zwaar te zijn, wil je nog n btj normaal kunnen draaien dan moet je 2 gb aan intern geheugen hebben, dat is echt niet normaal.
voor de rest, wat is er nou echt technisch aan verbeterd? Grafisch, okeej, het ziet er schitterend uit, maar als ik daarvoor n nieuwe TOP pc moet kopen, dank je de koekoek :S
als je vista een beetje normaal draait dan merk je geen verschil tussen 1 of 2 gig omdat je die toch niet vol krijgt. Als je vista wilt gebruiken denk ik dat het minimum ongeveer 512 zal zijn.
| SgtGarcia wrote: |
Ik ben toch benieuwd wie van jullie windows vista al uitgeprobeerd heeft, let wel op dat ik het hier heb over de beta versies en niet over de illegaal downloadbare versies. Illegale software bespreken we hier niet.
Waar ik dus naar benieuwd ben is jullie eerste indruk, ik ben er al een tijdje mee bezig en ik moet zeggen dat ik alles er wel mooi uit vindt zien. In ieder geval een stuk moderner, toch is het jammer dat er zo veel veranderd is ten opzichte van windows xp. Alle mensen die met moeite windows xp een beetje geleerd hebben zullen opnieuw moeite hebben om vista te leren.
Verder vreet het resources, mijn systeem gebruikt nu idle al 400MB aan ram, het gaat dan wel om de ultimate versie met alle eyecandy aan.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen |
qua uiterlijk vind ik het wel meevallen maar ik vind het niet echt de moeite ik heb de beta's getest en ze hebben me er niet van overtuigd om het te gaan kopen, toch zeker nu niet als ze de prijs nu eens zouden halveren zou ik er nog wel is over willen twijfelen...
mvg
Keempe
Een vriend gebruikt een beta versie van Vista reeds enkele maanden. Is er zeer tevreden over en om het kort te zeggen, wildenthousiast...
Hij is enorm onder de indruk van de leuke graphics. Wat natuurlijk wel een uitbreiding van de grafische hardware noodzakelijk maakt. Jaja, die fabrikanten wrijven al in hun handen... Gebruikers van Linux zullen echter minder onder de indruk zijn. De grafische functionaliteit is hier immers al een hele poos mogelijk. Voor de rest lijken de uitgebreide zoekfuncties zeer aantrekkelijk. Veel andere vernieuwingen kan ik me niet meer herinneren. Maar ik vermoed dat de modale gebruiker daar ook niet zit op te wachten...
De meeste mensen zijn tevreden als ze hun windows kunnen gebruiken en vooral dat ze alle instellingen die ze weten staan, steeds op dezelfde manier kunnen terugvinden in een volgende versie...
Greetz
Ik zou standaart even wachten met Vista kopen, zo heb ik het ook met XP gedaan. Eerst zaten er in XP veel fouten, en toen de grootste fouten eruit waren gehaalt heb ik het geďnstaleerd. Ik ga dat ook zo met Vista doen.
Maar als het zo'n zwaar programma is dat de rest van de PC niet echt meer functioneert valt die voor mij af. In iedergeval voor de komende tijd. 
Tja, als je Windows Vista wilt draaien, heb je toch meer dan de hedendaagse gemiddelde computer nodig. De processorindustrie moet ook nog winst maken zeker...
Ik heb vista geprobeerd, en vind het wel goed, tis eens iets anders dan xp, ik kan al nie wachten tot de volledige versie uitkomt, ik heb net een nieuwe pc gekocht, waar vista met gemak op zal werken
Software en Hardware industrie zijn vrienden van elkaar 
Lol, Vista downloaden wil op het moment een beetje moelijk.
Ik heb al 10GB verkloot aan fakes maar goed ontopic:
Vista,
Ik vind het maar niks, het is dat je het nodig hebt voor DX10 games, maar anders...
Ik hoop eigenlijk dat een aantal malafide personen DX10 naar XP of 2003 kunnen omzetten.
Dit zou heel wat kosten en hardware upgrades schelen...
Wel, eindelijk had ik toch een goede gedownload ik weet dat dat niet mag,
maar wat niet mag is leuk.
Eerste Indruk: WTF?!
Ze hebben het heel anders ingedeeld, zo dat het voor nieuwkomers makkelijker te begrijpen zou zijn. Ik werk al lang met windows maar dit slaat alles. Ik heb nu echt het idee dat ik weer opnieuw op punt nul begin.
Alleen de beeldscherm config is al kut, alles staat hier en daar, alles onder een apart menuutje.
en oh ja, Windows beweert dat ze 50% meer drivers hebben geinclude in Vista, wel in de RTM was dit nog niet merkbaar, Mijn ATI kaart heb ik niet aan de praat gekregen...
Conclusie; Lang leve linux en KDE, Rebooting now...
Last edited by kansloos on Fri Nov 24, 2006 8:19 pm; edited 2 times in total
Ben erg benieuwd naar vista.
Doe nu een opleiding ict. volgens mij krijgen we er geen lessen over. wel jammer want zou er wel graag mee willen werken(tenminste als het bevalt)
Een kennis van met had er al mee zitten spelen. en hem beviel het wel heel erg.
Windows Vista slecht?
No way.
En trouwens, dat over die drivers dat is wel juist.
Dat kan je duidelijk merken in de Bčta 2.
Ik kon direct mijn U.S. Robotics netwerkkaart, hp Photosmart R717 en zelfs grafische kaart aan de praat krijgen.
Bron: www.nu.nl
Microsoft maakt prijzen Windows Vista bekend
Uitgegeven: 30 november 2006 12:29
Laatst gewijzigd: 30 november 2006 16:16
AMSTERDAM - Op de dag van de wereldwijde introductie van zijn nieuwe besturingssysteem Windows Vista heeft Microsoft donderdag de Nederlandse adviesprijzen van het pakket bekend gemaakt.
Van Windows XP verschenen vijf jaar geleden twee versies: XP Home en het uitgebreidere XP Professional. Vista is straks in vijf varianten verkrijgbaar. De goedkoopste editie, Vista Home Basic, gaat los 279 euro kosten. Een upgrade-versie van Home Basic, voor gebruikers met een geldige licentie voor Windows XP, kost 129 euro.
De meest uitgebreide 'Ultimate Edition' van het nieuwe besturingssysteem gaat 549 euro kosten, of 369 voor een upgrade.
Microsoft lanceerde Vista woensdag officieel in Nederland voor de zakelijke markt. Gewone consumenten moeten wachten tot 30 januari.
waarom in godsnaam die prijsen zo hoog 549 euro dat is bijna 1210 oude nederlandse guldens,
hebben jullie het geld er voor over??
Kort samengevat: Windows Vista voor de zakelijke markt.
ik ben benieuwd wat de prijsen voor de normale consument zullen zijn.
Vista Home Basic, 279 euro
upgrade-versie van Home Basic 129 euro
Ultimate Edition 549 euro
upgrade-versie van Ultimate Edition 369 euro
Last edited by Skippers on Fri Dec 01, 2006 11:28 am; edited 1 time in total
De prijzen zijn niet normaal en dan vinden ze het gek dat er illigale versies in omloop zijn.
Ik heb deze week gelezen dat er in de home versie veel functies niet zullen werken. Onderandere de backup functie zou niet gaan.
Dus als je die functies wilt gebruiken zul je een duurdere versie moeten kopen ... Ik denk dat ik nog even bij xp zal blijven. Tot de prijzen gezakt zijn.
Pfff echt duur zeg die prijzen
En dan kunnen ze zich ook niet voorstellen dat er mensen het op een andere manier gaan verkrijgen.
Ik zou het iedergeval niet gaan kopen.
Tja, met die prijzen van microsoft kun je wel nagaan dat Vista zo geen succes wordt. Alleen als je DX10 nodig hebt is er echt een reden om Vista te nemen. Die beveiliging crap met dat gedoe van hackers, lekken en kut kernel. Daar zijn over het algemeen wel progjes voor die dat enigzins verhelpen.
Bovendien is de driver support voor Vista nog niet optimaal, alle fabrikanten van hardware moeten nu hun drivers herschrijven voor Vista en nieuwe drivers zijn meestal niet perfect.
Kijk als dit zo door gaat met microsoft dan stapt natuurlijk iedereen over of linux. maar goed lang leve open source http://fedora.redhat.com
Ik had ooit eens zo'n programma voor op XP, zodat je het er tijdelijk kan laten uitzien als Vista. Ik was er niet weg van, maar ik veronderstel dat het ondertussen sterk verbeterd zal zijn.
Grz. Joe.
Ik ga toch geen 550 euro betalen voor een besturingssysteem dat vrijwel dezelfde functies bied als verschillende linux distrivuties. Ik vond altijd al dat microsoft zijn monopoliepositie misbruikte, maar dit vind ik toch echt te ver gaan. Stel je voor dat je een computer koopt waar windows vista meegeleverd wordt, dan betaal je dus gewoon gigantisch veel voor die computer vanwege vista. Het is inderdaad te hopen dat deze absurde prijzen toch eindelijk de consumenten zo ver gaan krijgen om over te stappen op linux.
Mijn informatica leraar heeft me gisteren een demonstratie gegeven. Zonder sidebar, en net opgestart werd 386MB RAM gebruikt. Dat is dus zonder enig programma en zonder sidebar. Met sidebar aan werd het ruim 512MB (met een aantal applets op de sidebar).
Ik houd het wel bij Linux. De grafische zooi zou ik sowieso uitschakelen (Xfce
)
Het laden van simpele applicaties als "deze computer" duurde makkelijk 5 seconden op een 2,4GHz PC (weet niet of het AMD of Intel was).
Maar ik geef toe dat het mooi uitzag. Bijna net zo mooi als een goed geconfigureerde KDE
Groeten,
Arno
ik heb het 2 weekje kunnen proberen
eerste indruk was goed de layout was mooi en lache
mooi kleur gebruik
het VREET van mijn geheugen daarom heb ik het er ook vanaf gegooit want hij ging me te langzaam
muziek afspelen was niet mooi want ik hoorde alleen aan rechts geluid en aan links niet
ik hoop dat ze aan de snelheid en aan de kwalitijd wat doen verder vind ik het een mooie vooruit gang.
volgens mij ben je verplicht aan een dikke pc (specs)
om vista volledig op 100% te kunnen draaien.
de standaard huisje,boompje beestje pc's voor standaard gezinnetjes trekken dit naar mijn idee nog lang niet :p
volgens mij ben je verplicht aan een dikke pc (specs)
om vista volledig op 100% te kunnen draaien.
de standaard huisje,boompje beestje pc's voor standaard gezinnetjes trekken dit naar mijn idee nog lang niet :p |
nee denk het ook niet, mja zon standaard pc is voor die mensen meestal een celeron, die niet teveel trekt, en lekker goedkoop zijn. ik had niet gedacht dat de professioneelste versie ong. 550 euro gaat kosten,,, nja ze hebben niet voor niets branders en download programma's uitgevonden,,, tog??
Hoeveel geheugen raden jullie aan voor een PC voor vista? +1 gig?
| fromegame wrote: |
| Hoeveel geheugen raden jullie aan voor een PC voor vista? +1 gig? |
jazeker toch wel hoor, gerust 2 gig zou ik zeggen 
Ga er maar van uit dat je 500 mb kwijt bent aan vista zelf. Als je dan nog zware programma's wil draaien is 2 GB wel noodzakelijk idd. Voor normaal gebruik voldoet 1gb nog wel.
2 gb voor een goed draaiende vista lijkt me wel vereist, nu kun je bijvoorbeeld xp met 256 draaien, maar dan is hij niet snel, en vista heeft als het goed is meer grafische onderdelen dus 2 gb lijkt me goed. tevens moet je opletten dat je grafische kaart vista kan hebben, en niet dat je een grafische kaart hebt dat je normale geheugen gebruikt, lijkt me niet zo verstandig, maar je moet het gewoon proberen, ik baseer het bovenstaande op wat ik gehoord en gelezen heb van anderen, ik spreek niet uit eigen ervaring.
Ik heb de Vista Inspirate erop staan
Ziet je windows er al een stuk gelikter uit! Maar het is zeker een vooruitgang Vista!