FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

regelbare DC-motor (kit) aansluiten en programmeren?

Deedee2
Ik was op zoek naar een regelbare gelijkstroommotor.

Ik vond deze:

en hier is een schakelschema te zien:

http://www.kitsrus.com/pdf/k166.pdf

IK vraag me af hoe dit aangesloten moet worden. Ook maken de uitleg en foto mij in de war. Is de motor nu bij M1 en M2 of bij die schroef die uitsteekt? Of loopt er een verbinding van de ene kant naar de andere kant van het PCB en is het gewoon verbonden met M1 en M2?

En kan ik de snelheid zelf in stellen? Kan ik deze kit op mijn robot(2e robot, 1e die ik niet helemaal nabouw) aansluiten? Kan ik hem dan ook programmeren?

Hopelijk is is hier iemand in thuis. Rolling Eyes Very Happy

Alvast bedankt

Deedee2
Gieter
Ik heb er allesinds geen verstand van... Als je het nog niet gedaan hebt, kan je misschien je vraag eens stellen op een forum waar men zulke dingen bespreekt, dan heb je meer kans op een antwoord.
Deedee2
Ja, ik heb me dan ook net bij een paar forums ingeschreven die daar over gaan. Omdat ik hier al veel eerder ingeschreven stond: gaf ik het hier een kleine kans Wink
rvec
heb je dat pdf document zelf gelezen?
Quote:
This kit allows controlling the speed of a DC motor in
both the forward and reverse direction. The range of
control is from fully OFF to fully ON in both directions.

het is dus wat je zoekt, en je kan de snelheid dus instellen (dat betekend dat controlling the speed Razz)

Of hij op je robot past ligt aan je robot.

En je kan hem niet programmeren, daarvoor moet je een computertje hebben. Deze kan je vast wel los kopen (zoiets als mindstorms).

nog een stukje uit het pdf ducument:

Quote:
HOW TO CONNECT
The motor connects to the M1 and M2 terminals.
The power supply connects to the V+ and GND terminals.

Als je iets niet zeker weet kan je het nog altijd doormeten en als het goed zit gewoon een paar volt op zetten en kijken wat er gebeurt.
Deedee2
rvec wrote:
heb je dat pdf document zelf gelezen?
Rolling Eyes

Quote:
Of hij op je robot past ligt aan je robot.

En je kan hem niet programmeren, daarvoor moet je een computertje hebben. Deze kan je vast wel los kopen (zoiets als mindstorms).

Een microcontroller op de robot communiceert met de pc. Ik weet niet of een microcontroller ook onder "een computertje" valt ( wat jij bedoeld). Als je de microcontroller met dat dat motortjje/schakelschema kunt verbinden, kan programmeren misschien wel. Je antwoord is net niet helder genoeg denk Sad

Quote:
nog een stukje uit het pdf ducument:

HOW TO CONNECT
The motor connects to the M1 and M2 terminals.
The power supply connects to the V+ and GND terminals.

Als je iets niet zeker weet kan je het nog altijd doormeten en als het goed zit gewoon een paar volt op zetten en kijken wat er gebeurt.

Zoals mijn post duidelijk liet merken: ik heb de KIT nog niet!
rvec
ik weet dat je hem nog niet hebt maar als je hem hebt en er is iets onduidelijk....

ik bedoel met een computertje een controller met geheugen waar de handelingen in kunnen worden opgeslagen. Volgens mij heeft dit ding geen geheugen dus kan hij geen handelingen opslaan. En dus kun je hem geen programma laten uitvoeren. Dit kan wel als je een computertje de stroom laat regelen.
Museobanus

dat wat je rechts ziet zijn je aansluitklemmen, daar moet je dus je draden op aansluiten om je motor te sturen,

wat er links uitsteekt is effectief je motoras die zal draaien als je er spanning op aansluit
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.