Beste mensen,
Ik heb een probleempje en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Het probleem is als volgt:
Ik probeerde tijdje terug een internet radio op me pc te "installeren". Helaas lukte dat niet. Waarschijnlijk omdat ik een router gebruik. Meestal (of volgens mij altijd) als je router gebruikt moet je porten openen/forwarden. Dat probeerde ik ook nu dus bij mijn router. Nu weet ik wel hoe ik porten open want daar gebruikte ik de site "http://www.portforward.com/" voor waarna ik bij de namen van de programma's ging kijken die ik gebruikte. Ik deed alles wat er stond en me porten zouden geopent moeten zijn.
Helaas was het tegendeel waar, ik starte alle programma's op die nodig zijn voor mijn internet radio en het werkte alsnog niet dus ik ging op internet (weet niet meer welke site) een portscan doen om te kijken of mijn porten wel geopent waren maar helaas alles bleek nog zo dicht te zitten als voor ik ze "opende".
Ik heb mijn internet-provider gebeld en hun het probleem voorgelegt maar hun zeiden me dat ze me daar niet mee mogen en kunnen helpen.
Dit is mijn modem + router: Davolink DV-201AMR hij is van Versatel of dat heet tegenwoordig Tele2 en het is internet + bellen.
Ik hoop jullie hiermee voldoende geinformeerd te hebben en ik hoop dat iemand me zou kunnen helpen.
Alvast bedankt,
Time Records
kan je op de modem inloggen?
meestal met 192.168.1.1 of 192.168.1.100 in de browser
Het kan dan zo zijn dat je internet provider die ports blockt. Je kan dan je router wel zo instellen dat ze open zijn, maar dan helpt het nog niets.
Ik wilde ook portforward.com aanraden, maar dat had je zelf al uitgezocht.
| rvec wrote: |
kan je op de modem inloggen?
meestal met 192.168.1.1 of 192.168.1.100 in de browser |
ja dat kan ik...
| Boles Roor wrote: |
Het kan dan zo zijn dat je internet provider die ports blockt. Je kan dan je router wel zo instellen dat ze open zijn, maar dan helpt het nog niets.
Ik wilde ook portforward.com aanraden, maar dat had je zelf al uitgezocht. |
Ja precies, andere ideeën?
http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Davolink/DV-201AMR/BitTorrent.htm
op die manier zou het moeten lukken, weet je zeker dat je geen firewall hebt die het nog tegenhoud, dat je de goede poorten open hebt gezet en dat je udp en tcp hebt opengezet.
http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Davolink/DV-201AMR/BitTorrent.htm
op die manier zou het moeten lukken, weet je zeker dat je geen firewall hebt die het nog tegenhoud, dat je de goede poorten open hebt gezet en dat je udp en tcp hebt opengezet. |
Ik weet zeker dat ik het goed gedaan heb want heb alles gedaan wat op die site verteld wordt maar dan niet voor BitTorrent maar de programma's die ik gebruik.
Ja ik gebruik een firewall, Sygate Personal Firewal Pro.
Alleen als ik hem uitzet werkten de programma's nog niet en de portscans vertelden me dat de porten alsnog uit waren dus denk niet dat het aan me firewall ligt...Me windows firewall is als goed is uit maar als ik hem wil openen (via config scherm) krijg ik error dat hij hem niet kan openen dus helaas.....
Andere ideeën?
je kan nog proberen hetzelfde te doen op een andere computer in het netwerk. Als dat werkt zit de fout in ieder geval niet in de router/modem
En nu ik eraan denk is het ip wel vast? Is het netwerk ip van je computer niet steeds een willekeurig ip want dan kan het zijn dat het ip de ene keer wel werkt en na een paar minuten niet meer.
| je kan nog proberen hetzelfde te doen op een andere computer in het netwerk. Als dat werkt zit de fout in ieder geval niet in de router/modem |
Je bedoeld daarmee dat het misschien ligt aan de firewall van windows die ik niet kan openen? Hmm ja ik zal eens proberen...
| En nu ik eraan denk is het ip wel vast? Is het netwerk ip van je computer niet steeds een willekeurig ip want dan kan het zijn dat het ip de ene keer wel werkt en na een paar minuten niet meer. |
Als goed is heb ik hem static ofzo gemaakt, staat ook op die portforwarding.com dacht ik....
1. Waarschijnlijk moet je de router saven & rebooten voordat het werkt
2. Als je op je eigen internetradio wilt inloggen moet je localhost gebruiken in plaats van je IP.
3. Probeer het eens met een andere PC in het netwerk, maar dan met je lokale IP in plaats van met het "gewone" ip.
Succes ermee,
arno
| Arno v. Lumig wrote: |
2. Als je op je eigen internetradio wilt inloggen moet je localhost gebruiken in plaats van je IP.
3. Probeer het eens met een andere PC in het netwerk, maar dan met je lokale IP in plaats van met het "gewone" ip. |
Bedankt voor je reactie maar als ik me poorten scan blijkt alles nog dicht dus die zouden dan open horen te zijn alleen zouden de programma's niet horen te werken omdat ik (waarschijnlijk) verkeerde IP heb ingevoerd....toch?
werkt het met andere programma's wel of is dit het enige programma waarbij het tot nu toe nodig is?
edit: welk programma is het dan kan ik het hier ook eens uitproberen.
NEEEH!!! Niet TELE2, Small bills & no internet!
Althans dat hoor ik zoal van mijn kameraden.
Maar ontopic:
Post is wat screenshots wanneer je in de router zit.
Dan kunnen we makkelijker zeggen of iets fout of goed ingesteld staat.
En wat er aan te doen.
| kansloos wrote: |
NEEEH!!! Niet TELE2, Small bills & no internet!
Althans dat hoor ik zoal van mijn kameraden.
Maar ontopic:
Post is wat screenshots wanneer je in de router zit.
Dan kunnen we makkelijker zeggen of iets fout of goed ingesteld staat.
En wat er aan te doen. |
Ik doe alles wat er op die site (portforwarding.com dacht ik) staat, en hun gebruiken screenshot dus neem aan dat ik niet zo dom ben...
| werkt het met andere programma's wel of is dit het enige programma waarbij het tot nu toe nodig is? |
Heb het alleen voor deze programma's nodig gehad, wel voor andere maar toen had ik nog een andere modem/router...
| edit: welk programma is het dan kan ik het hier ook eens uitproberen. |
Het ligt denk ik niet aan de programma's want dan zouden de portscans op internet laten zien dat ze open waren neem ik aan?
Maar dit zijn de programma's:
SAM2 Broadcaster
Icecast2 Win32
Shoutcast (als ik het goed schrijft)