Hallo allemaal,
Zoals jullie misschien wel weten kun je door Google advertenties op je site te laten plaatsen, wat extra geld verdienen.
Dit gaat als volgt te werk:
Je meld je aan bij Google-AdSence. Vervolgens moet je wachten jaah ..
Ze checken dan namelijk of jou website voldoet aan hun eisen.
Is je site goed gekeurd dan ontvang je een bevestiging met instructies en een paar script-teksten en uitleg hierover.
Deze script-teksten plaats je daar in je script waar jij ze wil hebben en klaar is kees. Er staan nu heuse Google-advertenties op jou site en met iedere klik daarop kun jij wat geld verdienen.
Maar ... Let goed op:
Lees eerst goed de voorwaarden. Valse klikken worden niet vergoed, je wordt gewoon zonder pardon en zonder voorafgaand bericht weer uit hun systeem gekicked. Al je eerdere verdiensten ben je kwijt. Ook protesteren hiertegen heeft geen zin ...
Helaas, dat zal wel een voorrecht zijn van een miljarden-bedrijf (alweer dus) voor jan-met-de-pet is hier niks tegen te beginnen, dus bezint eer ge begint!!!
Overigens, en dat is misschien wel een veel betere tip:
Bij YAHOO is dit nu ook mogelijk. Bij navraag plaats ik graag de link
Ook ben ik heel erg benieuwd naar jullie ervaringen mer Google-Adsence ???
Groetjes
Goldeneye 
Ik was met een site bezig en had hem deels gepubliceerd toen ik hem aanvroeg. Mijn site was bekeken, maar er werd geconcludeerd dat ik maar eens terug moest komen als de site uit de ontwikkelfase was!!!!!!!!!!!!!! Daarna niet meer geprobeerd (overigens wel de site afgemaakt).
Het kostte overigens wel een lange tijd voordat ik antwoord kreeg van die gasten.
| Goldeneye wrote: |
Bij YAHOO is dit nu ook mogelijk. Bij navraag plaats ik graag de link |
YPN is op dit moment nog exclusief voor inwoners van de Verenigde Staten.
het lijk me inderdaad wel een fantastisch idee om geld te verdienen met een site, maar volgens mij heeft Adsense inderdaad ook wel heel veel nadelen.
Je moet ten eerste 18 zijn, en je mag geen valse clicks geven. Ik heb een site over de klas (ondertussen ook het hele jaar, en nog een beetje aanhang van andere scholen :p), en ik denk dat aardag wat mensen wel doorhhebben dat we daar geld me verdienen en er overdreven vaak op klikken... En ik geef google groot gelijk als ze me er dan vanaf trappen
Zoveel verdien je niet met die clicks, of je moet er heel veel krijgen.
ik gebruik het nu ook al een paar dagen en ik denk dat je er best wel wat mee kan verdienen als je het een beetje een prominente plek op je site geeft.
Je moet wel een hoop clicks krijgen wil je er echt aan verdienen. Je moet volgens mij wel een grote site hebben om er aan te kunnen verdienen.. Zeg nou zelf, zelf klik je toch ook niet zomaar op die google ads
Grappig dat dat net het laatste bericht is met zo'n Google ad eronder. Nee, ik zou er ook niet op klikken, maar ik zou wel mensen willen vragen zo nu en dan als ze op mijn site komen op die banner(s) te klikken, zodat ik daar geld mee kan verdienen. Ik bedoel, dat zou ik ook voor een ander doen. Zeker als het om geld gaat. Maar inderdaad, het lijkt allemaal heel simpel en snel (easy as Dell...
), maar er zitten nog genoeg addertjes onder het gras en je moet echt veel clicks krijgen wil je eraan verdienen. Maar ja, alles is welkom, toch? Zelf heb ik trouwens geen ervaring met Google AdSense.
je gaat echt bitter weinig verdienen door af en toe een klikje op een kleine site 
ik zie google ads niet eens meer
maar als ik een advertentie zie die mij interesseert klik er wel op.
| rvec wrote: |
ik zie google ads niet eens meer
maar als ik een advertentie zie die mij interesseert klik er wel op. |
Ja, daar heb je wel gelijk in... Tegenwoordig zijn er zoveel google ads dat ze niet eens meer opvallen.
dat bedoel ik niet
ik zie ze echt niet meer
Het is helaas nog steeds niet bekend welke ads het meeste geld per click geven
Als iemand iets weet daarover: zeg het 
Ik weet wel zeker dat google zelf het meeste verdiend aan de ads.. Ze gebruiken jou om nog meer geld te verdienen.. Wel slim natuurlijk .
Ja maar toch....
Omdat zij zo'n gigantisch bedrijf zijn kunnen ze makkelijk allemaal kleine sites die, normaal nooit een sponsor zouden vinden, sponsoren!
| Bondings wrote: |
| Goldeneye wrote: | Bij YAHOO is dit nu ook mogelijk. Bij navraag plaats ik graag de link |
YPN is op dit moment nog exclusief voor inwoners van de Verenigde Staten. |
Ik heb helaas geen tijd meer gehad me er verder in te verdiepen, heb alleen de link op geslagen. Maar ik geloof je op je woord.
Wel vind ik het zonde. Google heeft een echte monopoly-positie in Nederland. Dat is helaas meestal geen goede zaak voor Jan-met-de-pet, ofwel de gewone man/vrouw.
Dus de hoogste tijd dat Yahoo hier ook in Europa mee begint !!!
er zijn genoeg andere kleinere bedrijven hoor. DUs het is geen monopolie, dat is als ze de enige waren. De kleine bedrijven kunnen echter op minder sites adverteren en krijgen dus minder klanten.
Er zijn ook reclamebureaus waar je heen kan gaan als je een grotere site hebt. Daar kan je ook betaalde reclame voor je site krijgen die ook speciaal voor je site wordt gemaakt.
Ja ik zie google ads ook niet meer door een ad blocker denk k .
Google Adsense is een van de dingen die Google ontzettend rijk maakt. Je moet (in normale omstandigheden) eerst een bedrag van 100 US Dollar bereiken voor een cheque wordt opgestuurd naar jou. Zolang je niet aan die 100 dollar raakt, geen cheque. Nogal wat mensen plaatsen Google Adsense op hun site/blog en komen nooit tot 100 dollar... De advertisers moeten wel betalen voor het (beperkt) aantal klikken op de ads maar Google moet niet uitbetalen aan de publishers. Zo kan je natuurlijk wel wat geld verdienen. Dan zijn er natuurlijk nog zaken van mensen waarbij hun account helemaal gesloten wordt vanwege 'ongeldige klikken' zonder daarbij te vermelden door wie die klikken werden gemaakt e.d. Transparantie is niet meteen hun sterkste kant. Ook dat is winst voor Google.
Een beter alternatief is misschien Clicksor. De minimum pay-out bedraagt 50 US Dollar (toch al de helft minder) en je kan ook betaald worden met Paypal.
Gieter, als je je account opzegt, dan betaalt Google wel het bedrag, zelfs als het onder de 100$ ligt (minimum 10$ of zo). Het duurt wel heel lang in dat geval volgens hun TOS.
Over mensen die geband worden, dit gebeurt grotendeels automatisch op het moment. Meestal is dit wel degelijk omdat de persoon in kwestie hun TOS heeft overtreden. Het kan natuurlijk ook zijn dat iemand anders schuldig is. Dit klinkt onredelijk (is het ook wel), maar in beide gevallen is er klikfraude gepleegd en dat is wat Google wil stoppen.
Transparantie is niet hun beste kant juist omdat ze hun methodes niet willen prijsgeven. Klikfraude is een heel groot probleem en ze willen het niet groter maken door er informatie over hun opsporingsmethodes te geven. Dit is natuurlijk wel in ons nadeel. Maar als je echt blijft aandringen bestaat er wel een kans om meer informatie te krijgen of zelfs je account terug te krijgen (wel zonder je vorige winst).
Clicksor is in de meeste gevallen veel slechter (qua winst) dan Google Adsense. Je geraakt meestal gemakkelijker aan de 100$ van Google dan aan de 50$ van Clicksor.
| Duck wrote: |
| Ja ik zie google ads ook niet meer door een ad blocker denk k . |
Je bedoelt toch niet de Pop-up blokker die Google zelf heeft gemaakt, he? Dan krijgt google echt een internet-monopolie!
Ik vind reclame op een site altijd erg storend. Ik heb me tot nu toe nog ol gehouden geen reclame te plaatsen. vind de popups en flikkerede reclame zeer storend. verdienen klink niet zo gek maar volgens mij is het ook niet zo veel.
Maar de reclame van google valt toch wel mee, dat is niet zo opvallend.
Ivooo
Was er ook gen mogelijkheid om een zoekvak van Google te plaatsen en betaald te worden per klik op een gesponsord zoekresultaat?
Of vergis ik me?
@dylanm,
Volgens mij kun je dat stukje in je HTML zetten, maar je word niet betaalt per klik geloof ik. Ik weet het niet helemaal zeker, maar ik geloof dat ik de waarheid zeg.
MvG, Wolfie
quote van de adsense site
| Quote: |
Google AdSense voor zoeken
Bied uw gebruikers de mogelijkheid op internet te zoeken terwijl inkomsten worden gegenereerd op basis van advertenties die relevant zijn voor hun zoektermen. |
Dus voor iedere klik op een advertentie krijg je geld. De advertenties die de gebruiker te zien krijgt zijn afhankelijk van de zoekopdracht.