Hoi!
Ik weet hoe ik html moet gebruiken, dus ik kan wel een website bouwen
Maar ik ben alleen heel slecht in het maken van een lay-out. Op de een of andere manier is het altijd lelijk.
Ik heb niet een goed programma om plaatjes te bewerken enzo, en ook geen geld ervoor......
heeft iemand tips voor mij?? Of wil iemand een lay-out voor mij maken?
Als er iemand zo lief/gek is om dat voor mij te willen doen: ik ben bezig met het maken van een site over de tekenfilmserie avatar....
Alvast bedankt!
Voor plaatjes te bewerken en zo, kun je misschien eens proberen met The Gimp. En voor een lay-out misschien Open Web Design.
zo moeilijk is dat toch niet
http://images.google.nl/images?svnum=10&hl=nl&lr=&q=avatar+tv&btnG=Zoeken
hier kun je plaatjes en inspiratie ophalen
als je wilt dat iemand het voor je maakt dan moet je waar meer info geven over hoe je site der uit komt tezien
Zoek ook es bij Google op de term: Free website templates... je krijgt dan lay-outs voorgeschoteld die je gratis kunt downloaden en zelf veranderen !
GRATIS!!! 
Je kunt ook naar al bestaande website kijken, kun je zien hoe ze zijn opgebouwd het is het makkelijkste om zoiets te doen:
Bovenbalk, naam webiste, waar over de site gaat,
en als achter grond een plaatje van de avatar.
--------------------------------------------------------------
Menu l Wat je wilt zeggen over het onderwerp, plaatjes
l etc.
l
l
menu iets ouds lijkend, steen ofzo, en
----------------
kan een of andere houten balk zijn of gewoon een zwarte streep, en ook de verticale.
Je kunt natuurlijk zoeken naar van alles en nog wat maar dit is het meeste gebruikte en ook het meeste overzichtelijke je kunt alles makkelijk maken vanuit dit, ik kan wel wat in paint eff snel in elkaar kladden maar dat zal op weinig lijken, en ik ben ook met mijn eigen site bezig, dus je kunt het beste zelf proberen je kunt
A iets zelf maken duurt een beetje lang.
B iets zoeken makkelijker maar niet zo orgineel.
C iets zoeken en dan aanpassen niet zo snel maar ook niet langzaam niet super orgineel maar ook niet super on orgineel.
Hallo,
Ben nieuw hier (klinkt al cliché genoeg hè) en wil nu zelf eens een website proberen te maken.
Ik moet zeggen, ik ben net een kleine 10 minuten aan het rondneuzen en doe niks anders als urls toevoegen aan mijn favorieten
Goed begin dus ... Forum ziet er op eerste blik een beetje rommelig uit, zou hier best ff willen 'modderen' haha, maar het zit boordevol informatie en goeie tips!!!
Ga zo door, en mij zul je hier nog vaak zien vrees ik
Groetjes,
Goldeneye
| Klaw 2 wrote: |
Je kunt natuurlijk zoeken naar van alles en nog wat maar dit is het meeste gebruikte en ook het meeste overzichtelijke je kunt alles makkelijk maken vanuit dit, ik kan wel wat in paint eff snel in elkaar kladden maar dat zal op weinig lijken, en ik ben ook met mijn eigen site bezig, dus je kunt het beste zelf proberen je kunt
A iets zelf maken duurt een beetje lang.
B iets zoeken makkelijker maar niet zo orgineel.
C iets zoeken en dan aanpassen niet zo snel maar ook niet langzaam niet super orgineel maar ook niet super on orgineel. |
Ik heb keuze C gedaan
zie het resultaat: http://bison.frih.net Vinden jullie het goed? Ok, er staat nog maar heel weinig op, maar daar moet je maar even niet op letten!
Dat ziet er heel goed uit.
ik weet niet of het aan mij ligt, maar de site laad wel wat traag in.
maar voor de rest vind ik het echt goed, mooie layout 
Heel tof! Heel mooi! :D :D :D
de site ziet er goed uit
over de inhoud kan ik niks zeggen. ik ken avator eigenlijk niet eens:P
mja die zal ook wel goed zijn
ga zo door dan wodt het een hele mooie fan site
hele mooie lay-out!
alleen die kleuren vind ik niet echt mooi en dat logo is een beetje wazig rechts
Weet iemand of er ook programma's zijn met betrekking tot CSS?
Ik heb een hekel aan die dingen, maar misschien weet iemand iets om dat makkelijker te maken.
Laat het maar even weten, ik doe het nu met programma's als Kladblok, Notpad, UltraEdit, en ik weet dat bijvoorbeeld FrontPage het aankan, maar het blijft allemaal tekst uiteraard.
Laat even weten welk programma jullie hiervoor geruiken, ik heb geen idee of er hier iets voor beschikbaar is.
Grz. Joe.
@joe_nl,
Hier een aantal handige sites, die je willicht wel kunt gebruiken:
1- Basis voor HTML.
2- Ook basis van JavaScript en HTML.
3- Ook basis van JavaScript en HTML, weer andere uitleg.
4- Alles met JavaScript!
5- Kleurentabel
Dit zijn een aantal sites, waar je rustig van kunt knippen en plakken, ik hoop dat je wat hebt aan de sites met Java, maar dan raad ik je nummer 4 aan, dat is heel uitgebreid.
Greetz,
©Wolfie
Heel erg bedankt Wolfie, ik ga me er in verdiepen!
Het hele probleem is een beetje dat ik er flink tijd in moet stoppen, dan lukt het best denk ik.
Nogmaals bedankt,
grz. Joe.
Ik gebruik dreamweaver, je kunt er heel erg makkelijk layout mee maken.
Maar een layout hoeft niet moeilijk te zijn, Als je 2 frames maakt 1 aan de linkerkant en 1 aan de rechterkant en allebei een aandere kleur geeft dan word hij al heel erg mooi.
Ik heb een beetje een hekel aan frames om eerlijk te zijn, ik werk over het algemeen met PHP en door daarmee andere bestanden te includen en functions op te roepen kun je bijvoorbeeld 2 bestanden op 1 pagina laten weergeven. Dit is over het algemeen iets sneller is mijn bevinding.
Mvg, Joe.
| Quote: |
| Ik heb al 1 fout gemaakt. Want het adres is http://bison.frih.net.. Bizon wordt in het Engels als bison geschreven, maar deze site is natuurlijk in het Nederlands! Jammer dat ik hier achter kwam nadat ik de site al aangemaakt had.. |
volgens mij kon/kan je domein verandering aanvragen als je dat echt wilt....
Beste is inderdaad om eens rond te kijken hoe andere sites het doen, dan een mooi plaatje te tekenen in een grafische editor (paint.net, photoshop, gimp, naargelang je centjes en ervaring hebt) - dan die tekening in deeltjes te knippen naargelang je ervaring in html/css en hupakee : je hebt een site.
als het makkelijke werk van de design achter de rug is, dan kan je beginnen aan het 'echte' werk 
Site ziet er goed uit, ik weet alleen niet of de kleuren kloppen bij de serie. De serie is toch meer in afrika kleur? Het kan best dat ik het mis heb, kijk de serie niet vaak...
zo heel erg slecht is het niet hoor, ik he bal veel ergere dingen gezien, het kan natuurlijk altijd wat beter , maar zoals je zelf zegt "lelijk", nee dat nu ook weer niet...
over het thema heb ik nog nooit gehoord,maar ja dat zal ik da nwel merken op jouw website hé?
groetjes
| SBrian wrote: |
Zoek ook es bij Google op de term: Free website templates... je krijgt dan lay-outs voorgeschoteld die je gratis kunt downloaden en zelf veranderen !
GRATIS!!!  |
Hij das wel handig.. ff proberen
thnx 
Vaak hang je wel aan een regeltje ''reclame'' van de ontwerper vast. Of dergelijke ''reclame''. Je bent verplicht deze te laten staan in je layout. Maar of iedereen dat doet??? 
Als je een leuke layout wil maken, neem je best een goed programma à la Fireworks/Photoshop/etc. erbij, ontwerp je iets, dan snij je je lay-out in stukken en voila, een website! Ik kan zelf wel nog weg met HTML, PHP, MySQL en zo, maar layouts ontwerpen, is niets voor mij. Je hebt het of je hebt het niet zeker!